Gå til innhold

dreias nye liv


dreia

Anbefalte innlegg

Nesten så jeg kunne tenkt meg å strikke noe... =P

Men bare nesten. Er hjernedød når det kommer til håndarbeid...

Det kan anbefalast! :jepp:

Luvvin' it! :strikkesmiley:

(Sjølv om det akkurat nå går i brodering av adventskalender. As if at eg kjem til å bli ferdig med den før jul. *evig optimist* :ler: )

Hvorfor klippe over tråden når du strikker striper, du kan jo bare la den følge med oppover - bare tvinne den inn i tråden du strikker underveis for å unngå at pjokken hekter fast fingrene i trådene. :klo:

Det har eg aldri fått til fint, så eg har ei grense på to-tre rader før eg klipper tråden, og så tynne stiper strikkar eg ikkje - i denne omgang iallfall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så dumt at du ikke har fått til det fint, jeg gjør kun det - gidder nemlig ikke trådfesting mer enn jeg må.

Kjedelig med sykt barn, her har Vesla vært hos besteforeldrene fra i går til i dag pga feber. Takk og lov for besteforeldre som har tid og lyst til å passe Vesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du ikke har fått til det fint, jeg gjør kun det - gidder nemlig ikke trådfesting mer enn jeg må.

Kjedelig med sykt barn, her har Vesla vært hos besteforeldrene fra i går til i dag pga feber. Takk og lov for besteforeldre som har tid og lyst til å passe Vesla.

Det hadde vore praktisk. Kjedelig at eg ikkje får det fint nok, for det hadde spart meg ein del kjedelig arbeid på slutten. :sur:

Godt å ha besteforeldre som kan ta slikt. Det er ikkje aktuelt her, iallfall ikkje mens han er liten. Svigerfar er kanskje villig til å passa han etterkvart, men han er ikkje såååå glad i å vera saman med små barn, så eg trur ikkje det hadde vore noka god løysing for verken barn eller barnepassar. ;) Av og til er det veldig kjedelig at foreldra mine bur så langt borte, for dei hadde vore midt i blinken for barnepass. (Utanom at dei ville vore på jobb, då. :gjeiper: )

Heldigvis har me full pott med sjukt barn-dagar. Eg håper det held med dei 20 dagane, når det tross alt berre er snakk om 4 månader. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Stakkar lillegutt som er syk da! Her har vi hatt feber siden søndag pga. vaksina han fikk sist uke. Kjempegøy med så mye fri fra barnehagen siden han var så skeptisk da vi sa god helg sist uke :roll: Må vel begynne tilvenning på ny :sukk:

Jeg får forresten heller ikke til det stripegreiene når jeg strikker. Men synes det er greit å feste tråder jeg da. Tar det litt etterhvert så blir det ikke så mye på en gang :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelg at pjokken er syk :sukk: , men det er vel en del av barnehageoppstarten..

Jeg gjorde kort prosess med de store broderiene mine, kjære gav dem til tanten og hørte om hun hadde lyst å brodert dem og jaggu meg så svarte hun ja til det :tommelsmil: Dermed var to håndarbeidsprosjekt ute av min verden :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Hvis det er en kjekk kalender så går det jo an å sende den til Pysepusen også så blir den nok ferdig ;) Om ikke til denne jula så til neste (hvorfor er det så mange som reproduserer seg for tiden da (det blir jo så travelt :fnise: )? :klo::tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper lillegutt er i bedre form i dag :) Ikke lett å være liten, det er mye de skal igjennom og imunforsvaret får litt å jobbe med når de begynner i barnehage :)

Håper natten har vært bedre for dere og at dere har fått litt mer søvn ;)

Ha en fin torsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Berre innom med eit livstegn. :goodbye:

Eg er dårlig til å oppdatera, men skal prøva å få skrive noko igjen snart. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 5 uker senere...

:goodbye:

Var det nokon som sa noko om forsømt dagbok? :plystre:

Denne boka har for lenge sidan dotte ut av Mine innlegg, så det har den sikkert for mange andre òg. Men nå kjem eit lite livsteikn herfrå. ;)

Poden begynner å bli stor - eller iallfall større. ;) Han spring rundt og herjar, klatrar i sofaen og opp i stolen sin, pratar mykje (sjølv om han har veldig få forståelige ord ennå) og forstår endå meir. Det er herlig å følgja med på utviklinga hans. Mannen og eg føler oss skikkelig priviligerte som får ta del i det som skjer han. :rodmer:

Nå ligg han og søv søtt og gjer seg klar for nye rampestrekar i barnehagen i morgon, mens ho mor kosar seg med ein kopp te, fyr i peisen og strikketøyet. Akkurat nå går det i ullsokkar til poden. Så kaldt som det er nå om dagen - mellom 10 og 15 minus akkurat nå - trengst slike plagg i mengder, så då er det berre å finna fram pinnane. ;)

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...