Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

~lillefot~

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fått den streken på magen, har ikke antydning til den. Tenkte også at jeg ville ha den i begynnelsen, men er egentlig like greit å ikke ha den.. :) (i og med at det kan ta litt tid før den forsvinner i ettertid)

Men har fått mørke hår på magen istedet (rundt navlen).. haha.. Usj.. :ler::sjenert: :sjenert:

Ha en fin helg Lillefot :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kenghuru

Håper du får ordnet opp på jobben så du ikke får noen "varige plager" :)

Og mens jeg er igang med tippeliste så tipper jeg at du får :babyjente:

Håper dere har en finfin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God "morgen" Kenghuru :)

Du har tippet hos meg før, og tippet :babyjente: da også :) hihi

Jeg skal gi beskjed på jobb i morgen om at jeg ikke kan ta bleier eller tømme oppvaskmaskinen fra nå av. Hvis de ikke godtar det, så skal jeg uansett til legen til fredag, for å snakke om tilrettelegging, så da ordner det seg forhåpentligvis :)

Jeg har hørt at man må passe seg for å bli sykemeldt for lenge, for da kan man miste feriepengene sine. Har ikke sjekket ordentlig opp i dette enda...

I går var jeg på shopping. Mannen og jeg var på Barnas Hus, og der kjøpte jeg ammeinnlegg i ull. Er visst bare nødt til å begynne å bruke det, for jeg får sånn verk i puppene når det er kaldt ute. Vi så også på vogner, senger og lekegrinder. Dyrt er det i alle fall... Vi var også innom en annen barnebutikk, med masse vogner. Vi spurte om ca. pris på en Emmaljunga Ciry Cross + vognpose + bilstol + adapter + base. Fytti grisen: 17 000,-! Bra vi får litt sponsing sier jeg bare. Bilstolen vi så på het Britax (tror jeg det var) - skal sjekke ut mer om den på nettet.

I dag skal jeg bare slappe av og nyte fridagen. I går hadde jeg en skikkelig husmordag, med vasking og rydding :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby er dyrt ;) Jeg saumfarer butikker etter tilbud. Greit å handle når det er litt redusert pris, selvom det bare er noen hundrelapper å spare, ei krone her og ei krone der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker! :)

(Nå virker ikke smileyene mine, eller tekststørrelse/farge igjen, ellers skulle jeg ha hoppet og danset her)

Nå går babyen inn i en kraftig vekstperiode.

Fortsetter sine pusteøvelser, en forutsetning for normalt pustemønster etter fødsel.

Barnet føler varme fra fostervannet og kjenner den glatte hinnen fra innsiden av fostervannssekken og pulsasjonen fra navlesnoren som det faktisk kan gripe tak rundt.

Junior er nå 18 centimeter lang og veier 180 gram.

Babyens øyne er kommet fram i ansiktet og ligger ikke på siden lenger. Nå vil fosteret dekkes av små hår på hele kroppen som heter Lanugo. Disse forsvinner igjen når fosteret er rundt 36-37 uker.

Morkaken har blitt så tykk som den skal være ved termin, men vil fortsatt vokse i diameter.

Babyen går nå inn i en av sine kraftigste vekstfaser som varer fram til uke 24.

Nå er mor i uke 18.

Ha en fin dag alle sammen.

Endret av Lillefot84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Tusle, Milla og Vingle :)

I dag skal stefaren min komme og sette opp noen hyller på badet for oss, slik at vi får plass til bleier, skift o.l. når babyen kommer :)

Ha en fin dag alle sammen :)

Endret av Lillefot84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres ikke noe gøy ut å ha det sånn på jobb :tristbla:

Er dere en privat eller kommunal barnehage? For hvis dere er kommunal, kan dere jo gå videre opp i systemet hvis det er mye som blir gjort på feil måter av styreren.

Også virker jo dette som en tid som tillitsvalgt virkelig må stå litt på for å få ting litt inn på rett vei.

Håper du får en fin dag til tross for alt dette.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det hørtes ikke bra ut :( Veldig rart at legen din skrev ut aktiv sykemelding hvis ikke det egentlig går an..

Høres ut som en forferdelig plass å jobbe. Men tillitsvalgt SKAL dere ha, så det bør dere få ordnet. Regner med noen er medlem av enten Fagforbundet eller Utdanningsforbundet hos dere, så dere burde få tatt kontakt med de for å få hjelp. Det må jo være utrolig slitsomt å jobbe under sånne forhold.

Jeg skjønner veldig godt hvis du ikke orker å styre så mye med det siden du er helt utslitt nå, men du burde snakke med noen andre som kanskje kan ta seg av det ihvertfall..

Har selv jobbet på en arbeidsplass som gjorde som de selv ville uten å følge reglene (ikke barnehage da men..), og vi fikk mye hjelp av fagforbundet til å få ting på plass.. :)

Jeg håper virkelig det ordner seg for deg snart, du burde jo virkelig ha fått full, eller gradert sykemelding når du er så sliten som du er.. :klemmer:

Ha en fin helg Lillefot, og prøv å tenke på positive ting :) Tenk at du snart er halvveis! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed av legen min i dag om at jeg må spise mer, for jeg har ikke lagt på meg noenting siden sist jeg var der. Jeg veier fremdeles mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Det er vel ganske normalt, i og med at flere av oss kaster opp den første tiden, men legen mente jeg burde begynt å legge på meg nå. Jeg fortalte henne at på min side av familien blir vi født som små knøtt, så jeg er ikke så veldig bekymret enda.

I går kveld etter jeg hadde lagt meg kjente jeg det første sparket på utsiden av magen :) Det var gøy. Kjente det bare en' gang, da, så mannen har ikke fått kjent det enda.

Nå er det endelig helg, og vi skal kose oss med entracôte, soppstuing, peppersaus mm. MMMMMmmmmmmmmmmmm. Gleder meg:)

God helg til deg også Jesse :)

Endret av Lillefot84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig dumt at det skal være så mye krøll med jobben din Lillefot - dette trenger du jo spesielt ikke nå! :klemmer:

I går kveld etter jeg hadde lagt meg kjente jeg det første sparket på utsiden av magen :) Det var gøy. Kjente det bare en' gang, da, så mannen har ikke fått kjent det enda.

Åh, så moro! Jeg har også hatt en episode med mageturning som jeg kjente helt tydelig utenpå magen, og det er så fint å tenke på at mannen også skal få kjenne det snart! :rødme:

Nå er det endelig helg, og vi skal kose oss med entracôte, soppstuing, peppersaus mm. MMMMMmmmmmmmmmmmm. Gleder meg:)

NAM, det hørtes ut som oppskriften på en vellykket lørdagskveld! :sikle: Kos dere masse, og spis godt da, så blir kanskje legen fornøyd ;)

Her blir det baconsnurra, fylt kyllingfilet i kveld, håper det blir bra også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det bare er få dager igjen til vi skal på UL. Jeg både gruer og gleder meg... Jeg håper alt er i orden med knøttet, og at vi får vite hvilket kjønn det er. Jeg er ganske sikker på at det er en gutt; jeg sier "han" hele tiden :P Men jeg lurer på om jeg kanskje kan ha foranliggende morkake eller noe sånt. Synes jeg kjenner så lite spark og bevegelse; må konsentrere meg en del for å kjenne det. Jeg håper alt går bra på ultralyden...

I dag har jeg ryddet i klesskapet mitt, det var virkelig på tide. Hadde en hel haug i skapet som ikke kan brukes nå, eller som er sommertøy. Mannen tok likegodt å rev ned det ene klesskapet vi har (det er eldgammelt, uten vegg bak,) så nå er det fin 60-talls-tapet som kommer frem. Vi måtte rive det før eller siden for å få plass til en av kommodene vi har, slik at vi igjen får plass til sprinkelsenga. Gleder meg til vi kan rive de to andre skapene vi har også. De skapene som er der er så upraktiske og stygge:P

Dessuten må vi male hele soverommet vårt (jeg frykter at vi til og med må rive tapeten som er der nå), for de som solgte oss leiligheten har brukt en maling som tydeligvis ikke kan brukes på tapet. Den er klebrig, og jeg kan smelle opp et bilde uten å bruke spiker eller noe; det henger der likevel. Det sier sitt...

Nå sitter jeg og slapper av en liten stund, før jeg skal rydde og vaske litt. Ha en fin søndag videre, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...