Gå til innhold

In Love With Life

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man går på lavkarbo, skal man ikke bry seg om kalorier da?

Og hva er mye karbohydrater og lite karbohydrater?

Skrevet

Hvis du spiser ekstrem lavkarbo trenger du ikke bry deg om kalorier, men med "vanlig" lavkarbo burde man tenke litt på hva man får i seg for å ikke gå opp. Men samtidig er det veldig vanskelig å få i seg for mye når man kutter alle kaloriene fra brød, sukker, pasta, ris osv.

Tror alt under 150 gram karbo om dagen regnes som lavkarbo, mens under 15-20 gram er at man kommer i ketose osv. Kanskje ca 50 gram er overkommelig for deg? Som sagt bør du kjøpe en bok hvis du ikke får nok info av legen, f.eks Sofie Hexeberg sin?

Kan selvfølgelig lage en tråd her inne også, men alle lavkarbotråder pleier dessverre å bli til en kamp mellom tilhengere og motstandere... :(

Skrevet

50 gram karbohydrater om dagen? Oi.. Det hørtes lite ut.. Jeg gruer meg til dette jeg.. Men jeg blir vel vandt til det..

Jeg ser den med motstandere og tilhengere.. Pluss at folk seg alltid forskjellig på kurene, har sin egen måte hvis du skjønner.. Så det holder med svar fra deg :) tusen takk Juliane :) skal kjøpe en bok jeg :) hun legen min har ikke peiling..

Skrevet

Men om man spesifiserer at det er på legens anbefaling gr. sykdom så stiller kanskje saken seg litt annerledes og kanskje du får andre og bedre tips? :)

God formiddag forresten :)

Skrevet (endret)

Det finnes massevis av bøker om lavkarbo. Hexenberg sin heter Frisk med lavkarbo. Jeg har den selv, men har ikke kommet så langt at jeg har fått lest den. Lavkarbo.no er full av info.

Jeg er vel litt motstander av dette lavkarbo-hysteriet, men jeg mener det er riktig for slike situasjoner som dette :troest: Det er massevis av informasjon på nettet, ikke gå deg vill i jungelen

:klem:

Lykke til!

Oppsøk en ernæringsfysiolog. Det er så mye lettere med litt hjelp, det vet jeg av erfaring. Hadde aldri klart min diett uten hjelp, men se nå! 10 mnd på diett og alt er blitt en vane, en rutine, noe normalt :)

Endret av Alyah
Skrevet

:klem: Håper du får en fin mandag! :kose:

Ernæringsfysiolog er nok lurt ja. :)

Skrevet

Men altså.. Seriøst.. Skal man ikke spise mer enn 50-150 karbohydrater pr dag???

Skrevet

For å kunne kalle et kosthold for lavkarbo så må man holde seg under 150 gram karbohydrater ja

Skrevet

Da var lille voffa vÅr kastrert.. Har gått veldig bra med han og nå er han full av energi igjen. Virker ikke som han har det vondt i det hele tatt :)

Jeg tror også jeg har funnet ut hva jeg skal kjøpe til min kjære til jul.. Han elsker biler.. Check this out: https://www.superday.no/kjor-lamborghini-selv-norge-p-120-c-148.aspx

Noen som har noen meninger til den gaven? Jeg trenger noen tilbakemeldinger :)

Skrevet

Så veldig morsomt ut det da, for noen som er bilinteressert! (Men for en pris!!)

Skrevet

Helt enig i at det koster. Er faktisk 100kr minuttet..

Men jeg tror nok det er en opplevelse han sent vil glemme :)

Skrevet (endret)

Min kjære er så god.. Han hadde kjøpt bacongull og superchips til helgen fordi han tenkte på meg :)

Også når vi kom hjem i dag, ville han jerne ha kebab. Men han ble med å lage mat hjemme for å støtte meg :)

Han kom også med et genialt tips i går, at vi burde kjøpe en brødbakemaskin så jeg kan lage lavkarbo-brød :)

Så nå ønsker jeg med det fra min far.

Ønskeliste til jul:

- Heroes sesong 4 eller siste Grey's fra min søster

- Stavmikser fra min mor

- Brødbakemaskin fra min far

- Rosendahl pastatallerkner fra foreldrene til min kjære (hans forslag, hadde plukket det opp for x antall måneder siden, søte mannen)

- Alliansering fra min kjære

- Hverdagssmykke fra "Nissen" ;)

Tror btw ikke at jeg får Alliansering fra min kjære .. Men er lov å håpe :P

Endret av InLoveWithLife
Skrevet

Jeg synes heller dere burde dra til utlandet å gjøre dette, og ta det som en del av en ferie for dere to. Eksempelvis kjøre på bane i Tyskland, så får dere oppleve tyskland og. Det finnes masse ok pakker på dette og jeg vet at min ville heller satt pris på dette enn på et kvarter i en lambis. Men det er nå min mening :fnise:

Skrevet

Jeg synes heller dere burde dra til utlandet å gjøre dette, og ta det som en del av en ferie for dere to. Eksempelvis kjøre på bane i Tyskland, så får dere oppleve tyskland og. Det finnes masse ok pakker på dette og jeg vet at min ville heller satt pris på dette enn på et kvarter i en lambis. Men det er nå min mening :fnise:

Det går an å gjøre begge deler vettu ;)

Er helt enig med deg at det blir noe helt annet, men det koster mye mer enn vi har tenkt å bruke på julegaver til hverandre i år.. Men takk for tipset :)

Skrevet

Snøøøøø!!!! :D

I dag når jeg kom hjem så ble vi redde for at bilen var stjålet.. Så den ikke der vi parkerte den.. Men det var fordi det BARE var hvite/lysegrå på hele parkeringsplassen, og bilen vår var nedsnødd! ;)

Nå har vi nettopp kommet hjem etter en lang handletur på Moods of Norway. Dress med tilbehør til den nette sum av kroner 9000,-!!!!! :o

Skrevet

Shit, det var mye penger for en dress! :hakeslepp: Håper den var fin, for å si det sånn!

Skrevet

Det er dressjakke (3200), vest (1000), skjorte (1000), bukse (1200), sko (1500), belte (700), og slips (400).

Den er DRITFIN!!!! Moods er jo helt fantastisk!!

Skal se om jeg finner bilder av dressen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...