Gå til innhold

Ill communication

Molo

Anbefalte innlegg

... Ups... frister lite, men har heldigvis noen litt løsere bukser som funker bra. Droppet innom mammaavdelingen på HM her om dagen, og jeg ble nesten kvalm bare ved tanken om at jeg skal inn i stort, uformelig tøy igjen. Fikk skikkelig flashback fra forrige gang. De mammaklærne skal jeg drøye så lenge som mulig, merker jeg.

Men ellers er formen stigende, gradvis mer energi og det går greit å spise det meste nå. Nå har jeg bare en eksamen som plager meg veldig... Har lest null og boks den siste tiden, og i dag er det to uker til eksamen går av stabelen. Hjelp!

Vel, må vel følge litt med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med ny spire på vei, så utrolig koselig, både for dere og lillemor! Spennende tider i møte! Tiden flyr i det andre svangerskapet, og tiden til å forberede seg mtp lesing av gravidlektyre etc blir knapp, slik var det her iallefall. Brukte kontrollene til å konse på svangerskapet og holde meg oppdatert på "progress", så så lenge alt så fint ut ruget jeg uten å tenke så mye over det, egentlig. Håper du får et feiende flott svangerskap herfra og ut, det er så deilig når den verste kvalmen gir seg. Svangerskapskvalme er virkelig pyton.

Lykke til med eksamensforberedelser, og nyt tiden dere har foran dere som en vordende familie på fire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei Mercier, og takk for hyggelig hilsen :) At tiden flyr skal være sikkert, jeg har knapt registrert at jeg har rundet uke 12, så hvis det fortsetter i samme tempo er vel den lille ute før jeg får tenkt meg om. Håper på noen rolige gravidstunder for meg selv i løpet av sommeren, iallfall :)

Hektiske tider med familiebesøk i hopetall (hvorfor må alle komme på en gang?) - utrolig hyggelig og førsteprioritet for oss som bor så langt unna slekt og venner. Skulle bare vært litt mer jevnt fordelt i løpet av året ;) Men jeg skal ikke klage, jeg er egentlig bare veldig glad for at vi faktisk får masse besøk :)

I skrivende stund har jeg 15 timer igjen av Hellasferien. Brun, litt solbrent, veldig mett og med mye pensum lest. Må si meg fornøyd med det. Åtte timer søvn hver natt har det også blitt. Aaah, lux. Men jeg er også klar for hjemreise. Gleder meg vanvittig mye til å være sammen med lillemor og mannen igjen. Det er nesten det beste; det å kjenne på det intense savnet etter de to viktigste menneskene i livet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme på andre dagen for å lese til eksamen. Jeg er så utrolig lei av å lese at det ikke finnes ord. Pensum er kjemestort, og jeg kommer ikke til å rekke over alt. Prøver å plukke ut de mest sentrale artiklene i kompendiet, men heller ikke mer enn det.

Jeg er veldig spent på oppgavene, er jeg heldig med dem går det greit, er jeg skikkelig uheldig... Ja, da er jeg usikker på om dette går veien. I verste fall får jeg ta den opp igjen til høsten. Skal være ganske happy når torsdagen er passert, merker jeg ;)

Verandadøren står åpen, ute er det 23 grader i skyggen. Jeg har fått ny veranda siden sist, og det er så deilig for den ligger så usjenert til. En sti bestående av steinheller har jeg også fått, og hekken fra i fjor vokser og vokser. En liten platting rundt stammen av epletreet snekret mannen i påsken, og jeg ser allerede nå at der blir det godt å sitte i skyggen av bladverket når solen er på sitt mest intense. Epletreet blomstrer nå, i dag har de små rosahvite knoppene foldet seg ut. Fins det noe vakrere enn epletrær i blomst? Nye planer for hage dukker stadig opp. Jeg mangler peoner og flere trær, tror det skal handles til helga. Hagearbeid er så utrolig avkoblende og avstressende, veldig deilig :)

Tror jeg skal lage meg en smoothie og se om jeg klarer å knote meg igjennom et kapittel til. Føler at det snart er helt fullt der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen har kommet seg! :jepp:

Eksamen går sikkert fint! Jeg hadde jo noen i starten av svangerskapet med Turnerose, og det gikk faktisk langt bedre enn jeg hadde turt å håpe på, selv om jeg ikke følte meg særlig godt forberedt. Og som du sier, i verste fall må du konte. Krysser fingrene for greie oppgaver! :Nikke:

Hagen deres høres herlig ut! :hjerte: Her sitter jeg med verandadøren åpen og går litt inn og ut - kan jo ikke ta med meg lille Snorkfrøken ut i solsteiken, akkurat. Uvant med så liten baby og sommervarme - Turnerose hadde jo rukket å bli 3-4 måneder da hennes første sommer kom. Føler meg skikkelig fersk når jeg ikke helt vet hva jeg skal kle på henne eller noe. :ler: Men det er alldeles herlig med sol og varme! :sol:

(Og nå fikk jeg lyst på smoothie... Jeg har lagt cashewnøtter i bløt, tror jamen jeg skal lage meg "sjokomelksmoothie"... :sikle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

*Joyce*, jeg er litt treig i avtrekkeren, men gratulerer med ny baby!

Hellas høres fantastisk ut, Molo. Jentetur?

Her er det kommet tropevarme omtrent, det er 18 grader klokka 7 om morgenen og er ikke under 16 om natta = ikke så god søvn akkurat - men man skal ikke klage på varmen når den endelig er kommet :ler:

Koselig med gravidmage :)

Ha en fin dag :vinke: håper leseinspirasjonen tar seg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joyce, hvordan lager du sjokomelksmoothie? Jeg som ikke har drukket sjokomelk på årevis, har faktisk hatt en liten craving på det nå i starten av svangerskapet :sjenert: Farlig, farlig!

Jeg er ganske ordinær på smootheis-fronten, her går det i blåbær, bringebær, banan, litt yoghurt og juice/melk til vanlig. Det er jo så utrolig godt i sommervarmen.

Kan ikke få uttrykt med ord hvor deilig det er å være ferdig med eksamen :danse: Jeg var heldig med oppgavene, fikk spørsmål knyttet til de kapitlene jeg hadde mest oversikt over. God følelse :)

Jeg sliter med å være på jobb i dag. Vil bare ut i varmen og kose meg. Sommeren er liksom for kort til å jobbe. Jeg skriver lister over hva vi skal huske å handle og pakke med på stranda i dag. Det er rett og slett for varmt hjemme i hagen, vi må ha tilgang på avkjølende vann. Ganske så digg - i mai måned, bare.

Ja, Miss, Hellas var jentetur :) Virkelig å anbefale, veldig avslappende og godt. Også veldig deilig å komme hjem igjen da :hjerte:

I går og i dag har jeg nesten følt meg sikker på at jeg har merket den lille i magen. Som en liten fisk som stryker meg på innsiden av magen, kommer brått og forvinner like brått igjen. Men går det an? Jeg er jo bare i uke 13? :klo:

Aaaah, snart langhelg :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for vel overstått! :strix: Nå kan du puste ut!

Vel, smoothie... Raw sjokomelk, kalles det i bloggen der jeg fant den. Utrolig god, ihvertfall! Du trenger sikkert ikke all supermaten, heller. Men både rice bran solubles og lecithin skal visst være veldig bra for både gravide og ammende. :)

Fruktsmoothie er nammis, det også! :jepp: Jeg har laget smoothie og frosset til is nå, falt veldig i smak hos både Turnerose og meg. :sikle:

Jeg kjente bevegelse i ca uke 14 denne gangen, og det er med morkake på fremre vegg, så jeg ser absolutt ikke bort fra at det er babyen du kjenner! Vet jo hva man skal kjenne etter, andre gang. :Nikke:

Ha en finfin dag i sola! :sol: (Når du slipper ut fra jobb, mener jeg. ;))

Takk for gratulasjon, Miss O'hara! :klemmer:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt fantastisk å ikke ha eksamen hengende konstant over hodet :danser: Takk!

Mmm, den så veldig god ut den sjokodrikken du linket til. Men hva er rice bran og lechitin? Og hvor får man kjøpt det? iHerb/Helsekost, kanskje? Ellers var jo ingrediensene kjente :)

Kom plutselig på at jeg har noen isformer fra Ikea liggende et eller annet sted. Tror jeg må lage litt frukt/saftis og fryse ned til lillemor, hun elsker is over alt på jord og det er kanskje ikke helt gunstig å spise butikkjøpte is på daglig basis ;)

Da er det kanskje babyen da :rodmer: Isåfall utrolig deilig å få det første tegnet til liv, jeg har jo verken hørt hjertelyd eller vært på ultralyd enda, så dette er stas :hjerte:

Guuud, hvor ufokusert er det mulig å bli på jobb i dag?! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rice bran er vel akkurat det det utgir seg for å være - riskli. Rikt på B- og E-vitamin, og skal være bra for utviklingen av nervesystemet til babyen. Lecithin brukes mye som emulgator, men har også en del egenskaper i seg selv - blant annet anbefaler Ammehjelpen å bruke det forebyggende mot brystbetennelse når man ammer. Noe med at det hindrer fettet i melken i å klumpe seg sånn at melkegangene ikke blir tette. Og det gjelder visst for hele kroppen, sånn at det er bra under graviditet også fordi at babyen får det fettet den trenger for utvikling av hjerne etc. Her står det litt mer om supermat ifbm graviditet og amming, og her. Tror hun som har bloggen med oppskrift på sjokomelken også har hatt et innlegg om samme tema, men det fant jeg ikke i farta.

Jeg handler alt sånt hos iherb, er så mye billigere enn her hjemme. Linket til de produktene jeg har over. Ellers bruker jeg denne kakaoen og disse cashewnøttene oppi. Funker sikkert fint med andre nøtter også, men jeg tåler ikke rå mandler og hasselnøtter, som vel kanskje er de mest naturlige alternativene.

Smoothieis er så godt! Og ganske sunt, også, liker jeg å tro. ;) Er vel ihvertfall et hakk eller to sunnere enn kjøpeis, ja. :)

Det er så rart de første gangene man merker babyen! Og fint, såklart! :rodmer: Den usikkerheten - var det babyen, eller var det tarmene? :ler: - gjør det litt ekstra spennende. ;) Tanken på at man har et ørlite menneske i magen er rimelig "alien technology", uansett hvordan man vrir og vender på det. :fnise: Åh, nesten så jeg vil være gravid igjen av å lese om det. :lol:

Håper du snart er på vei hjem fra jobb! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da voldsomt så travelt man har hatt det i det siste - altså travelt som i å nyte sommeren :hjerte:

For en legendarisk pinse!

Det mest fantastiske sommervær som tenkes kan, 27-28 grader og full sommer. Det passet perfekt med at vi hadde besøk fra Danmark, et supert vennepar fra langt tilbake i tid. Vår frøken leker så godt med barna deres, så det har vært idyll fra morgen til kveld. To strandturer, is ned på høykant, basseng i hagen, lek og spill i hagen til langt på kveld - og når barna dumpet i seng var det veldig hyggelig for oss voksne å sitte ute mens det gradvis ble mørkere rundt oss, med levende lys og et teppe over føttene. God drikke, plenty med snacks og ellers bare la skravla gå :)

Vi fikk innredet nyterrassen med rottingmøbler og litt blomster i krukker før de kom, veldig fornøyd med at vi endelig har ordentlige utemøbler som faktisk er behagelige å sitte i. Har det i utgangspunktet litt "dobbelt" med rottingmøbler, men det praktiske og behagelige vant, og det er jeg veldig glad for i dag. Å sitte ute og nyte kaffen i en god stol eller sofa er virkelig luksus. Utover høsten blir det også bra med skinnfeller og tepper, møblene kan brukes lenge.

Joyce :vinke::klemmer: Takk for innføring i supermat for dummies. Jeg er virkelig helt grønn på det området. Merker du noen forskjell/positive effekter på supermat? Jeg er liksom litt der at jeg jobber hardt nok med å være flink med å få i meg vanlige grønnsaker, forberede sunne mellommåltider for å unngå at jeg putter en kjeks i munnen i stedet for (fri tilgang til det her på jobb), så har liksom ikke orket å sette meg inn i dette med supermat. I dette svangerskapet klarer jeg jo faktisk å huske å ta en multivitamintablett om dagen, så her snakker vi jo voldsomme forbedringer fra forrige svangerskap :sjenert:

Vurderer Musikkens Dag i helgen. Eller å bli med på tur i skogen. Ikke endelig avklart ennå, men tror vi må finne på noe og ha litt planer, ellers blir vi rastløse. 5 grader da jeg dro på jobb i dag, så stranden blir det definitivt ikke denne fredagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg lørdag som startet med å få lov å sove lenge for så å bli vekket med en kopp kaffe. Å drikke kaffe på senga mens jeg leste Boligmagasinet er bare innbegrepet av luksus for meg :)

Det ble fin tur i skogen etterpå, med bål og pølser og hele pakka. Lillemor synes det er sååå stas med disse turene, i fyr og flamme hele veien. Neste gang blir det litt mer klær med for min del, jeg frøs litt, selv om kalenderen viser juni.

Ellers var jeg ute og spiste med venninne av meg i går før vi avsluttet kvelden på konsert :) Trøtt i dag, lillemor våknet klokka 6, så da var det bare opp og hoppe. Mannen sover lenge i dag, velfortjent.

Jeg sitter innpakket i teppe på sofaen (bare 6 grader ute), ser på AnneMad, drikker varm kaffe mens lillemor tegner diverse detaljer fra turen i går ("her er hunden mamma", "her er bålet mamma") som hun så fargelegger og klipper ut. Egentlig veldig koselig med rolige morgenstunder sammen :)

Ingen planer for dagen, men en skikkelig latte har jeg lyst på. Min tro om denne byen kan fikse det på en søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Kaffe latte på en søndag er supereksotisk her iallfall :ler: spøkelsesby på søndager :forvirret:

Ja, pinsen var helt utrolig fin i år, nydelig å få ladet litt batterier! JEg er en av dem som synes det er helt greit å ikke ha 28 grader hele tiden når man likevel skal jobbe, så det passer helt utmerket å få en sånn unntaksuke innimellom- Husker vi hadde en dag med 24 grader her i begynnelsen av mars :roll: det var også en sånn ladedag hvor man bare slipper alt man har i hendene og legger seg rett ned :ler: norsk fenomen, det der - totalt underernært på lys og varme!

Ellers er jeg helt fornøyd nå temperaturen ligger på 15-18 skyggegrader, jeg... sånn på vanlige dager.

Virker som dere har det så fint sammen i helgene :) Koselig!

Ha en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Hei Miss :vinke:

Siden sist har magen vokst seg gigastor (jeg er seriøst bekymret for tvillinger), jeg har hørt hjertelyd ( :hjerte: ), jeg har fikset i hus og hage, lillemor har hatt forstoppelse (au, så voondt det har vært å se hvor vondt hun hadde), jeg har jogget (og fått megavondt i setemuskulatur), vi har vært i fineste dyreparken, lekt med ballonger og såpebobler, vi har grillet sommerlunsj til kollegaer hjemme på terrassen, jeg har sovet på sofaen på grunn av hostende unge, vi har hatt overnattingsgjester og vi har plukket blomster.

Siste overnattingsgjest dro i dag, så nå blir det litt tomt i huset men samtidig godt med litt tomt i huset ;) Jeg har lyst på asiatiskinspirert laks til middag i dag, jeg gleder meg til meldte regnvær i helga for jeg vil ha skikkelig filmkveld med telys og armkrok og teppe. Jeg vil gjerne til storbyen (Oslo) i helga, trenger storbyimpluser. Hvis ikke storby, vil jeg på den eneste fine kafèen her i byen. Og jeg vil klippe lugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten en skikkelig hoste-unge. Hun har hostet i lange perioder mer eller mindre siden hun var 1 år. Nå har jeg notert ned og fulgt med utviklingen hennes de siste to månedene. Det har ikke vært en eneste dag helt uten hoste. Hun hoster selv om hun ikke er forkjølet, ikke nødvendigvis så mye, men alltid noen hostekuler etter leggetid. Når hun blir forkjølt blir det mye verre, nå merker jeg at hun får skikkelige hosteanfall i forbindelse med aktivitet.

Er det noen som kjenner til dette med hoste hos barn? Jeg synes det minner om noe astmatisk bronkitt-greier... Tror det blir en telefon til legen mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...