Gå til innhold

Tolkningssak


Steinar40

Anbefalte innlegg

Så på tross av at hun ikke hittil har brydd seg om ditt "siste" ultimatum så fortsetter du å håpe på det umulige fra en som ikke respekterer deg. Alt det der om hvorfor du gikk inn i det er uvesentlig - i det øyeblikket ordet dørmatte og utnyttelse kom på banen skulle du satt foten ned. Du fortsetter imidlertid å håpe (ja jeg skjønner at denne damen har et eller annet som er laget av gull og som kan virke å være verdt å vente på). Dermed har hun deg akkurat der hun vil ha deg for du innrømmer ikke en gang for deg selv at ultimatumet ditt er ignorert.

I mellomtiden sitter du og venter på gullkorn fra henne ...

Det siste som forlater et menneske er håpet, sies det. Det har sine fordeler men også sine ulemper.

Men skal jeg være helt ærlig så har jeg ikke mye håp igjen her. Derfor tenker jeg heller ikke å ta noen initiativ lenger.

For det første, så er det altså ingenting i hennes innstilling og oppførsel som forteller meg at noe kommer til å bli bedre, og for det andre, så er det rett og slett en veldig vanskelig praktisk/logistisk situasjon.

Men hadde hun hatt den rette innstillingen og oppførselen, så føler jeg fortsatt at hun ville ha vært den rette. Men det går ikke alltid som man ønsker seg i dette livet.

Livet er som en kommode - det er skuff på skuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser som vanlig at Steinar40 får mye pepper, noe jeg har syntes har vært velfortjent ved enkelte anledninger, men ikke her. Alle vet at det er enklere å gi råd til andre enn å følge egne råd. Spesielt når det gjelder kjærlighet, da blir man ofte blind.

Steinar, ultimatum stilles ansikt til ansikt. Dette fordi man da ser reaksjonen der og da. Og jo, ultimatum kan meget godt brukes på de man er glad i om ting har gått altfor langt. Men da må ultimatumet følges opp. Til slutt forsvinner virkningen av ordene.

Det er klart du har surret deg noe alvorlig inni noe her. Hun har snakket om skilsmisse, men det har sikkert dratt ut, og ikke passet akkurat her og nå, og slike ting. Jeg har vært der jeg og. Og lært av det. Aldri involver deg med opptatte kvinner. De er som oftest kynisk beregnende, og hva er sjansen for at hun vil gjøre det samme mot deg siden? Og uansett opptatt eller ikke, ALDRI sørg for å betale annet enn ting dere begge gjør sammen. Det er så utrolig lett å bli utnyttet om man viser seg som en snill gutt med penger. Få henne ansikt til ansikt så kjapt du kan og gjenta ultimatumet. Om hun viker, så går du. Og da ser du deg aldri tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser som vanlig at Steinar40 får mye pepper, noe jeg har syntes har vært velfortjent ved enkelte anledninger, men ikke her. Alle vet at det er enklere å gi råd til andre enn å følge egne råd. Spesielt når det gjelder kjærlighet, da blir man ofte blind.

Steinar, ultimatum stilles ansikt til ansikt. Dette fordi man da ser reaksjonen der og da. Og jo, ultimatum kan meget godt brukes på de man er glad i om ting har gått altfor langt. Men da må ultimatumet følges opp. Til slutt forsvinner virkningen av ordene.

Det er klart du har surret deg noe alvorlig inni noe her. Hun har snakket om skilsmisse, men det har sikkert dratt ut, og ikke passet akkurat her og nå, og slike ting. Jeg har vært der jeg og. Og lært av det. Aldri involver deg med opptatte kvinner. De er som oftest kynisk beregnende, og hva er sjansen for at hun vil gjøre det samme mot deg siden? Og uansett opptatt eller ikke, ALDRI sørg for å betale annet enn ting dere begge gjør sammen. Det er så utrolig lett å bli utnyttet om man viser seg som en snill gutt med penger. Få henne ansikt til ansikt så kjapt du kan og gjenta ultimatumet. Om hun viker, så går du. Og da ser du deg aldri tilbake.

Ja, det er forsåvidt gode råd her.

Men det er ikke engang mulig å diskutere med henne på tlfen, så det å få gitt noe ultimatum ansikt-til-ansikt blir veldig vanskelig. Hvis ikke hun endrer innstilling og oppførsel først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er forsåvidt gode råd her.

Men det er ikke engang mulig å diskutere med henne på tlfen, så det å få gitt noe ultimatum ansikt-til-ansikt blir veldig vanskelig. Hvis ikke hun endrer innstilling og oppførsel først.

Da har du i prinsippet allerede beveget deg bort fra henne da... noe jeg tror definitivt er det beste for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du i prinsippet allerede beveget deg bort fra henne da... noe jeg tror definitivt er det beste for deg.

Ja, det er i hvert fall i den retningen jeg beveger meg nå.

Og det har vel pågått en stund allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, det er forsåvidt gode råd her.

Men det er ikke engang mulig å diskutere med henne på tlfen, så det å få gitt noe ultimatum ansikt-til-ansikt blir veldig vanskelig. Hvis ikke hun endrer innstilling og oppførsel først.

Om hun ikke svarer på telefon fra deg, kunne du reise dit hun bor og konfrontere henne. Men nå har du gitt henne "siste frist" et par år, så det er kanskje på tide du åpner øynene dine og innser at det er forgjeves å håpe på et liv med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hun ikke svarer på telefon fra deg, kunne du reise dit hun bor og konfrontere henne. Men nå har du gitt henne "siste frist" et par år, så det er kanskje på tide du åpner øynene dine og innser at det er forgjeves å håpe på et liv med henne.

Det nytter ikke å gråte over spilt melk ... dumme valg ... brustne forhåpninger ... tapte penger ... eller bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Svaret jeg får ifra henne i kveld lyder da noe sånt; "Ringer når jeg kan. Har jeg sagt at jeg trenger noen penger til et huslån jeg må betale på?" :klø:

Tolker det som at hun ikke har tid til å gruble på ultimatumet ditt akkurat nå, fordi hun jobber mye for tiden da hun trenger penger.

Når du stiller et ultimatum med et døgns tidsfrist så tar du ikke særlig hensyn til at mennesket faktisk har et liv utenom deg og kanskje ikke kan prioritere problemet ditt akkurat innenfor disse 24 timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker det som at hun ikke har tid til å gruble på ultimatumet ditt akkurat nå, fordi hun jobber mye for tiden da hun trenger penger.

Når du stiller et ultimatum med et døgns tidsfrist så tar du ikke særlig hensyn til at mennesket faktisk har et liv utenom deg og kanskje ikke kan prioritere problemet ditt akkurat innenfor disse 24 timene.

Du har i hvert fall helt rett i at hun ikke har "tid" til å prioritere meg og mine behov.

Men hun ville altså få disse pengene av meg. Ikke jobbe for dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe hyggelig situasjon å sette seg selv i. :klemmer:

Jeg tenkte på et par ting som jeg hadde lyst til å dele med deg.

Noen er egne erfaringer andre er andre jeg kjenner og har snakket mye om dette med.

For det første: De fleste som er utro går ikke! Det å være utro og bli glad i et annet menneske er enklere enn å faktisk bryte av med det som er en trygg, forutsigbar hverdag.

Hvis du leser en del av innleggene fra damene i dette forumet som skriver: Vil han noen gang gå fra kona, el, så ser du at svar fra andre damer med samme erfaring er at DE GÅR IKKE! Vi kan tro og håpe. Det er moro så lenge det varer... men må de velge så velger de den ektefellen de allerede har.

DERSOM din utkårede går så vil hun oppleve følgende:

SORG for et avbrutt ekteskap

SKAM for å gå fra et ekteskap til en annen mann så raskt.

HAT fra nære bekjente fordi hun tydeligvis har vært utro.

KRANGLING med eksen fordi hun går så fort videre (og var utro, hvis han finner ut det.)

DÅRLIG SAMVITTIGHET for barna fordi HUN valgte deres skjebne over å være skillsmissebarn

USIKKERHET om valget hun tok var riktig.

Du tenker at "endelig kan vi være lykkelig" Men i en skilsmisse så trenger man tid for å sørge, legge bak seg før en går videre.

Og å få dårlig samvittighet for deg fordi hun ikke er glad og nyforelsket nok i ditt nærvær (fordi hun naturlig nok sørger over sitt tapte ektskap) er ingen god start i et forhold.

I tillegg tror jeg du, ihvertfall i begynnelsen, vil være usikker på om hun er

- fornøyd og sikker på sin beslutning

- lei seg pga dårlig samvittighet for barna

- savner eksen?

- angrer...

Jeg vil anbefale deg å tenkte deg nøye igjennom før du satser så helhjertet på denne damen, som tydeligvis allerede nå har gitt deg hjertesmerte og fortvilelse.

Det er mange mange damer der ute som gjerne gjør deg lykkelig.

Det er damer som er single, og som vil ha deg og bare deg!

Velg en som ikke trenger et ultimatum for å velge deg!

Lykke til og tenk deg om. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruken av ultimatum er helt misforstått. Man tror gjerne man er den sterke personen som setter grennsene, men i bunn og grunn gir man all makten til den andre personen.

Det er etter min mening et veldig dårlig kommunikasjons middel i slike sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruken av ultimatum er helt misforstått. Man tror gjerne man er den sterke personen som setter grennsene, men i bunn og grunn gir man all makten til den andre personen.

Det er etter min mening et veldig dårlig kommunikasjons middel i slike sammenhenger.

Ultimatum bruker jeg bare fordi kommunikasjonen overhodet ikke fungerer.

Så du har helt rett i at det er et veldig dårlig kommunikasjonsmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke noe hyggelig situasjon å sette seg selv i. :klemmer:

Jeg tenkte på et par ting som jeg hadde lyst til å dele med deg.

Noen er egne erfaringer andre er andre jeg kjenner og har snakket mye om dette med.

For det første: De fleste som er utro går ikke! Det å være utro og bli glad i et annet menneske er enklere enn å faktisk bryte av med det som er en trygg, forutsigbar hverdag.

Hvis du leser en del av innleggene fra damene i dette forumet som skriver: Vil han noen gang gå fra kona, el, så ser du at svar fra andre damer med samme erfaring er at DE GÅR IKKE! Vi kan tro og håpe. Det er moro så lenge det varer... men må de velge så velger de den ektefellen de allerede har.

DERSOM din utkårede går så vil hun oppleve følgende:

SORG for et avbrutt ekteskap

SKAM for å gå fra et ekteskap til en annen mann så raskt.

HAT fra nære bekjente fordi hun tydeligvis har vært utro.

KRANGLING med eksen fordi hun går så fort videre (og var utro, hvis han finner ut det.)

DÅRLIG SAMVITTIGHET for barna fordi HUN valgte deres skjebne over å være skillsmissebarn

USIKKERHET om valget hun tok var riktig.

Du tenker at "endelig kan vi være lykkelig" Men i en skilsmisse så trenger man tid for å sørge, legge bak seg før en går videre.

Og å få dårlig samvittighet for deg fordi hun ikke er glad og nyforelsket nok i ditt nærvær (fordi hun naturlig nok sørger over sitt tapte ektskap) er ingen god start i et forhold.

I tillegg tror jeg du, ihvertfall i begynnelsen, vil være usikker på om hun er

- fornøyd og sikker på sin beslutning

- lei seg pga dårlig samvittighet for barna

- savner eksen?

- angrer...

Jeg vil anbefale deg å tenkte deg nøye igjennom før du satser så helhjertet på denne damen, som tydeligvis allerede nå har gitt deg hjertesmerte og fortvilelse.

Det er mange mange damer der ute som gjerne gjør deg lykkelig.

Det er damer som er single, og som vil ha deg og bare deg!

Velg en som ikke trenger et ultimatum for å velge deg!

Lykke til og tenk deg om. :klemmer:

Ja, du har mange gode poenger her - dessverre, må jeg vel nesten si da men.

Sånn som situasjonen er i dag, så er det altså langt ifra bra nok. Jeg hadde som sagt håpet på at hun og jeg skulle få pratet skikkelig i sammen allerede, og blitt enige om den beste løsningen. Noe som hadde vært en fordel for oss begge, i mine øyne. Men hun har ikke akkurat lett for å prate om problemer, for å si det pent.

Jeg ser uansett flere store skjær i sjøen, noe jeg har sett (altfor) lenge, og du har også vært innom noen av dem her.

Hvis jeg var en "gambling man", så hadde jeg ikke satt mange penger på at hun og jeg får til en akseptabel løsning i sammen.

Jeg har tenkt mye og lenge på om ikke det beste bare er at hun fortsetter der hun er, ettersom alt er så veldig vanskelig. Og det kan jo hende at hun nå har kommet frem til samme sak selv. Men som altså er vanskelig for meg å vite uten en fungerende kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har mange gode poenger her - dessverre, må jeg vel nesten si da men.

Sånn som situasjonen er i dag, så er det altså langt ifra bra nok. Jeg hadde som sagt håpet på at hun og jeg skulle få pratet skikkelig i sammen allerede, og blitt enige om den beste løsningen. Noe som hadde vært en fordel for oss begge, i mine øyne. Men hun har ikke akkurat lett for å prate om problemer, for å si det pent.

Jeg ser uansett flere store skjær i sjøen, noe jeg har sett (altfor) lenge, og du har også vært innom noen av dem her.

Hvis jeg var en "gambling man", så hadde jeg ikke satt mange penger på at hun og jeg får til en akseptabel løsning i sammen.

Jeg har tenkt mye og lenge på om ikke det beste bare er at hun fortsetter der hun er, ettersom alt er så veldig vanskelig. Og det kan jo hende at hun nå har kommet frem til samme sak selv. Men som altså er vanskelig for meg å vite uten en fungerende kommunikasjon.

Jeg tror du må innse at det er ikke DERE TO som trenger en kommunikasjon og lage løsninger sammen.

Det er desverre hun og MANNEN hennes som må det.

Det er de som er hoverpersonene her, du har desverre rotet deg oppi en som er opptatt. Kanskje de har en kommunikasjon på gang her siden du ikke hører fra henne. Kanskje de akkurat nå prøver å redde de siste stumpene av et ekteskap.

Det er ikke lett å avslutte et ekteskap uansett hva årsaken er og det krever tid, samtaler, følelser gråt og tvil.

Du virker litt opphengt nå i at dersom dere hadde pratet sammen så kunne dere komme frem til noe sammen..

Hva da?

At hun går om 6 mnd...? At hun ringer en gang i uka så du får bitte litt til neste gang? At du hopper når hun sier hopp?

Les igjennom innlegget mitt en gang til og se at uansett hvordan dette går, så er det ikke happy ending.. Beklager.. :tristbla:

Endret av Krill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det mest effektive vil være at du spør ham direkte dette spørsmålet:

Hva vil være best mener du, at vi blir et seriøst kjærestepar nå, eller at vi går videre på hver vår vei?

Ellers var ikke denne dum! Dersom hun ringer....... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må innse at det er ikke DERE TO som trenger en kommunikasjon og lage løsninger sammen.

Det er desverre hun og MANNEN hennes som må det.

Det er de som er hoverpersonene her, du har desverre rotet deg oppi en som er opptatt. Kanskje de har en kommunikasjon på gang her siden du ikke hører fra henne. Kanskje de akkurat nå prøver å redde de siste stumpene av et ekteskap.

Det er ikke lett å avslutte et ekteskap uansett hva årsaken er og det krever tid, samtaler, følelser gråt og tvil.

Ja, det gjør de nok faktisk. Dette har allerede pågått i over ett år. Det jeg vet er at han vil fortsette, men at hun ikke har villet det. Men akkurat hva status er nå vet jeg altså ikke.

Du virker litt opphengt nå i at dersom dere hadde pratet sammen så kunne dere komme frem til noe sammen..

Hva da?

At hun går om 6 mnd...? At hun ringer en gang i uka så du får bitte litt til neste gang? At du hopper når hun sier hopp?

Les igjennom innlegget mitt en gang til og se at uansett hvordan dette går, så er det ikke happy ending.. Beklager.. :tristbla:

Det vi kunne ha kommet frem til er hva den beste løsningen vil være. F.eks at hun fortsetter der hun er, og at jeg finner på noe helt annet og mer fornuftig med mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers var ikke denne dum! Dersom hun ringer....... :fnise:

Ja, men den er betydelig mer effektiv når dama ikke allerede er gift. Det er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, hvorfor vil du ha denne dama? Det eneste positive du har sagt om henne er at hun er flink i huset og med barna,

Hun er ikke skilt, hun vil ikke snakke med deg og hun utnytter deg økonomisk. Ikke ta kontakt med henne mer. Det er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...