Gå til innhold

In Love With Life

InLoveWithLife

Anbefalte innlegg

:troest:

Hvordan går det?

Det går litt bedre i dag :)

Ble ingen middag i dag, sjefen havna på sykehus.. Men det var igrunn greit, da får jeg slappet av litt :)

Nå skal vi snart ut å se etter brødrister til min søster, presenning til utemøblene våre, tv til guttungene til min kjære, og vinterjakke til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående den ferieuka, så har du mulighet til å overføre en uke til 2012. Pass på de avspaseringstimene dine. Noen bedrifter er sånn at om du bikker over 200 timer så er det ikke nødvendigvis slik at du 'får' flere timer etter det, om du skjønner. Jeg vet ikke om det er lovlig, men jeg har bekjente som aldri fikk ta ut slike timer og bedriften sluttet å telle timer etter at de hadde passert 200...

:sukk:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående den ferieuka, så har du mulighet til å overføre en uke til 2012. Pass på de avspaseringstimene dine. Noen bedrifter er sånn at om du bikker over 200 timer så er det ikke nødvendigvis slik at du 'får' flere timer etter det, om du skjønner. Jeg vet ikke om det er lovlig, men jeg har bekjente som aldri fikk ta ut slike timer og bedriften sluttet å telle timer etter at de hadde passert 200...

:sukk:

:klem:

Man kan overføre inntil 2 uker ferie i følge ferieloven, og nå kan man gjøre det uten å søke om det til og med. Men jeg er ikke intr i å overføre den når det er jobben som stopper for at jeg får tatt ut den siste uka, ikke jeg. I tillegg er eg trukket for 25 feriedager allerede, og da vil jeg gjerne ta ut de i år. Jeg har jo ikke behov for 6 uker ferie neste år i tillegg til 160 timer avspasering!!

Ja noen har regler på avspasering.. Det stemmer det.. Er sykt i grunn! Så om jobben ikke klarer å gi deg nok avspasering så du bikker 200 timer, så er det du som straffes?? Sykt..

Hos meg er det ingen som følger med da.. Er jeg selv som skriver ned og holder styr på det.. Og ordinært skal man ha 2 timer avspasering per jobbet time, men jeg tar bare time for time.. Så jeg er igrunn snill bare der..

Men i dag var en ganske behagelig dag på jobben heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi jenter er nødt å slutte å være så snille hele tiden, ingen menn ville holdt på sånn. Her er det snakk om å få det man har krav på, og om du ikke vil ta dette opp selv, så ta det med tillitsvalgt :)

Men det var bra du hadde en rolig dag i allefall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 bamser i en seng og den ene han sa..

"Det er trangt her, rull over".

De rullet seg rundt og en falt ut...

9 bamser i en seng og den ene han sa..

De rullet seg rundt og en falt ut..

8 bamser i en seng og den ene han sa..

7 bamser i en seng og den ene han sa..

6 bamser i en seng og den ene han sa..

5 bamser i en seng og den ene han sa..

4 bamser i en seng og den ene han sa..

3 bamser i en seng og den ene han sa..

2 bamser i en seng og den ene han sa..

1 bamse i en seng og han sa..

"Det er ensomt her....."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enige med dere begge to!

Dessverre har jeg ikke noen tillitsvalgt, jeg er ikke organisert lenger.. Jeg har ikke så store problemer med å si fra egentlig, men er ikke alt som er like lett å sette fingeren på, eller få gjort noe med.. Men jeg prøver så godt jeg kan :)

Ja det var deilig med en rolig dag på jobb for en gang skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Enig med de andre at du ikke må bli for snill! Og har jobben sagt rett ut at du ikke får lov til å ta ut den siste ferieuka di, altså? :hakeslepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Enig med de andre at du ikke må bli for snill! Og har jobben sagt rett ut at du ikke får lov til å ta ut den siste ferieuka di, altså? :hakeslepp:

Nei ikke ennå.. Jeg får ikke svar før i midten av desember, men jeg må forberede meg på at jeg ikke får fri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg angrer iallefall ikke på at jeg organiserte meg. Får det jeg har krav på iallefall. Du tjener nok på det hvis du jobber så mye overtid som du sier, og ikke får betalt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ingenting å gå på, kontrakten min er ganske klar og tydelig, og den er fullt lovlig.. Så tror ikke jeg ønsker å organisere meg på nytt.. Var det før jeg fikk denne jobben her.. Største problemet her er jo at arbeidsmengden er så stor og de øverste i de fine og store stolene ser ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...