Gå til innhold

Tolkningssak


Steinar40

Anbefalte innlegg

Dere kvinner er jo så glad i å tolke alle mulige situasjoner, etter hva jeg har forstått ;)

Dette gjelder å tolke ei av deres egne, altså ei kvinne.

Jeg har kjent denne dama i en del år, så det må man ha med i bakhodet selvfølgelig. Hun er forøvrig 35++ også.

Jeg sender en tekstmelding til denne dama i går med et ultimatum som lød omtrent noe sånt; "Du må nå bestemme deg for om du ønsker å miste meg for alltid eller ikke. Gi meg beskjed senest i morra, men hvis jeg ikke hører noe så går jeg videre i livet uten deg."

Svaret jeg får ifra henne i kveld lyder da noe sånt; "Ringer når jeg kan. Har jeg sagt at jeg trenger noen penger til et huslån jeg må betale på?" :klø:

Ja, jeg regner med at dere er ekspertene her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he... Stakkars Steinar.

Regner med du har leita frem spaserskoene alt.

Vel, saken er nok den at jeg har brukt opp ultimatum-kvota mi fra tidligere, og at hun derfor ikke tar meg alvorlig lenger.

Forbaskede kvinnfolk! :kjefte:

Men jeg har ikke svart henne da :smoke:

Noe jeg også sa at jeg ikke skulle gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Tror nok du har rett Steinar - damer mister respekt for menn som hele tiden må komme med ultimatum.

Ultimatim er noe man gir sine barn i oppdragelsens navn, men ikke i hytt og gevær når det kommer til voksne mennesker. Rett og seltt avtennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kvinner er jo så glad i å tolke alle mulige situasjoner, etter hva jeg har forstått ;)

Dette gjelder å tolke ei av deres egne, altså ei kvinne.

Jeg har kjent denne dama i en del år, så det må man ha med i bakhodet selvfølgelig. Hun er forøvrig 35++ også.

Jeg sender en tekstmelding til denne dama i går med et ultimatum som lød omtrent noe sånt; "Du må nå bestemme deg for om du ønsker å miste meg for alltid eller ikke. Gi meg beskjed senest i morra, men hvis jeg ikke hører noe så går jeg videre i livet uten deg."

Svaret jeg får ifra henne i kveld lyder da noe sånt; "Ringer når jeg kan. Har jeg sagt at jeg trenger noen penger til et huslån jeg må betale på?" :klø:

Ja, jeg regner med at dere er ekspertene her ...

Krills tolkning:

Dere kjenner hverandre godt. Hun er trygg på deg. Slapper av med deg og ser kanskje på deg som en bror.

Mener du noe mer eller tenker i andre retning, - så aner hun det ikke..

Dere er på hver deres lille planet. Hun på kompis planeten og du på "litt interessert planeten"

Meldingen tok hun som en spøk/kompliment/hun skjønte den ikke.

Hilsen Krill-tolker. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Først vil jeg gi deg honnør forat du har gitt damen beskjed i klartekst. Men hun har fått så mange ultimata fra deg tidligere, så hun tar ikke til seg dette og tar deg ikke alvorlig. Det kan du ikke fortenke henne i. Hvis hun hadde oppfattet at du denne gangen faktisk gav henne en siste mulighet, ville hun tatt kontakt med deg omgående, hvis hun var glad i deg.

Det virker som du har lånt henne penger også, ved flere anledninger kanskje, ettersom hun skriver på denne måten? By the way liksom.

Nå gjelder det for deg å være standhaftig, kall det gjerne hard, og ikke gi henne flere sjanser. Du gjør deg selv stakkarslig. Det vil nok bli tøft, men i det lange løp vil et endelig brudd bli til det beste for deg, og du kan frigjøre deg fra usunne bånd. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Enig med Belladonna, ho tek deg ikkje alvorleg. Ho behandlar deg som ein minibank som alltid spyr ut pengar, og ho held deg på gras til noko betre dukkar opp. Den dagen ho verkeleg vert forelska kjem ho ikkje til å skjenke deg ein tanke, men kaste seg rundt og bli med den andre kvar det skulle vere.

Gjer du alvor av dette, slik vi alle ganske eintydig rådar deg til, vil ho kome gråtande neste gong ho treng deg. Ho kjem til å erklære det eine og det andre, og det er blank løgn og ønsketenkning. Du fortener så uendeleg mykje betre enn dette. Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Beklager å måtte si dette Steinar. Men du gjør best mot deg sjøl å følge opp på ultimatumet ditt. Forsvinner du så har hun ihvertfall en sjangs å se hva hun mister. Men hun virker desverre ikke interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du har rett Steinar - damer mister respekt for menn som hele tiden må komme med ultimatum.

Ultimatim er noe man gir sine barn i oppdragelsens navn, men ikke i hytt og gevær når det kommer til voksne mennesker. Rett og seltt avtennende.

Ja, jeg kan se poenget ditt faktisk. Jeg må nok bli hardere og mer konsekvent, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krills tolkning:

Dere kjenner hverandre godt. Hun er trygg på deg. Slapper av med deg og ser kanskje på deg som en bror.

Ja, det kan nok være sånn at hun føler seg (altfor) trygg på meg, og dermed ser på meg som en slags bror. Hun ser i hvert fall på meg som en bank med hennes innskuddskonto, det er det ingen som helst tvil om.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg gi deg honnør forat du har gitt damen beskjed i klartekst. Men hun har fått så mange ultimata fra deg tidligere, så hun tar ikke til seg dette og tar deg ikke alvorlig. Det kan du ikke fortenke henne i. Hvis hun hadde oppfattet at du denne gangen faktisk gav henne en siste mulighet, ville hun tatt kontakt med deg omgående, hvis hun var glad i deg.

Det virker som du har lånt henne penger også, ved flere anledninger kanskje, ettersom hun skriver på denne måten? By the way liksom.

Nå gjelder det for deg å være standhaftig, kall det gjerne hard, og ikke gi henne flere sjanser. Du gjør deg selv stakkarslig. Det vil nok bli tøft, men i det lange løp vil et endelig brudd bli til det beste for deg, og du kan frigjøre deg fra usunne bånd. Lykke til! :)

Lånt og lånt. Hun ser ikke på det som noe lån i hvert fall.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Belladonna, ho tek deg ikkje alvorleg. Ho behandlar deg som ein minibank som alltid spyr ut pengar, og ho held deg på gras til noko betre dukkar opp. Den dagen ho verkeleg vert forelska kjem ho ikkje til å skjenke deg ein tanke, men kaste seg rundt og bli med den andre kvar det skulle vere.

Gjer du alvor av dette, slik vi alle ganske eintydig rådar deg til, vil ho kome gråtande neste gong ho treng deg. Ho kjem til å erklære det eine og det andre, og det er blank løgn og ønsketenkning. Du fortener så uendeleg mykje betre enn dette. Lykke til! :klem:

Hva mener du egentlig i mer detalj med dette uthevede over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte si dette Steinar. Men du gjør best mot deg sjøl å følge opp på ultimatumet ditt. Forsvinner du så har hun ihvertfall en sjangs å se hva hun mister. Men hun virker desverre ikke interessert.

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Lånt og lånt. Hun ser ikke på det som noe lån i hvert fall.

I hate to break it to you, men du blir utnytta. Rått og frekt, slik ingen menneske bør bli utnytta. Kom deg ut av det, slutt å vere ei krykke for henne, slik at ho kan fortsette med rotet sitt heilt til ho ein dag stikk kniven i hjarta ditt og vrir rundt og marsjerer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du stiller ikke et ultimatum på sms! Du er 40 år (minst), ikke 14!

Ja, men det er ikke lett å få til et ultimatum på noen annen måte med henne. Hun liker ikke å prate om disse problemene, for å si det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hate to break it to you, men du blir utnytta. Rått og frekt, slik ingen menneske bør bli utnytta. Kom deg ut av det, slutt å vere ei krykke for henne, slik at ho kan fortsette med rotet sitt heilt til ho ein dag stikk kniven i hjarta ditt og vrir rundt og marsjerer ut.

Spørsmålet er faktisk om hun selv forstår at hun utnytter meg. Jeg er fortsatt langt i fra sikker på det.

Og jeg er forsåvidt enig i at hun utnytter meg, men det har hele tiden vært bevisst ifra min side. Dvs jeg har testet farvannet på denne måten.

Men jeg forstår ikke helt hva du egentlig mener med det uthevede over? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Hva mener du egentlig i mer detalj med dette uthevede over?

Du er verdifull for henne, først og fremst økonomisk, men også fordi ho veit at du aldri vil seie nei. Når du så set grenser for henne og avviser henne vil det kome som eit sjokk. Har ein ein slik som deg, så veit ein å sette pris på det, ein seier det berre ikkje.

Å halde ein mann på gras på den måten ho gjer handlar om å porsjonere ut ørsmå kjærleiksteikn over lang tid, slik at du fortsatt blir verande. Den strategien har jo fungert til no.Ho veit at ho kan kome til deg, kose og gje deg noko lite som ho veit du likar, og så får ho det ho vil ha.

Det er klart at å miste det er eit tap. Damer som manipulerer på denne måten vil alltid ha eit arsenal av verkemidlar for å få deg tilbake viss du skulle finne på å byrje å tenke at du skal sette grenser. Gråt og bønn (og meir kos) er døme på slike verkemidlar, dei har fungert før, og ho er sikker på at dei vil fungere igjen viss ho skulle trenge dei.

Og så må du huske på at det er ikkje normalt å halde på slik ho gjer. Dei fleste damer gjer ikkje slikt. Dei fleste damer er stolte over å klare seg sjølv, og vil ikkje ha ein "sugardaddy" som sponsar seg. Når ein byrjar å ta imot slik sponsing har ein etter mitt syn kryssa grensa mellom normal og kjøpt kjærleik. (Eg snakkar ikkje no om folk som lever saman med felles økonomi. Der har ein sjølvsagt eit anna ansvar for å trå til når det er krise.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Spørsmålet er faktisk om hun selv forstår at hun utnytter meg. Jeg er fortsatt langt i fra sikker på det.

Og jeg er forsåvidt enig i at hun utnytter meg, men det har hele tiden vært bevisst ifra min side. Dvs jeg har testet farvannet på denne måten.

Men jeg forstår ikke helt hva du egentlig mener med det uthevede over? :)

Slik du beskriv henne lever ho sitt liv ein annan stad, og held deg varm på ulike måtar. Hennar manglande evne til å bestemme seg vil for dei fleste kvinners tilfelle henge saman med at ho trur ho kan få ein betre mann enn deg. Ho har augene opne for andre. Den dagen ho finn ein annan som tek henne med storm vil du vere så uinteressant at du anar det ikkje. Det vil koste henne null kaloriar å ditche deg. Inntil ho har ein annan er du gull for henne.

Dei fleste som blir utnytta veit om det. Det er berre det at dei trur det ligg noko og ventar for dei rundt neste sving. Men det gjer det som regel ikkje, der er det berre enno ei lang ventestrekning, med meir lett kos og fleire spørsmål om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...