Gå til innhold

dreias nye liv


dreia

Anbefalte innlegg

Det høres hektisk men koselig ut! Inke noe rart det blir lite tid til dagbok! ;) Kos deg med peis, te og strikking - og ikke minst en sovende gutt!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig kveld :strix: Jeg vil også ha fyr på peisen, må bare ut å skaffe meg den først eller kanskje jeg må forhøre meg om det går an å få pipe i blokken først :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare Vesla sovnet til vanlig tid i dag, hadde vi også hatt et sovende barn nå. :fnise: Koselig å lese om hvordan dere har det for tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres hektisk men koselig ut! Inke noe rart det blir lite tid til dagbok! ;) Kos deg med peis, te og strikking - og ikke minst en sovende gutt!!:)

Kjempekoselig! :hjerte: Men det er nok å henga fingrane i. Det er ikkje noko latmannsliv mellom jobb og podens leggetid, gitt. Så egentlig er det veldig greit at eg ikkje er gravid, kvalm og trøtt for tida. ;)

Herlig kveld :strix: Jeg vil også ha fyr på peisen, må bare ut å skaffe meg den først eller kanskje jeg må forhøre meg om det går an å få pipe i blokken først :fnise:

:Nikke: Men det er kanskje litt i varmaste laget. Det er like før det er reine striptease-en her! *puh* :ler:

Hadde bare Vesla sovnet til vanlig tid i dag, hadde vi også hatt et sovende barn nå. :fnise: Koselig å lese om hvordan dere har det for tiden. :)

Er ho vaken fremdeles? :overrasket: Poden legg seg kl. 19, og skjer ikkje det, er han nesten umulig å få i seng, så eg er veldig glad for at han sovnar lett for tida. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ho vaken fremdeles? :overrasket: Poden legg seg kl. 19, og skjer ikkje det, er han nesten umulig å få i seng, så eg er veldig glad for at han sovnar lett for tida. ;)

Nå sover hun, heldigvis. Hun sover vanligvis på den tiden, men i dag ble hun liggende å rope på Mannen: "Pappa! Pappa! Glemte å bade foten!" Lød det i hele leiligheten. Jeg prøver å jobbe litt, og ignorerer henne pga det. Vi pleier å bade foten hennes pga neglsopp, men i dag trakk det så kaldt at vi fant ut at vi skulle droppe det. Det var tydeligvis ikke hun helt enig i, og brukte dermed lang tid på å sovne. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å se at pjokken sovner lett for tiden :)

Det er så herlig å sleppa kampen om legginga. :jepp: *nyt det*

Nå sover hun, heldigvis. Hun sover vanligvis på den tiden, men i dag ble hun liggende å rope på Mannen: "Pappa! Pappa! Glemte å bade foten!" Lød det i hele leiligheten. Jeg prøver å jobbe litt, og ignorerer henne pga det. Vi pleier å bade foten hennes pga neglsopp, men i dag trakk det så kaldt at vi fant ut at vi skulle droppe det. Det var tydeligvis ikke hun helt enig i, og brukte dermed lang tid på å sovne. :fnise:

:ler: Det er litt artig kor opptatt dei er av rutiner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt villt hvor opptatt de er av rutiner ja. Er forsåvidt greit for oss det, men akkurat nå når det er kaldt ute og da trekker kaldt langs gulvet er liksom ikke fotbad noe vi prioriterer. Merkelig nok..... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå... Fotbad!! Tro hvor gravid man må være for å få det av mannen...? ;) Sikkert greit å være barnløs når man er kvalm, trøtt og gravid, men det har jeg aldri prøvd! :fnise: 2 barn, aldri baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen, dreia :) Det er fort gjort å forsømme dagboka når man har nok å henge fingrene i hjemme, og de små opptar mye oppmerksomhet ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsømt dagbok ja, godt det er fler som ikke er så flinke til å oppdatere.... Men veldig koselig å lese at alt er bra med dere da :) Lillegutt er jo bare så vakker, så ikke rart dere koser dere med han :hjerte:

Herlig alder han er i nå da, skjer jo noe nytt hver eneste dag :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvor stor har poden rukket å bli?

Han nærmar seg 20 månader nå. :overrasket: Det blir vel feiring av 2-årsdag før eg veit ordet av det - tida går så altfor, altfor fort! :daane:

Sånn størrelsesmessig har han ikkje rukke å bli så altfor stor, då. Men han er ikkje minst i barnehagen lenger, trur eg. Det er nokre ungar fødde i november/desember som er omtrent på størrelse med pjokken. :ler: Det er ei stund sidan me var på helsestasjonen og målte nå, men eg vil gjetta at han er ca. 80 cm og rundt 10 kg. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har lyst til å strikka, men eg veit ikkje kva eg skal begynna på. Eg har mange planlagte prosjekt, men kva gjer eg først??? :bond:

Her snakkar me verdensproblemer, altså! :kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjokken begynner å bli stor han også, jeg kan ikke fatte at disse små begynner å bli to alle sammen.

Det er vel bare å starte i ene enden med strikkingen ;) Jeg har lyst å begynne på en bukse jeg, men jeg må nok fint vente til lappeteppet er ferdig :sjenert: Ett prosjek om gangen her i huset :regel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pjokken begynner å bli stor han også, jeg kan ikke fatte at disse små begynner å bli to alle sammen.

Det er vel bare å starte i ene enden med strikkingen ;) Jeg har lyst å begynne på en bukse jeg, men jeg må nok fint vente til lappeteppet er ferdig :sjenert: Ett prosjek om gangen her i huset :regel:

:idesmil: Så eg må begynna med å legga opp? Takk for tipset. :nigo:

:fnise:

Eg har vore og handla garn til ei hue og ei jakke til pjokken, i tillegg til ei tilsvarande jakke til ei som snart fyller 1 år. Sidan eg liksom ikkje hadde nok garn heime frå før. :kari:

:ler:

Eitt prosjekt om gongen høyrtest fornuftig ut. Men ikkje akkurat så lett gjennomførbart. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:idesmil: Så eg må begynna med å legga opp? Takk for tipset. :nigo:

:fnise:

Eg har vore og handla garn til ei hue og ei jakke til pjokken, i tillegg til ei tilsvarande jakke til ei som snart fyller 1 år. Sidan eg liksom ikkje hadde nok garn heime frå før. :kari:

:ler:

Eitt prosjekt om gongen høyrtest fornuftig ut. Men ikkje akkurat så lett gjennomførbart. :gjeiper:

Og her har jeg kjøpt garn i dag jeg også, til museører og hale til Vesla. Er karneval i barnhagen på fredag og Vesla vil være mus. Bestemt helt selv, kan ha en sammenheng med Musevisa (som ble sunget og dramatisert i barnehagen på nissefesten - jeg var Bestemormus) + at jeg kaller henne for lille klatremus innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her har jeg kjøpt garn i dag jeg også, til museører og hale til Vesla. Er karneval i barnhagen på fredag og Vesla vil være mus. Bestemt helt selv, kan ha en sammenheng med Musevisa (som ble sunget og dramatisert i barnehagen på nissefesten - jeg var Bestemormus) + at jeg kaller henne for lille klatremus innimellom.

Så koselig at ho har bestemt heilt sjølv kva ho vil kle seg ut som. Ho høyrest virkelig moden ut for alderen. :rodmer:

Her var det karneval i barnehagen i går. Pjokken skulle vera utkledd som Ole Brumm, eit kostyme han hadde arva frå kusina si. Sjølv om me hadde prøvd på kostymet på forhånd, var det ikkje snakk om, verken på morgonen eller av personalet i barnehagen. Så pjokken var "utkledd" som ein liten gut i Janus-body og Safa-strømpebukse. Lille våghalsen min. :fnise:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at ho har bestemt heilt sjølv kva ho vil kle seg ut som. Ho høyrest virkelig moden ut for alderen. :rodmer:

Hun er nok ganske moden på mange områder, er ikke mange andre 2-åringer jeg vet om som klarer å bestemme seg for noe sånt.

Her var det karneval i barnehagen i går. Pjokken skulle vera utkledd som Ole Brumm, eit kostyme han hadde arva frå kusina si. Sjølv om me hadde prøvd på kostymet på forhånd, var det ikkje snakk om, verken på morgonen eller av personalet i barnehagen. Så pjokken var "utkledd" som ein liten gut i Janus-body og Safa-strømpebukse. Lille våghalsen min. :fnise:

Er lov å være så tøff også da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...