Gå til innhold

Supramundane's suppe

Supramundane

Anbefalte innlegg

Det er jaggu bedre enn å nekte seg alt og være sulten, sur og sliten hele tiden :roll:

Det er fullt mulig å slanke seg uten lavkarbo og uten å være sulten, sur og sliten hele tiden ;) Men man må jo selvsagt finne det som fungerer for seg selv :)

Stå på Supra, jeg heier på deg :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fullt mulig å slanke seg uten lavkarbo og uten å være sulten, sur og sliten hele tiden ;) Men man må jo selvsagt finne det som fungerer for seg selv :)

For andre er det sikkert det, men ikke for meg. Jeg har virkelig forsøkt og har bare endt opp med å bli mer frustrert enn jeg var i utgangspunktet - og ikke noe lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg er litt enig med deg her :sjenert: Jeg går ikke på lavkarbo, selv om jeg har redusert kraftig på karbohydrater. Har snart tatt av 10 kg, og er ikke sulten og sur :duskedame:

Uansett hva man velger å gjøre så er det viktigste at kroppen får det den trenger, og at det ikke går utover humøret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at jeg kunne ha lykkes med en lavkaloridiett også, men det er så mange flere feller der for min del. Det er nok litt psykisk, fordi nå som jeg vet jeg ikke skal spise godteri, sjokolade osv osv, så er det ikke noe tema. Jeg lengter ikke etter noe sånt. Det som blir mine "ulovlige" ting er jo potet og brødskiver, det er ganske absurd.. :ler: Det er så mange matvarer jeg kan spise på lavkarbo som jeg virkelig nyter, og da blir det en slags trøst.. Jeg klarer ikke å motivere meg selv godt nok til å drive en lavkaloridiett rett og slett. Vel, jeg klarer det jo ikke på lavkarbo heller.. Man skulle jo tro at å se seg i speilet var grunn god nok, men det fremkaller bare trøstespising.. Jeg VET hva jeg gjør feil, men makter ikke å gjøre noe med det. Så blir jeg sint på meg selv, og veksler mellom å gi opp, å trøstespise, og å legge nye planer for hvordan jeg skal klare å gå ned i vekt. Siden jeg først virkelig gikk inn for å gå ned i vekt har jeg LAGT PÅ MEG nesten 30kg. Det er jo helt latterlig. Og ganske utrolig!

Noe må jo skje, for jeg har ikke noe lyst til å dø av hjerteinfarkt eller noe annet jævlig før jeg runder 40.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fæle med overvekt er at det veldig mentalt også... det sitter mye selvforakt i en sjokoladebit eller en kake, eller ei bøtte iskrem :sukk:

Jeg er sikker på at du får det til Supra - helt sikker. Du får jo til andre ting så å si du ikke greier dette, som strengt tatt bare er å gjøre seg selv en tjeneste - ja det er jeg i allefall sikker på at du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt for min del er kun mentalt. Jeg har all kunnskapen jeg trenger for å kunne klare å gå ned i vekt, men jeg legger ut feller for meg selv og jobber mot meg selv hele tiden. Samtidig har jeg liksom ventet på den store "wake-up call'en" som skulle komme. Den dagen motivasjon ikke ble noe tema lengre, at situasjonen bare sank inn og jobben gikk av seg selv. Veeel.... den dagen kan jeg nesten ikke vente på lengre.

Jeg prøver å se meg selv ett år frem i tid - i lavkarboøyne. Hvor kan jeg være da? Hva kan jeg ha oppnådd? Hvor sunn kan jeg være? Jeg liker å tenke på det, og det motiverer meg. Jeg vet jo at det er mulig, og at det ligger i mine hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å se meg selv ett år frem i tid - i lavkarboøyne. Hvor kan jeg være da? Hva kan jeg ha oppnådd? Hvor sunn kan jeg være? Jeg liker å tenke på det, og det motiverer meg. Jeg vet jo at det er mulig, og at det ligger i mine hender.

Gode tanker og tanker som antagelig gjør at motivasjonen øker og at jobben kanskje blir lettere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Vekkeren kommer ikke til alle, ikke på samme viset :klemmer: Noen må oppsøke den selv, ved å finne ut hvordan det virkelig står til med kroppen.

Kan anbefale "du er hva du spiser"-programmene, de har gitt meg mer enn ett tips på veien. Sett i sammenheng med bmi, at jeg bare får kjøpt bukser som passer på Lindex og kapp ahl, fant jeg min lille vekker der.

Jeg tror du har motivasjonen i deg til dette, bare la den slippe til! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel tenkt å utsette det til over sommeren jeg også,... men jeg er så LEI av å være tjukk. Haha, det høres jo helt merkelig ut. Men jeg er drittlei. Det er slitsomt og varmt, alt er tungt og vanskeligere enn det trenger å være. Lavkarbo fungerer, så jeg må være en idiot som ikke holder ut over tid. Jeg legger for mye press på meg selv. Jeg må lære meg at jeg kommer til å sprekke - og at da gjelder det å bare fortsette. Når jeg sprekker, eller har en planlagt utskeielse (middag med venner f.eks) så klarer jeg ikke å hente meg selv inn igjen. Det er det jeg må jobbe med...

Overvekt for min del er kun mentalt. Jeg har all kunnskapen jeg trenger for å kunne klare å gå ned i vekt, men jeg legger ut feller for meg selv og jobber mot meg selv hele tiden. Samtidig har jeg liksom ventet på den store "wake-up call'en" som skulle komme. Den dagen motivasjon ikke ble noe tema lengre, at situasjonen bare sank inn og jobben gikk av seg selv. Veeel.... den dagen kan jeg nesten ikke vente på lengre.

Jeg kjenner meg utrolig godt igjen i dette. Og jobber også med alt dette mentale. Jeg har kunnskapene om ernæring, men hjernen min vil ikke samarbeide med meg. Jeg må jobbe med omprogrammering og det tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, og håper, at jeg kan.

En dag av gangen, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror, og håper, at jeg kan.

En dag av gangen, ikke sant?

Klart du kan - og en dag av gangen er utrolig lurt. Snubler man litt en dag så kan den neste bli den beste dagen.

Håper denne dagen blir knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

God morgen Supra :)

Klart du kan! Og her inne får du støtte, råd og alt du måtte trenge for at du skal klare det denne gangen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff med mitt kosthold om dagen, tror jeg at jeg bare sniker meg stille og rolig bort herfra... Ikke lett å være godtesyk hele tiden og masse familie på besøk for å hilse på nurket. Det har blitt en del kaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er godt å ha havnet sammen med en gjeng som virker å ha et sunt syn på slanking og kropp. Jeg kjenner at det hjelper på min motivasjon til å stå imot søtsuget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er godt å ha havnet sammen med en gjeng som virker å ha et sunt syn på slanking og kropp. Jeg kjenner at det hjelper på min motivasjon til å stå imot søtsuget...

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er mye nytte i å være i samme båt med mange andre. Jeg har faktisk startet en slankeblogg i all offentlighet - det er superskremmende og forpliktende på en gang. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle være så tøff. Men det er jeg. ( :ler: )

Hvis noen av dere har lyt til å se den og følge med den ville jeg blitt veldig glad. Den er direkte linket til hobbybloggen min, men jeg sender gjerne adresse på PM. Det er ikke til å komme unna at noen folk vil slenge dritt, internett er fullt av idioter. Men selv idioter har sin nytte - det er mye motivasjon i en kjempeidiot. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...