Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Hva slags gaver fikk han? Alle spør hva S ønsker seg, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal svare..

Kjipt med melkeproduksjonen. Det er vel å legge til oftere som anbefales for å øke produksjonen, men det er sikkert lettere i teorien enn i praksis.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at dåpen gikk bra! :)

Det som kickstartet min melkeproduksjon tror jeg var at Snups fikk ligge og suge på puppen leeenge (sånn kosesuging) de første dagene. Innimellom lå vi i senga og jeg halvsov mens hun sutta i vei. Kanskje ikke rart jeg fikk såre brystvorter, men melka flommet i alle fall over dagen etterpå!

Nå har jeg egentlig ikke peiling, så kanskje en telefon til ammehjelpen hadde vært lurere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ble en fin dag :tommelopp: Jeg lurer også på det med gaver, er ikke tilhenger av sølvskjeer og sånn liksom :sjenert: Tenker det er andre ting hun har større glede av enn sånt..men hva ønsker vi oss da? Gyngehest tenkte jeg på, den vil hun jo ihvertfall få brukt..

Ang. melka, har du fått mensen tilbake? Jeg leste ett eller annet sted at det kunne ha innvirkning på mengden melk de første dagene...ellers er det vel som Mazzi sier, legge til oftere, evt. pumpe annenhver time så du slipper å vekke lille E i hytt og gevær :filer: Ei i barselgruppa mi sa jeg måtte ikke la det gå mer enn 1 1/2 time mellom hver gang jeg la henne til i et par dager, så ville det flyte over :vetikke:

Går det ikke så går det ikke, jeg tenker litt sånn og tar en dag om gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mensen tilbake ja, og skal nå være ca midt i syklusen. Denne kroppen er en merkelig greie... Det er ekstra slitsom å være hos svigers når en skal prøve å gjøre noe med melka. Vi orker ikke være her hele dagen, så pumping annenhver time blir ikke lett... Kan liksom ikke sitte på café og pumpe heller. Og legge han til kan jeg jo gjøre oftere, men når han hyler til puppen er det liksom ikke så hyggelig. Uff... Ikke lett... Men har bare mest lyst å dra hjem nå. Eneste problemet er at vi har flybilletter. jeg har merkelig nok melk til helt måltid på natta. Kanskje jeg er av de uheldige som mister melka av uforklarlige årsaker... Skjer det også vet jeg.

Når det gjelder dåpsgaver fikk E bøker, bergans sekk, sølv bestikk, servise og penger. Fornøyd med gavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du stresser litt med at du er hos svigers? At det tar seg opp når dere kommer hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere smokk? I så fall leste jeg et sted at man heller bør gi puppen når de vil suge, for å stimulere produksjonen. (Det gjør du sikkert allerede, da.) Synd hvis du mister melka i alle fall, når du har lyst til å amme :frown: Håper det bare er pga svigersstress, og at det bedrer seg når du kommer deg hjem!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanken har slått meg diddles. Mannen blir sur på meg fordi jeg ikke finner roen og kan kose meg... Sa noen ond sirkel?

En ting er jo stresset med svigers, så blir man jo litt stressa av at gutten ikke spiser og at puppen ser ut til å tørke opp, og så kommer mannen med sånt på toppen av det hele...

Håper det ikke tørker ut helt før vi er hjemme, så skal jeg gjøre det jeg får til for å opprettholde den produksjonen jeg har fram til vi er hjemme onsdag neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem Boobla! :klem: tilbake.

Må nesten føye til at svigersene er søte og snille, er mer stresset med å ikke være hjemme hos seg selv som er utfordringen...

Vi bruker smukk ja, får se om vi kanskje får en rolig dag imorgen, så kan jeg teste pupp for smukk trikset.

Takk for gode tips, håper vi finner ut av dette og at produksjonen kommer igang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Støtter forslaget om pupp istedet for tutt, skal se det hjelper å ta en dag i senga sammen med lille E :hjerte: Det bør både svigers og mannen forstå at er nødvendig :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går seg til med ammingen, kan godt forstå frustrasjonen :troest: Innimellom tar jeg meg selv i å tenke at jeg skjønner de som bare gir MME, virker så lettvint å slippe å tenke på om den lille får i seg nok mat :sjenert:

Følger jammen med et lass med bekymringer sammen med den der mamma-rollen :rodmer:

Så flott at dåpen til lille E gikk bra, det var godt å høre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Lenge siden jeg har skrevet hos deg nå ser jeg! Tenkte at det nå var på sin plass med :klemmer: . Håper det ordner seg med melken. De fleste av mine venninner har hatt et styr med dette på ett eller annet tidspunkt, men som regel har det ordnet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Innom og oppdaterer meg etter en evighet borte. Deilig å ha dåpen overstått da, men superkjipt at du har problemer med ammingen. Håper du får produksjonen opp igjen! :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hegejenta :goodbye:

Nå er det lenge siden jeg har gitt lyd fra meg. Dagene flyr, og alt går i ett.

Det er synd du ikke klarer å slappe av hos svigers, men da blir det forhåpentligvis enda bedre å komme hjem igjen :)

Synd med melkeproduksjonen din, håper virkelig det går seg til etterhvert :)

:klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror og håper melka har kommet litt tilbake! De siste dagene har iallfall vært mye enklere!

Gjorde to-tre grep:

- begynte med liggende amming og det rett etter at E våkner fra en dupp

-pumpet litt. Rimelig frustrende å se det bare danner seg dråper på brystvorta uten å bli noen mengder

- stresser heller ikke med å amme ute på utflukt, har heller med flaskemat, og gir flaska først når E roper på den..

Imorgen skal vi pakke. Må ha det meste klart til avreise kl 0600 på onsdag. Gleder oss alle mann til å komme hjem nå.

Savner voffesen og sine egne ting når man har vært borte en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker det blir godt å komme hjem til sitt eget :klemmer:

Har selv stresset så at melkeproduksjonen stoppet opp... men klarte å slappe av da jeg la meg ned alene med H i senga :)

Amme-te hjelper også en del! Avhengig av den her... hjelper både H og min sine mager. lite luftsmerter her i gården etter at vi begynte med den :)

god tur hjemover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Innom med en kjempeklem, og ønsker deg og den lille familien din er flott helg, og en god sommer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Håper dere har det fint og at du koser deg den første sommeren som mamma! Hører rykter om at sommeren endelig har kommet til deres kant. Nyt det! :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her må sommeren virkelig nytes når den først er her - for om man ikke gjør det så er den plutselig over... Sånn som i dag pissregner det. Tror nok desverre det er høsten som kommer nå... Så nå er det bare å instille seg på stearinlys og vin i sofaen sammen med kjæresten, voffen og lille E.

Jeg har etter mye frustrasjon offisielt gitt opp ammingen. Når man ikke har mer melk enn til et halvt måltid en gang i døgnet og når E ikke er så interessert i puppen så ga jeg opp. Leste også i en artikkel på mammanet.no at damer med PCOS (som meg) kan ha problemer med ammingen. Mye falt på plass når jeg leste den, og jeg følte meg ikke lenger mislykket pga at jeg ikke klarte å amme sønnen min.

Det er slettes ikke noen skam å være flaskemamma!

Vi har fått gode rutiner på vask og kok av flasker. Vi koker flasker og fyller opp med nykokt vann som vi setter til kjøling, som så varmes opp igjen til 40 grader og pulver tilsettes. Pulver mat ble ikke så vanskelig når man først fant ut hvordan man skulle gå fram.

Lillegutt er ingen storspiser... Det går i snitt ned ca 60 ml per måltid. Ja jeg vet det er lite. Men han nekter å spise mer - og man skal jo ikke tvinge i barna mat heller. Et par ganger i døgnet kan han finne på å spise 120 ml. Så vi har faktisk begynt å gi grøt! Helsesøster nevnte at det kan være han ville være et sånt barn som satte pris på å få fast føde, og det ser ut til å stemme. Han nærmest roper på skjea om jeg ikke er rask nok med å gi han mat.

Vi begynner kveldstellet en gang mellom 20 og 21 på kvelden med bad, grøt og flaske. Når E da sovner sover han som regel til kl 5. Litt påfyll av mat og han sover litt til. Men må si jeg gleder meg til han sover en hel natt... Begynner å bli lei av bruke en times tid på natta til mating og få E til å sove videre.Iallfall når E våkner i 3-4 tida. Så kommer nok til å begynne med grøt en gang på dagtid etterhvert også. Samt smaksprøver på litt frukt og grønt.

E kunne gå flere dager uten å fylle opp bæsj bleia - etter vi har begynt med grøt skjer det minst en gang om dagen. Jeg sørger for å gi han en flaske med litt maltekstrakt i for å sørge for at magen får litt regulering.

Vi drømmer om å flytte nå. Merker på kroppen at leiligheta begynner å bli liten nå som det er så mye barneting her. Babygym og vippestol på gulvet tar plass. Og når E blir større og begynner å race rundt på gulvet på egenhånd vil iallfall leiligheta føles trang.

Ble ganske langt dette - men er en stund siden sist jeg var innom og oppdaterte skikkelig (eller hadde tid til det - det går litt i et her om dagen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...