Steinar40 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #161 Del Skrevet 3. august 2010 Om en har gitt et ultimatum og ikek fått et postivit svar, hvor gidder en da bruke mer tid på det? Er det noen som bruker mer tid på det? Men tiden går nå engang allikevel, samme hva man bruker, eller ikke bruker, tid på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. august 2010 #162 Del Skrevet 3. august 2010 En tråd på ni sider, hvor du trenger hjelp til å tolke noe som jeg faktisk mener for de fleste er helt opplagt, nemlig hun er ikke god for deg, kom deg videre, ER vel å bruke tid på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #163 Del Skrevet 3. august 2010 Nei Steinar40 det gjør vi ikke. Men det er himmelvis avstand mellom "bra nok" og "perfekt". Ingen er "perfekt". Men "bra nok" indikerer at det er litt poleringsarbeid ute og går - akkurat som om du har funnet en litt stor plankebit til den bokhyllen du skal lage og må pusse den ned. Så viser det seg at du faktisk må bruke sag ... og fremdeles får du det ikke til. Når man er forelsket så kan "bra nok" virke godt nok. Har du hørt de mishandlede kvinnene si: jammen han er jo SÅÅÅÅ snill når han er edru? Du minner litt om dem. Man skal ikke ha en kjæreste som er "bra nok". Når to personer er glade i hverandre så vil de automatisk tilpasse seg hverandre og gi og ta like mye. Da blir det ikke "bra nok" - det blir perfekt! Og merk at det er FORHOLDET som blir perfekt - ikke personene. Et forhold kan ikke bli perfekt dersom den ene blir brukt som dørmatte og pengebok. Da er det ikke et jevnbyrdig forhold. "Bra nok" betyr bare at man føler og tror på at man skal klare å tilpasse seg hverandre og leve bra i sammen i et parforhold. "Perfekt" er ikke et uttrykk jeg bruker i noen som helst sammenheng - hverken om individer eller om parforhold. Det er nemlig totalt urealistisk. Det finnes intet "perfekt" parforhold. Hva gjør du når parforholdet viser seg å ikke stemme overens med dine forventninger til å måtte være "perfekt" da? Noe som kommer til å skje før eller senere. Er det nestemann hver gang det kommer skjær i sjøen i forholdet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #164 Del Skrevet 3. august 2010 Men har hun blitt skilt? Har hun endret seg? Nei. Bruk nå den fornuften du skryter av, og kom deg videre. Jeg ville se om hun endret seg og om hun har noen verdi for meg. Det var målet mitt. Nå gjenstår bare den endelige konklusjonen. Men jeg må innrømme at det kommer til å ta tid å bearbeide dette, og da ikke minst troen på andre mennesker. Mange er sikkert mye verre enn henne - og da spesielt mannfolk - men jeg må bare si at min tro på andre folk har fått seg en knekk. Det er faktisk veldig demotiverende å få oppleve akkurat hvor ego (og svake) folk egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. august 2010 #165 Del Skrevet 3. august 2010 Det siste forstår jeg. Og et råd til deg er faktisk å bearbeide ved å gå videre, ikke vente på kommunikasjon. Har hun ikke kommunisert med deg før, så skjer det ikke nå. Nei, du kommer ikke til å få vite hvorfor hun behandlet deg som dritt, hun kommer ikke til å forklare eller si noe du kan forstå logisk. Ikke vent på det, kom deg videre. I etterpåklokskapens navn vil du kanskje lære at å involvere seg med folk som er i forhold, samme hvor "vanskelig" de har det i dette forholdet, ikke er liv laga. Det er ikke uten grunn at man kaller samlivsbrudd "Sorgen man ikke sender blomster til", det er en sorg, og å bli sammen med noen som er i en sorgprosess er utrolig vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #166 Del Skrevet 3. august 2010 Det siste forstår jeg. Og et råd til deg er faktisk å bearbeide ved å gå videre, ikke vente på kommunikasjon. Har hun ikke kommunisert med deg før, så skjer det ikke nå. Nei, du kommer ikke til å få vite hvorfor hun behandlet deg som dritt, hun kommer ikke til å forklare eller si noe du kan forstå logisk. Ikke vent på det, kom deg videre. I etterpåklokskapens navn vil du kanskje lære at å involvere seg med folk som er i forhold, samme hvor "vanskelig" de har det i dette forholdet, ikke er liv laga. Det er ikke uten grunn at man kaller samlivsbrudd "Sorgen man ikke sender blomster til", det er en sorg, og å bli sammen med noen som er i en sorgprosess er utrolig vanskelig. Hun har ikke behandlet meg som dritt, men hun er psykisk svak, og svak på flere andre områder. Dette har medført en egoistisk oppførsel overfor meg. I tillegg kommer problemene med den store geografiske avstanden og mindreårige barn. Og jeg må bare innrømme at jeg undervurderte hvor problematisk denne separasjonsperioden hennes kom til å bli. Denne prosessen har gjort alt enda mye verre og vanskeligere. Det er trist at det ikke blir bedre, for hun ødelegger nå for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. august 2010 #167 Del Skrevet 3. august 2010 Hun har ikke behandlet meg som dritt, men hun er psykisk svak, og svak på flere andre områder. Jo, Steinar, hun har behandlet deg som dritt. Etterhvert kommer du til å innse dette, og være glad du kom deg unna til slutt. Tro meg. Eksempler: 1) Innlede forhold når i et annet forhold, med BARN involvert. 2) Love deg en framtid sammen når BARE 3) Ikke svare deg på meldinger eller ta telefonen 4) Låne og forvente penger av deg 5) Ikke møte deg på halvveien 6) ikke kommunisere med deg 7) Spille på at hun er psykisk svak 8) Ikke gjennomføre skilsmissen Du må slutte og være ridder på hvit hest og tenke henne kan jeg "redde". Et forhold må være gjensidig, og i et forhold må man tenke hva kan man gjøre for hverandre, ikke at "stakkars henne, hun trenger meg". Slike kvinne suger livet ut av menn som deg. Hvis appellen, som du fortsatt ikke har svart hva er, er at hun må reddes, så er det ingenting å bygge et forhold på, tro meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. august 2010 #168 Del Skrevet 3. august 2010 Hun er flink med barn og veldig huslig Katie - det er de postive egenskapene har han nevnt *hjelpsom* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #169 Del Skrevet 3. august 2010 Jo, Steinar, hun har behandlet deg som dritt. Etterhvert kommer du til å innse dette, og være glad du kom deg unna til slutt. Tro meg. Eksempler: 1) Innlede forhold når i et annet forhold, med BARN involvert. 2) Love deg en framtid sammen når BARE 3) Ikke svare deg på meldinger eller ta telefonen 4) Låne og forvente penger av deg 5) Ikke møte deg på halvveien 6) ikke kommunisere med deg 7) Spille på at hun er psykisk svak 8) Ikke gjennomføre skilsmissen Du må slutte og være ridder på hvit hest og tenke henne kan jeg "redde". Et forhold må være gjensidig, og i et forhold må man tenke hva kan man gjøre for hverandre, ikke at "stakkars henne, hun trenger meg". Slike kvinne suger livet ut av menn som deg. Hvis appellen, som du fortsatt ikke har svart hva er, er at hun må reddes, så er det ingenting å bygge et forhold på, tro meg. Hva som faktisk er å bli behandlet som "dritt", er en definisjonssak. Jeg mener at man blir behandlet som dritt når dårlig behandling som utnyttelse etc., er direkte (bevisst) overlagt. Men i hennes tilfelle, så jeg tror faktisk at hun rett og slett ikke klarer noe bedre enn det hun gjør. Hun er svak. Jeg kan selvfølgelig ikke vite at det ikke er overlagt med 100% sikkerhet, men det er mitt inntrykk. Det betyr imidlertid ikke at hennes oppførsel og innstilling er noe positivt, eller "godt nok" for meg, av den grunn. Jeg har ikke akkurat tenkt at hun skal "reddes", men mere at jeg kan hjelpe henne til et bedre liv i fellesskap. Med andre ord, gjensidig glede og nytte av hverandre. Og det er altså dette jeg har prøvd å finne ut av om vil være mulig å få til i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. august 2010 #170 Del Skrevet 3. august 2010 Man kan behandle noen som dritt uten at det er helt med overlegg. Å låne penger, eller få, regner ikke med at hun betaler deg tilbake, er dårlig oppførsel. Hva mener du hun kan gi deg da? Hvis dette er så gjensidig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #171 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Hun er flink med barn og veldig huslig Katie - det er de postive egenskapene har han nevnt *hjelpsom* Ja, hun har de tradisjonelle kvinnelige egenskapene. Og lik det eller ikke, men at dama har disse egenskapene, er faktisk veldig VIKTIG for menn fortsatt. Eller for å si det på en annen måte, hun hadde ALDRI vært aktuell engang UTEN disse egenskapene. Endret 3. august 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. august 2010 #172 Del Skrevet 3. august 2010 Hun er flink med barn og veldig huslig Katie - det er de postive egenskapene har han nevnt *hjelpsom* Jupp, har sett det, og jeg har også spurt hva annet hun har av gode egenskaper, og har spurt om mus er ei av dem. Jeg vet at dette er viktige kvinnelige egenskaper, jeg innehar dem alle tre, også mus, men jeg har aldri truffet en mann som mener at dette har vært nok. Selv om menn setter pris på disse egenskapene, absoulutt, jeg har aldri sagt noe annet. MEN I tillegg kommer kjemi, forelskelse, kommunikasjon, tiltrekking, ønske om å ville den andre godt, ikke utnytte hverandre, evnen til å ha et eget liv som er fullkomment og godt slik at man ikke er avhenging av den andre, men snarere gjør hverandres liv rikere enn det allerede er, osv osv osv. Ikke noe av dette sier du du ser i denne kvinnen. Hun er bra nok, god med barn og hus, men ellers ei skikkelig utnyttende megge uten oppragelse eller empati, som du ikke respekterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #173 Del Skrevet 3. august 2010 Man kan behandle noen som dritt uten at det er helt med overlegg. Å låne penger, eller få, regner ikke med at hun betaler deg tilbake, er dårlig oppførsel. Dårlig oppførsel, ja. Behandle som dritt, nei. Hva mener du hun kan gi deg da? Hvis dette er så gjensidig? Hun kan gi meg tradisjonelle kvinnelige egenskaper. Inklusive kjærlighet, respekt og omtanke. Da blir det "bra nok". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. august 2010 #174 Del Skrevet 3. august 2010 Dårlig oppførsel, ja. Behandle som dritt, nei. Hun kan gi meg tradisjonelle kvinnelige egenskaper. Inklusive kjærlighet, respekt og omtanke. Da blir det "bra nok". Så kjærlighet, respekt og omtanke viser denne kvinnen deg? Steinar, gjør deg selv en stor tjeneste. Finn deg noen å prate med om dette, og kom deg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #175 Del Skrevet 3. august 2010 Jupp, har sett det, og jeg har også spurt hva annet hun har av gode egenskaper, og har spurt om mus er ei av dem. Jeg vet at dette er viktige kvinnelige egenskaper, jeg innehar dem alle tre, også mus, men jeg har aldri truffet en mann som mener at dette har vært nok. Selv om menn setter pris på disse egenskapene, absoulutt, jeg har aldri sagt noe annet. MEN I tillegg kommer kjemi, forelskelse, kommunikasjon, tiltrekking, ønske om å ville den andre godt, ikke utnytte hverandre, evnen til å ha et eget liv som er fullkomment og godt slik at man ikke er avhenging av den andre, men snarere gjør hverandres liv rikere enn det allerede er, osv osv osv. Ikke noe av dette sier du du ser i denne kvinnen. Hun er bra nok, god med barn og hus, men ellers ei skikkelig utnyttende megge uten oppragelse eller empati, som du ikke respekterer. Problemet er altså at i øyeblikket så er hun IKKE "bra nok" i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #176 Del Skrevet 3. august 2010 Så kjærlighet, respekt og omtanke viser denne kvinnen deg? Steinar, gjør deg selv en stor tjeneste. Finn deg noen å prate med om dette, og kom deg videre. Nei, kjærlighet, respekt og omtanke mangler i hennes oppførsel. Jeg har ingen problemer med å se det. Og hun har nå fått alle de sjanser hun skulle få, til å vise meg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. august 2010 #177 Del Skrevet 3. august 2010 Og da venter du på svar fra henne, fordi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #178 Del Skrevet 3. august 2010 Og da venter du på svar fra henne, fordi? I hovedsak venter jeg bare på at tiden skal gå og støvet legge seg. Men fikk vi prata skikkelig i sammen, og så kommet frem til en felles forståelse og enighet, så hadde det vært bedre både for henne og for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. august 2010 #179 Del Skrevet 3. august 2010 Men fikk vi prata skikkelig i sammen, og så kommet frem til en felles forståelse og enighet, så hadde det vært bedre både for henne og for meg. Nei, faktisk ikke, i en slik situasjon er det ikke bedre. Jeg skrev dette lenger oppe også, men har dere ikke kommunisert før, så kommer dere ikke til å gjøre det nå. Ved å vente på en samtale venter du med et lite håp, og da kommer du deg ikke videre. I over ett år har du ventet på denne samtalen. Stikk fingeren i jorda, den kommer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #180 Del Skrevet 3. august 2010 Nei, faktisk ikke, i en slik situasjon er det ikke bedre. Jeg skrev dette lenger oppe også, men har dere ikke kommunisert før, så kommer dere ikke til å gjøre det nå. Ved å vente på en samtale venter du med et lite håp, og da kommer du deg ikke videre. I over ett år har du ventet på denne samtalen. Stikk fingeren i jorda, den kommer ikke. Mye mulig, men uansett trengs det tid for å komme seg videre i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå