Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Men da lurer jeg virkelig på hvorfor i all verden du ikke har gått din vei for lenge siden? Det finnes da tusenvis av damer som er bedre enn henne!

Jeg følte at hun ville være bra nok, med den rette innstillingen og oppførselen. Og da hadde alle andre damer ingen interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg følte at hun ville være bra nok, med den rette innstillingen og oppførselen. Og da hadde alle andre damer ingen interesse.

"Bra nok"?

:lete:

Steinar40, står det virkelig så dårlig til med selvtilliten din at du driver og finner deg damer som er "bra nok"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

"Bra nok"?

Steinar40, står det virkelig så dårlig til med selvtilliten din at du driver og finner deg damer som er "bra nok"?

Nå er jeg kanskje litt stygg, men jeg forbinder ikke Steinar akkurat med fyrverkeri og hete følelser :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det at du har kjent henne i flere år en unnskyldning for at hun kan behandle deg som dritt?

Nei, det er det ikke.

Det får vel vi på KG aldri vite ... :)

Tja, hvem vet ;)

Hva var meningen med det svaret? Jo å gi deg et svar innen fristen sånn at du ble passe mør. Men fikk du svar på det du faktisk har spurt om? Nei. Der venter du jo fremdeles.

Ja, jeg fikk ikke noe svar på mitt spørsmål, og hun fikk ingen penger.

Ja - det er helt åpenbart for alle - selv for deg. Så spørsmålet er: hvorfor går du ikke videre og tillater deg selv og si: nå er det nok utnyttelse og å bli tatt for gitt?

Jeg jobber med saken :)

Og HVA er det å diskutere Steinar40? Jeg skjønner at du har behov for å få sagt noen ord, men hvis du tenker deg skikkelig om vet du at dette aldri kommer til å skje.

Se om det er mulig å komme frem til en enighet. Et siste forsøk.

Å pille på en sårskorpe er det motsatte av sårbehandling. Det er nettopp det du gjør: du holder såret åpent.

Ja, eller så er det det hun gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig synes jeg det virker motsatt. Det virker som du ikke forstår at de negative egenskapene hennes eller den behandlingen hun har gitt deg langt overskrider hennes positive egenskaper. Det er nesten så jeg tror du har havnet i klørne på en psykopat her.

En psykopat er egentlig en ekstrem betegnelse, og derfor er det heldigvis svært få av disse.

Men hun er i hvert fall ikke problemfri, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bra nok"?

Kvinner forstår ikke dette uttrykket "bra nok".

Dere tenker bare "perfekt" og alle sånne helt urealistiske og romantiske betegnelser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

Men Steinar: Er "bra nok" virkelig alt du krever av en fremtidig partner? Er det virkelig det? Og du mener altså til og med at "bra nok" inkluderer at du blir utnyttet økonomisk, og at hun ikke er interessert i å kommunisere med deg på en skikkelig måte?

Jeg hadde veldig mye heller vært singel enn å ta til takke med noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Dere tenker bare "perfekt" og alle sånne helt urealistiske og romantiske betegnelser ;)

Definitivt ikke. Ingen mennesker er feilfrie, og jeg forventer slett ikke at en partner skal være "perfekt". Men det finnes jo en god del ting som man bare ikke kan leve med. Mangel på kommunikasjon, f.eks, eller mangel på respekt. Eller økonomisk utnyttelse. Det å ikke finne seg i sånne ting har ingenting med urealistiske og romantiske forventninger å gjøre. For det er jo bare rett og slett sånn at ingen kan bli lykkelige med sånne elementer til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Steinar: Er "bra nok" virkelig alt du krever av en fremtidig partner? Er det virkelig det? Og du mener altså til og med at "bra nok" inkluderer at du blir utnyttet økonomisk, og at hun ikke er interessert i å kommunisere med deg på en skikkelig måte?

Jeg hadde veldig mye heller vært singel enn å ta til takke med noe sånt.

"Bra nok" etter min definisjon. Som selvfølgelig IKKE inkluderer utnyttelse eller mangel på kommunikasjon, omtanke og respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

"Bra nok" etter min definisjon. Som selvfølgelig IKKE inkluderer utnyttelse eller mangel på kommunikasjon, omtanke og respekt.

Men i dette tilfellet gjør det jo det, etter hva jeg har skjønt? :klø:

Det er jo sånn denne damen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt ikke. Ingen mennesker er feilfrie, og jeg forventer slett ikke at en partner skal være "perfekt". Men det finnes jo en god del ting som man bare ikke kan leve med. Mangel på kommunikasjon, f.eks, eller mangel på respekt. Eller økonomisk utnyttelse. Det å ikke finne seg i sånne ting har ingenting med urealistiske og romantiske forventninger å gjøre. For det er jo bare rett og slett sånn at ingen kan bli lykkelige med sånne elementer til stede.

Enig, men ettersom jeg har kjent henne så lenge, og har sett at hun også har positive egenskaper, så ville jeg gi henne alle sjanser til å vise meg hva hun egentlig er verdt (for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dette tilfellet gjør det jo det, etter hva jeg har skjønt? :klø:

Det er jo sånn denne damen er?

Det er sånn hun nå har oppført seg altfor lenge, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Enig, men ettersom jeg har kjent henne så lenge, og har sett at hun også har positive egenskaper, så ville jeg gi henne alle sjanser til å vise meg hva hun egentlig er verdt (for meg).

Det hun har vist hittil, er jo:

1) Hun ønsker å få penger fra deg

2) Hun går ikke med på å kommunisere med deg

3) Hun trenerer samlivsbrudd og endelige avgjørelser, og viser ikke på noen som helst måte at hun er villig til å ofre noe for å få deg

Og 4): Punktene 1)-3) viser at hun ikke respekterer deg.

Så hva i all verden er det å vise? Hun har vist hvem hun er og hvor hun står i forhold til deg. Du burde så definitivt ikke finne deg i dette lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hun har vist hittil, er jo:

1) Hun ønsker å få penger fra deg

2) Hun går ikke med på å kommunisere med deg

3) Hun trenerer samlivsbrudd og endelige avgjørelser, og viser ikke på noen som helst måte at hun er villig til å ofre noe for å få deg

Og 4): Punktene 1)-3) viser at hun ikke respekterer deg.

Så hva i all verden er det å vise? Hun har vist hvem hun er og hvor hun står i forhold til deg. Du burde så definitivt ikke finne deg i dette lenger.

Ja, og jeg har ikke tenkt til å finne meg i det lenger heller.

Jeg ser nemlig ingen god grunn til det lenger.

Og er hun bare ute etter mer penger så blir jeg kvitt henne i det øyeblikket hun innser at hun ikke får mere. Kanskje har hun allerede innsett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Ja, og jeg har ikke tenkt til å finne meg i det lenger heller.

Jeg ser nemlig ingen god grunn til det lenger.

Så utrolig bra! :tommelsmil::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65

Nei Steinar40 det gjør vi ikke. Men det er himmelvis avstand mellom "bra nok" og "perfekt". Ingen er "perfekt". Men "bra nok" indikerer at det er litt poleringsarbeid ute og går - akkurat som om du har funnet en litt stor plankebit til den bokhyllen du skal lage og må pusse den ned. Så viser det seg at du faktisk må bruke sag ... og fremdeles får du det ikke til.

Når man er forelsket så kan "bra nok" virke godt nok. Har du hørt de mishandlede kvinnene si: jammen han er jo SÅÅÅÅ snill når han er edru? Du minner litt om dem.

Man skal ikke ha en kjæreste som er "bra nok". Når to personer er glade i hverandre så vil de automatisk tilpasse seg hverandre og gi og ta like mye. Da blir det ikke "bra nok" - det blir perfekt! Og merk at det er FORHOLDET som blir perfekt - ikke personene. Et forhold kan ikke bli perfekt dersom den ene blir brukt som dørmatte og pengebok. Da er det ikke et jevnbyrdig forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Når man er forelsket så kan "bra nok" virke godt nok. Har du hørt de mishandlede kvinnene si: jammen han er jo SÅÅÅÅ snill når han er edru? Du minner litt om dem.

Veldig enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det har tatt så lang tid, dvs at jeg har ventet så lenge, er hennes separasjonsperiode.

Jeg har hele tiden sagt at det er en forutsetning at hun endrer sin innstilling og oppførsel. Det er det jeg har ventet på å se.

Men har hun blitt skilt? Har hun endret seg? Nei. Bruk nå den fornuften du skryter av, og kom deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG disse positive egenskapene er? Det har du faktisk ikke klart å si med ETT ord Steinar.

Er det at hun har mus? Og du har ikke sett slike på leeeeeeeenge? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...