dreia Skrevet 16. august 2011 Forfatter #501 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Eg lurer litt på kva eg skal strikka nå. Eg har akkurat fullført eit prosjekt - ein genser til pjokken. Lurer på om det blir ein ny genser, denne gongen ein i ribbestrikk. Stakkars mannen som stadig må høyra på strikkemaset mitt. Han må bestemma kva eg skal strikka, velja ut fargar, kor mange rundar med kvar farge osv. Og ofte har eg sånn delvis bestemt meg på forhånd, men eg vel likevel å spørja han, med ganske så ledande spørsmål (og nåde han om han svarar feil! ), i staden for å gjera det slik eg allerede har bestemt meg for. Eg skjønar godt at menn klagar over at kvinnfolk er så vanskelige å forstå seg på av og til. Endret 16. august 2011 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. august 2011 #502 Del Skrevet 16. august 2011 Godt å lese at pjokken trives i barnehagen, kan bare tenke meg gjensynsgleden når han blir hentet Håper leggesermonien blir kortere etter hvert. Må litt av siste innlegget ditt, det går i det samme her til tider. "kjære tror du denne fargen blir bra til henne, tror du dette passer på kjøkkenet deres? Skal jeg hekle slik eller sånn" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 16. august 2011 #503 Del Skrevet 16. august 2011 Et lite dikt til deg i kveld. Kan ikke ta på meg æren for å ha skrevet det da, vet ikke hvor jeg har det fra egentlig. Men syns det er så fint. Jeg stryker hånden over ditt myke kinn, mens jeg tørker en tåre fra øyenkroken min… Det er ikke en tåre av sorg eller smerte, men et bevis på den sterke kjærligheten i mitt hjerte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. august 2011 #504 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg stryker hånden over ditt myke kinn, mens jeg tørker en tåre fra øyenkroken min… Det er ikke en tåre av sorg eller smerte, men et bevis på den sterke kjærligheten i mitt hjerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 16. august 2011 Forfatter #505 Del Skrevet 16. august 2011 Herlig dikt, Nilla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 16. august 2011 #506 Del Skrevet 16. august 2011 For et vakkert dikt Nilla. Her går heldigvis leggingen av Vesla smertefritt, vi syner stort sett bare en sang også går vi ut. I det siste har hun begynt å ligge og prate med seg selv litt før hun sovner, men det stopper stort sett etter en kort stund. Er veldig glad hun er så lett å legge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 16. august 2011 Forfatter #507 Del Skrevet 16. august 2011 Godt å lese at pjokken trives i barnehagen, kan bare tenke meg gjensynsgleden når han blir hentet Håper leggesermonien blir kortere etter hvert. Må litt av siste innlegget ditt, det går i det samme her til tider. "kjære tror du denne fargen blir bra til henne, tror du dette passer på kjøkkenet deres? Skal jeg hekle slik eller sånn" Legginga varierer veldig. Etter ein dag i barnehagen tar det visst vanligvis tiiiiiid å legga han. Lurer på om kanskje tidspunktet er feil? Han blir jo ekstra sliten etter ein dag i barnehagen. Det går seg vel til, håpar eg. Og nå i det siste har han vore småsjuk i tillegg, så det kan henda at det heng i fremdeles. (Jada, me har allerede merka kor lett ungane - og foreldra - blir sjuke i barnehagen. Tre dagar med tilvenning, helg, og deretter to sjukedagar. Tru kor lang tid det tar før me har brukt opp alle sjukt barn-dagane... :gjeiper: ) Mannen fekk då vera med og bestemma litt denne gongen. Men eg spurte kor mange omgangar av kvar farge genseren skal ha, og sjølv om han svarte 6, enda me på 4, sidan det var maks av det eg hadde sett for meg. Han fekk då i det minste bestemma at det ikkje skulle vera 2 eller 3. *overhodet-ingen-kontrollfrik* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 16. august 2011 Forfatter #508 Del Skrevet 16. august 2011 For et vakkert dikt Nilla. Her går heldigvis leggingen av Vesla smertefritt, vi syner stort sett bare en sang også går vi ut. I det siste har hun begynt å ligge og prate med seg selv litt før hun sovner, men det stopper stort sett etter en kort stund. Er veldig glad hun er så lett å legge. Det høyrtest herlig ut! *drømme* Her ligg me og held pjokken fast til han sovnar, noko me har gjort sidan han begynte å rulla rundt i vinter. Slepp me han, reiser han seg opp så snart han får anledning og står og hoppar i senga. Eg ser mange anbefaler å berre legga ungen ned igjen når han reiser seg, men kva gjer ein egentlig når han har reist seg før me har sett oss ned på senga?? Og i det siste har han blitt veldig flink til å setja seg opp i senga mens me held han fast med begge hender. Eg vurderer seriøst ein sovepose med festing (som eg løsnar når han har sovna), men så var det den syinga eg ikkje får til, då. Jaja, eg er i det minste glad han ikkje skrik seg i søvn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 16. august 2011 #509 Del Skrevet 16. august 2011 Her har aldri det vært noe særlig problem, at hun står i senga når hun skal sove - annet enn når hun ikke vil sove av en eller annen grunn. Men bevege seg i senga i søvne gjør hun helt klart, helt merkelig å gå inn og se hvordan hun ligger innimellom. Snu henne på rygg har vi gitt opp for hun snur seg like fort rundt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 17. august 2011 #510 Del Skrevet 17. august 2011 Vi synger som oftest også en sang og går ut - BANK I BORDET! Vi holdt på som dere til en kveld jeg bare ble superlei! Etter det gikk vi heller kun inn om han gråter eller kaster smokken i gulvet. Tar litt tid til å begynne med (og ja, han reiser seg opp), men nå legger han seg fint ned igjen når han er ferdig å stå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 17. august 2011 Forfatter #511 Del Skrevet 17. august 2011 Her har aldri det vært noe særlig problem, at hun står i senga når hun skal sove - annet enn når hun ikke vil sove av en eller annen grunn. Men bevege seg i senga i søvne gjør hun helt klart, helt merkelig å gå inn og se hvordan hun ligger innimellom. Snu henne på rygg har vi gitt opp for hun snur seg like fort rundt igjen. Pjokken vil normalt ikkje sova når han blir lagt, så her er det visstnok nesten utelukkande ståing som skal skje i senga. Pjokken snur seg også over på magen, men det fungerer først når han er skikkelig trøtt, elles er det opp og stå. Men litt morsomt er det å sjå han når han nesten held på å sovna. Då hender det at han snur seg over på magen, krabbar litt rundt i senga, for så å stupa ned igjen - noko som gjentar seg nokre gonger før han sloknar heilt. Det er ei stund sidan han sov "riktig" veg i senga, for å seia det slik. Dyne er visstnok også for pingler. Vi synger som oftest også en sang og går ut - BANK I BORDET! Vi holdt på som dere til en kveld jeg bare ble superlei! Etter det gikk vi heller kun inn om han gråter eller kaster smokken i gulvet. Tar litt tid til å begynne med (og ja, han reiser seg opp), men nå legger han seg fint ned igjen når han er ferdig å stå Er det faktisk mulig å gjera noko med??? Kanskje me skulle ha prøvd det snart, me også? Eg har prøvd å gå ut av rommet med pjokken ståande, men då har han berre blitt sint/redd, og sirena har blitt sett i gong. Og skrikekur er fullstendig uaktuelt. Eg har også vurdert ein stol på rommet hans, eit stykke unna senga og snudd litt vekk frå han (slik at han ikkje får full oppmerksomhet). Kanskje me faktisk skulle gått for det snart? Eller bør me gå heilt ut av rommet? Sidan det sikkert tar tid å få han til å sovna slik, bør det vel vera ein dag han ikkje skal i barnehagen. Til helga? *fundere* Nå blei eg inspirert. Fortell gjerne korleis de gjorde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 17. august 2011 Forfatter #512 Del Skrevet 17. august 2011 Nå har eg endelig gifteringen på igjen etter å ha kapitulert ein gong under graviditeten. At grunnen til at den passar igjen, ikkje er slanking, men utviding av ringen hos gullsmed, det er vel ikkje så viktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 17. august 2011 Forfatter #513 Del Skrevet 17. august 2011 ... Og der har eg jommen klart å oppdatera bloggen også. *i siget* Nuh - lydbok, te og strikketøyet. Mens eg fremdeles har litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 17. august 2011 Forfatter #514 Del Skrevet 17. august 2011 :regn: :regn: :regn: :regn: :regn: :regn: I dag er ekstra god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. august 2011 #515 Del Skrevet 17. august 2011 ... Og der har eg jommen klart å oppdatera bloggen også. *i siget* Nuh - lydbok, te og strikketøyet. Mens eg fremdeles har litt tid. Det hørtes perfekt ut nå Kos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 17. august 2011 #516 Del Skrevet 17. august 2011 Skal si du er effektiv om dagen! Har du begynt på nytt strikketøy? Hva ble det til i så fall? Nysgjerrig? Jeg? Neeeei da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 17. august 2011 Forfatter #517 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Det hørtes perfekt ut nå Kos deg. Skal si du er effektiv om dagen! Har du begynt på nytt strikketøy? Hva ble det til i så fall? Nysgjerrig? Jeg? Neeeei da. Effektiv og effektiv, fru Blom. Noko må eg då finna på mens pjokken er i barnehagen og eg ventar på å kunna henta han. Snart, snart nå. (Men greit å ikkje komma midt i maten. ) Det blir ein ribbestrikka genser i Drops Baby Merino - oppskrift frå Nøstebarn. Mjuk og god, får eg håpa. Endret 17. august 2011 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 17. august 2011 #518 Del Skrevet 17. august 2011 Den var kjempefin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. august 2011 #519 Del Skrevet 17. august 2011 Fin genser ja Det ser ut som noe jeg kan klare også når jeg avanserer fra glattstrikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 17. august 2011 #520 Del Skrevet 17. august 2011 Er det faktisk mulig å gjera noko med??? Kanskje me skulle ha prøvd det snart, me også? Eg har prøvd å gå ut av rommet med pjokken ståande, men då har han berre blitt sint/redd, og sirena har blitt sett i gong. Og skrikekur er fullstendig uaktuelt. Eg har også vurdert ein stol på rommet hans, eit stykke unna senga og snudd litt vekk frå han (slik at han ikkje får full oppmerksomhet). Kanskje me faktisk skulle gått for det snart? Eller bør me gå heilt ut av rommet? Sidan det sikkert tar tid å få han til å sovna slik, bør det vel vera ein dag han ikkje skal i barnehagen. Til helga? *fundere* Nå blei eg inspirert. Fortell gjerne korleis de gjorde det. Ja, det er absolutt mulig å gjøre noe med det - UTEN skrikekur! Slike metoder kommer ikke innenfor min dør Vi går alltid inn MED EN GANG han gråter. Sutrer han får han ligge en liten stund, men som regel er det hyling med en gang Da går vi inn og gir smokk og koseklut, legger ham ned og sier god natt. Gråter han da så prøver vi å roe ham mens han ligger i senga. Roer han seg ikke blir han tatt opp og vi trøster ham til han er rolig også blir han lagt ned igjen. Så går vi ut. Stol på rommet hadde aldri fungert her, så derfor måtte vi utelukke det. Men det er viktig å gjøre det samme hveeeer gang, være samkjørte slik at dere gjør likt og ha tro på det dere gjør Var det noe mer? Litt vanskelig å forklare innimellom Hm... jeg ble forresten inspirert til at det kanskje kan være litt greit med barnehage-gutt slik at jeg kan gjøre akkurat som jeg vil hjemme. Til nå har jeg skrevet mega-vaske-liste til i morgen slik at jeg ikke skal ha for mye tid til å tenke Men jeg blir nok til å gi beskjed om at jeg skal ha sms når han er tatt opp slik at jeg kan komme og hente ham da Hønemor? Neida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå