Happy Feet Skrevet 27. september 2010 Forfatter #41 Del Skrevet 27. september 2010 Hei Devilina, pusilus og Lucky? Da er lillegutt døpt. Dagen i går var kjempefin, lillegutt var eksemplarisk - alt gikk etter planan. Han sov når jeg ville han skulle sove i forkant av dåpen, spiste når jeg ville og bæsjet som jeg ville. Han har gjerne en veldig stor bleie på formiddagen og det hender den blir klint litt oppetter ryggen, noe jeg ikke hadde så lyst til skulle skje under dåpen, men han sørget for at det kom hele to store bleier før vi reise hjemmefra. Han sov under seremonien, men våknet da han fikk vann i håret sitt. Her hjemme var det fullt hus etterpå. Et kjempehyggelig selskap og vi er godt fornøyde og veldig stolte av dagen hans. I dag kjenner jeg meg veldig sliten og nesten fyllesyk i kroppen. Det har gått i ett de siste dagene, og når det endelig er overstått blir jeg litt utladet. Jeg og lillegutt bare koser oss hjemme i dag. I ettermiddag er det ny time hos kiropraktor for lillegutt. Blir spennende å se om det er noen endring siden sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 27. september 2010 #42 Del Skrevet 27. september 2010 Så godt dagen ble som ønsket, med timet strobleier og alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 28. september 2010 #43 Del Skrevet 28. september 2010 Hørtes ut som en knall dag Fikk han mye fint? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 29. september 2010 Forfatter #44 Del Skrevet 29. september 2010 Dagen ble så absolutt veldig fin og vi er så fornøyde. Han fikk mye fint, blant annet gyngehest, sølvskje, smykke, bok med godnatthistorier, sparebøsser, tallerken og skje, ramme med bilder fra hans første år og en god del penger, så nå må han få seg sparekonto. I dag skal vi ut på barseltreff i det fine været. Deilig å komme seg litt ut, vi skal treffes på kafè. Setter stor pris på å møte de andre barseljentene. Alle mine venninner er ferdig med å få barn, så det er utrolig hyggelig å ha blitt kjent med nye jenter i samme situasjon som meg. Alle er helt supre! Skikkelig vondt i hodet i dag. Det er utrolig slitsomt med en liten baby, men det går jo på et vis. Lurte på å droppe barseltreffet, men jeg har like vondt i hodet uansett om jeg er hjemme eller ute, så da kan jeg liksågodt dra ut og oppleve noe hyggelig. Lurer på når jeg får mensen? Jeg har pleid å få migrene dagen før tanta melder sin ankomst, så jeg er litt spent på om det er besøk på vei. Da jeg var på 6-ukerskontroll for 5 uker siden (litt treg!) sa gynekologen at det begynte å bli litt aktivitet i eggstokkene mine, så det kan godt være tanta som er på vei. Det gikk veldig bra hos kiropraktor på mandag. Lillegutt var mye bedre fra sist og han skrek ikke i det hele tatt da hun holdt på med nakken hans. Veldig glad for å høre at det går framover. Vi skal tilbake om 6 uker. Ønsker alle en fin høstdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 30. september 2010 #45 Del Skrevet 30. september 2010 Gratulerer med vel overstått dåp Så koselig å ha en fin barselgruppe da, det er gull å ha noen å treffe som er i samme situasjon som en selv Håper dere hadde et fint treff Supert at lillegutt er bedre i nakken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #46 Del Skrevet 3. oktober 2010 Takk for det, Lucky? Barseltreffet var koselig, men slitsomt. Koselig å treffe de andre jentene, men lillegutt var ikke helt samarbeidsvillig. Det startet så fint, vi gikk ned til byen og han sov hele veien til vi kom fram. Var blid og fornøyd til å bebynne med. Etter at han hadde vært våken i en times tid, var det tid for mat. Jeg er jo ikke så komfortabel med å amme ute blant folk, men det har fungert greit de gangene vi har gjort det. Jeg har dyna hans, litt tepper og sånn rundt han og meg, så da blir ikke puppen så synlig. Denne gangen ville han liksom ikke suge. Bare sugde litt, slapp taket, hylskrek, jeg ble superstresset, for da ble jo puppen så synlig, begynner å stresse med at han mååå spise og suge ordentlig så vi kan bli ferdig med matinga, tenker at vi forstyrrer alle de andre som skal spise og kose seg med lunsjen sin osv . Til slutt bare skrek han og jeg prøvde å gå et litt mer skjermet sted å mate, for tenkte det var det at jeg ble stresset som var problemet. Men det hjalp ikke, han bare skrek og skrek, så da ble pupppen inndratt, han fikk smokken og jeg gikk og bysset han. Til slutt sovnet han og mor kunne nyte lunsjen sin over en time etter at den ble servert varm. Jeg rakk akkurat å spise mens han sov, men han våknet så fort vi skulle dra derfra og var våken og sutrete resten av byturen. Da vi kom hjem var det også umulig å få han til å sove. Da var han så ovettrøtt at alt var feil. Jeg hadde fortsatt supervondt i hodet (migrene), hvilket er en dårlig kombinasjon med en ovetrøtt og skrikende unge. Kjære var ikke hjemme og da lillegutt endelig sovnet kl halv ni, var jeg helt utslitt. Så, ikke noen drømmedag, akkurat. Det er nesten alltid en unge som er vanskelig på barseltreffet og denne gangen var det lillegutt sin tur til å showe. Jeg blir så svett og stresset når han er sånn ute blant folk. Hjemme hadde jeg ikke stresset med det, men tenker så på at vi forstyrrer andre ute og da blir jeg bare mer stresset. Har merket på lillegutt i det siste at han blir så mye fortere overtrøtt. Han skal ikke være våken mer enn litt over en time - halvannet time før han er klar for å sove og får han ikke sove da, blir alt feil etterhvert. Det er vel så mye som skjer nå utviklingsmessig rundt tre måneder, så det tar vel på. Var vel derfor det bare ble skriking ved puppen da vi skulle mate på kaféen, ser jeg nå i etterkant. Vi klarte å mate litt senere da, og da gikk det fint. Han sover fortsatt bare max en halvtime selv, men vi har funnet vår oppskrift for å få han til å sove litt lenger. Vi passer klokka og er på vakt når vi forventer at han skal våkne, rugger litt i vogna, dytter smokken osv når han våkner og da sovner han som regel igjen og sover litt til. Vi må jobbe mindre og mindre for at han skal sove videre og det er deilig. Tidliger måtte vi som regel bysse og bære, men nå funker det stort sett fint med litt rugging av vogna. Sover han bare disse halvtimene sine, blir han ikke morsom utover dagen. Ellers er han en veldig blid og søta baby, det er når han blir overtrøtt han forvandles til et lite monster. Verdens søteste monster, selvfølgelig. Vi skal ut og fly med han i slutten av uka, vi skal hjem til kjæres hjemsted. Veldig spent på hvordan flyturene blir. Det er to flyturer, så hele dagen går med. Får passe på å få han til å sove ordentlig, ellers blir det vel show på flyet. Har ikke så veldig lyst til det, kjenner at jeg blir stresset bare ved tanken på en overtrøtt lillegutt på et trangt og overfylt fly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 3. oktober 2010 #47 Del Skrevet 3. oktober 2010 Du har no litt å styre med! Jeg skjønner at du blir litt stresset på barseltreff ute på cafè. Spesielt når du ikke synes det er så kjekt å amme offentlig. Hva med å ta med ei flaske til lillegutt, så slipper du noe at styret? Har her vi forøvrig gitt opp cafè og møtes hos hverandre. Blir jo litt styr med 7-8 voksne og like mange unger, men vi er klar over det og forsyrrer evt bare hverandre, samt at det likevell er mer avslappende. I allefall for de som ikke er vertinnen, men det går i det minste på rundgang. Bra dere har begynt å få taket på sovinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #48 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Hei Missiw Jeg har aldri gitt morsmelkerstatning til lillegutt før, men når man er ute på kafé, virker det jo veldig kjekt. Kanskje jeg får vurdere det til neste gang, eller pleier det jo å gå fint å amme (selv om jeg ikke liker det blant alle mennesker). Tror han reagerte sånn fordi han rett og slett var for trøtt, da er nemlig alt feil. Og så begynner jeg å stresse og da merker han vel det og det gjør ikke ting bedre. Kanskje lurt å prøve erstatning hjemme først, sånn at jeg vet at han ikke reagerer på det. Han har bare fått morsmelk, det har liksom aldri vært behov for noe tillegg. Nå høres det ut som om lillegutt er et sånt lite monser omtrent hver dag, men han er ikke det altså. Det er bare de dagene det faller sånn ut at han får for lite søvn. Vi må hjelpe han til å sove, både bysse han litt i søvn i vogna og så passe på å få gjort det etter den halve timen. Når vi er ute på farta, er det ikke alltid like lett å få han til å sove, og utpå ettermiddagen da uten noe særlig søvn, da blir han ikke morsom. Men heldigvis klarer vi stort sett å ordne så han får søvnen sin, og da er han veldig blid og fornøyd når han er våken. Et skikkelig sjarmtroll. Neste treff skal også vi treffes hjemme hos en av oss, det blir litt enklere for alle. Alt blir jo litt mer tungvindt ute og særlig når det er så mange babyer samlet på ett sted. Det går ikke alltid rolig for seg. Endret 3. oktober 2010 av Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 3. oktober 2010 #49 Del Skrevet 3. oktober 2010 Har merket på lillegutt i det siste at han blir så mye fortere overtrøtt. Han skal ikke være våken mer enn litt over en time - halvannet time før han er klar for å sove og får han ikke sove da, blir alt feil etterhvert. Akkurat dette har vi også begynt å merke iløpet av de siste ukene Lisja blir et monster om hun ikke får sove når hun må, men mange ganger blir hun så overstimulert at hun ikke blir trøtt, men går rett på overtrøtt Men vi har lært oss litt bedre å tolke henne nå og se når hun trenger å sove Så legger vi henne i senga si når det er powernap-tid så går det som regel kjempefint Hvordan sovemønster har gutten din nå? Hvor mye sover han på dagtid? Jeg blir så usikker på dette med soving, for jeg syns vår snuppe sover ganske mye, men jeg vet liksom ikke hva som er normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 4. oktober 2010 #50 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hihi, jeg skjønner at jr ikke er et monster! Men noen dager er disse hjerteknuserne litt ekstra "arbeid", om en kan kalle det for det. Kan bli oppgitt og sliten innimellom, men det gjør ingenting! Du kan jo gi MM, sånn som dere gjør på fredager. Trenger ikke å begynne med MME for den ene flaska i offentlighen i ny og ne, liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #51 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Hei dinedama Har hørt om flere med babyer på samme alder som har det på samme måte med at babyene blir fort overtrøtte. Jeg ble veldig overrasket da det gikk opp for meg at han faktisk trengte å sove allerede en drøy time etter at han hadde våknet, for trodde jo han skulle bli mer våken nå som han har blitt eldre, men det har jo nesten vært tvert imot. Men er vel så mye som skjer når de er våkne, så da trenger vel disse små kroppene masse hvile. Vi har også lært oss til å se bedre når han trenger å sove. For de som ikke kjenner han så godt, virker han ikke trøtt i det hele tatt, for han er jo fortsatt strålende blid. Men han gjesper innimellom og blir litt fjern i blikket, kniper øynene noen ganger sammen, vrir hodet frem og tilbake når han ligger og da vet jeg at han er supertrøtt, men han kjemper mot søvnen. Får han ikke sove da, kan han fortsatt være blid en liten stund til, men så "klikker" det plutselig og da er det som å trykke på en bryter. Som da søsteren min var her, lillegutt var strålende blid og så skulle hun bare tørke litt gulp i ansiktet hans med en klut og da var det det som fikk det til å "klikke". Da ble det hylgrining og tårer til jeg til slutt fikk roet han og han sovnet momentant. Sånn blir det hver gang, hvis han ikke får sove når han skal. Heldigvis pleier vi å få han til å sove før det går så langt. Han skjønner jo ikke selv at han må sove, så vi må også bare legge han ned, putte inn smokken og komme med kosekluten, vugge litt i vogna (vi må dessverre fortsatt det for at han skal sove) og da kan han sovne etter kort tid. Hos oss starter dagen gjerne rundt 6 - 6.30. Den kan også starte tidligere, eller han kan klinke til og plutselig sove til 7.30, men det er dessverre ikke så ofte, lillegutt er en skikkelig morgenfugl. Hvis han våkner 6.30, er han allerede klar for å sove igjen rundt 8. Da kanskje sover han 1,5-2 timer. Så våkner han til mat rundt 9.30-10 og bør sove igjen 1- 1,5 timer etter det. Da våkner han f. eks rundt kl 13 for mat og sovner igjen rundt 14.30. Sover kanskje til 15.30-16.00. Etter dette er han våken og blid til rundt 17. Da burde han egentlig sove en liten nap etter det, men på denne tiden er det ofte vanskelig å få han til å sove igjen, så da ender det gjerne med at vi har en supertrøtt og grinete babye fra rundt 18.00. Han legger seg rundt kl 20, da er han veldig klar for senga, men hvis han ikke har sovet noe fra kl 16, er han ofte klar for å legge seg rundt 19 og sovner gjerne til puppen, fordi han er så trøtt. Legger han seg 19, våkner han gjerne etter en halvtime og må roes igjen, sånn holder vi da på til rundt 20-20.30, men legger han seg nærmere kl 20, sover han for natta uten å våkne noe. Jeg pleier å mate han når jeg legger meg rundt 22-22.30 og så våkner han gjerne for mat rundt 2-3, men sovner heldigvis alltid til puppen om natta, så da slipper jeg å bruke tid på å få han til å sove igjen. Det som er med lillegutt er at han alltid våkener etter en halvitme, så da må vi rugge vogna hans for at han skal sove lenger, da pleier vi å få han til å sove i gjennomsnitt 1,5 timer tilsammen. Gjør vi ikke det og han bare sover en halvtime mellom hvert måltid, da blir han ikke særlig morsom utover dagen. Heldigvis sover han lange strekk om natta uten at vi trenger å "hjelpe" han til å sove videre. Ser fram til at vi kan slippe denne rugginga på vogna på dagtid, for det er vanskelig å få gjort så mye annet når vi må passe på at han sover, men har kommet fram til at det er den beste løsningen, han trenger jo søvnen sin. Og det går framover, nå trenger vi ikke anstrenge oss så mye som vi måtte før for at han skal sove videre. Hehe, litt langt fortalt, jeg er ikke så flinkt til å fatte meg i korthet. Endret 4. oktober 2010 av Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #52 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hihi, jeg skjønner at jr ikke er et monster! Men noen dager er disse hjerteknuserne litt ekstra "arbeid", om en kan kalle det for det. Kan bli oppgitt og sliten innimellom, men det gjør ingenting! Du kan jo gi MM, sånn som dere gjør på fredager. Trenger ikke å begynne med MME for den ene flaska i offentlighen i ny og ne, liksom... Bra du skjønte det. Jeg syntes nesten jeg måtte presisere det for å være rettferdig mot han, for når jeg leste hva jeg hadde skrevet selv, fikk jeg inntrykk av at han alltid var sånn og da fikk jeg litt dårlig samvittighet overfor han, for han er jo stort sett veldig blid. Men de dagene han ikke får sove som han skal, da blir han ikke særlig morsom. Ja, jeg kunne jo tatt med meg litt morsmelk ut. Har liksom ikke tenkt den tanken tidligere, for trodde den måtte være i kjøleskap, men det holder seg vel noen timer i romtemperatur? Til fredag skal vi ut og fly og skal være på farta hele dagen, så da får jeg god trening i å mate han ute blant folk. Får bare satse på at han sover som han skal, ellers kan det bli en artig dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 4. oktober 2010 #53 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg trodde også de skulle være mer våkne nå, så derfor var jeg redd for at snuppa vår sov for mye Men det ser jo ganske likt ut med deres sovinger Bortsett fra at vi ikke er oppe så tidlig Men de er jo mye mer aktive nå så det tar vel på for en liten kropp kan jeg tenke meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 4. oktober 2010 #54 Del Skrevet 4. oktober 2010 Som alltid like koselig å lese om dagene dine med lille prinsen :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 5. oktober 2010 #55 Del Skrevet 5. oktober 2010 Som alltid like koselig å lese om dagene dine med lille prinsen :rødme: Signerer denn Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #56 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Jeg trodde også de skulle være mer våkne nå, så derfor var jeg redd for at snuppa vår sov for mye Men det ser jo ganske likt ut med deres sovinger Bortsett fra at vi ikke er oppe så tidlig Men de er jo mye mer aktive nå så det tar vel på for en liten kropp kan jeg tenke meg Jeg syns dette med søvn er vanskelig, men har kommet fram til at han trenger såpass mye, ellers blir han som sagt veldig grinete. Er ikke alltid vi får han til å sove så mye som jeg syns han burde og da kan det til slutt ende i skikkelig hylgrining. Som i går kveld, han skulle bade. Var i utganskpunktet blid og fornøyd, men da han kom oppi vannet var alt feil (selv om temperaturen var riktig), han hylgråt, helt rød i toppen, masse tårer og skikkelig hikster. Er helt grusomt å høre på og jeg blir så redd for at det skal være noe, men jeg tror han rett og slett var for trøtt. Vi var ganske kjapt ferdige med å bade, kan du si. Åh, dere er heldige som sover litt lengre om morgenen. I dag var lillegutt blid som ei sol og lys våken kl 05.15. Jeg var visst sånn når jeg var liten jeg også, så jeg får tydeligvis igjen.. Som alltid like koselig å lese om dagene dine med lille prinsen :rødme: Signerer denn Ha en fin dag Så koselig at dere syns det. God til dere begge! --- Som nevnt over, våknet lillegutt kl 05.15 i dag. Strålende blid og fornøyd. Jeg ikke fullt så fornøyd, men når lillegutt sender meg disse herlige smilene til hilsen, kan jeg ikke noe annet enn å smile jeg også. De siste dagene har han sovet til kl 6.30 og jeg håpet det var en ny trend. Det er jo tross alt mye bedre enn kl 5, men nei - i dag var han tidlig på'n igjen. Men jeg får ikke klage, det er tross alt bedre enn kl 03.30 som han dreiv med en liten periode. I går fikk jeg han til å sovne igjen i senga når det var på tide å sove igjen, men han driver jo bare med disse 30 minutters lurene sine, hvis jeg ikke får rugget vogna, og da våknet han etter 30 minutter og var helt umulig å få til å sove igjen, så da er det bedre å stå opp tidlig og legge han i vogna når han skal sove, så får han sovet litt lengre. Nå sitter jeg her og skriver med en fot på vogna som rugger den fram og tilbake og lillegutt har sovet i over en time. Får jo ikke gjort så mye annet da, men har i alle fall spist frokost og koser meg nå med KG og en stor kopp te og lillegutt får den søvnen han trenger. Det er det viktigste. I dag skal vi på kontroll på helsestasjonene. For fire uker siden veide han 6,3 kg, så jeg er spent på om han nå har bikket 7 kg. Han var så liten og slank da han ble født, bare 3,1 kg, men la raskt på seg. Nå er han ordentlig tjukk og god med skikkelig bollemage, store gode lår med masse valker og smilehull i knærne. Trill rund i ansiktet med herlige bollekinn og til tider kan man skimte hele tre haker. På fredag reiser vi til kjæres hjemsted. Gleder meg til å vise han fram, de har ikke sett han enda (bare bilder) siden de bor så langt unna. Han er en tro kopi av kjære som liten, så jeg kan tenke det blir spesielt for svigermor å hilse på barnebarnet sitt. Må begynne å pakke litt, har skrevet en liste over alt jeg må huske på. Merker at det å reise krever litt mer planlegging nå, enn når det bare er meg og kjære som skal ut på tur. Ja, og så må jeg juble for at lille gutt sovnet av seg selv i senga si i går kveld og kvelden før. Vi har tidligere måttet bysse han i søvn og legge han sovende, men prøver å venne han til å sovne av seg selv på kvelden. Det går sakte men sikker framover og i går sovnet han av seg selv. Endret 6. oktober 2010 av Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 6. oktober 2010 #57 Del Skrevet 6. oktober 2010 Skal ikke være lett den sovingen altså Kan tenke meg det er en stolt bestemor som venter på dere på fredag Må være morsomt å se en kopi av sin egen "lille" gutt Lykke til på helsestasjonen i dag, høres ut som om lillegutt får i seg nok mat i allefall Herlig med babyer med litt valker :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #58 Del Skrevet 6. oktober 2010 Snart er det ett år siden jeg fant ut at jeg var gravid. Det er så rart å tenke på og jeg blir litt rørt ved tanken på graviditeten. I utgangspunktet likte jeg ikke så godt å være gravid. Jeg var så trøtt og uopplagt og på slutten var det så slitsomt med den store magen. Helt umulig å snu seg rundt i senga. Det var en skikkelig kraftanstrengelse å flytte seg nærmer kjære, jeg velvet meg rundt og følte meg som en strandet hval. Tenkte at å være gravid, er ikke noe koselig i det hele tatt. Bortsett fra de herlige sparkene i magen. Men nå i etterkant, etter at jeg har fått lilegutt, blir jeg på en måte helt drømmende av å tenke på graviditeten, og også fødselen (som jo var helt jævlig når det sto på!). Nå som jeg ikke er oppi det og kjenner plagene på kroppen (enda jeg var heldig, var jo egentlig i veldig god form), ser jeg hvor utrolig fin tid det var, hvor spesiell følelse det er å være gravid, bære fram barnet sitt. Det var så mye spennende som skjedde, jeg var så spent på hvordan lillegutt var og hvordan livet med en liten baby ville bli, hvordan fødselen ville bli, hvordan det hele skulle starte. Og når jeg tenker tilbake på sparkene jeg kjente, blir det bare ekstra vakkert fordi jeg vet at det var den lille og herlige gutten vi har her nå. Hmmm, veldig merkelig, jeg får en så ubeskrivelig følelse av å tenke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #59 Del Skrevet 6. oktober 2010 Skal ikke være lett den sovingen altså Kan tenke meg det er en stolt bestemor som venter på dere på fredag Må være morsomt å se en kopi av sin egen "lille" gutt Lykke til på helsestasjonen i dag, høres ut som om lillegutt får i seg nok mat i allefall Herlig med babyer med litt valker :rødme: Hei Lucky? Ja, jeg tenker også at det må være veldig morsomt og spesielt for bestemor, så jeg gleder meg veldig. Nå er det en utålmodig gutt som har våknet her, så da får jeg stelle han og mate han, så er det helestasjonen neste. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #60 Del Skrevet 6. oktober 2010 Lillegutt er 7,1 kg tung og 62,5 cm lang. En liten og tjukk godgutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå