Molo Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #321 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Inspirert av lørdagens fine fine date med mannen, er vi nå i gang med å se på en storbytur for bare oss to til høsten Aktuelle steder er: Palma Barcelona Budapest Bordeaux Paris Hvor ville dere ha reist? Paris: en by vi aldri blr ferdig med, og som vi vender tilbake til, igjen og igjen. Buda: for å oppleve noe nytt, billig å fly, billig å bo. Bordeaux: visstnok en vakker by, perfekt for en langhelg. Elsker fransk bystemning Barcelona: kombinasjonen av by og strand, tapas og mye å se. Palma: samme som over, bare i mindre format, noe som ikke behøver være en ulempe når man bare har en langhelg til rådighet. Endret 6. mars 2012 av Molo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #322 Del Skrevet 12. mars 2012 Denne tiden av året må nesten være den beste. Å kjenne at solen tar, å formelig se snøen smelte og høre viltert fuglekvitter - ah, som jeg har savnet denne tiden! I går var det tretten varmegrader her, vasket hus med vinduer og dører på fullt gap. Føles som evigheter siden sist. Planen i dag er intens jobbing frem til klokka 14, så kommer jeg til å innvilge meg en kaffe i solveggen på terrassen. Jeg har studiedag i dag, så befinner meg i hjemmets lune rede. Hører vaskemaskinen surre i bakgrunnen mens jeg sitter sammenkveilet i godstolen, det er absolutt ikke den verste starten på uka. Eneste jeg blir litt svett over, er det store pensumet. Utrolig mye tekst som skal leses til tross for at det kun er 7,5 studiepoeng. Det blir nok noen rød-dager i mai som blir dedikert til lesing. Siden sist er jeg forresten forsøkt svindlet via PayPal. Heldigvis luktet jeg lunta i tide, men det var like før jeg gikk rett på. Phishing er noe dritt, altså. Og mailene jeg fikk var særdeles vanskelig å svsløre som fake. Heldigvis leste jeg freudFAQ hvor det var beskrevet at PP alltid benytter fullt navn i mailene sine. Det var det så definitivt ikke i denne... Irriterende, gitt. Vel, da roper kapittel sju på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 13. mars 2012 #323 Del Skrevet 13. mars 2012 Kjære Molo! Jeg koser meg med koselig dagboklesning, og oppdaterer meg på hva som skjer i ditt liv. Høres så idyllisk ut, og synes dere er flinke til å prioritere det som er viktigst i livet. Kos, familietid og alenetid. Lykke til på eksamen, det er alltid litt stress å ha sånt hengene over seg, men så er det desto herligere når den er overstått. Vi bor hos foreldrene mine for tiden mens vi pusser opp hjemme, så å vaske huset med vinduer og dører på vidt gap høres ut som rene drømmen. Nå har vi ikke bodd hjemme siden desember og jeg lengter til hjemme vårt. Fint blir det til slutt altså. Angående valg av by for romantisk tur så vet jeg jammen ikke hva jeg ville valgt. Ja, takk, alle sammen tenker jeg. Kanskje dere kan sette opp en liste over byene i rekkefølgen dere har lyst til å besøke dem og så ta for dere by for by over de neste årene? Uansett får dere det sikkert kjempefint. Jeg har lyst til å ta en tur til Paris igjen, ha noen dager i byen og så suse ut til Champagne (tar bare én time med tog!) og leve i sus og dus noen dager også. Elsker våren jeg også, vi hadde faktisk piknik med kaffe, boller og gode brødskiver på en lekeplass på søndag - i duskregn og litt kjølig. Men står det vår på kalenderen så står det vår på kalenderen, mener nå jeg da. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. mars 2012 #324 Del Skrevet 13. mars 2012 Åhja, dagene nå er bare fantastiske! Her er det 15 grader i skyggen i dag, det er jo helt vilt. Håper du koste deg i solveggen! Ang. reise - jeg tror jeg ville satset på Budapest, jeg! Vi var der for to år siden, og det er en flott by. Annerledes enn mange av de mer vestlige alternativene. Vi likte oss veldig godt der! Guffent med phishing, godt du ikke gikk på... Litt ekstra guffent når man nesten går på som oppegående - da har svindlerne kommet langt, synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #325 Del Skrevet 30. mars 2012 Puh. Heftige tider. Et uventet dødsfall har slått lufta litt ut av familien, og vi måtte reise kjapt. Utrolig godt og det har føltes veldig riktig å være nær de som sørger aller mest, og samtidig så veldig tungt. Vi har vært hjemme noen dager nå, det har vært hundre ting å gjøre på jobb, så denne påsken kommer virkelig som bestilt i år. Jeg drar hjem fra jobb klokka to i dag, da skal huset vaskes - har lovt lillemor at vi skal pynte litt til påske i dag. Hun gleder seg, for hun tror vi skal gå rundt treet, uansett hvor mye jeg forsøker å fortelle henne at det ikke er en del av påske-konseptet Nå skal det jobbes litt mer. Jeg er så enormt trøtt for tiden, jeg som vanligvis pleier å være breddfull av energi og tiltakslyst på denne tiden av året. Har dessuten lyst på ny sofa. Eller, vi trenger faktisk en ny sofa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 1. april 2012 Forfatter #326 Del Skrevet 1. april 2012 Deeeeilig helg! Har egentlig ikke gjort noe som helst, annet enn å bare kose oss og pusle rundt hjemme. Mannen har vært kokk både fredag og lørdag kveld, så det har blitt småretter fra Midtøsten og empanadas fra Sør-Amerika. SÅ digg å ikke stå på kjøkkenet (selv om jeg i utgangspunktet liker det), det er som om maten smaker bedre når det er laget og servert av andre. Jeg har lagt meg før kl 22 hver kveld, endelig er jeg i gang med ei bok igjen. I dag var det min tur til å stå opp, og hun sov jammen meg til klokka 7, så det var jo ren fornøyelse! I boden er pulk og ski byttet ut med sykler og sykkelvogn, hagemøblene skrubbet og terrassen er innviet for sesongen i form av kaffe og lunsj utendørs. Gleder meg til mange fine stunder der i tiden fremover Nå blir det straks tannpuss og boklesing på senga, har planer om å fortsette den gode trenden. Godnatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 1. april 2012 #327 Del Skrevet 1. april 2012 Åh, så deilig med pustepause. Trist å høre om dødfall i familien, sånt er man aldri helt forberedt på uansett. Håper det går bra med alle sammen. Tusen takk for fin kommentar inne hos meg. Jeg ser jo at innlegget mitt kan opplevels litt sytete, men setter pris på tilbakemeldingen. Jeg er blid igjen nå. Kjenner jeg lengter sånn hjem til meg selv når jeg leser ditt herlige søndag-med-familien-kaffe-på-terrassen-sykkel-i-garasjen-innlegg. Når vi flytter inn igjen hjemme blir det derimot veldig fint. Håper du får en fin uke. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 2. april 2012 Forfatter #328 Del Skrevet 2. april 2012 Takk for koselig hilsen, Mercier Kan tenke meg at det skal bli godt å komme seg på plass hos seg selv igjen, hvilket tidsperspektiv har dere forresten på det? Og har det vært en totalrenovering av huset? Da må det jo bare bli en helt utrolig følelse å flytte hjem igjen og samtidig få det sånn som man har ønsket Her har jeg satt ny rekord i poser under øynene etter en urolig natt. Lillemor har hostet og hostet, og jeg har bygd opp senga, gitt hostesaft og varm saft i løpet av nattens mulm og mørke. Tror jeg fikk fire timer totalt i natt, selv om hun sov, så våknet jeg for hvert eneste host. Kanskje ikke så rart, den lille kroppen lå klistret inntil meg, og hun hostet meg nærmest inn i øret. Meningen i dag er en kombo av jobbting som skal gjøres og få lest litt pensum til eksamen. Får se hvor lenge øynene klarer å holde seg våkne. Jeg har uansett fått drukket en god kopp kaffe og to brett knekkebrød står i ovnen. Mulig det må bli en cowboystrekk på sofaen etterhvert. Takk Gud for hjemmekontor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. april 2012 #329 Del Skrevet 5. april 2012 Isj, hostenetter er slitsomt! Håper hun er bedre nå! God påske, kjære Molo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 10. april 2012 Forfatter #330 Del Skrevet 10. april 2012 Så var påsken over. Vi har hatt hjemmepåske i år, hvilket innebar diverse huslige prosjekter. Vi har fått laget oss et nytt gjerde, det forrige var pill råttent, så det blir fint. I tillegg har min kjøre laget en kjempefin benk/platting rundt stammen på epletreet, hvor det blir deilig å sitte med litt kald drikke i skyggen fra treet Har ellers ikke foretatt oss de store sprellene, vært litt sosial, surret rundt hjemme litt, sovet masse og egentlig bare latt timene gå uten å tenke så forferdelig mye. Har omsider fått ryddet i lillemors utstyrsskuff hvor det har samlet seg opp uendelige mengder med tegninger, papirer og andre duppeditter. Har tatt vare på det som er mest beskrivende for ulike perioder hun har vært igjennom, resten ble rått og brutalt dumpet rett i søpla. Eksamen henger tungt over meg, litt over en måned igjen, og jeg synes jeg mangler mye. Usj. Får satse på en skikkelig innspurt. Har fått merket av noen lesedager i kalenderen nå fremover, så da gjenstår det bare å gjennomføre etter planen... Nei, dette går ikke. Mer og litt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 11. april 2012 #331 Del Skrevet 11. april 2012 Eksamen! Sysler med tanken på studier selv, men eksamensbiten kan få meg helt klam i hendene Høres ut som en koselig påske, Molo! Merker selv at det egentlig er på tide med litt vårrengjøring og rydding ja en vakker dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 29. april 2012 Forfatter #332 Del Skrevet 29. april 2012 Nå er det like før jeg har ramlet helt ut av min egen dagbok. Aprils ugne form hadde sin forklaring, jeg er nemlig gravid Snart runder jeg tre måneder og da håper jeg virkelig jeg finner tilbake til litt gnist og glød igjen, for makan til trøttere menneske skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. april 2012 #333 Del Skrevet 29. april 2012 Oioi! Nummer to på vei! Så utrolig koselig! Håper trøttheten gir seg snart og at du får tilbake litt ork. Det ER tungt å være gravid, og det har definitivt vært mye tyngre med nummer to for min del. Man kan liksom ikke bare slenge seg på sofa'n når man føler for det... Og disse to-treåringene er jo ikke akkurat av det roligste man finner her på kloden. Det er rart med det - jeg har hatt en følelse av at du var gravid. Du har jo ikke skrevet noe om det, tror jeg, jeg har bare hatt en "hunch". Og det er jo alltid gøy å ha rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 30. april 2012 Forfatter #334 Del Skrevet 30. april 2012 Takk for gratulasjoner, Joyce Ja, det blir veldig spennende med en lillebror eller en lillesøster. Jeg synes det er en litt sånn "skrekkblandet fryd", jeg vet jo at det vil innebære mye jobb med to, men samtidig gleder jeg meg veldig til å kunne gjøre familien komplett, på en eller annen måte. Og ikke minst ser jeg frem til at vår kjære S endelig skal få seg et søsken, hun har mast og mast det siste halve året. Så jeg tipper hun blir glad når vi forteller henne det Ellers er formen veldig opp og ned. Det har vært antydning til bedring de siste dagene, men jeg har følt meg godt gammeldags fyllesyk stortsett hele april måned. Usigelig trøtt og slapp, liten matlyst (og det eneste jeg har hatt lyst på av mat er junk!), skallebank, småsvimmel og kvalm. Jeg innbiller meg at det har vært verre dette svangerskapet, men min kjære sier at han husker at jeg var veldig uggen sist også. Hele forskjellen består kanskje i at det ikke bare er å slenge seg på sofaen nå som man har en spinnvill soon to be 3-åring i hus. Vel, håper formen bedrer seg gradvis som uke 12 nærmer seg. Jeg har hjemmekontor i dag, jeg har både drukket kaffe og te mens jeg har hørt på forelesning på nett. Tar et studie ved siden av jobb, med fem timers skriftlig eksamen i slutten av mai, hvilket stresser meg litt. Det er år og dag siden jeg har hatt en skriftlig eksamen på den måten, de siste årene er det liksom innleveringsoppgaver eksamen har bestått av. Målet er å bestå, får jeg en C blir jeg overlykkelig. Det er ikke realistisk å klare noe mer med uggen form og 100% jobb i tillegg. Har litt pause innimellom, og planen er å finne frem sommerklærne for å se igjennom hva jeg mangler og hva som bør kompletteres. Det er ikke veldig mange dagene til jeg reiser til Hellas, så da bør det jo være stell på sommergarderoben. Magen min har forresten blitt større, puppene likeså, så jeg er spent på om bikinien jeg kjøpte i januar passer. Tror jeg må gå for litt "loose fit" på denne ferieturen her Ikke kul fase dette her, ser jo bare chubby ut, men, men, snart kommer det vel en ordenlig babymage Nuh: sommergarderobe neste før neste forelesning kl 13.30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 30. april 2012 Forfatter #335 Del Skrevet 30. april 2012 Deilig sykkeltur i ettermiddag, vi fant en ny sykkelrute med lite trafikk som var helt perfekt Lillemor sleit max med å holde seg våken, men når mammaen lokket med litt Gomp ordnet det seg Nå er mannen på butikken, kom jo plutselig på at det er 1. mai i morgen, og vi har ekko i kjøleskapet. Har rørt sammen en deig som skal kaldheve i kjøleskapet over natten som bare skal kladdes rett på plata og svisj i ovnen - så blir det nystekte rundstykker til frokost i morgen. Kjenner trøttheten komme sigende... Tror det blir druer og sofa resten av kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #336 Del Skrevet 1. mai 2012 Jippi! Jeg har klart å løpe i dag :) Har savnet det masse, og nå ser det ut til at energien er på vei tilbake sånn at jeg kanskje kan fortsette litt med det. Føles så godt, spesielt etterpå. I dette svangerskapet vil jeg helst unngå å legge på meg 30 kg, så jeg skal prøve å være bevisst både kosthold og mosjon. Tror jaggu sommeren er på vei, 15 grader i skrivende stund, masse fuglekvitter og sol fra skyfri himmel. Det er et energiboost uten like! Jeg sniker meg til en halvtime på terrassen med litt drikke og noen blader mens mannen og snuppa er på sykkeltur Planen er å lese litt pensum, men det tror jeg må gjøres i sola i dag. Aaahhh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 2. mai 2012 #337 Del Skrevet 2. mai 2012 Hah - jeg visste det! Har tenkt så mange ganger på det, Molo - gravid! Gratulerer så masse! I dag har vi også superfantastisk vær - det er helt utrolig hva det gjør for humøret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #338 Del Skrevet 2. mai 2012 Så pussig at både du og Joyce har tenkt det samme Håper ikke de på kontoret er like klarsynte som dere Eller, det gjør forsåvidt ingenting, denne gangen kjenner jeg at det ikke er så "viktig" om folk får vite det før uke 12 som i forrige svangerskap. Hvis man ser magen min på kveldstid så ville sikkert noen tippe jeg var i uke tjue, jeg håper virkelig det roer seg etterhvert. Utrolig oppblåst og ingen tvil om at det er gravidemage, den starter liksom så høyt oppe i forhold til når jeg bare har spist litt for mye sjokkis Lillemor er hjemme med pappaen i dag, hun hadde skikkelig krupphoste i natt og på morgenen i dag. Så da håper vi at en dag hjemme kan forhindre at det bryter ut sykdom, det ville vært kjedelig nå som besteforeldrene snart kommer på besøk. Før jeg dro ut døra i morgest fikk jeg slangt etter meg: "mamma, du er den aller beste jenta i hele verden" Fin start på dagen Nå er planen å ta med meg noen artikler ut i solen her på jobb og lese litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #339 Del Skrevet 4. mai 2012 Da er jeg hjemme på andre dagen med syk lillemor. Det startet med hoste og utviklet seg videre til forkjølelse og feber i dag. Har gitt henne litt paracet, så nå er hun ikke fullt så glødende lengre. Håper det gir seg fort, besteforeldrebesøk i morgen. Hun ser dem såpass sjelden at det ville være litt surt om hun fremdeles var syk. Vi har flyttet litt rundt på rommene oppe, og snuppa er nå den heldige eier av et soverom og et lekerom. Hun er særdeles fornøyd Håper dette funker bra nå med tanke på sommersesongen, det tidligere soverommet (som nå er lekerom) blir utrolig varmt i sommerhalvåret. Planen var egentlig å få gjort noen ærender i byen i dag, men det må jeg visst bare glemme. Lillemor er ikke i form til det. Får pusle litt hjemme da. Og drikke litt kaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #340 Del Skrevet 10. mai 2012 Det viste seg at lillemor hadde lungebetennelse. Hun er heldigvis straks tilbake i toppform etter å ha fått antibiotika. Stakkar lita, får så vondt av henne når hun er så syk... Man kjenner henne nesten ikke igjen, slapp, trøtt og veldig stille. Men heldigvis hadde jeg en blid og glad unge på telefonen i morgest, ville fortelle litt om planene hun har sammen med pappaen sin i dag Det gjør det litt enklere å være på jobbtur for meg, selv om jeg med hånden på hjertet holder på å kjede meg ihjel på denne konferansen. Litt utenfor målgruppen, merker jeg... Heldigvis skal jeg hjem igjen i ettermiddag, klarer nesten ikke vente. Dessuten holder jeg på å vokse fullstendig utover mine bredder. Megastor mage, særlig om kveldene. Å klemme meg inn i de vanlige jeansene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå