Gå til innhold

Tolkningssak


Steinar40

Anbefalte innlegg

Det er det ingen som beskylder deg for. Du er vel heller den som sitter og venter på at noen andre skal rope "Next" dessverre.

Som jeg skrev tidligere, så skulle det ikke forundret meg mye om hun ble mer interessert hvis hun visste at jeg hadde kontakt med andre damer.

Hun har vel egentlig sagt noe sånt tidligere også.

Jeg skjønner jo dette med konkurranseinstinktet og sjalusi etc., men jeg syns bare at det er så utrolig teit! Ren 14iz oppførsel.

Vet hun ikke hva hun vil av seg selv, så får det heller bare være. Ikke er jeg noe interessert i å utnytte andre damer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men man skal være litt forsiktig med å ha for store krav/forventninger til fornøydhet og lykke, mener jeg.

For hvis man har veldig store forventninger, så må man bare regne med at disse ikke alltid innfris, og dermed blir man faktisk misfornøyd istedet for å bli fornøyd! Er det smart?

Å være lykkelig eller fornøyd, glad eller tilfreds har ikke med å ha for høye forventninger å gjøre. Det har med innstilling å gjøre, som også Blondie er inne på. Har jeg en dårlig dag, som i går da jeg hadde innbrudd hos meg, så lar jeg meg selv være sur, og forbanna akkurat i to timer for eksempel. Etter en time så gidder jeg jo ikke det mere, andre ting er langt viktigere enn det som ble stjålet, og så er jeg glad igjen. Det handler om fokus.

Har du fokus på at denne dama ikke vil ha deg, men KANSKJE vil, så ofrer du livet ditt til å tenke på henne. Helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunsten å være lykkelig er å gjøre sine gleder enkle.

Vi kan aldri legge ansvaret for egen lykke på andre, og det er viktig å ha en innstilling som gjør at det er muilg å være lykkelig. Ta seg tid til å kjenne på de små gyldne øyeblikkene - og nyte dem.

Jeg tror at om vi fokuserer på det som er positivt - blir ting stort sett bedre enn om vi leter etter problemene.

Men - tilbake til trådens tema.

Jeg regner vel med at du nå har tatt hintet hennes - om at hun kun vil ha deg i bakhånd hvis hun ikke får ting til å fungere, og ikke minst - som en økonomisk buffer om det blir litt trangt. Men at hun ikke ser på deg som en aktuell partner.

Med alt ditt snakk om å være fornuftig - kan jeg ikke forstå at du i det hele tatt vurderer at dette "forholdet" er liv laga.

En ting er at du synes hun er bra nok på mange områder - men vil du virkelig klare å stole på en som helt klart driver dobbeltspill?

Vil du virkelig ha en som ikke vil kommunisere med deg?

En ting er at perioder kan være vanskelig praktisk - men da må det jo være et tydelig og genuint ønske om å løse en situasjon - og da er kommunikasjon et must.

Jeg er helt sikker på at det finnes mange kvinner der ute som er "bra nok" - men så lenge du går på gress og venter på smuler fra en som helt klart ikke ønsker å prioritere deg er nok de vanskelig å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være lykkelig eller fornøyd, glad eller tilfreds har ikke med å ha for høye forventninger å gjøre. Det har med innstilling å gjøre, som også Blondie er inne på.

Ja, det har med innstilling å gjøre. Og derfor er det veldig viktig at innstillingen er at man skal ha realistiske forventninger. Har man for høye forventninger, så blir man skuffet og dermed misfornøyd.

Har jeg en dårlig dag, som i går da jeg hadde innbrudd hos meg, så lar jeg meg selv være sur, og forbanna akkurat i to timer for eksempel. Etter en time så gidder jeg jo ikke det mere, andre ting er langt viktigere enn det som ble stjålet, og så er jeg glad igjen. Det handler om fokus.

Har du fokus på at denne dama ikke vil ha deg, men KANSKJE vil, så ofrer du livet ditt til å tenke på henne. Helt unødvendig.

I øyeblikket er mitt fokus å bruke et par uker på å gi henne en siste sjanse til å kontakte meg, slik at vi kan få pratet ut i sammen. Hvis det ikke skjer, så kommer jeg til å begynne å avskrive henne for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, hun vil ikke ha deg. Hvorfor vente på det, du vet det jo. Det er ikke noe å tolke og lure på, hun vil bruke deg, men ikke ha deg.

Du har mast og sutret om denne kvinnen her på KG i over ETT år nå, akkurat det sammme. "Nå har hun fått en siste sjanse, nå må hun vise at hun vil ha meg, nå har hun fått et ultimatum" Hva skal du med to uker til? Det eneste du har vist henne er at hun kan utnytte deg til siste trevl, og at du ikke har et eneste bein i ryggen.

Og nei, det er ikke å ha for høye forventninger å være lykkelig i sitt eget liv.

Men selvsagt, noen er selvmedlidenhetsonanister, og den eneste gleden de har er at de kan si at de ikke er glade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunsten å være lykkelig er å gjøre sine gleder enkle.

Vi kan aldri legge ansvaret for egen lykke på andre, og det er viktig å ha en innstilling som gjør at det er muilg å være lykkelig. Ta seg tid til å kjenne på de små gyldne øyeblikkene - og nyte dem.

Jeg tror at om vi fokuserer på det som er positivt - blir ting stort sett bedre enn om vi leter etter problemene.

Enig. Selv om det kan være lettere sagt enn gjort.

Men - tilbake til trådens tema.

Jeg regner vel med at du nå har tatt hintet hennes - om at hun kun vil ha deg i bakhånd hvis hun ikke får ting til å fungere, og ikke minst - som en økonomisk buffer om det blir litt trangt. Men at hun ikke ser på deg som en aktuell partner.

Hvis hun skulle innbille seg at dette kommer til å skje, så kommer hun til å bli veldig skuffet.

Jeg har imidlertid en viss forståelse for hennes innstilling, ettersom situasjonen er veldig vanskelig praktisk sett med geografisk avstand etc. Men oppførselen hennes har jeg ingen respekt for.

Med alt ditt snakk om å være fornuftig - kan jeg ikke forstå at du i det hele tatt vurderer at dette "forholdet" er liv laga.

En ting er at du synes hun er bra nok på mange områder - men vil du virkelig klare å stole på en som helt klart driver dobbeltspill?

Ja, det kan du godt si, og det er noe jeg har tenkt på selvfølgelig. Innstillingen og oppførselen hennes hadde vært avgjørende. Umulig å si på forhånd. Men problemet er generelt sett at man aldri kan stole på et annet menneske - uansett hva man måtte innbille seg selv.

Vil du virkelig ha en som ikke vil kommunisere med deg?

En ting er at perioder kan være vanskelig praktisk - men da må det jo være et tydelig og genuint ønske om å løse en situasjon - og da er kommunikasjon et must.

Ja, og jeg vil da ikke ha noen som ikke vil kommunisere. Det er det en klar forutsetning at denne blir endret og forbedret.

Jeg er helt sikker på at det finnes mange kvinner der ute som er "bra nok" - men så lenge du går på gress og venter på smuler fra en som helt klart ikke ønsker å prioritere deg er nok de vanskelig å finne.

Ja, man må være klar for det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steinar, har du egetnlig lyst på dame?

Selvmedlidenhetsonanist blir klarere å klarere for meg...

Denne situasjonen har du rota deg opp i selv.

Og nei, det er ikke enklere sagt enn gjort å være sin egen lykkes smed. Det er enklere gjort enn sagt, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, hun vil ikke ha deg. Hvorfor vente på det, du vet det jo. Det er ikke noe å tolke og lure på, hun vil bruke deg, men ikke ha deg.

Du har mast og sutret om denne kvinnen her på KG i over ETT år nå, akkurat det sammme. "Nå har hun fått en siste sjanse, nå må hun vise at hun vil ha meg, nå har hun fått et ultimatum" Hva skal du med to uker til? Det eneste du har vist henne er at hun kan utnytte deg til siste trevl, og at du ikke har et eneste bein i ryggen.

Og nei, det er ikke å ha for høye forventninger å være lykkelig i sitt eget liv.

Men selvsagt, noen er selvmedlidenhetsonanister, og den eneste gleden de har er at de kan si at de ikke er glade.

Dette året har vært hennes separasjonsperiode i et lengre ekteskap, som er en noe spesiell periode av livet, noe tilogmed du selv har sagt. Og av den grunn har jeg da altså ventet så lenge som jeg har gjort.

Imidlertid tyder fortsatt ingenting på at noe blir bedre her. Det hadde allikevel vært best om hun og jeg fikk diskutert situasjonen. Best for oss begge som jeg ser det. Viser det seg da at det er umulig å finne en akseptabel løsning, så blir det enklere å gå videre.

Men som sagt, får vi ikke til en slik samtale innen et par uker, så kommer jeg til å begynne å avskrive henne for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min (som nærmer seg 50) har vært borti noe av det samme. Det er ei han har holdt på med nå i 3 år av og på minst 20 ganger. Du aner ikke hvor irritert jeg har vært på det kvinnemennesket, hun har helt klart prøvd og utnytte han økonomisk og splitte familien.

Det verste er at Pappa er den eneste som ikke så dette. Nå som det enedlig er over (håper iallefal det er det) så skylder faktisk Faren min på seg selv "Jeg skulle ikke ha holdt på med andre i pausene våre" Jeg tenker bare: jo det skulle du og du skulle latt den dama gå for lenge siden.

Vet ikke om situsjonene stemmer helt overens med din, men for meg så virker det som du bare må komme deg vekk å finne noe bedre. For alt det styret faren min har måtte gjennomgå ønsker jeg ikke at noen skal måtte oppleve.

Endret av Mr Yahmaan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, har du egetnlig lyst på dame?

Ikke for enhver pris, nei. Jeg vil bare ha den rette dama.

Selvmedlidenhetsonanist blir klarere å klarere for meg...

Denne situasjonen har du rota deg opp i selv.

Og nei, det er ikke enklere sagt enn gjort å være sin egen lykkes smed. Det er enklere gjort enn sagt, faktisk.

Ja, jeg må ta min del av skylda her. Noe som er jævla irriterende å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner behovet ditt for kommunikasjon og avklaring. Jeg skjønner det fryktelig godt.

Men av og til må man bare innse at man ikke får kommunisert fordi den andre parten ikke har det samme behovet og ikke vil innse ditt behov.

Jeg gikk fra en mann som nektet å snakke om at han hadde bedratt meg i ett og et halvt år og det var jammen ikke bare lett å måtte innse at han ikke kom til å gi meg noen forklaring på hvorfor han ikke hadde respekt for meg etter mange års samliv og hva det egentlig var han hadde tenkt på. Men jeg skjønte ganske fort at han ikke kom til å gi meg det jeg hadde behov for. Han kom ikke til å kommunisere og jeg kunne ikke tvinge ham, så derfor begynte jeg veldig, veldig raskt å jobbe meg vekk fra ham istedet for å bruke mer tid og energi på å vente på en avklaring. For strengt tatt spilte det ingen rolle - han var jo ikke bra nok for meg når han opptrådte så respektløst.

Du har kjent denne dama i mange år - hun har tydeligvis ikke opptrådt slik du helst ville det enda.

Kanskje på tide å ta i bruk samme øvelse? Tenke på hva du virkelig trenger og fortjener og lukke den døra. Hun kommer ikke til å endre seg, hun kommer ikke til å møte behovet ditt og hun behandler deg svært respektløst.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min (som nærmer seg 50) har vært borti noe av det samme. Det er ei han har holdt på med nå i 3 år av og på minst 20 ganger. Du aner ikke hvor irritert jeg har vært på det kvinnemennesket, hun har helt klart prøvd og utnytte han økonomisk og splitte familien.

Det verste er at Pappa er den eneste som ikke så dette. Nå som det enedlig er over (håper iallefal det er det) så skylder faktisk Faren min på seg selv "Jeg skulle ikke ha holdt på med andre i pausene våre" Jeg tenker bare: jo det skulle du og du skulle latt den dama gå for lenge siden.

Vet ikke om situsjonene stemmer helt overens med din, men for meg så virker det som du bare må komme deg vekk å finne noe bedre. For alt det styret faren min har måtte gjennomgå ønsker jeg ikke at noen skal måtte oppleve.

Det er vanskelig å si hvor mye faren dins og min situasjon stemmer overens.

Men jeg skal faktisk gi faren din rett i en ting, og det er at han IKKE skulle holdt på med andre damer i pausene. Det kan nemlig ALDRI medføre noe annet enn kaos, og absolutt ingenting positivt.

Enten blir man enige om å avslutte for godt, eller så venter man ut pausen UTEN å holde på med andre. Det må da selvfølgelig gjelde like mye for begge parter. Ellers er det bare å avslutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av oss som skriver her har vært i en lignende situasjon. Hør på Suzy, hør på MrYahmaan.

Det er enormt stor sjanse, faktisk bænkers at du ikke får noen avklaring, og vet du, å innlede et forhold med noen som er gift, det er også bænkers at det ikke går. Du har vel blitt tutet ørene fulle av at min partner forstår meg ikke, men det gjør du Steinar. Når man er singel og oppmerksomhetssugen, sexsugen og ensom, så er det akkurat det man trenger å høre. Men det er ikke ekte Steinar. Dersom hun går fra mannen sin, noe hun fortsatt ikke har gjort, så kommer hun til å bruke deg en stund, også finner hun en ny mann, med ryggrad, som ikke hopper hver gang hun sier hopp, eller stiller ultimatum ukentlig på sms i ett år.

Jeg skjønner at du ikke har det greit, men smell the flowers and move on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Jeg skjønner behovet ditt for kommunikasjon og avklaring. Jeg skjønner det fryktelig godt.

Men av og til må man bare innse at man ikke får kommunisert fordi den andre parten ikke har det samme behovet og ikke vil innse ditt behov.

Nei, ho har ikkje same behovet, og i tillegg beskyttar ho seg sjølv. Ho vil ikkje bli kritisert eller stå overfor ein konfrontasjon. Ho veit akkurat kor bedritent ho har behandla deg. Ho veit at dersom ho må snakke med deg vil du konfrontere henne med oppførselen hennar, med pengane ho har stukke av med og alt det usympatiske ho har representert i ditt liv. Ho beskyttar seg sjølv mot kritikk frå deg ved å la vere å snakke med deg.

Det er råttent, men akk så menneskeleg. Eg trur det er heilt urealistisk at ho kjem til å ta kontakt med deg for ein avsluttande dialog om dette forholdet. Ho vil berre gå vidare, beholde pengane og wash that sugardaddy right out of her hair, no når det ikkje er meir å hente.

Endret av Alt godt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten blir man enige om å avslutte for godt, eller så venter man ut pausen UTEN å holde på med andre. Det må da selvfølgelig gjelde like mye for begge parter. Ellers er det bare å avslutte.

Øh? Ikke sitt på en høy moralsk hest her, Stony Boy. DU har pult ei gift dame, og hun har pult mannen sin mens hun har vært "sammen" med deg. (men hun har vel sagt at de ikke har sex)

Ikke holde på med andre. Right!

Factum Est, i følge egne ord, så er det bare å avslutte, dama er ikke skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner behovet ditt for kommunikasjon og avklaring. Jeg skjønner det fryktelig godt.

Men av og til må man bare innse at man ikke får kommunisert fordi den andre parten ikke har det samme behovet og ikke vil innse ditt behov.

Jeg gikk fra en mann som nektet å snakke om at han hadde bedratt meg i ett og et halvt år og det var jammen ikke bare lett å måtte innse at han ikke kom til å gi meg noen forklaring på hvorfor han ikke hadde respekt for meg etter mange års samliv og hva det egentlig var han hadde tenkt på. Men jeg skjønte ganske fort at han ikke kom til å gi meg det jeg hadde behov for. Han kom ikke til å kommunisere og jeg kunne ikke tvinge ham, så derfor begynte jeg veldig, veldig raskt å jobbe meg vekk fra ham istedet for å bruke mer tid og energi på å vente på en avklaring. For strengt tatt spilte det ingen rolle - han var jo ikke bra nok for meg når han opptrådte så respektløst.

Du har kjent denne dama i mange år - hun har tydeligvis ikke opptrådt slik du helst ville det enda.

Kanskje på tide å ta i bruk samme øvelse? Tenke på hva du virkelig trenger og fortjener og lukke den døra. Hun kommer ikke til å endre seg, hun kommer ikke til å møte behovet ditt og hun behandler deg svært respektløst.

Ja, det er ikke helt lett å forklare slike individer på noen annen måte enn at de har et sterkt behov for å fortrenge problemer.

Og det jeg altså har tenkt, det er å bruke et par uker på å gi henne sjansen til å kontakte meg, og så se om det eventuelt er mulig å få til en dialog.

Hvis ikke, så blir hun historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, ho har ikkje same behovet, og i tillegg beskyttar ho seg sjølv. Ho vil ikkje bli kritisert eller stå overfor ein konfrontasjon. Ho veit akkurat kor bedritent ho har behandla deg. Ho veit at dersom ho må snakke med deg vil du konfrontere henne med oppførselen hennar, med pengane ho har stukke av med og alt det usympatiske ho har representert i ditt liv. Ho beskyttar seg sjølv mot kritikk frå deg ved å la vere å snakke med deg.

Det er råttent, men akk så menneskeleg. Eg trur det er heilt urealistisk at ho kjem til å ta kontakt med deg for ein avsluttande dialog om dette forholdet. Ho vil berre gå vidare, beholde pengane og wash that sugardaddy right out of her hair, no når det ikkje er meir å hente.

Javisst, jeg kan bare gi deg helt rett i at dette er det absolutt mest sannsynlige scenarioet her. Og jeg har selvfølgelig derfor tenkt nøyaktig det samme selv. Men det gjenstår å se. 2 uker.

Jeg håper forøvrig at hun vet hvor dårlig hun har oppført seg, for da har hun i hvert fall muligheten til å lære noe av det.

Men jeg er langt ifra sikker på om hun har tilstrekkelig selvinnsikt.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke helt lett å forklare slike individer på noen annen måte enn at de har et sterkt behov for å fortrenge problemer.

Og det jeg altså har tenkt, det er å bruke et par uker på å gi henne sjansen til å kontakte meg, og så se om det eventuelt er mulig å få til en dialog.

Hvis ikke, så blir hun historie.

Har det ikke vært dialog det foregående året - i en periode hun normalt sett virkelig hadde hatt behov for å snakke med deg, dele opplevelsene, følelsene og fremtidstankene sine med deg - ja da skjer det ikke en dritt de neste to ukene heller.

Og ja - det er feighet som styrer slike mennesker - redeselen for å bli konfrontert med sin egen dårlige oppførsel. Da er det lettere å fortrenge og satse på at det går over.

Glem de to ukene. Hun er historie alt (dvs du er antagelig historie, ettersom hun kanskje nå skjønner at hun må snakke med deg for å få fortsette å utnytte deg og det kommer hun ikke til å "gidde")

Gå videre.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke vært dialog det foregående året - i en periode hun normalt sett virkelig hadde hatt behov for å snakke med deg, dele opplevelsene, følelsene og fremtidstankene sine med deg - ja da skjer det ikke en dritt de neste to ukene heller.

Og ja - det er feighet som styrer slike mennesker - redeselen for å bli konfrontert med sin egen dårlige oppførsel. Da er det lettere å fortrenge og satse på at det går over.

Glem de to ukene. Hun er historie alt (dvs du er antagelig historie, ettersom hun kanskje nå skjønner at hun må snakke med deg for å få fortsette å utnytte deg og det kommer hun ikke til å "gidde")

Gå videre.

Ja, jeg håper som sagt at hun er klar over hvor dårlig hun har oppført seg. Selv om det ikke blir mitt problem.

Og det å vente et par uker til etter all denne tia, gjør ingenting fra eller til.

Det viktigste for meg er bare å bli 100% ferdig med henne mentalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, det har med innstilling å gjøre. Og derfor er det veldig viktig at innstillingen er at man skal ha realistiske forventninger. Har man for høye forventninger, så blir man skuffet og dermed misfornøyd.

I øyeblikket er mitt fokus å bruke et par uker på å gi henne en siste sjanse til å kontakte meg, slik at vi kan få pratet ut i sammen. Hvis det ikke skjer, så kommer jeg til å begynne å avskrive henne for godt.

Hvor mange ganger har du gitt denne damen en "siste sjanse"? Forstår du ikke at en slik oppførsel som du viser her, bare er ynkelig og ikke inngir respekt? Hun bryr seg ikke om deg. Du var vel en trøst og en redningsplanke for henne en tid, nå er hun ferdig med deg. Det er slik jeg oppfatter denne situasjonen. Alle andre fornuftige mennesker ville tatt signalene forlengst. Du virker helt desperat, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...