Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Har du levd sammen med noen i et forhold, Steinar? Jeg mener bodd sammen gjennom lengre tid, flere år, opplevd opp- og nedturer osv. Jeg har lest mye av det du har skrevet, men har ikke noe sted funnet noe om det, bare om avstandsforholdet ditt som det vel ennå ikke er noen avklaring med.

På denne bakgrunn vil jeg si at du ikke er kompetent til å uttale deg så bastant om kjærlighets- og parforhold og det å leve sammen. Teori og praksis er langt fra det samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjansen for å finne gull er ikke så veldig stor når man leter etter muselort...

Nei, sikkert ikke, men hvorfor mener du tydeligvis at jeg leter etter muselort?

Skrevet

Har du levd sammen med noen i et forhold, Steinar? Jeg mener bodd sammen gjennom lengre tid, flere år, opplevd opp- og nedturer osv. Jeg har lest mye av det du har skrevet, men har ikke noe sted funnet noe om det, bare om avstandsforholdet ditt som det vel ennå ikke er noen avklaring med.

På denne bakgrunn vil jeg si at du ikke er kompetent til å uttale deg så bastant om kjærlighets- og parforhold og det å leve sammen. Teori og praksis er langt fra det samme.

Det finnes ikke 2 like parforhold.

Derfor kan man bare uttale seg på generell basis.

Med andre ord, ingen har noe mer enn teorier når man uttaler seg om andres parforhold. Ikke engang du ;)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Det finnes ikke 2 like parforhold.

Derfor kan man bare uttale seg på generell basis.

Med andre ord, ingen har noe mer enn teorier når man uttaler seg om andres parforhold. Ikke engang du ;)

Jeg har ikke uttalt meg om andres parforhold. Alle må gjøre seg sine egne erfaringer.

Du svarte ikke på mitt konkrete spørsmål. Har du levd og bodd i samme hus i flere år med en partner og måttet være smidig og kompromisse? Er det så vanskelig å svare på? Hvis du har noe å spørre meg om, må du gjerne det. Jeg er ikke redd for å svare.

Endret av Belladonna
Skrevet

Kom så Steinar, nå er du svar skyldig !!

Skrevet

Jeg har ikke uttalt meg om andres parforhold. Alle må gjøre seg sine egne erfaringer.

Du svarte ikke på mitt konkrete spørsmål. Har du levd og bodd i samme hus i flere år med en partner og måttet være smidig og kompromisse? Er det så vanskelig å svare på? Hvis du har noe å spørre meg om, må du gjerne det.

De fleste (alle) mennesker må kompromisse og være mer eller mindre smidig.

Men jeg kan ikke se at personlige spørsmål er av interesse, hverken å stille eller svare på.

Jeg stiller aldri personlige spørsmål her. Om noen selv ønsker å fortelle noe personlig så blir det en annen sak.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg har :goodbye: Ikke at det har gitt meg noe kredd da...

Tror ikke S40 hadde fått noe medhold uansett erfaring.

Skrevet (endret)

Jeg har :goodbye: Ikke at det har gitt meg noe kredd da...

Tror ikke S40 hadde fått noe medhold uansett erfaring.

Nei, det tror ikke jeg heller. Enkelte ser ut til å ha bestemt seg for at jeg må ha feil. Typisk for visse personlighetstyper.

Uten at det bekymrer meg - her inne. Ute i virkeligheten derimot, er slike personligheter bekymringsfulle.

Endret av Steinar40
Gjest Eurodice
Skrevet

Men jeg kan ikke se at personlige spørsmål er av interesse, hverken å stille eller svare på.

Jeg stiller aldri personlige spørsmål her. Om noen selv ønsker å fortelle noe personlig så blir det en annen sak.

Jeg konstaterer at du er særdeles unnvikende og ikke vil gi et konkret svar på et direkte spørsmål, ja eller nei. Dette kan jeg ikke tolke på annen måte enn at du aldri har levd og bodd sammen med noen og derfor ikke har noen erfaringer med samliv i "gode og onde" dager.

Skrevet

Det er utrolig blekt Steinar ! Mange her inne som deler personlige svar/oppfatninger/opplevelser med leserne.

Rart at du som er så aktiv ikke gjør det samme igrunn.

Men, jeg legger den ballen død og respekterer ditt standpunkt vedr. personlige opplysninger. Du kan ha mange grunner til det forsåvidt.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Nei, det tror ikke jeg heller. Enkelte ser ut til å ha bestemt seg for at jeg må ha feil. Typisk for visse personlighetstyper.

Uten at det bekymrer meg - her inne. Ute i virkeligheten derimot, er slike personligheter bekymringsfulle.

For å være ærlig så mener også jeg at du er helt ute på viddene i perioder, men, det er for ofte at det virker som om dine motdebattanter rett og slett velger å missforstå deg. DET provoserer meg.

Skrevet (endret)

Nei, men du svarer/kommenterer de som forteller om sine personelige erfaringer. Og nå dine svar virker som litt besservisser-svar så hadde det vært interessant å vite om du har tilsvarende eller større erfaring med samliv som/enn den du svarer.

Når en person med 15 års samliv og 2 barn forteller om kjærlighetslivets ups and downs og hvordan man kan jobbe for å få til et samliv, så blir det litt rart at du svarer "ja men" eller korrigerer vedkommende eller stiller spørsmålstegn når man ikke aner om du i det hele tatt vet hva det vil si å være samboer eller forelder.

Skjønner?

Jeg konstaterer at du er særdeles unnvikende og ikke vil gi et konkret svar på et direkte spørsmål, ja eller nei. Dette kan jeg ikke tolke på annen måte enn at du aldri har levd og bodd sammen med noen og derfor ikke har noen erfaringer med samliv i "gode og onde" dager.

Jeg også heller litt til den antagelsen....

Det er utrolig blekt Steinar ! Mange her inne som deler personlige svar/oppfatninger/opplevelser med leserne.

Men, jeg legger den ballen død og respekterer ditt standpunkt vedr. personlige opplysninger. Du kan ha mange grunner til det forsåvidt.

Synes det er bleikt jeg også.

Men det er selvsagt ditt valg å være så tilbakeholden.

Men når du går sånn inn i andres personlige meldinger så hadde det vært interessant å vite hva slags erfariner det er du har som gjør hvorfor du tenker som du gjør. Det hadde gitt deg litt mer kred.

Endret av Bernina
Skrevet

Man stiller ikke direkte og personlige spørsmål på et diskusjonsforum. Her diskuterer og kommenterer man på generell basis. Samme hvor provoserte mange måtte bli av generalisering.

Imidlertid mener jeg at man kan prøve å begrense seg og ikke generalisere bare for å provosere, noe jeg heller ikke gjør.

Hvis du er uenig i en sak jeg har kommentert, kom da med gode argumenter for å tilbakevise min påstand i saken. Det må gjerne alle her gjøre.

Skrevet

Jeg gjør det samme jeg også NÅR det passer for meg å gjøre det.

Skrevet (endret)

For å være ærlig så mener også jeg at du er helt ute på viddene i perioder, men, det er for ofte at det virker som om dine motdebattanter rett og slett velger å missforstå deg. DET provoserer meg.

For å være like ærlig, så mener jeg at du også ofte er helt ute på viddene mange ganger med dine påstander/generaliseringer om kvinner.

Det er da lett for meg å anta at du gjør dette bare for å provosere - noe som er veldig lett å få til når det gjelder mange kvinner tydeligvis.

Når folk generaliserer om menn så interesserer det meg personlig mindre enn ingenting. Så lenge ingen påstår at JEG er sånn selvfølgelig. Men det finnes sikkert menn som reagerer på generaliseringer om menn også. Typisk reagerer man gjerne når man selv føler seg truffet ;)

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg gjør det samme jeg også NÅR det passer for meg å gjøre det.

Ettersom du ikke vil fortelle OM du har vært i et seriøst og langvarig forhold før - noe som ikke er en spesielt sensitiv opplysning - antar man jo at dette er et veldig sårt tema for deg. Men etter hva jeg forstår har du jo fortalt ganske mye om dette forholdet du er i nå, hvor hun attpåtil var utro mot sin mann med deg.

Derfor blir det naturlig for oss andre å anta at du ikke har så mye erfaring på dette området.

Skrevet

Nei, men du svarer/kommenterer de som forteller om sine personelige erfaringer. Og nå dine svar virker som litt besservisser-svar så hadde det vært interessant å vite om du har tilsvarende eller større erfaring med samliv som/enn den du svarer.

Når en person med 15 års samliv og 2 barn forteller om kjærlighetslivets ups and downs og hvordan man kan jobbe for å få til et samliv, så blir det litt rart at du svarer "ja men" eller korrigerer vedkommende eller stiller spørsmålstegn når man ikke aner om du i det hele tatt vet hva det vil si å være samboer eller forelder.

Skjønner?

Som sagt, det finnes IKKE 2 like parforhold. 2 individer skaper altså alltid et parforhold som aldri er likt et annet. Og hva er vitsen med et diskusjonsforum hvis man ikke skal kunne diskutere og kommentere andres innlegg/meninger?

Igjen, hvis noen mener at det jeg skriver er feil, så kom med gode argumenter som viser at jeg har feil. Da skal jeg selvfølgelig ta det til etterretning.

Skrevet

Ettersom du ikke vil fortelle OM du har vært i et seriøst og langvarig forhold før - noe som ikke er en spesielt sensitiv opplysning - antar man jo at dette er et veldig sårt tema for deg. Men etter hva jeg forstår har du jo fortalt ganske mye om dette forholdet du er i nå, hvor hun attpåtil var utro mot sin mann med deg.

Derfor blir det naturlig for oss andre å anta at du ikke har så mye erfaring på dette området.

Det er dette forholdet som interesserer meg for øyeblikket IRL. Alt annet har betydelig mindre interesse inntil jeg har konkludert og gått videre - på den ene eller den andre veien.

Skrevet

Det er dette forholdet som interesserer meg for øyeblikket IRL. Alt annet har betydelig mindre interesse inntil jeg har konkludert og gått videre - på den ene eller den andre veien.

Men det forklarer jo ikke hvordan du kan dele med deg av detaljer om dette forholdet, og ikke kan svare på et enkelt ja/nei-spørsmål om du har eller ikke har vært i et seriøst og langvarig forhold tidligere.

Vi forstår at du ikke føler deg forpliktet til å fortelle noe som helst om deg selv, men det virker så pussig med tanke på alt du har skrevet tidligere om ditt nåværende forhold.

Skrevet

Men det forklarer jo ikke hvordan du kan dele med deg av detaljer om dette forholdet, og ikke kan svare på et enkelt ja/nei-spørsmål om du har eller ikke har vært i et seriøst og langvarig forhold tidligere.

Vi forstår at du ikke føler deg forpliktet til å fortelle noe som helst om deg selv, men det virker så pussig med tanke på alt du har skrevet tidligere om ditt nåværende forhold.

En eks og et avsluttet forhold, eksisterer ikke lenger i min verden.

Dette er historie og dermed TOTALT uinteressant.

Det eneste som interesserer meg er om det blir noe fornuftig ut av det som skjer nå, eller om dette også blir historie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...