Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~

Bare spør litt... hvor mye gir dere ved siden av?

Her får lille M en flaske om kvelden og evt noe om vi er ute på tur eller lignende. Jeg sliter med smerter i hendene og armene som gjør at ammestillingen jeg bruker er tvillingstillingen, så det er vanskelig, synes jeg, å amme uten god støtte.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare spør litt... hvor mye gir dere ved siden av?

Her får lille M en flaske om kvelden og evt noe om vi er ute på tur eller lignende. Jeg sliter med smerter i hendene og armene som gjør at ammestillingen jeg bruker er tvillingstillingen, så det er vanskelig, synes jeg, å amme uten god støtte.... :sukk:

Han får 40 ml ved siden av. Ikke bestandig han tømmer flaska. På kvelden ved sengetid gir jeg han nærmere 60 ml. Som ofte går rett ned, og vi er da sikret en god natt.

E fikk fylt bleia i går kveld :hoppe: godt til han det.

Før vi dro på pinsetur fikk jeg veldig slimete utflod, konkluderte med at det måtte være eggløsnings tegn. Og joda... Jeg hadde rett, for nå er mensen tilbake også. Vondt! Det forklarer også mine små temperaments utbrudd de siste dagene... På en måte godt å vite at systemet virker, iallfall med tanke på PCOS diagnosen jeg fikk for noen år siden. Jeg skal for øvrig på GU om to uker, håper alt er som det skal være da.

I dag skal E være med på besøk på jobben min. Vi har jo vært der et par ganger allerede, men det er bestandig stas å vise han fram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerferiemodus i boka di for tida? ;)

Følger med her, men siden jeg bare har nett på mobilen for tida er det sjeldent jeg orker å skrive så mye.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det plutselig torsdag... Fy som dagene fyker av sted!

Det har vært klamt og varmt her i Trondheim de siste dagene. E er ikke så glad i varmen... og da vi var på barseltreff i går sa han tydelig ifra om at det ikke var noe som helst stas å være han. Jeg prøvde å trøste med at det ikke var noe bedre for mamma med varmen, men det hjalp ikke så mye... Heldigvis roet han seg ned da vi kom hjem, fikk gitt litt mat og slappet av i sofaen.

En ting vi føler oss vedlig heldige med er hvor mye han sover på natta. Han får mat mellom 2300 og 2330, og sover før midnatt. Og da sover han til rundt 6. Får da litt mat igjen og sover gjernet til halv 9.

Det er rett og slett deilig å sove på natta!

Vi fikk også rotet oss til å bestille flybilletter i går. Vi skal jo reise sørover allerede neste uke, så det var på tide. Gruer meg til å stå opp og rekke flyet kl 0630 neste torsdag.

Det blir også tett program når vi får kommet oss avgårde... Møte presten i kirka så vi får gått igjennom hva som skal skje på dåpen. Handle inn og fikse bordpynt til dåpen. Kanskje besøke bestefaren min som ikke kommer i dåpen pga helsa (2 timers kjøretur hver vei). Mamma og pappa kommer nedover på lørdagen - og da blir det fullt hus hos svigers. Jeg gleder meg til vi er ferdige med den dåpen så vi kan slappe av litt også...

(eneste problemet er at det ikke er så lett å gjøre hos svigers... iallfall ikke for meg)

Håper også det blir litt mer sommerlig vær... regn og klamt er liksom ikke favorittværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg forøvrig til den dåpen er ferdig...

Svigermor gjør alt hun kan for at vi andre virkelig skal miste all lyst til å glede oss til sånne dager. Og klarer å si at "nei, jeg blander meg ikke" men det er jo nettopp det hun gjør!

Problemet hennes er at hun skjønner ikke at andre kanskje har en annen verdensoppfatning enn henne.

En ting som iallfall er sikkert - et evt neste barn skal IKKE døpes. Og det rett og slett pga svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist av svigermor ødelegger gleden for dere, når dere til slutt bestemte dere for dåp :troest: Kan ikke mannen din si fra på en fin måte at hun ikke må stikke nesa si oppi alt? Ofte er det lettere å akseptere at egne barn sier fra enn svigerdøtre...

Sånn sett er jeg heldig med min svigermor, hun blander seg lite i ting hun strengt tatt ikke har noe med :gjeiper: Hun har andre sider jeg ikke er så glad i, men det er jo mer sykdommen enn henne som person!

Håper dåpsdagen blir fin til tross for trøbbel i forkant, dagen er jo lille E og deres :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menyen til dåpen er klar. :sikle:

vi starter med gravlaks, så litt skinke og melon, hjortegryte, osteanretning og en eller annen dessert!

Kjekt med en svigerfar som liker å lage mat! :jepp:

Idag har vi shoppet! eller... jeg har shoppet klær til meg selv. Ny kjole, ny sommergarderobe, undertøy, badetøy og smykke! Gøy å finne noe som faktisk passer og sitter pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen jeg kjøpte måtte legges opp. Med litt hjelp av mannen til å finne ut lengden, fikk jeg klipt og lagt opp og prøvekjørt symaskina vi fikk til jul... Resultatet ble kjempefint!

E ser forresten ut til å ha funnet rutiner helt av seg selv... Han sovner en gang mellom 21 og 22. Må vekkes for litt påfyll av mat i 23 tida (våkner som regel selv også) og sover da videre til en gang mellom 6 og 7.

Det er rett og slett herlig med sovegutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alt klart for dåp imorgen!

Vi har hatt noen deilige dager her på Hvaler allerede. Godt å komne seg bort fra hverdagens kjas og mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Da er dåpen overstått, og vel så det... Det ble en fin dag. E var snill under dåpen og sov faktisk igjennom det meste. Stas å se hvor mye oldefar til E gledet seg over å få gjennomføre dåpen på sitt første oldebarn. Selskapet ble også vellykket med god mat og kaker. Fikk også fine gaver til E. Heldigvis bare ting vi ønsket oss eller nyttige ting. Lite som blir plassert i et skap og glemt.

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er litt dumt er at melkeproduksjonen min ser ut til å avta... Lurer på hvordan unngå stans og 100% overgang til flaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er litt dumt er at melkeproduksjonen min ser ut til å avta... Lurer på hvordan unngå stans og 100% overgang til flaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...