meta Skrevet 11. mars 2004 #221 Del Skrevet 11. mars 2004 :danse: I dag er det treff og jeg HÅPER at du kan komme :danse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 11. mars 2004 #222 Del Skrevet 11. mars 2004 Vi får komme sterkere tilbake ved neste anledning vi to (eller 4) da... Koselig å lese om deg og mannen... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 11. mars 2004 Forfatter #223 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg er kjempeimponert over Mayamor jeg nå (og dere andre som har en liten på utsiden): Hvordan blirdet tid til å oppdatere seg i sin egen og andres dagbøker?? :klø: Konrad er ikke en spesielt krevende og skrikende baby...han sover en del, sutrer når han er sulten, gråter når han blir skiftet på eller badet, smiler og titter seg rundt når han er våken...og er kjempemisfornøyd med å ligge alene i vogga om natta. Så han sover nok en del i vår seng. (Han skulle jo eeeeegentlig fortsatt vært inni meg så jeg syns litt synd på han når han føler seg ensom i vogga...dessuten elsker pappaen hans å ha han tett inntil). Men likevel er jeg nesten utslitt....sovner nesten foran pc`en. Sovner her og sovner der...våkner med en gang Konrad leer på øyelokket Jeg storkoser meg altså...øyekontakt med Konrad er ubetalelig...at han roer seg ned når jeg synger for han er et gigant-kompliment. Men jeg forstår ikke hvordan andre får tid til å oppdatere seg i sin egen og andres dagbøker med lik hyppighet som når man var gravid. Jeg bøyer meg i støvet for supermammaene :bukke: Konrad er hos Farmoren ikveld. De dro for en time siden. Mannen min skulle på jobb og kjørte innom min svigermor med gullgutten. Føles litt rart og ganske trist å være alene hjemme uten han. (Uten begge egentlig...men jeg har aldri vært her uten Konrad siden han ble født)....men hva gjør man ikke for et treff på Friday`s?? Og Maya vi bor nå ikke så langt fra hverandre da. Du kan bare stikke innom...og når Konrad får ute-tillatelse så kan vi komme til deg. I allefall fram til du forsvinner til gokkmokk Må prøve å finne noe klær til ikveld....klær har blitt værre enn jeg trodde. Mammaklærne er veldig store, gamleklærne er veldig små...blææh. Men jeg finner vel på noe så jeg kommer meg på treffet...men da bør jeg nesten gå å pløye klesskapet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 11. mars 2004 #224 Del Skrevet 11. mars 2004 Forelsket i Konrad jeg... Takk for i kveld, det var kjempekoselig!! Åh jeg håper det ikke er lenge til Konrad får komme ut og gå på tur med oss andre... Han var så utrolig nydelig... *sukk* Også veide han ingenting i armene mine. For jeg fikk holde (stjal...)!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 12. mars 2004 #225 Del Skrevet 12. mars 2004 Hei Kjapt innom en tur for å ønske deg en riktig god helg, før jeg setter igang med for helga Kan ikke si at jeg gleder meg til å begynne, men det må jo gjøres for det gjør seg jo ikke selv Tusen takk for en kjempekoselig kveld igår, det var bare så kjekt Og lille Konrad da * smelt Han var bare helt nydelig Helge fra Pludre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 12. mars 2004 #226 Del Skrevet 12. mars 2004 Så du også kom i går... Bare meg som ikke kunne...?:cry: ja, ja - neste gang - neste gang... Jeg er kjempeimponert over Mayamor jeg nå (og dere andre som har en liten på utsiden): Hvordan blirdet tid til å oppdatere seg i sin egen og andres dagbøker?? Men jeg forstår ikke hvordan andre får tid til å oppdatere seg i sin egen og andres dagbøker med lik hyppighet som når man var gravid. Jeg bøyer meg i støvet for supermammaene Tror ikke det er noen grunn til det akkurat... Er vel heller slik at det er husarbeidet som får lide... :oops: Hybelkaninene ser på meg som supermamma da... Jeg sitter stort sett når Andreas sover jeg da. Kanskje jeg skal ta meg tur opp til den en dag i neste uke da...? Må jo få se lille Konrad... Ha en flott helg. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 12. mars 2004 #227 Del Skrevet 12. mars 2004 God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 13. mars 2004 Forfatter #228 Del Skrevet 13. mars 2004 Og hurra hei og hopp jeg er så glad i dag og hei og hopp og heisann (noen som husker den haren i reveenka??). Vi var på helsestasjonen med Konrad igår og han veide hele 2220g Det er utrolig deilig at han legger på seg og få bekreftelse på at vi gjør ting riktig. Vi har nemlig slutta å vekke han hver 3.t for bleieskift og mating. Han får stort sett våkne selv og si ifra når han er sulten. (Og det varierer fra under èn time til seks timer) og nå spiser han mye mer også. I tillegg prøver vi litt å amme. Han blir heeeeelt hyperaktiv av det. Og superlykkelig av å få sutte på puppen. Hiver hodet fram og tilbake, gaper så høyt han kan og puster som om han nettopp har kommet i mål etter maraton. Men han skjønner ikke alltid helt hva han skal da..og sliter seg litt ut så han får flaske etterpå. (Han blir litt utålmodig etterhvert). Han tar noen skikkelige sugetak før han smatter på brystknoppen, og så må vi til å prøve med et nytt tak. Blir bra når vi klarer det bra begge to. :enig_animasjon: Og så har jeg vært hos legen for kontroll av blodtrykket. Og nå var det nesten helt normalt igjen. så jeg trenger ikke flere sjekk før 6-ukers kontrollen. Men da tror jeg at jeg vil til en av de kvinnelige legene....jeg er ikke så begeistert for GU og selv om legen min og jeg har en mer behagelig tone nå så...liker jeg det ikke. Men det haster ikke å tenke på det enda. Og sist men ikke minst så var det jo treff på torsdag. Kjempekoselig som vanlig. Spesielt gøy var det å se ny dag sin mage og vite at min egentlig skulle vært enda større og barnet i magen hennes sannsynligvis er større en barnet mitt som er utenfor. Ganske sprøtt Det var selvfølgelig trist at Mayamor ikke kunne komme. Men nå gleder jeg meg til besøk jeg....blir koselig det. Jeg var temmelig nervøs for Konrad, men hadde ingen grunn til det. Han så ikke akkurat ut til å ha tatt skade av en liten tur ut. Så vi tar han nok med ut litt og litt fremover også. Har mine tvil om at det er nødvendig å vente til 3kg eller om det i det hele tatt er lurt at ungen ikke får frisk luft før det. Konrad og KT er kjempefornøyd med den lille blå bilen Konrad fikk av Erik (den matcher jo bilen vår). Og sokkene Magnhild hadde strikka var såå skjønne og deilige. :bukke: Det var morro å treffe gjengen igjen. Vi gleder oss til neste gang. Mayamor Husarbeidet vårt lider også....har blitt flink til å rydde unna og skjule rot når vi får besøk. Men ellers går det litt på halv tolv her også. Har klær som ble vaska på tirsdag som enda ikke er lagt sammen :oops: Men jeg har funnet en unnskyldning nå da. Jeg pumper. Det tar litt tid å pumpe, litt tid å finne passende oppbevaringsbokser (minker hele tiden da en del havner i frysen) og litt tid å koke pumpeutstyret og flaskene. Så det går noe tid der og det syns jeg kunne passe fint som en unnskyldning til alt det andre som ligger å skulle vært gjort. På fredag var vi akkurat midt mellom termin og fødselsdagen til Konrad. Og enda er det 18 dager igjen til UL termin. Ganske villt...han er jo 3uker imorgen. Men jeg foretrekker å ha han her på utsiden sammen med meg :-) Men nå er det desperat pumpetid. Det vokser og vokser under genseren (ganske stilig egentlig....har aldri hatt spesielt store pupper så jeg nyter utseendet nå for tiden..hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 14. mars 2004 #229 Del Skrevet 14. mars 2004 Heisann Ionaa Takk for sist. Kjempekjekt å treffe deg igjen og selvfølgelig se lille Konrad. Han var bare helt nydelig Så flott at han vokser og legger på seg Han kan vel ikke annet med sånne omsorgsfulle foreldre Håper det ikke går så lenge til han takler ammingen helt bra. Og grattis med bedring av blodtrykket. Kjekt at det går rette veien. Helt enig med deg ang. GU. Jeg liker fastlegen min, men han har aldri tatt GU på meg, og det har jeg ikke lyst til at han skal gjrøe heller. Når den tid kommer vl jeg be om en henvisning til min faste gynokolog. Han gjør jo bare sånne undersøkelser, så det er helt greit å gå til han (helt greit og helt greit - ok er vel mer riktig å si)... Magen min vokser ja Skjønner det er rart for deg å tenke på at din mage etter planen skulle vært enda større. Rart for meg å se Konrad og tenke på at mirakelet i magen sannsynligvis er større - wow. Lurer veldig på hvor stor bebisen min er og når han/hun kommer ut til oss. Håper du har en fin søndag og at uken vil være likeså Klem ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 15. mars 2004 #230 Del Skrevet 15. mars 2004 Takk for sist! Konrad var bare helt utrolig nydelig, og utrolig liten :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #231 Del Skrevet 17. mars 2004 Idag er det 14 dager igjen til UL-terminen min gett :o og 3,5 uker siden Konrad ble født...hehe. Tenk om jeg skulle hatt han innabords enda da...han er jo stooor. Jinx: Hvilken type multivitamin gir du guttene dine?? Vi gir nå d-vitamindråper og folsyre (begynner med jern om en stund). Helsesøster sa at multivitaminene (bio-vit) sikkert var pga d-vitaminene og at dråpene da holdt. Men hvorfor står det da ikke heller d-vit.dråper på skjemaet over tilskudd som vi fikk av barnelegen istedenfor biovit?? 5ml Biovit er mye for babyer under 2500g, spesielt siden det er seigt og klissete, noen dråper d-vit er vel bedre da??? Småen prøver puppen som bare det. Får noen ganger skikkelig tak og suger godt. I noen sekunder og så gir han opp og bare ligger å slikker på de dråpene som renner ut Så prøver vi igjen og igjen til han sovner 20-30minutter senere. Kunne tatt himla lang tid om han da skulle fått i seg de 60-90 ml han nå spiser til hvert måltid Klærne vi fikk av Magnhild lukter utrolig godt. Har glemt hvor godt nyvaskede klær kan lukte. Her bruker vi parfymefri såpe og skyllemiddel fordi jeg klør noe inn i granskauen om vi bruker noe annet på undertøyet så da bruker vi likegodt det luktfrie greiene på alle klær. Mulig jeg kjøper nytt skyllemiddel som jeg kan bruke på alt annet enn undertøy...mmmm... Tror jeg stuper snart. Det var et eller annet jeg logga meg på for å skrive....men jeg har glemt det. Derfor kom alle andre rare greier som jeg skreiv mens jeg prøvde å komme på hva det var jeg egentlig skulle skrive. Nå fikk jeg nettopp suss av Konrad. Mannen har nettopp mata han og kom bærende inn så jeg skulle få en suss før de rapte. Har forresten lagt inn et nytt bilde av gullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 18. mars 2004 #232 Del Skrevet 18. mars 2004 Jinx: Hvilken type multivitamin gir du guttene dine?? Vi gir nå d-vitamindråper og folsyre (begynner med jern om en stund). Helsesøster sa at multivitaminene (bio-vit) sikkert var pga d-vitaminene og at dråpene da holdt. Men hvorfor står det da ikke heller d-vit.dråper på skjemaet over tilskudd som vi fikk av barnelegen istedenfor biovit?? 5ml Biovit er mye for babyer under 2500g' date= spesielt siden det er seigt og klissete, noen dråper d-vit er vel bedre da??? Mine prinser får daglig : Folinsyre 0,5ml Jern (Neo-Fer) 0,25ml x 2 Barn som ammes skal ha 2,5ml tran (eller 0,1ml D-vit tilsvarer 5 dråper) og Multivitamin 2,5ml x 2 (MULTI - ikke biovit) Barn som får MME skal ha 5ml tran daglig.. Du er kjempe flink som fortsatt jobber hardt med å få i han puppen.. :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 21. mars 2004 #233 Del Skrevet 21. mars 2004 Andreas får D-vitamin dråper. Er det spesielt med folsyre - siden Konrad er premature ...? :oops: Håper å kanskje kunne ta en tur i løpet av uken... Vil jo se hjerteknuseren din snarest mulig... :hjerter2: Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 21. mars 2004 #234 Del Skrevet 21. mars 2004 For en nydelig, liten gutt dere har skapt sammen! :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 21. mars 2004 Forfatter #235 Del Skrevet 21. mars 2004 Pondusa: :bukke: takk takk :bukke: Man blir selvsagt litt (og ikke bare litt) stolt av å høre skryt av babyen sin. Thihi. Og det var en vakker måte å si det på..."skapt sammen" Fy søren så for tiden går. Idag er det 4uker siden Konrad kom til verden :o Og man kan trygt si at han har vokst. Han kan spise så utrolig mye (jeg tror i allefall at det er mye...det er uansett mye mer enn jeg noen gang trodde vi kom til å klare å tvinge i han før om lenge). Men han er ikke noen enkel puppe-gutt for tiden Vi prøver og prøver. For et par dager siden var han kjempeflink og mor ble så stolt og ivrig, trodde at vi hvert øyeblikk kunne fullamme. Men i det siste har han ikke vært spesielt interessert. Han gaper ikke like mye og han ligger gjerne og bare sløver med halve brystvorta i munnen Igår satt vi over to timer i strekk for å få det til...(mannen var på jobb og da Konrad ble ild-sulten oppdaga jeg at ingen flasker var rene...ulp) og jeg ende da opp med å ta en av smukkene fra tåteflaska og la over brystvorta. Og da blei det fart på`n gitt. Men oioi så sår jeg ble....Vi får bare fortsette å prøve. Går det ikke framover ringer jeg ammehjelpen tenker jeg. Maya: Jaaaaa!!!! Bare kom!!!! Han har blitt ganske så stor i det siste altså. Merkes godt på en så liten kropp. Jeg aner ikke om folsyren har med prematuritet (?) å gjøre. Jeg fikk et skjema av barnelegen hvor det stod hva slags tilskudd som skal gis til barn med fødselsvekt under 2500 g. Det står folsyre, Biovit (el.l), tran, jern ol (Husker ikke om det var alt). Kan jeg mase mere på deg Jinx????? Jeg har kjøpt Multi nå. Men den inneholder også d-vitamin. Og det er jo ikke bra å få for mye av det.....eller har du en uten d-vit? Du er kjempesnill som hjelper meg med spørsmål :blomst_opp: :blomst_opp: Mormoren til mannen har det ikke helt enkelt for tiden. De har oppdaga enda en svulst hos henne. Jeg fikk vite om den forrige en gang svigermor henta meg på Haukeland. (I begynnelsen av februar). Det var hennes andre svulst og den var visst ondartet. Hun ble operert for den like før Konrad ble født. Og nå for noen dager siden oppdaga de enda en Det er trist. Ho er en steintøff dame. Vi traff henne idag og ho var i strålende humør. Det er nok tyngre for etterkommerne hennes, for ho er egentlig veldig fornøyd med alt som har skjedd i livet. Men de er nå ganske dyktige, legene i Norge, så er det mulig å ordne det...så gjør de vel det. Og da er vi veldig takknemlige. Jeg tenker så fælt på Kali- for tiden. Håper ho føder snart...ho har venta fælt og hatt et tungt svangerskap. Ho var innlagt mens jeg var på Barsel. Og jeg lå å venta på at ho skulle trilles inn på rommet mitt (jeg lå alene akkurat da). Vel..4 uker har gått og Maiken lar vente på seg. Krysser fingrene for at det skal gå av seg selv og at ho føder i natt Så slipper ho enda en igangsetting. Imorgen skal vi vaske klær. Jippii!!! For idag klarte Konrad å tisse ut to bodyer (mulig mamma har litt skyld som ikke klarte å redde de da han tissa under stell) og den siste rene buksa (den siste rene genseren ble gulpa til igår)....så han har gått i 56 klær idag. Staaaaakar. Han svømte virkelig i klærne. Hmmm...vi må begynne å lage takkekort snart vi...men jeg aner ikke hvilket bilde jeg skal bruke (har mange fine bilder)...og så venter jeg på stållinjal og skjærematte fra Panduro. (Mannen er litt lei av at jeg bruker permer, matter ol som skjæreunderlag....har laga dype spor i ganske mye vi har hjemme...hehe...så da sa han at jeg skulle bare bestille underlag og jeg fikk ikke lov å bestille den minste...thihi. Og så har jeg bestilt en blokk til å lage avstøpning av foten til Konrad (som blir et slags stempel)som jeg vil bruke på dåpsinvitasjonene. Dessuten digget jeg invitasjonen til Jinx. Utrolig flott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 21. mars 2004 Forfatter #236 Del Skrevet 21. mars 2004 :hoppe: JIPPIIII!!! Fikk tekstmelding fra Kali-: "Maiken Emilie ble født kl 21:25 i kveld. Hun er 3910 gr, 36 cm rundt hodet og 50 cm lang. Lang og vond fødsel, men vi har det bra begge to. Universets peneste" :hoppe: Må være universets peneste jente, for jeg har universets peneste gutt...så det så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 22. mars 2004 #237 Del Skrevet 22. mars 2004 :hoppe: Åh det var bra!!! Vi må prates!! Magnhild og Erik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 22. mars 2004 #238 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg spurte på sykehuset om jeg kunne gi D-vit dråper isetdet for tran siden de absolutt ikke ville ha tran.. Å de sa at det var greit så .. Å de vet jo at de får multi... Skal høre med helesesøster igjen på torsdag sånn for sikkerhetsskyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 22. mars 2004 Forfatter #239 Del Skrevet 22. mars 2004 Må skryte litt av Konraden da..(spesielt siden jeg klaget sist). Sent igår kveld/natt viste han seg som en ordentlig puppegutt igjen Jeg fant ut at, nå hiver vi av oss klærne og prøver hud mot hud (småen beholdt bleien på da). Og han sugde som en helt. Ikke tok han puppen ut a munnen hvert 5`te tak heller. Men sugde og sugde og sugde leeeenge. Gjett om mor ble glad Tror hudkontakten hjalp. Idag morges gjorde vi nesten det samme (han hadde body). Gikk ikke fullt så bra, men definitivt en av de beste forsøkene. Blei litt utålmodig etterhvert. Men han kosa seg veldig når han fikk tak. Herrrlig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 22. mars 2004 #240 Del Skrevet 22. mars 2004 Så deilig da!!! Må være veldig artig å få så god fremgang!!!!! Stor klem til lillestoreflinke Konrad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå