magnhild Skrevet 27. april 2004 #301 Del Skrevet 27. april 2004 Man bør vente med å skifte sånne ting til man er helt feridg med amming... Det sa min optiker til meg... Jeg vil gå på tur med hund!!! Også ser jeg for meg Ionaa med sax og Ionaamann med fløyte i bryllupet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 10. mai 2004 Forfatter #302 Del Skrevet 10. mai 2004 Her skjer det så fantastisk mye at jeg har ikke noe særlig med tid til overs. Må komme inn å skrive igjen snart. Sitter nå å er veldig rørt og sentimental mens jeg pakker ned klærne til småen...de i str 44 og 50 :cry: syns det er helt utrolig at jeg har hatt en sååå liten baby...men er tross alt glad for at han vokser men litt trist er det når en epoke er over...likevel er det fantastik utvikling å følge med på Gikk tur med Ny Dag og Ingvild idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 14. mai 2004 #303 Del Skrevet 14. mai 2004 Heisann! Innom for å ønske deg og dine en god helg og en fortreffelig 17.Mai :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 15. mai 2004 #304 Del Skrevet 15. mai 2004 GOD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 16. mai 2004 #305 Del Skrevet 16. mai 2004 17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai 17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai 17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai 17mai17mai17mai hipphipphipphipphipphi hurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurra hurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurra hipphipphipphipphipphi 17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai 17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai 17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai 17mai17mai17mai Håper du får en riktig fin 17 Mai feiring! Klem fra Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 18. mai 2004 Forfatter #306 Del Skrevet 18. mai 2004 Førstereisgutten!! Etter masse overbesinede uttalelser fra mannen om at det ikke er så fryktelig skummelt å reise med liten baby pakka vi sakene våre og bestilte plass på NSB. Vi hadde en natt med lite søvn så vi bestemte oss for ettermidagstoget (aldri mer!!!). Vi fikk en ypperlig plass i en "barnevogn" hvor vi satt med småen i vogna rett foran oss. Vi hadde enorm gulvplass så det var perfekt, samt 5 m til do/stellerom. Man får mildt sagt mye oppmerksomhet med en baby på tog. Det var en del turister, men skulle visst komme en del flere på Myrdal. Konduktøren var kjempegrei, og de nysgjerrige, barneelskende turistene med gebrokken engelsk var bare sjarmerende. På Finse kom en helt enormt stor gjeng med ski-folk på. De stabla ski alle veier inne i "barnevogna" fordi det var best plass der gikk forsåvidt greit for en del av de skulle fort av igjen. Da den mest folksomme gruppen skifolk forlot tåget var det de mest bråkete og fulle igjen jeg gjorde et par tapre forsøk på å pumpe meg på stellerommet. Men fulle skifolk er ikke særlig tålmodige og kom hamrende på døra få sekunder etter at jeg kom inn på stellerommet/doen. De kom også med ymse, ufine forslag om føle på doen. Jeg blei jæ... frustrert ettersom jeg hadde sinnsykt spreng og togturen mellom Bergen og Oslo er laaang. En utrolig grei og forståelsesfull konduktør lot meg bruke kontoret hans. Før disse bråkete idiotene skulle gå av på Nesbyen hadde de også rukket å spy ned hele stellerommet så det måtte stenges *frustrert og forbanna* De glemte igjen den ene kompisen sin som hadde slokna fullstendig og han blei henta av politiet i Drammen (hah!!) Konduktøren var den som virkelig reddet dagen altså...hadde det ikke vært for han så hadde jeg aldri reist med barn på tog igjen. Hjemme på østlandet var alt bare velstand. Småens besteforeldre (mine foreldre) var helt i hundre tusen over besøket. Mange av mine venner traff småen for første gang og vi gikk masse trilleturer rudtomkring. Det var ufattelig deilig å være hjemme, veldig avslappende. Spesielt deilig var det siden jeg var sint og lei og frustrert på borettslaget vårt. Begge vaskene gikk tett før vi reiste (dvs rørene mellom vaskene). Sleit veldig med å få vaska opp, pussa tenner etc da. Vaktmesteren hadde visst slutta med å åpne vaskene for folk så vi fikk beskjed om å helle en flaske klorin i hver vask, pøse på med varmt vann og la det stå. Dette gjorde vi før vi reiste og svigersøster som skulle passe chinchillaen fikk beskjed om å starte oppvaskmaskina om vaskene var bedre. Men nei! Ikke litt bedring engang. I tillegg kom det en lapp fra styret i gangen (før vi reiste) om at prisen på vaskepolettene skulle dobles fom mai. (et par dagers varsling). Så da vi skulle handle vaskepoletter (de selges 2 ganger i uka) 10 minutter etter at de hadde begynt å selge polettene (det starter kl 11 på onsdager) var de utsolgt fordi folk hadde hamstra. Torsdagen (den andre salgsdagen) var de også utsolgt. (Hva pokker skal en barnefamilie gjøre om de ikke får vaska??!!) Vi vaska litt hos svigers og dro med en del skittentøy hjem til østlandet. Etter en del telefoner til vaktmester kom han å åpna vasken vår likevel (mot 300kr). Hallelujah!! Forresten så klarte pappa å punktere på vei inn på parkeringsplassen utenfor Oslo s (den der man henter/leverer folk). Og så var verktøyet hans i feil størrelse etter en del god gammel dugnadsånd fra diverse folk, unge og gamle så fikk de av det gamle dekket og på med det nye. Aner ikke hvor mange folks verktøys"kasser" vi fikk prøve men det gikk til slutt. Etter en deilig uke hjemme i stooor enebolig, med kjapp og god vaskemaskin og tørketrommel, med badekar, masse venner etc etc var det tid for hjemturen. Vi ringte inn å bestilte på morgentoget denne gangen, betalte med visa så det var bare å sette seg på toget. Nesten framme i Oslo fikk vi høre på radioen av Bergensbanen var stengt pga flom :o Vi ringte kundeservice og fikk beskjed om at de trodde vannstanden ville synke ellers ble det buss fra Gol til Ål. *grøss og gru*. Konduktøren informerte oss da vi kom på toget av det sannsynligvis ble buss *hulk*. Men vi fikk veldig god plass til Gol for det var to togsett (altså to av alt også "barnevogner"). Vi hadde den ene "barnevogna" for oss selv og satte oss i en 4-seters gruppe med småen i vognbagen i det ene dobbelsete og oss i det andre. Flommen blei bare værre så vi måtte ta buss fra Nesbyen og det ville bare bli et togsett fra Ål og til Bergen. (skulle gå med hårfin margin med plasser). Og herreguuuud for et kaos på Nesbyen da alle skulle trenge seg inn i busser. :o Og ingen brøy seg med en baby i bag de skulle presse fra alle kanter for å komme først. Skal love at jeg freste og beit ifra meg ja. Vi fikk sede vogna med en dame i rullestol som fikk taxi så det ble noe mindre bagasje å bekymre seg over. En traaang (bagen med småen på fanget), vaaaarm, laaang busstur senere var det minst like mye kaos på Ål. Og det å få plass i "barnevogna" var ikke bare lett. Vår egen vogn stod allerede i vogna (snill taxi-mann), men "barnevogna" er den første vogna og dit vil jo alle. Konduktøren jobba fælt med å jage ut folk som ikke reiste med barn (var en del med barn i den "barnevogna" vi ikke satt i til Nesbyen). Og etter litt bitchy opptreden fra ho mor fikk vi en bra plass for oss og småen likevel. Og resten av togturen gikk helt greit. Fullt med folk men greit nok, de i samme vogn som oss var veldig greie og ho i rullestol falt totalt for Konrad. Hadde vi vært litt heldigere hadde det egentlig vært perfekt å reise med baby og nsb. Men jeg syns mer synd på en klassekompis av meg. Han jobber på Bergensbanen og skulle på jobb når vi var fremme i Bergen. (Han ga oss billig billig mat på turen nedover...kjekt!). De trengte det doble togsettet vi reiste med fra Oslo (var derfor det var dobbelt)...men da det kom et enkelt et pga flom regnet han med en del skrik og skrål fra kunder som da ikke ville få plass....stakkars fyr. Og han står jo midt i smørøyet for å få kjeft. Stakkar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 18. mai 2004 #307 Del Skrevet 18. mai 2004 Puh... Litt av noen togturer, må jeg si! :o Jeg hadde nok fått krupp... Men fint at du ikke fikk skrekken, og kan sette deg på toget flere ganger Herlig at du skal flytte fra det borettslaget! :-) Høres mer ut som en studentby enn borettslag... :o Trodde du skulle flytte snart jeg...!? Håper du har det fint ellers! Det virker jo sånn, for til tross for alt styret med borettslag og nsb, så er innlegget ditt i en positiv tone...du får det til! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 18. mai 2004 #308 Del Skrevet 18. mai 2004 Hjelpe meg :o Ante ikke at det kunne være SÅ stress å reise med baby. Tror foreldrene mine får flytte til Vestlandet jeg Flott at dere hadde et fint østlandsopphold da :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 18. mai 2004 #309 Del Skrevet 18. mai 2004 Hjelpe meg :o Ante ikke at det kunne være SÅ stress å reise med baby. VELDIG lett å reise med baby på fly!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #310 Del Skrevet 25. mai 2004 *prøver å lese til eksamen* :-? Cheer me up Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 25. mai 2004 #311 Del Skrevet 25. mai 2004 *lese til eksamensvibber* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 25. mai 2004 #312 Del Skrevet 25. mai 2004 Du er kjempe flink!! Nylig blitt mamma også allerede midt i examens lesing!! Fy filler'n så tøft. Med en sånn vilje klarer du dette så fint..og så husker du vel å kose deg med din lille venn også..Håer du husker å spise og drikke om dagen da.... Tvi tvi og lykke til. Jeg skal tenke på deg!!! Tenker Konrad er stolt av mamma'n sin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 25. mai 2004 #313 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg er imponert! Dette går så fint så! Jeg heier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 25. mai 2004 #314 Del Skrevet 25. mai 2004 Her har jeg ikke vært på lenge ser jeg... Tenker masse på deg og Konrad, men det blir med det... Så han er allerede opp i 56 str. uten at jeg har sett ham...? :oops: Håper du har tatt masse bilder. Eksamen og greier. Visste ikke at du også holdt på med det. Flink jente er du iallefall. Nærmer seg flytting (for hver dag som går - en dag mindre å bo der dere bor nå...) Men tid er noe rart: 4 mnd til flytting: kjempelenge. 4 mnd til bryllup: kjære vene hvordan skal dette gå? Masse klemmer fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #315 Del Skrevet 30. mai 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 30. mai 2004 #316 Del Skrevet 30. mai 2004 Gratulerer med dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 31. mai 2004 #317 Del Skrevet 31. mai 2004 Gratulerer med dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 31. mai 2004 #318 Del Skrevet 31. mai 2004 Har du bursdag? Gratulerer med dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 31. mai 2004 Forfatter #319 Del Skrevet 31. mai 2004 Yess!! Jeg har bursdag Tuuusen takk for bursdagsgratulasjoner Lillrn, Jinx og Meta :bukke: setter stoor pris på det. Ser ut til å bli en utrolig deilig dag. Fikk nybakt brød til frokost (mannen begynte å bake kl 5) og strålende sol og skyfri himmel. Noen må syns jeg har vært snill klemme klemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 31. mai 2004 #320 Del Skrevet 31. mai 2004 Bursdag... Hurra for deg som fyller ditt år Ja deg vil vi gratulere Alle i ring omkring deg vi står Og se nå vil vi masjere Bukke, nikke, neie - snu oss omkring Danse for deg med hopp og sprett og spring Ønske deg av hjerte alle gode ting Og si meg så: Hva vil du mere...? Gratulere Og nå ser du for deg Olga Marie Mikalsen... Og drikker litt Solo... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå