Gå til innhold

dreias nye liv


dreia

Anbefalte innlegg

Delte meninger ja. :) Kunne tatt helt av i diskusjon det her, men det kommer an på hvordan man ser på det. Jeg stortrives hvertfall med Babysafen. :nigo: Den skal være i bruk helt til Minstemelona kan reise seg opp OG legge seg ned selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg kommer til å vurdere Babysafe på denne da, ja. Må vel se an babyen først, tenker jeg, det kan jo hende det ikke er nødvendig? Hvordan er det å bruke Babysafen som sovepose, da (altså å ikke feste den)?

Unnskyld for at jeg kaprer tråden din, Dreia... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysafen kan fint brukes som sovepose, uten å festes.

Da har den noen små metallringer på siden som ikke brukes til noe.

Da er den jo heller ikke farlig i forhold til brann. ;)

Jeg har ofte brukt den uten festing, om jeg ønsker å være sikker på at ungen har noe over bena.

Men det var en periode det var mye knall og fall fordi han snublet i posen når han skulle reise seg i senga.

Har som sagt kun festet posen enkelte dager. Og da etter at ungen har sovnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysafen kan fint brukes som sovepose, uten å festes.

Da har den noen små metallringer på siden som ikke brukes til noe.

Da er den jo heller ikke farlig i forhold til brann. ;)

Jeg har ofte brukt den uten festing, om jeg ønsker å være sikker på at ungen har noe over bena.

Men det var en periode det var mye knall og fall fordi han snublet i posen når han skulle reise seg i senga.

Har som sagt kun festet posen enkelte dager. Og da etter at ungen har sovnet.

Så bra, da kan jeg iallefall kjøpe en, og bruke den på kjøligere dager for å sikre at Frosk iallefall har noe på beina.

Er jo uansett høyt opp og langt frem, men det skader jo ikke å ha ting litt i bakhodet. Tusen takk. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det i sommervarmen? Har dere sommervarme, forresten..? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

(Ved å endre litt på meldingen kan jeg bli den første til å gratulere med dagen. Moahahahahaha!!! :twisted: )

:bolledeig::skya: Gratulerer med dagen lillegutt!!! :bolledeig::skya:

:blåse:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ja, her hadde eg ei bok, ja... :plystre:

Eg har lese diskusjonen om sovepose/babysafe, men har ingenting å komma med, for det er slike ting eg ikkje eingong ante at eksisterte. :ler: Mulig eg vil prøva å sy ein sovepose sjølv. :klo: Å ha dyne eller teppe er jo heilt feil, både i senga og i vogna, så det blir alltid sparka av når han er vaken. :roll: Eg har funne ei slags syoppskrift. Men kva bør eg tenka på? Og kor varm bør den vera? (Pjokken er stort sett ein ganske varm gut.) Eitt lag med fleece og eitt med eit bomullsstoff? Og blir det for varmt midt på sommaren, blir det kanskje akkurat passe til hausten? :vetikke:

***

Takk for alle gratulasjonar. :kyss2:

Eittåringen er godt i seng nå. Det har vore ein hektisk dag, men han har kosa seg med nye leiker, god mat og fleire turar. Litt grinete for tida, sikkert litt pga. vaksina han fekk i går, og då er tur ut den aller beste medisin. ;)

Enn at det har gått eit heilt år sidan fødsel allerede. Det er heilt sprøtt kor fort det siste året har gått! :daane: Men det har (stort sett) vore eit fint år. Eg trives veldig godt som mamman til verdens beste pjokk. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart du trives i mammarollen når du har en pjokk som han :rodmer:

Ja, ikkje sant. Lille elsklingen! :hjerte:

:strix:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er det familieselskap med feiring av eittåringen. Dessverre passa det ikkje med besøk frå mi side av familien, men dei fleste i mannens familie skulle visst komma, så det blir stas. Det blir servert steikt ris, ciabatta, boller, cookies (som me allerede har prøvesmakt :sikle: ), krydderkake og is. :sikle: Eg vil tru at alt som pjokken får smaka på, kjem til å falla i smak. Han ser ut til å ha arva smaksløkane til mora, og eg er ikkje akkurat kjent for å vera fjern for søtsaker... :rodme:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt ris :sikle: Det er det lenge siden jeg har spist, har du en god oppskrift på det?

Ut fra menyen til feiringen ser det ut som dere kommer til å få en perfekt dag. Kos dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg dumper innom i selskap i dag, jeg... :sjenert: Høres nemlig ut til at menyen kan falle i smak hos denne hormon-bomba, også. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeeel, heilt steikt ris blir det ikkje. Meir blanda ris. Men god likevel.

Det er mannen som står for kokkeleringa (eg er udugelig på kjøkkenet :ler: ), så heilt sikker på oppskrifta er eg ikkje, sidan han tar litt på feelingen. Men han tar utgangspunkt i denne oppskrifta:

ROCKA RIS

(4 pers.)

250 g ris

6 dl buljong

1/2 ts gurkemeie (gulfarge)

olje

100-200 g smårettbacon (i dag blir det marinert kylling)

1 løk

1 rød paprika i terninger

1 boks erter og gulrøtter

1 liten boks maiskorn

2 hakka vårløk

litt persille (gjerne fersk)

Kok risen, steik kjøt og grønnsaker, bland alt godt. :sikle:

Me har også ei oppskrift på steikt ris som me (les: mannen) pleide å laga tidligare, men den hugsar eg ikkje. Og denne er ein del enklare, sidan me slepp å steika risen. Det blir alltid så mykje søl... :sjenert:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...