Gå til innhold

*Frida*


*Frida*

Anbefalte innlegg

Leser og følger med, men ikke alltid jeg får lagt igjen spor for tiden. :)

N har jamen blitt stor! Synes ikke det er lenge siden hun ble født... Kjenner jeg gleder meg til tiden vi har foran oss med Snorkfrøken når jeg leser her hos deg. :hjerte:

Høres ut som om dere har hatt det fint på Hovden. :) Kos dere hjemme (?), håper været kommer seg litt (regner med at dere har mye av det samme som vi har her hos svigers). Også får du vinke, da, om du skulle være i hjembygda og ser noen raringer med meitai. ;)

Kjekt at du er innom ;) Les hos deg og, men det blir lite skriving for tida.

Det _er_ ikkje lenge sidan N blei født... No går ho rundt på golvet her. Stivbeint, men ganske stø.

Haha, det har eg tenkt på, at om eg ser ein med petrol-farga manduca! :) Var heime i forrige helg, det var jo veldig mange andre og! Det var kjekt, men det som ikkje var kjekt er at teppet eg hekla til N forsvann... Veldig trist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg og sambo var på Sildajazzen i går, og på konsert med Hilde Lovise Asbjørnsen. Veldig kjekt, og veldig fint å vere berre oss to på bytur. Middag på Egon og hotellovernatting. Jentene var hos sambo sine foreldre.

Og jammen blei det ikkje frieri i løpet av kvelden. Så no har me forlova oss! :hjerte:

Endelig :hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Wow, N er tidlig ute. C bruker bare gåstolene sine når hun går rundt på gulvet. :P

Og gratulerer så mye!!!! <3 Herlige nyheter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med forlovelse! :hjerte: Så koselig! Og det høres ut som en flott setting for frieri, også - deilig med en voksenkveld, særlig siden dere gikk glipp av den tidligere i sommer (vår?).

Æsj, så dumt at teppet ble borte! :( Sånt er kjedelig... Affeksjonsverdien er så stor. Vil tro det var mye mennesker, ja! Har faktisk hørt rykter om det, på Tettinntil - masse bæreobservasjoner, visst. :ler: Gøy at det trekker folk, da. :) Var det noen bra konserter i år? Jeg har faktisk bare vært der én gang, og det er noen år siden. Briskeby spilte det året... Sikkert rundt 2005 eller noe. Mannen måtte jo vise meg bygdas store attraksjon. :ler:

Går hun alt? Tidlig ute! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og sambo var på Sildajazzen i går, og på konsert med Hilde Lovise Asbjørnsen. Veldig kjekt, og veldig fint å vere berre oss to på bytur. Middag på Egon og hotellovernatting. Jentene var hos sambo sine foreldre.

Og jammen blei det ikkje frieri i løpet av kvelden. Så no har me forlova oss! :hjerte:

Endelig :hoppendeglad:

Nå ble jeg dødsnysgjerrig på hvor du egentlig bor. :fnise: Jeg er nemlig fra SIldajazzbyen. Rundt deromkring ihvertfall. :nigo:

Gratulerer så mye med forlovelse. :hjerte: Har dere satt noen dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, N er tidlig ute. C bruker bare gåstolene sine når hun går rundt på gulvet. :P

Og gratulerer så mye!!!! <3 Herlige nyheter! :D

Litt tidlig ute med gåing ja. Håpar det kan vere bra med tanke på barnehagestart og mykje ute-tid i haust.

Takk! De er jo forlova, har de satt dato for bryllup?

Gratulerer så mye med forlovelse! :hjerte: Så koselig! Og det høres ut som en flott setting for frieri, også - deilig med en voksenkveld, særlig siden dere gikk glipp av den tidligere i sommer (vår?).

Æsj, så dumt at teppet ble borte! :( Sånt er kjedelig... Affeksjonsverdien er så stor. Vil tro det var mye mennesker, ja! Har faktisk hørt rykter om det, på Tettinntil - masse bæreobservasjoner, visst. :ler: Gøy at det trekker folk, da. :) Var det noen bra konserter i år? Jeg har faktisk bare vært der én gang, og det er noen år siden. Briskeby spilte det året... Sikkert rundt 2005 eller noe. Mannen måtte jo vise meg bygdas store attraksjon. :ler:

Går hun alt? Tidlig ute! :jepp:

:klemmer:

Takk! Veldig fint med voksenkveld ja. Treng det innimellom, men er jo ikkje ofte me får det til akkurat. Den kvelden som blei avlyst pga spysjuka i sommar var visst den opprinnelige kvelden, så sambo måtte få til ein ny kveld. Goingen!

Veldig lei meg for teppet. Men det er jo lite å gjere med det...

Har vore lite på TI, men no må eg inn å sjekke kven som er observerte!

Me var ikkje på konsert i år, men var i fjor når Odd Nordstoga og Big Bang spelte.

Tidlig ja... Kor blei babyen av? :lete:

Nå ble jeg dødsnysgjerrig på hvor du egentlig bor. :fnise: Jeg er nemlig fra SIldajazzbyen. Rundt deromkring ihvertfall. :nigo:

Gratulerer så mye med forlovelse. :hjerte: Har dere satt noen dato?

Hehe, bur et stykke unna. Sender deg pm eg!

Takk! Blir kanskje om nøyaktig et år. Men eg stakk innom bryllupsforumet her, og der har dei andre 2013-brudene planlagt i et års tid allerede :overrasket: Og så prøver me jo på nr 3, så me må nett sjå korleis det blir før me spikrar noko. Men det er kjekt å planlegge litt i hovudet! Til no har me lagt litt rammer, sånn for gjester, middag, servering og sånn. Gler meg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

No har N vore i barnehagen ei veke, og det går fint! Sambo har permisjon ut neste veke, deretter skal eg ha et par feriedagar, så me hadde tenkt at ho kunne begynne litt seinare. Men førre helg fekk me velkommen til barnehagen-brev med møtetid kl 0800 på måndag, så då var det berre å finne fram sekk og nisteboks til N. Det er ennå litt rart å forlate henne i barnehagen, og å hente henne der kl 1550 på ettermiddagen, men det hjelper at ho ser ut til å ha det fint der. Får babygraut til morgon og lunsj, men får alltid tilbud om skive først. Tøysejento altså, ho vil ikkje ha brød!

A er i stor avdeling nå, og er verkeleg stor jente. Eller, ho er lita i kroppen (16,2 kg og 98cm), men veldig stor og flink på prating og ting ho kan. No teiknar ho fjes med to auger, munn (gjerne med tenner inni), hår, kropp og strek-armar og -bein. Plutselig kan ho også teikne innafor strekene. I vår teikna ho berre streker og krusedullar...

Ho er veldig fornuftig, og er flink til å hjelpe til. Men ho er stadig i tottane på N, ligg oppå henne, held henne fast, tar tinga ifrå henne eller dunkar i henne med beina. N rasar, og har nå begynt å bite når A plagar. A har fått små sår på brystet av N sine tenner! Mykje moro, altså :sjenert:

I tillegg kan A irritere gråstein, spesielt om ho er trøtt. Trassar oss vaksne, ler når ho får tilsnakk, dvs meir kjeft. Aiai...

Anyways: Sambo og A er på hytta i dag. Eg er forkjøla og blei heime med N. Skulle handle litt, men oppdaga at nøklane er innelåst i bilen, så eg har gått i butikken og handla. Heim er det berre oppoverbakkar, så turen heim med tung vogn var ikkje god. Burde heller vore med på hytta. Typisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Negativ test i dag. Kjenner at eg held fast i håpet om at det berre er for tidlig ennå, men...

Skuffa fordi me ennå ikkje kan setje dato for bryllup. Alt står på vent på grunn av prøvinga :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

hi! :blomst:

Hei, iingvild! Eg ser og les hos deg, håpar du har det bra i ny by!

Næææh? En liten julegave? :strix:

Alt ein kan få til i adventstida, veit du :danser:

Åååh! Så kult! :hoppe: Gratulerer! :klemmer: Og riktig godt nyttår til dere! :hug:

Takk! Tidlig, tidlig ennå, men veldig fin hemmelighet å bære på :hjerte:

Godt nyttår til deg og dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har så mykje eg skulle fått fortalt om, men tida strekk ikkje til! I dag skal eg pakke vekk jula og planlegge pakking, for på lørdag tar flyet oss til Kanariøyane

:sol::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Sydenturen blei som den skulle i år, heldigvis! (Me reiste i fjor og, til et leilighetskompleks med iskaldt basseng, heisen var for liten til vogna (flaks at me budde i 2. etasje...), begge ungane fekk høg feber og A fekk halsbetennelse, A datt og fekk kutt som måtte syast i panna, fekk allergisk reaksjon på penicillin... Tilnærma katastrofeferie, altså :bolledeig::bond:

Men me fekk jo testa helsevesenet som charterturist på Gran Canaria, og det er veldig bra! I alle fall for oss som hadde europeiske reiseforsikring.

I år budde me på et familievennlig hotell, og hadde ein toppers ferie. Direkte avslappande er det jo ikkje å reise med to små, men me hadde ei veke med familietid, sol, bading og opplevingar. :sol:

I dag er eg heime med N, for ho var glovarm når eg såg til henne ved leggetid i går. Måtte sjekke tempen, og den var 39,2. Etterkvart gav eg henne paracet, men det har vore ei mildt sagt urolig natt.

I dag er ho ganske fin, og me har kosa oss med togbanen, og fått rydda litt i leikekroken under trappa i stova. Har sortert ut alle babyleiker, og gler meg allerede til å finne dei fram igjen seinare ein gong :rodmer:

7+3 i dag, og kjente allerede i dag tidlig bekkenet. Kjente bekkenløysinga tidlig i dei andre svangerskapa og, men håpar det ikkje blir så vondt som når eg gjekk med N. Kvalm er eg kvar dag no, litt om morgonen, men verst ettermiddag/kveld. Blæ. Heldigvis ikkje spy-kvalm, men usj!

Har stadig lyst å ete noko pga kvalmen, som er ein dårlig kombinasjon med kostholdsendring her i huset. :) Både eg og sambo har hatt et alt for høgt konsum av søte og salte saker den siste tida (eg har gått opp 8 kg sidan sommaren). Sambo direkte slankar seg, eg har berre kutta alt av søtsaker og brus, og har kutta kveldsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg tror faktisk ikke jeg har gratulert deg jeg, men ble jo kjempeglad da jeg leste at det var et lite frø som ble med dere inn i det nye året.

Det med småbarn og sykdom kan være noe herk, C er fryktelig urolig og gråter mye når hun har feber. Hu har hatt det et par ganger, men å våkne opp hver time med et barn som hyler av smerte, fordi feberen plager henne er tungt nok.

Isj, ikke greit å være kvalm, får håpe det roer seg og ikke trapper opp (men man blir jo en racer på å løpe til nærmeste mulighet for uttømming).

:klemmer:

PS: Beklager om posten min ikke har helt sammenheng, er fryktelig trøtt. Kombi av for-sent-i-seng og datter-som-står-opp-06.30. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spire i magen! :) Har fulgt litt med på dagboka di jeg, uten å gi så mye lyd. Ut ifra dialekten du skriver (og at det ikke er så veeldig langt ifra Haugesund og Bergen) er jeg litt nysgjerrig på hvor du er ifra :)Kanskje samme plass som meg, eller muligens der jeg vokste opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...