pusilus Skrevet 19. februar 2011 #101 Del Skrevet 19. februar 2011 Så godt at kiropraktoren fikk løst opp ryggen og nakken til lillegutt Det er alltid artig å få pakker i posten God lørdag til dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 19. februar 2011 #102 Del Skrevet 19. februar 2011 Så godt at det fungerer bedre med brødmat til kvelds da Kan tenke meg det tar tid å få ned en liten halvskive Flott at kiropraktoren fikk løst opp i låsningene Kan ikke være godt for lillegutt stakkar Håper du er fornøyd med sommerkjolene Ha en fin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #103 Del Skrevet 22. februar 2011 Hei pusilus og Lucky? Kjolene jeg bestilte fra HM var kjempefine og passet fint, så jeg er godt fornøyd. Gleder meg til å bruke de i sommer! Lillegutt har vært håpløs i natt! Og flere netter på rad, egentlig. I natt var han lys våken fra kl 03.30. Det er ikke lov å starte dagen da! Og jeg er skikkelig trøtt her jeg sitter, klarer nesten ikke holde øynene oppe. Har akkurat laget meg en stor kopp kruttsterk te. Jeg drikker ikke kaffe, så en sånn dunder-kopp er min medisin etter søvnløse netter. Mulig det bare er noe jeg innbiller meg, men jeg syns det funker. Skulle lage meg frokost i stad, Biola og frokostblanding. Begynte å helle frokostblandingen oppi grøtbollen til lillegutt. Så ja, ikke helt med i dag. Lurer på om det kan være utviklingssprang. Husker han hadde det i høst, da var han også sånn om nettene. Lys våken. Heldigvis er han også blid da, men begynner å klage når det ikke skjer noe. Leste også at det var vanlig med et utviklingssprang ved 37 uker og jeg talte meg fram til at lillegutt er 37 uker i morgen, så det er jo lov å håpe. Da kan de sove dårlig, bli grinete og spise dårlig. Lillegutt fyller alle kriterier. Eller, han spiser godt. Bare ikke pupp. Han blir mindre og mindre interessert og produksjonen regulerer seg jo deretter. Jeg blir litt bekymret for at han ikke skal få i se nok væske, da. Han har i det siste spist godt til kvelds, frokost og på natta, men i går kveld ville han ikke ha, i natt ville han ikke ha pupp da han våknet og på morgenen i dag ville han heller ikke ha... Prøvde å gi han litt morsmelk fra flaske, men da begynte han å hylgrine. Jeg tenkte kanskje han ville ha melk, men at det kanskje var puppen som var problemet, men nei - flaske var i alle fall ikke noen suksess. Så da vil han vel bare ikke ha melk da? Lurer på om det er lurt å pumpe seg for å opprettholde produksjonen, hvis det bare er en forbigående periode. Eller skal jeg bare la være og la lillegutt styre det selv? Faren er jo at jeg kanskje mister melka helt, det er jo tilbud og etterspørsel og etterspørselen er tydeligvis ikke så stor. Men noe melk skal de jo ha, så da må jeg eventuelt senere over på MME, og det er jo så enkelt med MM når man har den muligheten, særlig når det er snakk om mat om natta. Hmmm, jeg blir liksom ikke enig med meg selv om hva jeg skal gjøre. Men den største bekymringen er om han får i seg nok væske. Vann er han ikke så flink til å drikke. Vi prøver til hvert måltid, men som oftest kommer det ut i en diger stråle, etterfulgt av et smil og latter. Det er kjempegøy å lage fontene. I dag skal vi treffe noen andre babyer. Godt å ha litt planer når lillegutt krever underholdning hele tiden og jeg er trøtt som ei strømpe. Blir litt kjedelig å bare være oss her hjemme, dagen blir gjerne litt lang. Men med planer, går den fort og før vi vet ordet av det er det ettermiddag og kjære kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 22. februar 2011 #104 Del Skrevet 22. februar 2011 Æsj, så kjedelig med sånne netter! Håper du kommer deg utover dagen. Vi har hatt to runder med ramaskrik selv i natt, så jeg er ikke akkurat uthvilt idag. Har mest lyst å gå å legge meg, men jeg blir litt rar utover dagne når jeg gjør det. Så jeg sitter med krutsterk kaffe! Får håpe det er et utvilkingsprang for lillegutt. Kan vel passe bra med rumpeløftingen! Jeg vet ikke hva jeg råde det til ang. amming/pumping. De skal jo regulere melka selv, men han begynner jo å bli så stor at du kanskje begynner å bli ferdig med (stor)produksjonen. Og det er jo så vanskelig å vite på forhånd om du senere får til å øke produksjonen med pumping. Du får evt bare se an om han vil ha lite pupp de neste dagene og gjøre det opp en mening om du skal begynne å pumpe deg. Når det er sagt så er det jo mange som bare nattammer lenge. Og som kan være borte fra babyen i flere dager uten å pumpe seg og bare fortsette ammingen der de slapp. Men, som sagt, det er jo så forskjellig fra mamma til mamma det der. Her gikk det bare over av seg selv når hun var ca 9 mnd. Hun foretrakk flaske og puppen ble mindre og mindre interesant. Men jeg tror snuppa spiste mere fast føde enn det lillegutt gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #105 Del Skrevet 22. februar 2011 Hei Missiw! Sånne netter er slitsomme, ja. Jeg blir også rar når jeg sover etter at jeg egentlig har stått opp. Da syns jeg det er bedre å heller legge seg tidligere når kvelden kommer. Så det er bare å prøve og holde ut, med kruttsterk kaffe/te og glede seg til en kan finne senga til kvelds. Takk for ord angående melka. Det er så vanskelig å vite... Jeg får tilby han pupp og se hvordan det går nå noen dager. Kan jo bare være tilfeldig at han har vært så uinteressert de siste dagene. Han er så til de grader uinteressert også, jeg tar hintet når jeg legger han til og han snur hodet og skyver meg vekk med handa si. For deretter begynne å gråte, hvis jeg ikke pakker sammen puppen og tar han opp. Jeg får bli flinkere til å tilby han vann utenom måltidene også, for det er væskeinntaket jeg er mest bekymret for. Han er som sagt ikke så veldig flink til å drikke vann, det blir mest lek og munnskylling etter måltider, men øvelse gjør jo mester, så det er lov å håpe. Måtte pumpe meg nå da, for var skikkelig sprengt og orker ikke gå sånn til kvelden. Prøvde å tilby han pupp før middag, men nei - prøver ikke suge engang. Bare dytter meg vekk. Blir spennende å se hva han gjør før han skal legge seg. Vanligvis spiser han begge puppene da, men i gårkveld var det ikke snakk om. Blir i alle fall ikke vanskelig å slutte med pupp for denne gutten her. Pupp er tydeligvis ikke kos, det er bare ren business. Nå høres det ut som det er en liten gutt som driver med annen business her. Tror det trengs et bleieskift nå. Han spiser forresten to fulle grøtmåltider og et måltid middag + fruktmos til dessert om dagen nå og så spiser han en halv til en brødskive til kvelds, så føler han får i seg godt med mat på dagtid. I tillegg til dette har han vanligvis spist melk til frokost, kvelds, kl 22 og en gang i løpet av natta, men det siste døgnet har det ikke vært noe melk... Jaja, nå er det bleieskift som står for tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #106 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Bleieskiftet endte visst med et tidlig kveldsbad. Vippestol + bæsjing = dårlig kombinasjon. Det her vi sett eksempler på flere ganger. Ender som regel med ei fin smørje langt oppover ryggen... Jaja, da har vi fått unnagjort kveldens bad litt tidligere enn planlagt. Endret 22. februar 2011 av Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 22. februar 2011 #107 Del Skrevet 22. februar 2011 Like greit å ta kvelsbadet når lillegutt serverer slike godladninger Ikke lett med den ammingen vil jeg tro, men virker jo som om lillegutt får i seg nok mat i løpet av dagen i allefall da Håper du får en bedre natt i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #108 Del Skrevet 23. februar 2011 Hei Lucky? Natta har vært kjempefin! Veldig overraskende, da han fikk grøt rett før han la seg i går. Han fikk en annen grøttype nå enn han har fått på kvelden før, så kanskje det går bedre med denne typen? Grunnen til at det ble grøt var at han spiste middag litt senere enn vanlig, så da droppet vi brødskiva til kvelds. Jeg tenkte at da går det sikkert bra med pupp også, siden han sikkert er litt mer sulten enn når han har fått brødskive halvannen time tidligere. Men pupp ville han ikke ha! Det ble hyl og grin og jeg prøvde å legge han uten pupp, men han ville ikke sove. Han var jo sikkert sulten, så jeg tok han opp og tenkte at han får få litt grøt da, selv om det sikkert ender med en dårlig natts søvn. Brødskive var ikke noe alternativ da det var leggetid og han jo bruker ganske laaang tid på det. Grøten gikk ned på høykant, som det jo pleier med grøt og da sovnet han med en gang jeg la han uten noe tull. Fikk lurt i han litt pupp da jeg la meg kl 21.30. Da slafset han og åt i søvne, han er veldig lett å lure da. Og så begynte han å lee seg litt i senga rundt 01.30 og jeg fant ut at jeg skulle ta han opp og hekte han på puppen før han våkner og begynner å gjøre motstand. Og det gikk fint, han spiste igjen i søvne og sov videre med en gang etterpå. Og så våknet jeg ikke av han før 4.30, da begynte han å lage litt drømmelyder, så jeg løftet han over i senga vår. Så sov han til kl 6. Det har han jo ikke gjort på eveigheter og han har jo heller ikke vært våken i natt, selv om jeg har lurt han til å spise to ganger. Så denne natta, som jeg trodde skulle bli helt håpløs grunnet grøt til kveld, ble så bra som den ikke har vært på langlang tid. Og jeg er veldig fornøyd over å ha fått lurt i han litt melk også, så vet jeg at han har fått i seg litt væske. Deilig med en så fin natt! Da gjør det liksom ikke noe om kommende natt skulle bli dårlig igjen, da har jeg litt å gå på. Men han har blitt forkjølet da. Han var veldig surklete i går kveld da vi la oss og han har surklet og hostet i natt også. Tok tempen på han da vi sto opp og den viste 38,4. Det er første gang han har feber og det er vel ikke så høye temperaturen i babysammenheng, men jeg synes synd på han. Han hoster og er blank i øynene. Sovnet fort igjen etter morgenstellet og grøt. Nå har han sovet i nesten to timer. Bra han får sove litt, søvn er vel sikkert den beste medisinen mot forkjølelse. Virker ikke som om han er så plaget av forkjølelsen da, kanskje litt mer slapp og trøtt, men han er blid og fornøyd. Skal ta tempen på han igjen nå som han har våknet. Håper ikke den er noe høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 23. februar 2011 #109 Del Skrevet 23. februar 2011 Hyggelig å lese om dagene (og nettene) deres! Må innrømme at jeg er glad jeg er ferdig med nattamming... Slitsomt når de små ikke vil sove! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 24. februar 2011 #110 Del Skrevet 24. februar 2011 Så bra natten var fin, håper han har startet en ny trend der God bedring til lillegutt og ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #111 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Hei Klematis og hei Lucky? Lillegutt har vært forkjølet noen dager nå. Ikke sånn kjempesyk, feberen har bare vært oppe i 38,8, men syk nok til at det gjør utrolig vondt i mammahjertet mitt. Formen har vært grei på dagtid, men når han har lagt seg, har han blitt veldig tett i nesa, våkner og begynner å gråte og blir jo ikke noe bedre av det. Det er så vondt å se han når han er sånn. Og jeg vet jo at dette her ikke er noe alvorlige greier, så gruer meg til den dagen han blir ordentlig syk. Tiltross for syk lillegutt, har nettene vært fantastiske. Han har så og si sovet uten en lyd, men jeg har jo vært våken hundre ganger. Jeg sover så dårlig, når han sover godt. Sjekker om det er liv i han mange ganger i løpet av natta. Jeg er jo ikke vant med at han sover så godt, så jeg tror det verste, når det er så lenge stille. Våknet en natt kl ett, da hadde jeg selv sovet som en stein fra jeg la meg. Kastet meg opp av senga og heiv meg over senga til lillegutt, sikker på at han hadde sluttet å puste. Men der lå han og sov så søtt som bare det... Han har fått en halv porsjon grøt og litt brødskive før han har lagt seg om kveldene. Han vil jo ikke ha pupp, så da har han fått litt grøt istedet. Han spiser ikke så mye brødskive, så føler at bare brød ikke er nok. Siden det har gått så bra med en halv porsjon grøt om kvelden, prøvde vi en hel i går kveld. Det angrer jeg meg på, for i natt har han vært helt håpløs igjen. Akkurat som de to periodene vi har hatt med kveldsgrøt før. Lys våken fra midtnatt til kl 3, så bare tull etter det. Så i kveld blir det i alle fall ikke en hel porsjon grøt, men lurer på om jeg skal fortsette med en halv. Det har jo gitt så fine netter, uten at jeg vet om det er grøten sin skyld eller om det er forkjølelsen som har gjort at han har sovet så godt. Kjenner meg litt småfyllesyk i dag. Har blitt to kopper kruttsterk te. Lillegutt har fortsatt totalt puppestreik. Han vi ikke ha pupp i det hele tatt, men jeg klarer å lure i han litt når han sover for natta. Da smatter han villig i vei. Leste i boka "Lille venn, hva nå?" av Gro Nylander at: Noen barn er i perioder lite interessert i brystet, blir lett distrahert eller går kanskje til "diestreik" med total avvisning. Som regel går det over. Ikke press, bar tilby. Pump, eller melk ut for å holde produksjonen i gang. En løsning kan være å amme når barnet er søvning. Og det er jo egentlig det jeg har gjort de siste dagene. Jeg tilbyr, uten å presse og lurer han til å spise når han sover. Og så har jeg pumpet litt, men jeg syns det er vanskelig å få ut så mye når puppene ikke er helsprengte. Så får vi se hvor lenge han akter å streike og hvor lenge jeg kommer til å ha melk uten at han vil spise... Endret 26. februar 2011 av Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 26. februar 2011 #112 Del Skrevet 26. februar 2011 uff...ikke noe moro når de små er syke Håper formen hans kommer seg fort At det ikke kan være en fasit på hva de skal spise og når de skal sove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #113 Del Skrevet 27. februar 2011 Ikke noe moro når de må er syke, nei. Men han virker heldigvis bedre nå, så satser på at det verste er over for denne gang og at han blir frisk snart. Han var forkjølet i forbindelse med at han fikk sine to første tenner i jula, så jeg er spent på om denne forkjølelsen også skyldes at det er tenner på vei. Men natta har vært fin! Det ble litt brød og en halv porsjon grøt, så det virker som om det er den riktige kveldsmaten for han nå når han ikke vil ha melk. Sovnet av seg selv i går kveld kl 18.45 og så matet jeg han da jeg la meg rundt 22.30. Da spiste han begge puppene mens han sov, helt uvitende om at han blir matet med melk i streiken sin. Så begynte han å lee seg litt rundt kl 01.30 og da var mor raskt framme med puppen, for å få i han litt mer melk mens han enda ikke var helt våken. Og så sov han videre til 04.45. Og jeg har sovet som en stein, kun avbrutt av den ene ammingen. Kl 04.45 våknet han av at han begynte å hoste ordentlig, men jeg fikke han ikke til å sove igjen. Kl 6.10 var han kjempetrøtt og sovnet for dagens første nap, og det ble halvannen time søvn på meg og kjære også. Deilig! Pupp vil han fotsatt ikke ha. Jeg pumpet meg i går kveld og prøvde å varme det opp på formiddagen i dag før han skulle ha grøt. Han smilte stort da han så flaska, men begynte bare å gnage og leke med den. Holdt på sånn en god stund, uten å drikke, men da han fikk smaken på melka, drakk han opp hele flaska. Hadde bare oppi 80 ml, og han fikk i seg alt og tror han kunne drukket en god del mer når han først var i gang. Ble glad over at han fikk i seg litt melk i våken tilstand også, selv om den ikke kom direkte fra puppen. Skal fortsette sånn til streiken, forhåpentligvis, er over. Pumpe meg, og gi han det på flaske før hvert måltid, så får han i seg litt mer væske enn han gjør nå og kanskje han kan få smaken på melk igjen. Han var som sagt ikke veldig interessert til å begynne med, men det kom seg når han første begynte å suge litt ordentlig. Da var det visst ganske godt med melk likevel. Pumpet meg nå i stad, så nå har jeg mer i kjøleskapet enn han kommer til å spise i løpet av dagen. Kan jeg holde det gående sånn, så får han i alle fall i seg litt melk på dagtid. Kjøpte litt MME i går også, så har jeg ikke morsmelk på lur, kan han få det. Har masse morsmelk i fryseren, men den holder seg så kort når den har vært fryst, så kommer til å bruke den ferske morsmelken til å mate han med, så bruker jeg heller den fryste til matlaging. Jeg lager middag til han ca en gang i uka som jeg fryser ned og da er det kjekt å spe på med morsmelk. Ingen planer for dagen, annet enn at søster og svoger kommer på besøk i ettermiddag. Må få med meg litt ski-VM senere og så skal jeg rydde og ordne litt her. Han planer om å bytte litt lys og stæsj her, så får vi litt forandring. Liker å bytte på litt. God søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 27. februar 2011 #114 Del Skrevet 27. februar 2011 Så godt at han lar seg lure til puppen på natten da Får håpe streiken snart er over, men er jo uansett fint at han tar flaske med melk da Kos dere med besøk og litt forandring i heimen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #115 Del Skrevet 28. februar 2011 Hei Lucky? Jeg er veldig glad for at han tar flaske og får i seg melk på den måten. Det er det at han ikke har fått i seg så mye væske, som har vært den største bekymringen min den siste uka. Nå har bleiene hans blitt mye våtere igjen, det er godt å se. Nå har jeg gitt han morsmelk på flaske to ganger daglig, i tillegg til pupp på kvelden og natta når han sover. I går ville han ha mer melk enn det som var på flaska og sugde iherdig etter at det var tomt. Tenkte det var lurt å komme med puppen siden han fortsatt hadde lyst på melk, men når puppen kom, bare kikket han dumt på meg og snudde seg vekk, som om han ikke kunne skjønne hvorfor jeg kom med den, når han hadde lyst på melk. Vi har hatt en veldig fin natt i natt også. Lillegutt har i prinsippet sovet hele natten, men jeg matet han kl 2.30 før han rakk å våkne ordentlig. Han spiste i søvne og sov videre. Sov helt til kl seks, noe som er en sjelden luksus her i huset. Jeg våknet til og med FØR lillegutt og følte meg ferdigsovet. DET tror jeg ikke har skjedd før. Deilig å føle at man sover godt og får nok søvn i løpet av natta. Lillegutt er fortsatt ikke helt frisk. Han er grinete og må underholdes hele tiden. Han blir fort lei, så dagene går litt sakte. Jeg hadde gjerne tatt en tur ut, men vil ikke det så lenge lillegutt ikke er helt frisk. Han har akkurat våknet fra en liten nap nå, så nå skal vi se på ski-VM. Heia Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #116 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) 1 stk grinete lillegutt sover og en stk sliten mamma koser seg meg appelsin og te. Jeg blir sliten når han er så grinete og skal underholdes hele tiden jeg, altså! Og når vi bare går hjemme hele dagen, uten noen planer - da blir dagen litt lang. Han begynner å klage så fort han har ligget alene i to minutter. Umulig å få gjort noe som helst. Men så er han ikke helt i form heller, stakkars. Så han er unnskyldt. Syns han ser gangske blek ut og litt blank i øynene, men han har ikke feber. Dessuten tror jeg det er tenner på gang. Det tror jeg hver gang han har en grinete periode, men NÅ tror jeg det stemmer altså. Syns jeg kan kjenne antydningen til noe oppe, men det er umulig å kjenne ordentlig etter. Har man fingeren for lenge i munnen, er han raskt ute med å ta et skikkelig tak med de spisse tennene sine. Og det gjør vondt! Appelsinene er så gode nå! Husker i fjor på denne tiden. Da var jeg gravid og min store dille var appelsiner. Kunne levd på appelsiner hele dagen, men prøvde å begrene meg til "bare" tre om dagen. Appelsinlysten varte helt til lillegutt var ute. Dagen etter han ble født, fristet plutselig ikke appelsin det spor. Merkelig det der altså, men nå smaker det godt igjen. Og der var lillegutt våken. Da håper jeg han er sånn passe lett å underholde fram til legging. Han er et kresent publikum når han er på det humøret. Men det beste han vet, uansett humør, er når vi sitter til bords og spiser alle sammen. Da er han alltid blid. Og jo flere vi er, desto bedre virker det nesten som det er. Han sitter på enden i tripp-trapp stolen sin og styrer showet. Han er så nydelig. Bare litt slitsom om dagen. Endret 28. februar 2011 av Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #117 Del Skrevet 1. mars 2011 Æsj, lillegutt er fortsatt veldig forkjølet. I går kveld etter at han hadde lagt seg, våknet han i ett sett helt fram til vi la oss, så hele kvelden gikk med til å bysse og trøste og få han til å sovne igjen. Får så vondt av han når han ikke her det bra. Han har ikke feber, men er veldig snørrete og hoster. Det er snørret som er mest plagsomt, for han får problemer med å puste med nesa. Og så hoster han og vekker seg selv når han sover. Har dryppet saltvann i nesa og prøvd å suge snørr med nesesuger, men han liker det ikke, så det er ville protester. Gruer meg til hver gang jeg skal gjøre det og føler at det bare blir sånn halvveis. Jeg er så bløthjertet når han begynner å gråte. I går kveld begynte han å storgråte da han skulle få melk på flaske. Tror det var ubehagelig å suge fordi han var så tett i nesa. Fikk en halv porsjon grøt, det gikk bra og så endte det med hylgråt og snørr og tårer da brødskiva skulle spises, så det ble ikke så mye mat på han i går kveld. Han spiste masse pupp i søvne da jeg skulle legge meg da, så fikk lurt i han masse morsmelk senere. Han prøvde faktisk ta puppen på morgenen i dag, men ga opp. Tror det var den tette nesa som gjorde det ubehagelig å suge. Han har ikke prøvd å gape over puppen i våken tilstand på over en uke. Prøvde å pumpe meg istad, men jeg er så dårlig på å få ut melk med pumpe hvis jeg ikke slapper helt av. Og nå slapper jeg ikke av, fordi det liksom blir litt press på å få ut melk, siden han ikke suger den ut. Puppene er fulle, men det kommer nesten ikke noe ut. Helt stopp. Så etterpå skal jeg prøve å gi han morsmelkerstatning og heller spare den morsmelka jeg pumpa ut i går kveld, til kvelds, da han aldri har fått MME før og jeg vet ikke hvordan han reagerer på det. Bedre å gi det på formiddagen da, så har vi den kjente morsmelka til kvelds. Hvis han vil ha melk da. Håper han blir frisk snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #118 Del Skrevet 1. mars 2011 Melk skulle han i alle fall ikke ha. Bare lek med flaska! Men grøt gikk ned, så jeg får være glad han i alle fall spiser godt. 1. mars i dag. Hurra for den første vårmåneden! Jeg gleder meg til våren og sommeren hjemme med lillegutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #119 Del Skrevet 2. mars 2011 Lillegutt har vært så vanskelig å legge om kvelden den siste uka. Han som alltid har sovnet så fint av seg selv siden han var ca fire måneder. Jeg håper det er forkjølelsen sin skyld og at vi er tilbake i fin leggerutine når han er frisk. I går kveld var det mye gråt igjen ved legging. Han roet seg ikke engang når jeg tok han opp, men så fort vi satte foten over dørterskelen ut fra soverommet, ble det stille. Dette har skjedd flere ganger, så jeg mistenker at det ikke bare er forkjølelsen, men at han også er en smule utspekulert. Nå skal det legges til at han våknet fra dagens siste nap kl to i går. Det var helt umulig å få han til å sove en siste gang på ettermiddagen, så det ble alt for lang våkenperiode og han ble nok overtrøtt. I dag SKAL han sove på ettermiddagen, så håper jeg at leggingen går bedre. Han var jo sååå trøtt før han skulle legge seg i går, men begynte å hylskrike så fort han la seg og siden han ikke vil ha puppen lenger, er det vanskelig å roe han ned. Ikke vil han ha pupp og ikke vil han ha melk på flaske. I går prøvde vi både MME og MM, men han drikker ikke, bare tygger på flaska og spytter det han skulle få inn i munnen, ut igjen i en fin stråle, etterfulgt av et veldig fornøyd smil og noen ganger gledeshyl. Lek med melk er gøy! Så han er vel bare melkelei, da? I dag gidder jeg ikke varme melk til han på flaske engang. Det at han tok flaska i et par dager, må bare ha vært et lykketreff, for nå nekter han, så da får det bare bli som det blir. Han drikker melk når han sover, så han får da i seg litt. I dag skal vi på besøk og før besøket skal vi på et senter og handle litt. Har planer om å se etter noen nye leker til lillegutt. Kjære syns han drukner i leker, men jeg føler at han har vokst fra en del av de han har og at han er litt lei av de som passer for alderen hans. Moro med noe nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #120 Del Skrevet 3. mars 2011 Lillegutt har noen fine netter nå. I natt spiste han da jeg la meg rundt kl 22 og så har han ikke spist hele natta og sov til kl 6.15 og så slumret vi sammen i senga til kl 06.45. Han har sovet så lenge de siste dagene og det er helt herlig! Føler meg uthvilt og klar for å stå opp når han våkner. I motsetning til hva jeg pleier, etter mange og lange våkenperioder om natta og så en lys våken lillegutt rundt kl fem, noen ganger litt før også. Liker denne utviklingen, men bank i bordet!, føler at hver gang jeg skryter av nettene våre, så blir neste natt dårlig. Så - bank, bank, bank i bordet!! Han spiste begge puppene da jeg la meg i går kveld, men ville ikke ha mat i natt. Jeg har jo prøvd å mate han om nettene når jeg er våken, for at han skal få i seg litt melk. Han vil jo engentlig ikke ha, og nå tror jeg at jeg skal slutte med det, for han klarer sg fint uten mat iløpet av natta, så lenge jeg mater han da jeg legger meg. Når han ikke vil ha melk nå, er jo det en fin mulighet til å slutte med nattammingen. Men matingen når jeg legger meg, vil jeg fortsatt holde på, for det er den eneste gangen i døgnet jeg får i han melk. Har ringt helesøster angående denne melkestreiken hans og venter på telefon tilbake. Det er vel ikke akkurat så mye å gjøre, men ønsker bare å snakke litt om det å få bekreftelse på at det er OK å ikke drikke så mye melk, når han ikke vil ha det selv. Pumpet meg i stad mens han lå og lekte ved siden av meg. Hun fulgte veldig interessert med og jeg syns han begynte å smatte litt, som om han hadde lyst på melk. Benyttet anledningen og helte det jeg hadde pumpet ut over på flaske, tenke han kanskje ville ha. Men nei, bare lek med flaska og melka han får i munnen, spytter han ut igjen. Æsj, syns lillegutt virker mer forkjølet igjen. Formen hans var bedre i går, men nå virker han veldig snørrete og tett igjen. Håper han bare høres verre ut, uten at han er det. Syns han fortjener å bli frisk nå. Fint vær idag, så vi burde få oss en gåtur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå