Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...

hegejenta30

Anbefalte innlegg

Har ikke vann i kroppen nei - men siden vi skal ut å fly tenkte jeg hvorfor ikke! Blir også en del tråkking på flyplass og sitting i bil fra flyplass til vi er framme - så tenkte være føre var denne gangen.

Skal også reise seinere i mnd da jeg skal til storbyen på litt etterutdanning.

Svigermor er et kapittel for seg selv. Hun sa selv at mannen hennes hadde sagt at hun måtte slutte å planlegge livet til andre - men alikevel så klarer hun ikke å høre hva hun selv sier når hun planlegger hva vi (les meg, mannen og poden) skal gjøre iløpet av dagen når vi er sørpå. Hun er snill og vill jo bare vårt eget beste - men hun trenger ikke bry seg så mye. Og dette er bare toppen av kransekaka...

Værste var til bryllupet vårt. Familie festen skulle være hjemme hos de og vi var sånn ca enige om serveringen, og hadde sagt fra at vi IKKE ville ha den ravigott salaten hun maset sånn om da ingen av oss (brudeparet) liker den. Mannen sa fra minst tre ganger i løpet av en samtale - og hva ble laget til den store dagen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah lurt det med tanke på flytur ja :) Jeg tenkte ikke på det når jeg flydde i sommer men det var bare 20 min i lufta.

Huff det der kunne min svigermor gjort og :( Min historie er lang men siden jeg ble gravid har jeg sett en ny side av henne, veldig kontrollerende. Vet ikke om du har lest om det i dagboka mi, har skrevet om det der. Hun bestemte at hun skulle være med på fødselen, hun skulle velge vogn, og mye mer. Slitsomt selv om jeg sier tydelig i fra hva jeg mener, heldigvis hører hun som regel etter men hun blir så dødelig fornærmet og det gjør situasjonene alltid verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermødre kan være et kapittel for seg selv ja.

Idag ringte jeg ned på sykehuset for å høre når jeg hadde time til oul for jeg har ennå ikke mottat noe brev. Og det var jammen bra jeg ringte - for de hadde ikke lagt inn time på meg!!!! Damen jeg snakket med satte opp en time så den 30.oktober skal jeg inn! Mannen er på kurs i åndalsnes den dagen så litt vanskelig å bli med, så jeg spurte mamma om hun ville bli med, og det ville hun svært gjerne!

(Jeg er enebarn og adoptert så mamma har aldri opplevd det å gå gravid)

Ellers kjenner jeg det er godt med sykmelding. Jeg tåler ikke noe før jeg er ferdig. Så de tre timene jeg har hjemme før jeg henter knekten i bhg er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så dumt at de ikke hadde lagt deg inn, så kjempe bra at du ringte ;) Det blir sikkert veldig stas for din mor, og ekstra stas siden hun ikke har vært gravid selv :) Er det andre barnebarnet hennes eller har hun enda flere? Jeg vet jo ikke om du har søsken.

Håper at formen blir bedre fremover! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at vi får jente for tredje gang så langt i dette svangerskapet.

Det var ikke måte på hvor kreative vi var med annonseringen av at det var jente vi skulle få!

Lurer på om det er et tegn jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg har begynt å bli plaget en del av kynnere jeg...

Det er skikkelig ubehagelig. I går da jeg skulle opp i 2.etg med guttungen for kveldsstellet måtte jeg holde meg fast og puste godt ut. Skikkelig ubehagelig!

Imorgen skal jeg på OUL!
mannen er ikke hjemme - så jeg skal ha med meg mamman min. Dette er det andre barnebarnet så det er stort for henne også. Håper vi får se kjønnet! Og at alt er bra så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om det blir jente eller om det er underbevisstheten din som spiller deg et puss :) Koselig at du skal ha med deg mammaen din siden mannen ikke kan da. Kan tenke meg hun synes det er utrolig stas å få lov til å være med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var stas å hilse på minien ja :)

Men h*n var så aktiv at det var vanskelig å ta gode nok mål. Men fikk satt en termin som stemmer på en prikk med tanke på den som er brukt i tickeren her. Og det er jo greit! Tviler sterkt på at jeg blir å gå til termin uansett med tanke på hva som skjedde sist svangerskap og at jeg har hatt snev av svangerskapsdiabetes på den ene glukosetesten jeg har tatt...

Vi fikk heller ikke sett om det var gutt eller jente... skal tilbake den 14.11 kl 0810 på morran så da får mannen vært med også. Håper vi får svar på det store spørsmålet da! Vi er jo så nysgjerrige - og jeg har lyst å shoppe småklær!

Jordmora som hadde undersøkelsen på meg var veldig behagelig og rolig og flink til å forklare. Og den kommende bestemora syns det var STOR stas å se mini romstere - sparke og bokse i forstervannet.

i går kveld romsterte mini så ille i magen at selv om morkaka ligger på forveggen så fikk mannen kjenne spark på utsida! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Ja ikke sant!

Mannen tenkte rasjonelt og sa det blir da gutt vettu. Men neida :) var ikke mye pung mellom beina på denne babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt på navn ja!

Listen over potseniselle navn vokser hele tiden syns jeg. Jeg har hele tiden sagt at dersom jeg får en jente skal hun hete Synne Linnea. Men det er jo dumt med dobbeltnavn når storebror ikke har det, og vi har lange og tunge etterhvert. Tiril, Vilde, Eirill, Ellen, Sunniva, Marion, Lotte, Aurora, Hannah, Amalie er kandidater så langt. Og flere kommer sikkert på listen før vi begynner å kutte ned og lande på et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn :rodmer: lillesøster her har dobbeltnavn, selv om storebror har enkeltnavn. Det synes jeg ikke gjør noe, betyr jo ikke noe mer verken det ene eller det andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...