Ilja** Skrevet 17. august 2011 #521 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Så flott at tilvenningen i barnehagen har gått fint! Det er skikkelig tøft i starten, for oss var det hardt både for mor og sønn. Mye verre enn å klippe navlestrengen, for å si det sånn Men det gikk seg gradvis til, og det gjør så godt å se at han gleder seg til å komme til barnehagen og treffe de andre barna og de som jobber der Må forøvrig litt av beskrivelsen av strikke-prosessen i dreia-huset. Her er det litt av det samme, men mannen er hovedsaklig blitt min konsulent på å tolke strikke-oppskrifter. Og dæsken, han er god også Endret 17. august 2011 av Ilja** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 19. august 2011 #522 Del Skrevet 19. august 2011 Oppdatert Så godt at det går så fint med pjokken i barnehagen Er ikke lenge de gråter etter foreldrene har gått, men er nok tøft å gå fra en gråtende unge... Men gjensynsgleden er nok helt herlig Fin genser du strikker Må se å komme i gang med noe snart jeg også...men er ikke veldig god, så blir vel et teppe til tenker jeg Godt at gifteringen er på plass igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 19. august 2011 #523 Del Skrevet 19. august 2011 Så bra det går fint med pjokken i barnehagen! Jeg har idag levert lillebror for første gang uten at han gråt. (Han hadde faktisk ikke tid til å vinke engang...) Nå har det vært mannen som leverte oftest her da, siden han er i permisjon ennå... Men det er visst mer å gråte for når mamma går... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 19. august 2011 Forfatter #524 Del Skrevet 19. august 2011 Eg planleggingsdagar i barnehagen. Ein heil dag, berre pjokken og eg (fram til mannen kjem frå jobb). Me storkosar oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 19. august 2011 #525 Del Skrevet 19. august 2011 Så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. august 2011 #526 Del Skrevet 19. august 2011 Kjenner jeg gjerne skulle hatt fri på planleggingsdagen i barnehagen, men jeg jobber jo der så jeg må jobbe og Mannen ta fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 22. august 2011 Forfatter #527 Del Skrevet 22. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 22. august 2011 #528 Del Skrevet 22. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 22. august 2011 #529 Del Skrevet 22. august 2011 Slitsomt å begynne hverdagen igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 22. august 2011 Forfatter #530 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Slitsomt å begynne hverdagen igjen? Ja, om det var! Og det hjelper jo ikkje på at nokon vaknar ørten gonger på natta av ein ekkel hoste heller, då. Nå var det riktignok mannen som tok han etter midnatt (så han har iallfall vore :Gjesp: i ettermiddag), men eg vakna då ofte sjølv også. Særlig av hysterisk hyling frå stellebordet pga. bleieskift med kjempesår stump. Stakkars liten! Edit: Men det har då vore ein grei dag likevel, altså. Endret 22. august 2011 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 25. august 2011 #531 Del Skrevet 25. august 2011 Håper de siste nettene har vært bedre og at stumpen er fin igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 25. august 2011 #532 Del Skrevet 25. august 2011 Hvordan går det med barnehage-pjokken? =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 27. august 2011 Forfatter #533 Del Skrevet 27. august 2011 Fin genser du strikker Må se å komme i gang med noe snart jeg også...men er ikke veldig god, så blir vel et teppe til tenker jeg Du treng ikkje vera veldig god på strikking for å få til ein slik genser, altså. Og endå enklare er "enkel nøstebarngenser" (gratisoppskrift). Den har eg strikka to av i sommar. Ein i passar-akkurat-nå-størrelse (noko som kan skje når ein først sjekkar strikkefasthet etter halvferdig genser ) og ein i passar-til-vinteren-størrelse. Men det var i det minste ganske raskt gjort, så då gjer det ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 27. august 2011 Forfatter #534 Del Skrevet 27. august 2011 Her flyyyyr dagane. Men nå er det helg, og eg nyt den saman med gutta mine. Barnehagepjokken har det heilt supert. Denne veka har han hatt fulle dagar i barnehagen, men leveringa (som mannen har stått for) har gått greit, enkelte dagar HEILT utan skrik, og når eg har henta, har han leika og vore tydelig fornøyd. Og såååå glad når han ser mamman sin. Det er iallfall tydelig at han trivst i barnehagen, både på humør, matlyst og soving. Det gjer så godt i mammahjertet, og det er så mykje enklare å levera han og å konsentrera seg på jobben når eg veit at han har det fint der han er. Dei siste dagane har han endelig begynt å sleppa seg, og nå vandrar han rundt i barnehagen og heime med verdens stoltaste glis. Me har egentlig venta på det lenge. (Eg hugsar eg lurte på om han kom til å gå på bursdagen sin.) Han har hatt balansen og styrken i beina til å kunna gå, men har liksom ikkje turt å sleppa seg, så det var artig at han endelig har tatt det steget. 14 månader gammal, altså ganske gjennomsnittlig. Så i dag var me på butikken og kjøpte sko til han. Små, søte (og sjølvsagt tøffe ) Ecco-sko i str. 19. Ikkje akkurat pailabbar. Spent på om dei varer i stort meir enn ein månad før han har vakse ut av dei. *dyrt med barn* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 27. august 2011 #535 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Så fint at pjokken trives i barnehagen Da har mamman fred i hjertet mens hun er på jobb. Kanskje kan hun til og med nyte bittelitt at hun kun har ansvar for seg selv i noen timer. Den følelsen kom snikende hos meg ivertfall, etter at jeg så at lillegutt fant seg godt til rette i barnehagen. Da var det bare godt å komme på jobb etterpå, og hente seg en kopp kaffe før man går løs på innboksen Takk for tipset om Nøstebarngenser! Kanskje jeg skal prøve meg på den i høst? Men jeg tror ikke det blir fullt så mange striper. Tenk den jobben med å feste tråder etterpå da Endret 27. august 2011 av Ilja** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 28. august 2011 #536 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Så deilig at lillegutt trives så godt i barnehagen da Må være godt for deg det! De er bare så vakre når de øver på å gå Ha en super søndag Den nøstebarn genseren er fin , men vil strikke i mindre str... Endret 28. august 2011 av Lucky? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 31. august 2011 Forfatter #537 Del Skrevet 31. august 2011 Så fint at pjokken trives i barnehagen Da har mamman fred i hjertet mens hun er på jobb. Kanskje kan hun til og med nyte bittelitt at hun kun har ansvar for seg selv i noen timer. Den følelsen kom snikende hos meg ivertfall, etter at jeg så at lillegutt fant seg godt til rette i barnehagen. Da var det bare godt å komme på jobb etterpå, og hente seg en kopp kaffe før man går løs på innboksen Takk for tipset om Nøstebarngenser! Kanskje jeg skal prøve meg på den i høst? Men jeg tror ikke det blir fullt så mange striper. Tenk den jobben med å feste tråder etterpå da Det blir litt festing av tråd, ja. I sommar har eg strikka to gensarar, og har nå begynt på min tredje. Alle med striper, såklart. Det er jo den trådfestjobben. Det er så godt å sjå at pjokken trivst. Og eg har ingen problemer med å konsentrera meg om arbeidet. Iallfall deler av tida. Det går jo uansett litt tid med til å savna han. Så deilig at lillegutt trives så godt i barnehagen da Må være godt for deg det! De er bare så vakre når de øver på å gå Ha en super søndag Den nøstebarn genseren er fin , men vil strikke i mindre str... Pjokken har blitt kjempeflink til å gå. Det begynner å bli litt av eit tempo, og han rundar hjørner som berre det. Men det er jo litt artig stil på han. Eg kan anbefala deg boka "Strikk til nøstebarn". Der finn du sikkert noko fint, som er enkelt å strikka. Og om dei har den på biblioteket, er det jo gratis å sikla over oppskriftene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 31. august 2011 #538 Del Skrevet 31. august 2011 Nesten så jeg kunne tenkt meg å strikke noe... =P Men bare nesten. Er hjernedød når det kommer til håndarbeid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 31. august 2011 #539 Del Skrevet 31. august 2011 Hvorfor klippe over tråden når du strikker striper, du kan jo bare la den følge med oppover - bare tvinne den inn i tråden du strikker underveis for å unngå at pjokken hekter fast fingrene i trådene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 31. august 2011 Forfatter #540 Del Skrevet 31. august 2011 ... Og der var startskuddet gått for forkjølelsesrunde nr. 2 etter barnehagestart. I dag måtte pjokken hentast i barnehagen - han er snørrete, hostar og hadde ikkje vore den "vanlige", blide pjokken i barnehagen. Ikkje eingong sandkassen var noko tess. Det var berre fanga til dei vaksne som dugde. Stakkars liten, han var tydelig ikkje i form! I tillegg trur eg han har vondt i munnen, for det ser ut som om heile 4 tenner er i ferd med å bryta gjennom i underkjeven. Det er jammen ikkje lett å vera liten gut alltid. Men han har fått mykje trøst frå mamman og pappan sin, og eg har bore mykje rundt på han etter eg kom heim frå jobb, og han roa seg godt i armane mine (og Manducaen då eg etter kvart begynte å bli bekymra for å få muskelbunt-armar :gjeiper: ). Heldigvis. Eg har så vondt av pjokken når han har det slik. Nå håpar me på ei god natt, både for hans og vår del. Natt til i dag besto nemlig ikkje akkurat utelukkande av kvalitetssøvn... Men nok klaging, for eg har det utrulig bra om dagen. Eg har artige arbeidsoppgaver på jobb, pjokken har det fint i barnehagen (og heime), me har kvalitetstid på ettermiddagane og nå begynner haustlufta å komma. *sniffe* Det einaste eg manglar, er nokre fleire timar i døgnet, slik at eg rekk alt eg vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå