Gå til innhold

Tolkningssak


Steinar40

Anbefalte innlegg

jeg forstår ikke slik oppførsel, og kan ikke forklare den. Jeg respekterer den ikke, og mister mye respekt for de som er i stand til å gjøre slik.

Jeg tror det kan være mange grunner til at man kan, men empati KAN ikke være en stor del av livet ens når man kan gjøre slik. Egoisme, mangel på hensyn til andre en seg selv, mangel på empati, og sikkert en viss dose usikkerhet, "hva om jeg gir slipp på ham, og jeg ikke finner noen som er bedre?"

Det er alltid fordeler og ulemper ved valg vi tar, så det man må finne ut er hva som er riktig for en selv! Kanskje akkurat derfor hun kan holde på slik? fordi hun synes det er helt greit å mele sin egen kake, ulempen hennes er jo bare at hun er slem med deg. Det er jo egentlig ikke hennes problem?

Jeg har heller ingen respekt for en slik oppførsel. Absolutt ikke!

Jeg ser faktisk for meg at slike individer som regel har blitt bortskjemte i barndommen/oppveksten. De har ikke fått en konsekvent og riktig oppdragelse, og er vant til å få sin vilje. Dermed blir oppførselen deres såpass feil overfor andre folk når de blir voksne.

Barneoppdragelse er kritisk viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener fortsatt at det beste hadde vært om hun og jeg pratet skikkelig i sammen og ble enige om den beste løsningen.

Men er ikke dette mulig, så blir hun historie innen kort tid.

Steinar, dette har du skrevet gjentatte ganger i over ett år. Ikke er hun unik, ikke er hun spesiell på noen som helst måte (i følge deg) Hun bare utnytter deg, OG er GIFT....

Hvorfor i all verden skal du vente på å se? Kom deg videre, mann. Så mye er ikke sex verdt... For jeg regner med det er det hun "betaler" deg med til gjengjeld for pengene. Og smaker sånn sex EGENTLIG godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen respekt for en slik oppførsel. Absolutt ikke!

Hva skal du med ei dame du ikke RESPEKTERER? Steinar, leser du det du skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hvor lenge er det akseptabelt å vente?

Du skrev hovedinnlegget for et par dager siden og det virker som du venter enda.

Personlig synes jeg det virker som hun har tatt valget sitt allerede lenge før du ga henne det ultimatumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, dette har du skrevet gjentatte ganger i over ett år.

Grunnen til at det har tatt så lang tid, dvs at jeg har ventet så lenge, er hennes separasjonsperiode.

Hva skal du med ei dame du ikke RESPEKTERER? Steinar, leser du det du skriver?

Jeg har hele tiden sagt at det er en forutsetning at hun endrer sin innstilling og oppførsel. Det er det jeg har ventet på å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det akseptabelt å vente?

Du skrev hovedinnlegget for et par dager siden og det virker som du venter enda.

Personlig synes jeg det virker som hun har tatt valget sitt allerede lenge før du ga henne det ultimatumet.

Hun har en personlighet som gjør det veldig vanskelig for henne å bestemme seg. Og prate om problemer. Så det jeg da regner med, det er at hun går minste motstands vei. Det blir i så fall hennes problem.

Det spørs hva du mener med å vente. Jeg skulle gjerne ha pratet skikkelig med henne om alt dette, men det har altså vist seg umulig hittil.

Tiden går nå engang uansett. Og for hver dag som går uten kontakt, desto mer historie blir hun.

Eller mener du at jeg bare skulle kaste meg over et annet damemenneske etter et par dager? ;)

Sånn fungerer ikke jeg. En dame av gangen, ellers blir det bare surr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Eller mener du at jeg bare skulle kaste meg over et annet damemenneske etter et par dager? ;)

Sånn fungerer ikke jeg. En dame av gangen, ellers blir det bare surr.

Har du dame nå? Eller er det slutt? Hvis du mener du fortsatt er sammen med denne ubesluttsomme damen eller at du fortsatt håper på noe som hindrer deg i å gå videre i livet slik at damen ikke skal bli sur eller forholdet surt så er det ikke hun som har det største problemet.

Vi er nå 3 dager og 7,5 timer på overtid fra ultimatumet ditt. Og du venter fortsatt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Hun har en personlighet som gjør det veldig vanskelig for henne å bestemme seg. Og prate om problemer.

Og en sånn dame vil du ha? Du vil virkelig det, altså? For meg er det helt uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du dame nå? Eller er det slutt? Hvis du mener du fortsatt er sammen med denne ubesluttsomme damen eller at du fortsatt håper på noe som hindrer deg i å gå videre i livet slik at damen ikke skal bli sur eller forholdet surt så er det ikke hun som har det største problemet.

Vi er nå 3 dager og 7,5 timer på overtid fra ultimatumet ditt. Og du venter fortsatt ...

Det kan virke som at jeg tar meg bedre tid enn en del av dere hadde gjort. Men hastverk er lastverk vettu.

Jeg har ikke henne som dame (åpenbart), men det er heller ikke formelt avsluttet. Ettersom vi ikke har pratet i sammen og blitt enige.

Blir det imidlertid ingen kontakt og skikkelig kommunikasjon, så tenker jeg at jeg mentalt sett kommer til å se på dette som virkelig avsluttet om noen uker. Ting tar tid oppi hodet. Og det er ikke usunt. Hoppe ifra den ene til den andre, det er usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en sånn dame vil du ha? Du vil virkelig det, altså? For meg er det helt uforståelig.

Ja, det kan du godt si. Men jeg tenkte jeg kunne hjelpe henne med det. Så det er ingen tvil om at det er hun som kommer til å tape på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Ja, det kan du godt si. Men jeg tenkte jeg kunne hjelpe henne med det. Så det er ingen tvil om at det er hun som kommer til å tape på det.

Da er vi veldig forskjellige. En tilsvarende fyr ville overhodet ikke kommet i betraktning hos meg. Menn med sånne egenskaper er virkelig fullstendig uaktuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det kan virke som at jeg tar meg bedre tid enn en del av dere hadde gjort. Men hastverk er lastverk vettu.

Ja noen av oss andre vi går videre når signalene åpenbart peker ut et dødt løp. Det handler litt om hvordan man lar seg behandle også. Og blir jeg behandlet som dritt så kan jeg love deg at det ikke er noe som er snart nok.

Jeg har ikke henne som dame (åpenbart), men det er heller ikke formelt avsluttet. Ettersom vi ikke har pratet i sammen og blitt enige.

Og det er her du bygger ditt håp: ingen prat, fortsatt håp. Alle vet allerede at denne damen ikke prater. Ergo status quo. Og du går på. Om noen dager tenker hun du er mør nok og så er vi der igjen, akkurat nok til at du er i gang igjen og så er det ny ventelek etter et nytt ultimatum.

Jeg synes forøvrig ikke at 3 dager og 7,5 8 timer er kort tid jeg når man har stilt et ultimatum og ikke fått svar.

Blir det imidlertid ingen kontakt og skikkelig kommunikasjon, så tenker jeg at jeg mentalt sett kommer til å se på dette som virkelig avsluttet om noen uker. Ting tar tid oppi hodet. Og det er ikke usunt.

Det hadde vært sunt - veldig sunt - hvis du kunne sett at de 3 dagene og 8 timene over det endelige ultimatumet du stilte er mer enn nok for ditt hode til å forstå at her er det ikke noe å hente. Men nei - du håper fortsatt.

Hoppe ifra den ene til den andre, det er usunt.

Man kan knapt nok kalle det du driver med for hopping, mister. Det er ingen bevegelse i noen retning over hodet. Verken frem, tilbake, opp eller ned. Det er ikke en gang hopping på stedet. Det er totalt stabilt sideleie i påvente av smuler. Du bearbeider ingenting så lenge du håper. 3 dager og 8 timer burde fortelle deg at det ikke er håp, ikke respekt og ikke noe å vente mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi veldig forskjellige. En tilsvarende fyr ville overhodet ikke kommet i betraktning hos meg. Menn med sånne egenskaper er virkelig fullstendig uaktuelle.

Det var jo ikke akkurat noe jeg valgte, det bare viste seg å bli sånn. Ingen er feilfrie. Alle har større eller mindre problemer på ulike områder. Og slike problemer kommer gjerne frem i forbindelse med stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

Det var jo ikke akkurat noe jeg valgte, det bare viste seg å bli sånn. Ingen er feilfrie. Alle har større eller mindre problemer på ulike områder. Og slike problemer kommer gjerne frem i forbindelse med stress.

Og når jeg ser at en person er sånn, så mister jeg interessen. Jeg er nemlig avhengig av å like og respektere en fyr for at jeg skal synes at han er interessant.

Når det er sagt, så skjønner jeg jo at det av og til kan være vanskelig i praksis å skille fornuft og følelser, og handle rasjonelt. Jeg klarer allikevel ikke å forstå hvordan du kan forsvare henne slik du gjør her i forumet, for det er jo fullstendig opplagt for alle og enhver at hun ikke er noe å samle på.

Endret av Ludovie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen av oss andre vi går videre når signalene åpenbart peker ut et dødt løp. Det handler litt om hvordan man lar seg behandle også. Og blir jeg behandlet som dritt så kan jeg love deg at det ikke er noe som er snart nok.

Du må huske på at dette ikke er ei jeg har kjent i 14 dager. Jeg har kjent henne i flere år.

Og det er her du bygger ditt håp: ingen prat, fortsatt håp. Alle vet allerede at denne damen ikke prater. Ergo status quo. Og du går på. Om noen dager tenker hun du er mør nok og så er vi der igjen, akkurat nok til at du er i gang igjen og så er det ny ventelek etter et nytt ultimatum.

Jeg synes forøvrig ikke at 3 dager og 7,5 8 timer er kort tid jeg når man har stilt et ultimatum og ikke fått svar.

Det skal bli interessant å se om du får rett angående dette med når hun tror at jeg er "mør nok".

Forøvrig fikk jeg jo et svar innen fristen, selv om det var helt på trynet. Det er åpenbart at hun tar meg for gitt og ikke har den rette respekten og omtanken.

Det hadde vært sunt - veldig sunt - hvis du kunne sett at de 3 dagene og 8 timene over det endelige ultimatumet du stilte er mer enn nok for ditt hode til å forstå at her er det ikke noe å hente. Men nei - du håper fortsatt.

Jeg håper på at vi skal få pratet i sammen og diskutert problemene, fordi det vil være det beste for begge parter.

Man kan knapt nok kalle det du driver med for hopping, mister. Det er ingen bevegelse i noen retning over hodet. Verken frem, tilbake, opp eller ned. Det er ikke en gang hopping på stedet. Det er totalt stabilt sideleie i påvente av smuler. Du bearbeider ingenting så lenge du håper. 3 dager og 8 timer burde fortelle deg at det ikke er håp, ikke respekt og ikke noe å vente mer på.

Du har ikke rett i at jeg ikke bearbeider, for det gjør jeg, og det har jeg gjort lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg ser at en person er sånn, så mister jeg interessen. Jeg er nemlig avhengig av å like og respektere en fyr for at jeg skal synes at han er interessant.

Når det er sagt, så skjønner jeg jo at det av og til kan være vanskelig i praksis å skille fornuft og følelser, og handle rasjonelt. Jeg klarer allikevel ikke å forstå hvordan du kan forsvare henne slik du gjør her i forumet, for det er jo fullstendig opplagt for alle og enhver at hun ikke er noe å samle på.

Det er veldig få mennesker som det ikke er noe positivt med. Og hun har også positive egenskaper. Problemet mitt er at JEG ikke ser for mye til dem, og ikke har nok glede og nytte av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Du må huske på at dette ikke er ei jeg har kjent i 14 dager. Jeg har kjent henne i flere år.

Er det at du har kjent henne i flere år en unnskyldning for at hun kan behandle deg som dritt?

Det skal bli interessant å se om du får rett angående dette med når hun tror at jeg er "mør nok".

Det får vel vi på KG aldri vite ... :)

Forøvrig fikk jeg jo et svar innen fristen, selv om det var helt på trynet.

Hva var meningen med det svaret? Jo å gi deg et svar innen fristen sånn at du ble passe mør. Men fikk du svar på det du faktisk har spurt om? Nei. Der venter du jo fremdeles.

Det er åpenbart at hun tar meg for gitt og ikke har den rette respekten og omtanken.

Ja - det er helt åpenbart for alle - selv for deg. Så spørsmålet er: hvorfor går du ikke videre og tillater deg selv og si: nå er det nok utnyttelse og å bli tatt for gitt?

Jeg håper på at vi skal få pratet i sammen og diskutert problemene, fordi det vil være det beste for begge parter.

Og HVA er det å diskutere Steinar40? Jeg skjønner at du har behov for å få sagt noen ord, men hvis du tenker deg skikkelig om vet du at dette aldri kommer til å skje.

Du har ikke rett i at jeg ikke bearbeider, for det gjør jeg, og det har jeg gjort lenge.

Å pille på en sårskorpe er det motsatte av sårbehandling. Det er nettopp det du gjør: du holder såret åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Det er veldig få mennesker som det ikke er noe positivt med. Og hun har også positive egenskaper. Problemet mitt er at JEG ikke ser for mye til dem, og ikke har nok glede og nytte av henne.

Men da lurer jeg virkelig på hvorfor i all verden du ikke har gått din vei for lenge siden? Det finnes da tusenvis av damer som er bedre enn henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er veldig få mennesker som det ikke er noe positivt med. Og hun har også positive egenskaper. Problemet mitt er at JEG ikke ser for mye til dem, og ikke har nok glede og nytte av henne.

For å være helt ærlig synes jeg det virker motsatt. Det virker som du ikke forstår at de negative egenskapene hennes eller den behandlingen hun har gitt deg langt overskrider hennes positive egenskaper. Det er nesten så jeg tror du har havnet i klørne på en psykopat her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er veldig få mennesker som det ikke er noe positivt med. Og hun har også positive egenskaper. Problemet mitt er at JEG ikke ser for mye til dem, og ikke har nok glede og nytte av henne.

Nei, du får vel "smøre brødskiva di, sjøl" da, vet du :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...