Gå til innhold

dreias nye liv


dreia

Anbefalte innlegg

Lillegutten høres så herlig ut, sånn som du beskriver han... ÅÅÅÅ, som jeg gleder meg til å treffe lille frosk, når jeg leser her..! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Kanskje han ikke vil ha dupp nr 2 lenger?? Minstemelona kuttet sin ene dupp for halvannen uke siden.. ;) Du får bare se om det fortsetter sånn. :)

Lillegutt kuttet også sin dupp nr. to når han var på alder med dreias gutt, men så tok det noen uker så ville han sove to igjen. Han står opp klokka seks så hviler vi igjen fra 8 til 10 - heeeelt greit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han kom seg litt etter en tur med mannen da :) Overtrøtte barn er morsomme til tider :fnise:

Håper natten har gått fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt kuttet også sin dupp nr. to når han var på alder med dreias gutt, men så tok det noen uker så ville han sove to igjen. Han står opp klokka seks så hviler vi igjen fra 8 til 10 - heeeelt greit :fnise:

Minstemelona legger seg uten problemer kl 1900, står for tiden opp 0815 (litt ukjent når sånn eksakt hun våkner siden hun bare prater stille med seg selv når jeg våkner kl 0800) og tar duppen sin fra ca 11- ca 12. :nigo:

Greit levelig!!

Babymelona sluttet også med dupp nr 2 da hun var 10 mnd. Og dupp i det hele tatt rett før hun ble 2 år. :) Hender hun sovner i bilen på vei hjem fra barnehagen, men det er bare 10 min. :fnise:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke vil ha dupp nr 2 lenger?? Minstemelona kuttet sin ene dupp for halvannen uke siden.. ;) Du får bare se om det fortsetter sånn. :)

:vetikke: Han er litt midt mellom ein og to duppar til dagen for tida. Ein er vanligvis litt lite, mens to vanligvis er litt mykje. Dei fleste dagane blir det to duppar, men dagar han vaknar seint eller søv ekstra lang førstedupp, held det med ein. Ikkje akkurat så lett å planlegga dagsoving og slikt for tida, altså. :forvirret:

I dag sov han til 8, og eg tenkte å prøva med berre ein dupp, sidan me skulle på babysang. Det enda med ein dupp på berre ein time, og ein skikkelig overtrøtt gut heile ettermiddagen. Heldigvis var tur på ryggen til pappaen det som skulle til for å halda han i greit humør. :tommelsmil:

Lillegutten høres så herlig ut, sånn som du beskriver han... ÅÅÅÅ, som jeg gleder meg til å treffe lille frosk, når jeg leser her..! :rodmer:

Han er virkelig herlig! Me var ein tur på Lefdal i dag, og han sjarmerte dama som hjalp oss ved å stadig kikka fram frå bak ryggen til mannen. :rodmer:

Du kan berre gleda deg til å møta den lille sprellen din! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt kuttet også sin dupp nr. to når han var på alder med dreias gutt, men så tok det noen uker så ville han sove to igjen. Han står opp klokka seks så hviler vi igjen fra 8 til 10 - heeeelt greit :fnise:

Litt misunnelig på deg, som har ein "totimarsduppar". :ler:

Godt han kom seg litt etter en tur med mannen da :) Overtrøtte barn er morsomme til tider :fnise:

Håper natten har gått fint :)

Han trives kjempegodt på tur med mannen. :tommelsmil: Veldig rørande å sjå kor fint forhold dei har. :rodmer:

Natta var heldigvis omtrent som vanlig, sjølv om han var så overtrøtt. :nigo:

Minstemelona legger seg uten problemer kl 1900, står for tiden opp 0815 (litt ukjent når sånn eksakt hun våkner siden hun bare prater stille med seg selv når jeg våkner kl 0800) og tar duppen sin fra ca 11- ca 12. :nigo:

Greit levelig!!

Babymelona sluttet også med dupp nr 2 da hun var 10 mnd. Og dupp i det hele tatt rett før hun ble 2 år. :) Hender hun sovner i bilen på vei hjem fra barnehagen, men det er bare 10 min. :fnise:

Ukjent når Minstemelona vaknar? Då minnar ho lite om pjokken, gitt. :ler: Her er det enten rett frå sovande til skrikande tilstand, eller rett frå sovande til ståande (!) tilstand. Av og til lurer eg på om han eeeeegentlig har vakna der han står superforvirra i senga si. Eg må beint ut le litt av han. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukjent når Minstemelona vaknar? Då minnar ho lite om pjokken, gitt. :ler: Her er det enten rett frå sovande til skrikande tilstand, eller rett frå sovande til ståande (!) tilstand. Av og til lurer eg på om han eeeeegentlig har vakna der han står superforvirra i senga si. Eg må beint ut le litt av han. :fnise:

Vi har da vært der vi også. ;) Minstemelona har vært i fasen der hun bråvåkner slik at jeg ikke får lov å ta på klær før jeg må hente henne. ;) Og Babymelona stod før hun åpnet øynene da hun var på denne alderen. Sprøtt. Det var slitsomt. Spesielt når hun gjorde det på natten, for hun kom seg jo ikke ned igjen på egenhånd.. Så dette lærte vi av: :pls: BABYSAFE!!!! :pls: Eneste Minstemelona nå kan er å NESTEN snu seg på magen, men ikke helt. Og å sitte. Kommer seg ingen vei. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har da vært der vi også. ;) Minstemelona har vært i fasen der hun bråvåkner slik at jeg ikke får lov å ta på klær før jeg må hente henne. ;) Og Babymelona stod før hun åpnet øynene da hun var på denne alderen. Sprøtt. Det var slitsomt. Spesielt når hun gjorde det på natten, for hun kom seg jo ikke ned igjen på egenhånd.. Så dette lærte vi av: :pls: BABYSAFE!!!! :pls: Eneste Minstemelona nå kan er å NESTEN snu seg på magen, men ikke helt. Og å sitte. Kommer seg ingen vei. :nigo:

Herlig med ein baby som fremdeles er der du plasserte henne. Det er på ingen måte ein selvfølge her. Ein kan nesten banna på at pjokken er ein heilt annan plass, om ein berre snur seg vekk eit par sekund. :ler:

Her skjer ståinga i senga på kveldstid, natta og morgonen. Eg begynner nesten å bli bekymra om det går 3-4 timar utan at eg har høyrt ein lyd frå sprinkelsenga. :sjenert: (Men pjokken søv fremdeles på vårt rom - noko anna hadde blitt veldig upraktisk med alle oppvakningane hans. :daane: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten lite som slår følelsen av ein gut som sit i Manduca på ryggen og "hoppar" begeistra og fornøyd opp og ned. Det er nesten som eg høyrer han seia "hypp, hypp" for å få "hesten" i galopp. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten lite som slår følelsen av ein gut som sit i Manduca på ryggen og "hoppar" begeistra og fornøyd opp og ned. Det er nesten som eg høyrer han seia "hypp, hypp" for å få "hesten" i galopp. :hjerte:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten lite som slår følelsen av ein gut som sit i Manduca på ryggen og "hoppar" begeistra og fornøyd opp og ned. Det er nesten som eg høyrer han seia "hypp, hypp" for å få "hesten" i galopp. :hjerte:

:rodmer:

Smelter helt jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med ein baby som fremdeles er der du plasserte henne. Det er på ingen måte ein selvfølge her. Ein kan nesten banna på at pjokken er ein heilt annan plass, om ein berre snur seg vekk eit par sekund. :ler:

Her skjer ståinga i senga på kveldstid, natta og morgonen. Eg begynner nesten å bli bekymra om det går 3-4 timar utan at eg har høyrt ein lyd frå sprinkelsenga. :sjenert: (Men pjokken søv fremdeles på vårt rom - noko anna hadde blitt veldig upraktisk med alle oppvakningane hans. :daane: )

Anbefaler Babysafe altså.. :fnise: Men det er muligens litt seint å begynne med det nå. Vil vel bli helt krakilsk stakkar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Det med ståing går over! Det var veldig mye her også til å begynne med, men nå er det helt greit. Han prøver seg litt når han legger seg, men etter at vi sluttet å være på rommet med ham når han legger seg så tar det ikke lang tid før han sovner. Nei, jeg liker ikke Babysafe, synes det er skikkelig skummelt og skjønner egentlig ikke helt poenget :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten lite som slår følelsen av ein gut som sit i Manduca på ryggen og "hoppar" begeistra og fornøyd opp og ned. Det er nesten som eg høyrer han seia "hypp, hypp" for å få "hesten" i galopp. :hjerte:

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten lite som slår følelsen av ein gut som sit i Manduca på ryggen og "hoppar" begeistra og fornøyd opp og ned. Det er nesten som eg høyrer han seia "hypp, hypp" for å få "hesten" i galopp. :hjerte:

Akkurat som å høre Vesla, hun sitter sånn i Ergo'n. :rødmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det med ståing går over! Det var veldig mye her også til å begynne med, men nå er det helt greit. Han prøver seg litt når han legger seg, men etter at vi sluttet å være på rommet med ham når han legger seg så tar det ikke lang tid før han sovner. Nei, jeg liker ikke Babysafe, synes det er skikkelig skummelt og skjønner egentlig ikke helt poenget :fnise:

Etter å ha hatt ei uten babysafe og ei med så har jeg forelsket meg helt. Den fungerer jo som en sovepose også. Minnes med oppgitthet hvor bekymra jeg var for at Babymelona alltid sparket av seg tepper og dyner og var kald på kroppen (siden hun fikk armer og bein ut av pysjen) hver natt. Dette problemet slipper vi nå :) Hver sin lyst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt ei uten babysafe og ei med så har jeg forelsket meg helt. Den fungerer jo som en sovepose også. Minnes med oppgitthet hvor bekymra jeg var for at Babymelona alltid sparket av seg tepper og dyner og var kald på kroppen (siden hun fikk armer og bein ut av pysjen) hver natt. Dette problemet slipper vi nå :) Hver sin lyst. ;)

Husker mine søsken hadde babysafe, men er såpass lenge siden at jeg ikke husker helt 100% hvordan det funket når de ville snu seg. Blir de ikke sittende uhyre godt fast om de snur seg, da? Eller skal de ikke klare å snu seg, kanskje? Det er hovedgrunnen til at jeg ikke brukte babysafe på mine... Jeg var rett og slett redd for at de skulle surre seg så fast, at de ville ta skrekken av å legge seg. Overnervøs mamma, much? Lol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker mine søsken hadde babysafe, men er såpass lenge siden at jeg ikke husker helt 100% hvordan det funket når de ville snu seg. Blir de ikke sittende uhyre godt fast om de snur seg, da? Eller skal de ikke klare å snu seg, kanskje? Det er hovedgrunnen til at jeg ikke brukte babysafe på mine... Jeg var rett og slett redd for at de skulle surre seg så fast, at de ville ta skrekken av å legge seg. Overnervøs mamma, much? Lol...

Babysafe er festet i senga med et elstisk bånd. (Begrenset elastisk.) Ungen ligger i en pose. Og posen har en slags tråd gjennom ryggen sin.

Når man fester fast posen, kan ungen vri på seg og bevege seg. Men ikke snu seg over på magen eller reise seg opp.

Jeg har en fra jeg var liten. Og den brukte vi litt på eldste, og har forsøkt litt på minsten og.

Synes den er fin i forhold til å hindre ungen i å reise seg opp. (Istedenfor at man har en unge som våkner helt hver gang den snur seg over på magen.) Men har da festet den etter at ungen sover.

Det er ikke mulig å tvinne seg inn i den. Det som er mest farlig med babysafe er i tilfelle brann. Da vil det ta ekstra tid å løsne ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Etter å ha hatt ei uten babysafe og ei med så har jeg forelsket meg helt. Den fungerer jo som en sovepose også. Minnes med oppgitthet hvor bekymra jeg var for at Babymelona alltid sparket av seg tepper og dyner og var kald på kroppen (siden hun fikk armer og bein ut av pysjen) hver natt. Dette problemet slipper vi nå :) Hver sin lyst. ;)

Bruker sovepose vi også - bare uten noen form for festing :) Så kan han snu seg som han vil, reise seg opp osv., men holder seg alltid god og varm :nigo:

Jeg tenker også på brann-aspektet! I tillegg har vi blitt frarådet det på helsestasjonen av samme grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...