Gå til innhold

Havsulens mirakelbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kom sjefen min inn og sa: "Jeg synes gravide journalister som jobber mye og bra fortjener noe pent på pulten sin", og overrakte meg en blomst. :o

Også jeg som gråt i mannens fang i går, og ba han pent om han ikke kunne ordne så jeg kunne få gå ut i permisjon snart. (Hadde en spesielt slitsom dag i går...) :ler:

Har selv hatt følelsen av at jeg ikke har klart å prestere hundre prosent i det siste. Men når hun er fornøyd, fikk jeg ny motivasjon, må jeg si!

Vet ikke om geletypen kan byttes ut, Salamandra - har holdt meg til sitrontypen selv, men i og med at vi lever i et fritt land vil jeg påstå at det er verdt et forsøk! Vil gjerne ha info om forsøket, når kostholdsplanen gir rom for det! :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du at du er er en klok kvinne , Havsulen!! :wink: Jeg skjønner ikke hvordan du alltid klarer å si de rette tingene til den rette personen, en utrolig egenskap!!! :klappe:

Jeg lager også den ostekaken, den er kjempegod,. Har byttet ut citrongele med skogsbær, det var kjempegodt også! Verdt et forsøk vil jeg si, og på sommeren bruker jeg jordbærgele og pynter med jordbær også. Ikke meningen å ødelegge for deg altså...

Søt og fiiin mage du har fått!! :D

Ha en veldig god helg!

:klem:

Skrevet

Heisann Havsulen!!

De blomstene hadde du helt sikkert mer enn fortjent, så koselig med en hyggelig hilsen fra ledelsen når man føler det har gått litt trått!!

GOD HELG :kose:

Skrevet

Både blomster og Kiparos på en dag - det er mye for et hormonelt lite havsulehjerte...

Jeg synes du tar i, men tusen takk!

:klem: fra ei som har fått en god start på helgen!

Skrevet

Hellu! Ville bare si at den kaken smaker fortreffelig med appelsingele også!

God helg!

Skrevet

Jeg sitter her med en oppfatning av at den kaken er helt nydelig - uansett geletype :wink:

Ønsker deg en god helg! :blomst:

Skrevet

Så utrolig koselig med blomst! Må jo være kjempedeilig å jobbe et sånt sted. Jeg fikk vin av min hovedsjef da vi vant en stor kontrakt. Det skal så lite til og er så velig koselig.

Ønsker deg en god helg :blomst:

Meta :klem:

Skrevet

Bare innom med en kjapp søndagsklem :klem2: jeg...

Skrevet

Var vikar som helgemamma i helga, for ei 11-årig jente jeg er fadder til. Hun kom lørdag formiddag og var helt til søndag kveld - og i det tidsrommet gjorde vi følgende:

- bakte rundstykker

- bakte brød

- lagde pizza (hun fikk ta på det hun selv ville)

- lærte 3 sanger på piano

- så Grand Prix, med høytidelig poengiving i stuen

Søndag:

- lagde papirfly

- matet endene

- gikk tur til vaffelhytta i skogen

- hadde papirflykonkurranse

Må si min kjære imponerte. Han sto for både papirflyene og pianoopplæringen, og var tålmodig og engasjert.

Håper det er en forsmak på hvordan det vil bli...

Klart vi ikke vil styre så mye hele tiden med våre egne barn som når vi bare har et døgn som vi kan proppfylle med morsomme ting. Men det var interessant å se hvordan hun forholdt seg til oss.

Trengte masse bekreftelse, var ikke vant til å ta helt enkle valg (eks: melk eller juice, gi poeng til Grand Prix-sangene: "hvor mange poeng ga du, da?", før hun bestemte seg selv, ba om hjelp til å kakke egget, fordi hennes pleide å bli så skeivt)

Håper vi klarer å lære barnet vårt at det ikke betyr noe om egget blir skeivt skåret over... Og at h*n har like stor rett som alle andre til å sin mening om sanger h*n hører.

Skremmende å tenke på hvor mye man skal påvirke menneskene man får ansvar for som foreldre!

Skrevet

Du kommer nok til å bli en fantastisk mor :Nikke:

Og hvis mannen din sitter med samme tanker og refleksjoner som deg, kommer nok han til å bli en fantastisk mor også...eh FAR! :briller:

Hørtes ut som en kjempekoselig helg ihvertfall!

Håper hun etterhvert slappet ordentlig av i "tante" Havsul og "onkel Trane"'s selskap :P

Når det gjelder usikre barn, ville jeg alltid ha prøvd å få dem til å forstå at alle er forskjellige. Jeg ville ha påpekt alle de gangene jeg hadde kakket egget skjevt, og kanskje gjort det med vilje...og tullet litt rundt det, og vist henne at det ikke spiller noen rolle for bakingen...!

Og så ville jeg ha prøvd å understreke hvor forskjellige meninger f eks jeg og Mannen hadde (om f eks sangene).

Ha en fin uke, med fin mage, og fin sjef! :blomst_opp:

Skrevet

Tusen takk for støtte i dagboken min. Det hjalp godt på en nervøs sjel :-)

Syns du og mannen høres kjempeflinke og oppfinnsomme ut! det lover godt for fortsettelsen!

Håper du får en fin uke!

Meta :klem:

Skrevet

Alle barn skulle hatt en "tante" som Havsulen :hjerte:

Det er bare det at når man får egne barn,

har man som oftest ikke lenger overskudd

til å være slik :ler:

:kyss:

Skrevet

Tusen takk for hilsner, Jinx, Lillen og Meta! :blomst:

Vondt å gå til bussen i dag, det kjennes som om noe skal knyte seg. Ekstra vondt med ryggsekk - men jeg skal forsøke å trene rett etter jobb, og da må jeg jo ha med toalettsaker etc.

I går fikk jeg henvisning til bassengtrening for gravide, fra legen min. Fikk plass på en gruppe på dagtid, klokken 10:45. Gruer meg til å fortelle sjefen min om det... Selv om jeg vet at det er i alles interesse at jeg gjør alt for å holde meg i best mulig form.

Jobbet overtid i går, spiste Peppes pizza på jobbens regning. Er mett enda! På en ubehagelig måte. Stakkars lille baby som har en mamma som stapper magen full av pizza. :ler:

Mannen har ommøblert kjellerstuen de to siste kveldene. Rommet ble mye deiligere å være i, plassen er mye bedre utnyttet. Han har pusset rust av bilen også. Nå er fire punkter på vår 30 punkters liste over ting som må gjøres før juli, gjort.

Og apropos husprosjekter:

:hjerte: Prosjekt barnerom :hjerte:

- vegger: fjerne tapet, sparkle, male. Farge?

- golv: Fjerne laminat. Legge furugolv - lutet, oljet og vokset

- tak: male hvitt

- innebygd skap: male utenpå.

kjøpe skapinnredning: kurver og stenger

- møblering: seng, hyller, en stol til voksne

- belysning: lampe over seng og i tak

- gardiner: rullegardin pluss sidegardiner

Gjest lmari
Skrevet

Så flinke dere er i huset!!

... jeg får både lyst på baby i magen og eget hus når jeg leser her inne, jeg!!

Giftesyken får jeg nok av andre steder.....

Men ikke bra at du får vondt i ryggen, da. Er ganske sikker på at sjefen har forståelse - han vil jo at du skal fungere best mulig. Ofte synes sjefer sånne ting er greiere enn man trodde de skulle...

Klem fra en journalist til en annen!! :wink:

Gjest Mayamor
Skrevet

Nå fikk jeg fingen ut til å oppdatere meg i din dagbok også... :sjenert:

Tusen, tusen takk for gode ord. :klem:

Må huske at det ikke bare er gravide som er hormonelle...

En nybakt mamma er det også...

Nå er jeg ikke helt nybakt da - men hormonell - det er jeg... :sjokk::grine::grinele:

Leser i dagboken din om mange som setter pris på gode ord fra deg.

Helt sant:

Noen gode ord varmer og lyser opp en kanskje litt grå hverdag det. :kyss:

Setter veldig stor pris på å lese i dagbøkene.

Klem fra Mayamor

Skrevet

I dag klarte jeg nesten ikke å gå til bussen. Det knyter seg, og gjør at jeg må ta korte skritt. :o Så hvis noen ser ei jente som går museskritt på ca 10 cm i slowmotion, så er det meg...

Var på bassengtrening i går, ble verre etterpå. Og da ringte jeg hjem og var lei meg. Fikk det plutselig for meg at tenk om jeg blir enda verre, tenk om jeg blir sykemeldt, tenk om jeg ikke kan trene noe, kommer til å legg på meg hundre kilo, tenk om jeg... - ja, alt kom på en gang. Mannen skjønte at jeg var på gråten og hentet meg. Plasserte meg på sofaen med ispose under ryggen - det hjelper. Jeg er heldig som har ham! Men litt redd for hvordan dette kommer til å bli, akkurat nå.17 + 5

Skrevet

NEI!!!!!! Huff!! Håper virkelig at det hjelper på etterhvert...

Svigerinnen min fikk krykker i uke 11.. Tror det avlastet godt.. Sikkert ikke gøy å ha, men kroppen din skal jo holde etter fødselen også :trøste: :trøste:

Stor klem fra Meta :klem:

Skrevet

:trøste:

Måtte finne frem krykkene tidlig jeg også..

Det er kjipt..

Men det er kjekt å ha et par krykker stående hjemme,

for enkelte dgaer er mye verre enn andre..

Forferdelig vondt med BL..

De aner ikke hvor heldige de er, de som slipper unna :riste:

Det er normalt at man blir helt ferdig etter bassengtreninga..

Å at det gjør litt vondt..

Men det skal ikke være vondt mens du trener..

Stakkars pia.. :klem:

Skrevet

Hei.

Vil bare gi deg en :klem: og en :blomst_opp: og ønske god helg.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...