Gå til innhold

Mitt nye liv som mamma


Happy Feet

Anbefalte innlegg

Hei jenter :klemmer:

Vi er veldig fornøyd med permisjonsordningen alle sammen! Jeg koser meg på jobb den ene dagen og far og sønn storkoser seg alene hjemme en hel dag. Og arbeidsgiverne våre er også veldig fornøyd. Kan så absolutt anbefales, ville ikke vært foruten. :Nikke:

Ja, lillegutt er helskjønn. Jeg er så stolt av han. :hjerte: Gledeshylene er helt fantastiske å høre på. De kommer ofte når han ligger alene under babygymen. Han ligger og "prater" med figurene som henger over han og da kommer de søte hylene. Gleder meg så til han begynner å le ordentlig.

Han "prater" mye om dagen. Særlig etter pupp. Da ligger han og ser opp på meg, ser meg inn i øynene og kommer med masse lyder. Jeg smelter helt når han ser meg inn i øynene og gliser fra øre til øre.

Det er så moro nå som vi kan kommunisere mer med han. Det skjer stadig nye ting og jeg kan tenke meg at det bare blir mer og mer moro framover. I går snudde han seg fra mage til rygg. Han er så sterk i nakken og løfter hodet og overkroppen høyt og så vips - snudde han seg rundt. Da ble han overrasket og begynte å gråte. Det samme har han gjort to ganger i dag, bare til den andre siden. Han snudde seg faktisk for første gang da han bare var 15 dager gammel, på kontroll på helsestasjonen. Og så gjorde han det en gang hjemme like etter det. Vet ikke hvordan han klarte det da, han lå og sparket og er ganske sterk i kroppen og så var han plutselig rundt. Han har ikke gjort det siden, og jeg føler at det som har skjedd nå er mer ordentlig fra mage til rygg. De to andr gangene var det bare tilfeldig. Moro!

I dag har vi vært på en liten treningsgåtur. Jeg savner så fælt å trene og bruke kroppen mer enn vanlige gåturer. Så i dag har vi gått en 1 time og 15 minutters tur hvorav 45 minutter er ren oppoverbakke. Det var kjempeslitsomt, men så godt nå etterpå å kjenne at jeg virkelig har brukt kroppen. Den runden er tung å gå uansett og med barnevogn blir den ekstra tung. Kjenner meg helt gåen i beina og det er en deilig følelse. Skal prøve å få gått den runden noen ganer i uka. Så håper jeg å komme i gang med litt trening på SATS etterhvert, men det er ikke så lett med lillegutt. Han sover jo ikke hvis han ikke får sove på oss, rugges i vogna osv. Før han ble født tenkte jeg at han bare kunne være med på SATS sovende i bilstolen, men det funker ikke med denne babyen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne dagboka har gått med hus forbi jo.. :sjenert: :dåne: :flau:

Men nå er jeg her og vil følge dere :hoppe:

Det er så gøy med gledeshyl og babling ja :hjerter: Lisja vår skravler i et sett med lekene sine og oss :ler:

Man kan jo ikke gjøre annet enn å smelte helt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Fant deg til slutt jeg også. Lillegutt høres bare helt herlig ut :rødme:

Håper han snart blir friskemeldt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om dagene deres :hjerte: Lillegutt virker som en våken og aktiv krabat, ikke rart du koser deg :)

Deilig med en skikkelig trimmetur kan jeg tenke meg :) Ikke lett å få til trening på sats når han er sånn, men godt det finnes andre muligheter for trening da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dinedama, pusilus og Lucky?. :klemmer:

Ikke rart dere ikke har funnet dagboka før nå, er jo først nå jeg har laget link til den. Dessuten er det ikke den dagoka det er mest aktivitet i... Blir liksom ikke tid til det, men veldig hyggelig å skrive noen ord når jeg har tid. :Nikke:

I går var vi på kafè i det fine høstværet sammen med ei fra barselgruppa og babyen hennes. Kjempekoselig! Jeg føler meg ikke komfortabel med å amme ute blant folk, men i går måtte jeg fram med puppen og det gikk kjempefint. Jeg hadde så mye tepper og sånt rundt lillegutt, så det ble en liten barrikade og jeg er sikker på at ingen så puppen min. :fnise: Følte meg veldig dreven, så nå blir det nok flere lengre kafèturer etterhvert. Jeg har tidligere vært veldig flink til å komme meg hjem til neste måltid, men det gikk strålende å mate han ute. :nigo:

Forrige uke var vi på Oslotur. Kjøpte masse fine klær til lillegutt og i den ene butikken spurte jeg om jeg kunne få sette meg på et prøverom å mate han, så der løste vi også matingen veldig fint. Det går seg til. :tommelsmil:

I går var vi til ny behandling. Han er fortsatt ikke bra i nakken, selv om det vel er bedre, så det blir ny behandling om tre uker. Den stakkars nakken hans har jammen fått gjennomgå, men tror ikke han har så mye vondt, han er i alle fall en veldig blid og fornøyd baby nå som magevondten er borte.

Han har begynt å legge seg tidligere om kvelden. Når klokka er åtte, er han veldig klar for senga og det er så deilig for mor og far å ha et par timer for seg selv før vi legger oss. Natt til i går ba han ikke om mat før kl 03.15 selv om det site måltidet var 19.30. Holdt på å få sjokk, så lenge har det ikke gått mellom et måltid før. Jeg var jo våken hundre ganger med fulle mugger og siden han bare ville spise en pupp, måtte jeg opp og pumpe den andre sprengte puppen midt på natta. Håpet på reprise av den lange sovingen i natt, men i natt ville han ha mat både ved midnatt, kl 3 og kl 6 i dagtidlig. Og etter mat klokka seks, føler han at det er morgen, så da starter dagen her i heimen.

I morgen skal han få vaksine. Tenk at han nærmer seg tre måneder allerede. Tiden går jammen fort! Jeg hadde ikke tro på at den skulle gjøre de først ukene hvor det var mye slit, mye magevondt, lite søvn osv, men det er sant som så mange sier. Nyt den første tiden, den går så fort. Selv om det er lettere sagt enn gjort når man er så sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Happy Feet!

Nå fikk jeg også endelig somla meg inn i denne dagboka ;) Veldig koselig å lese her inne, selv om jeg forstår at det har vært mye netter med lite søvn, og en unge som ikke alltid vil sove like lett. Det virker hvertfall som at det kommer seg veldig, og at kiropraktoren hjelper på selv om det tar litt tid.

Håper det går bra med vaksina i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei honning, pusilus og Lucky? :klemmer: og velkommen til poppsilopp. Så hyggelig med nytt "ansikt" i dagboka mi! :)

---

Vaksinasjonen gikk veldig fint. Det var selvfølgelig kjempehyl og skrik når han ble stukket i de gode og tjukke låra sine, men det var lett å trøste og roe han når det hele var over. Ikke hadde han noe særlige bivirkninger heller. Natten etter vaksinen, syntes jeg han var så utrolig varm da han skulle få mat, ble redd han sikkert hadde over 40 i febar, men da jeg tok tempen, viste den bare 37,5 , så der overreagerte mor litt. :fnise:

I natt han han vært et lite monster. Ville ha mat allerede litt før ett, han har begynt å drøye det til to, halv tre, men i natt var han tidligere på'n. Så våknet han kl halv tre og etter det har han egentlig vært våken fram til halv åtte. :dåne: Han ligger og smiler fra øre til øre og kommer med gledeshylene sine. Det er jo egentlig koselig, men ikke fullt så koselig når kl er fire og det eneste jeg har lyst til er å sove...

Kjære sto opp med han og jeg fikk sove et par timer ekstra. Kjenner meg likevel skikkelig fyllesyk i dag og har sandpapirfølelse i øynene. Jaja, det er ikke ofte han er sånn om natta nå, så skal ikke klage alt for mye.

Gleder meg likevel til det blir slutt på nattmating, søvnen blir jo veldig oppstykket uansett om han sovner ganske greit etterpå. Synes egentlig det går fint, men etter sånne netter kjenner jeg at jeg ser fram mot en hel natts søvn. :hjerte:

Jeg har så mye melk at det er ganske ofte jeg må opp og pumpe meg på natta siden han ofte bare vil spise en pupp. Lageret i fryseren bare øker og øker, men jeg må pumpe meg, for skal jeg tilby lillegutt en supersprengt pupp, blir det bare styr. Han setter det i halsen, spruten står til alle kanter, det blir grining, pysjen hans blir gjennomvåt osv, så da har jeg funnet ut at det er best å bare få pumpet det ut. Men jeg er veldig glad for at ammingen går så bra og at jeg har så mye melk, selv om det er litt styr på natta med disse overfylte puppene. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en slitsom natt :( Godt ikke alle nettene er slik da :) Ikke rart det heter ammetåke, blir nok litt tåkete etter slike netter :ler:

Men deilig at du har nok melk og slipper flaskestyr i tillegg på natten da :)

Kos dere i dag, håper dere får like fint vær som vi har her i dag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det heter ammetåke, blir nok litt tåkete etter slike netter :ler:

:ler:

Vi har også strålende fint høstvær her i dag, Lucky?, så etter at lillegutt har fått mat igjen, skal vi ut å gå den lange treningsturen vår. Høsten er herlig når den er sånn. Strålende sol og frisk og god luft. :sol:

Denne natta har vært mye bedre, men jeg måtte jo fram med pumpa igjen kl to, da! Lillegutt spiste bare en av de overfylte puppene, og jeg måtte tømme den andre. Er vel egentlig ikke så lurt med denne pumpinga, da tror vel kroppen at den bare må produsere melk i samme mengde, men jeg orker ikke de fulle puppene. Lillegutt sliter skikkelig med å spise når det bare fosser ut. Jeg har et rimelig stort lager i fryseren men siden jeg er på jobb hver fredag, trenger vi jo også et lite lager så pappaen har til mating. Det er bare det at det kommer mye mer inn i fryseren enn det går ut. Nå har jeg ca 35 sånne Avent-kopper a 180 ml der. Luksusproblem! :ler:

I natt har lillegutt sovet i senga si nesten hele natta. Vi legger han der om kvelden, men etter nattmatingen, har jeg tatt han i senga vår ved siden av meg siden det har vært så vanskelig å få han til å sovne. Nå sovner han omtrent med en gang jeg legger han ved siden av meg, så det har vært veldig enkelt å gjøre det sånn og så er det jo veldig koselig. Men det begynner å bli trangt! Lillegutt breier seg skikkelig. Han ligger med armene strakt ut til sidene og så er jeg jo redd for å ligge på han, så må ha litt avstand. I natt var det nesten ikke plass til meg i mellom lillegutt og kjære, så da måtte jeg flytte han over i senga si. Det gikk fint, så nå skal jeg prøve det i natt igjen. Utrolig at en liten baby kan bruke så mye plass i senga! :ler:

Lillegutt ligger og sover i vogna si nå og kommer med mange søte bekrymrede lyder i tillegg til at han har bekymringsrynker i ansiktet. Han drømmer vel om tomme pupper. :fnise:

Endret av Happy Feet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt ligger og sover i vogna si nå og kommer med mange søte bekrymrede lyder i tillegg til at han har bekymringsrynker i ansiktet. Han drømmer vel om tomme pupper. :fnise:

:hjerte:

Er nok lenge til det blir tomme pupper hos dere tenker jeg :ler:

Så deilig at han sover godt i senga si også da, blir fort trangt om plassen i senga når man er redd for å legge seg på han :) Sover nok bedre alle tre når han ligger der :)

Håper dere fikk dere en deilig tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heldig som har så mye melk, ja. :Nikke: Og lageret skal nok komme godt med til vi skal begynne med grøt. Gleder meg forresten veldig til det!

I går lo lillegutt for første gang. Han har i mange uker kommet med gledeshyl samtidig som han gliser fra øre til øre. Jeg har skjønt at latteren er like om hjørnet, og har prøvd å tulle med han for å se om det kan få han til å le. Men det er bare disse hylene (som han jo skvetter skikkelig av selv :fnise: ) og kjempesmil som kommer.

I går lå han må magen. Jeg lå også på magen med ansiktet mot han. Vi lå sånn og "snakket" og så plutselig nyser han to gang. Og jeg sier "isj da" og DA kommer det en herlig liten latter og den kom flere ganger. Så herlig å høre på. :strix:

Gjett hvem som har gått og sagt "isj da" til han hundre ganger her hjemme etter det. :ler:

Endret av Happy Feet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillegutt skal døpes på søndag. I går ettermiddag hadde vi presten på besøk for dåpssamtale. Lillegutt var skikkelig overtrøtt. Han hadde ikke fått sovet som han skulle siden vi hadde besøk tidligere på dagen. Da presten kom var han så trøtt og atal at han bare skrek. Alt var feil og jeg ble superstresset. Prøvde å roe lillegutt samtidig som presten messet om hva som skal skje i kirka osv. :roll:

Kjære var selvfølgelig forsinket hjem, men da han kom, fikk han roet ned lillegutt med å gå rundt med han, mens jeg kunne høre på hva presten hadde å si. Da presten dro, våknet lillegutt igjen og holdt på til vi fikk lagt han litt over åtte. Da hadde han til sammen sovet toppen 20 minutter siden kl ett. Selv pupp hjalp ikke engang, alt var feil, han som vanligvis er så blid og fornøyd.

Presten tenker sikkert med skrekk på gudstjenesten på søndag. :fnise: Tror sikkert at lillegutt alltid er så gretten og kommer til å skrike under hele gudstjenesten. Forhåpentligvis viser han seg fra en litt bedre side da.

Det er veldig viktig å få han til å sove når han skal ellers blir den blide gutten et lite monster. I går var han på vei til å sovne når besøket kom. Besøket ville holde han litt. Hvilket resulterte i at han ikke fikk sove og vips - så var han plutselig overtrøtt og da var løpet kjørt.

I dag skal jeg på posten og hente bæresele jeg har bestilt. Har et sjal fra før, men har aldri fått helt dreisen på det. Gleder meg til å prøve bæreselen. Vi skal ut og fly med lillegutt om et par uker, så da kommer nok den godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...