Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #181 Del Skrevet 22. mai 2010 Beklager men må spørre.. Har Steinar40 dame? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #182 Del Skrevet 22. mai 2010 Sant nok, men i ditt hode er jo alt på dine premisser, dine vurderinger og avgjørelser.Da er det ikke mye enighet, unntagen hun er veldig underdanig og lar deg ta styringa. Hadde leieboere som var slik jeg, han virket hyggelig han, hun og, men hun kunne jo ikke ta en avgjørelse, uansett hvor liten og ubetydelig avgjørelse det var. Jeg måtte høre med han fikk jeg alltid beskjed om. Hmrf Jeg syntes oppriktig synd på henne da, noe så viljeløst og antakelig lydig menneske var skremmende å møte. Jeg antar det er ei slik ei som vil fungere med deg, Steinar40. Ei sånn dame skulle jeg hjulpet med bygge opp selvtilliten og selvfølelsen hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #183 Del Skrevet 22. mai 2010 Beklager men må spørre.. Har Steinar40 dame? Det er under utredning. Kanskje har jeg snart det, eller kanskje ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. mai 2010 #184 Del Skrevet 22. mai 2010 I et parforhold ønsker begge parter å ha en viss kontroll over den andre - vil jeg påstå. Det blir rimelig naivt å innbille seg at man kan oppføre seg som singel når man lever i sammen i et parforhold. Utflukter igjen. Du svarer ikke på det jeg spør om. Hvorfor har du behov for å ha kontroll? Hva er det du frykter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #185 Del Skrevet 22. mai 2010 Utflukter igjen. Du svarer ikke på det jeg spør om. Hvorfor har du behov for å ha kontroll? Hva er det du frykter? Det sier seg jo selv. Det alle med mer enn 3 hjerneceller frykter i et parforhold. Utroskap. Og det kan være ulike typer utroskap - f.eks økonomisk etc. - ikke bare seksuelt. I praksis gjelder det altså alt som gjør parforholdet ubehagelig eller upraktisk for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. mai 2010 #186 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Det sier seg jo selv. Det alle med mer enn 3 hjerneceller frykter i et parforhold. Utroskap. Og det kan være ulike typer utroskap - f.eks økonomisk etc. - ikke bare seksuelt. I praksis gjelder det altså alt som gjør parforholdet ubehagelig eller upraktisk for meg. Antyder du at jeg ikke har flere enn 3 hjerneceller? Jeg skal fortelle deg en bombesikker måte å drive en partner til fortvilelse og utroskap på, nemlig å oppføre seg som deg, ved å ville binde og kvele sin partner, alltid ha henne under oppsikt, være sjalu på alt som kan dreie hennes tanker vekk fra deg. Det er unormalt, men det er du vel ute av stand til å forstå. Endret 22. mai 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #187 Del Skrevet 22. mai 2010 Antyder du at jeg ikke har flere enn 3 hjerneceller? Jeg skal fortelle deg en bombesikker måte å drive en partner til fortvilelse og utroskap på, nemlig å oppføre seg som deg, ved å ville binde og kvele sin partner, alltid ha henne under oppsikt, være sjalu på alt som dreie hennes tanker vekk fra deg. Det er unormalt, men det er du vel ute av stand til å forstå. Dette (denne tråd) forklarer uten skygge av tvil hvorfor hun i 2 -3 år har holdt Steinar40 på gress. (Leste de i en annen tråd) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #188 Del Skrevet 22. mai 2010 Ja, du har selvfølgelig helt rett i at 2 ulike individer som regel vil ha totalt ulike erfaringer ved samme alder. Men mitt poeng var at ett og samme individ ikke har de samme erfaringene i sine yngre år som h*n har fått i sine senere år i livet - naturlig nok. Ikke sant? Ehhh... Selvsagt, men nå snakker du deg bort igjen. Og som sagt tidligere, sunn fornuft er noe de fleste opparbeider seg mere av med årene. Som ung har man altså ikke den helt store forståelsen på dette området. Hvor vil du egentlig med dette utsagnet? Jeg forstår ikke helt hva du argumenterer med dette. Det er svært intetsigende og veldig åpent for fortolkning. Du må være mer konkret og fortelle hvilke situasjoner alder/ sunn fornuft har noe å bety i denne diskusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 22. mai 2010 #189 Del Skrevet 22. mai 2010 Da jeg leste dette, var reaksjonen min omtrent slik: Nei, han er så absolutt ingen dott! Og det er ikke jeg heller. Vi er likeverdige i forholdet. En av grunnene til at han er den rette for meg, er fordi han gir klart uttrykk for hva han mener. Og han bryr seg om hvordan jeg ser ut. Som jeg skrev: han sier sin mening, jeg bestemmer om jeg vil ta hans mening til etterretning. Nå setter jeg faktisk stor pris på hans mening, og lytter gjerne til det han har å si, men avgjørelsen er alltid min egen. Og det er den forskjellen du ikke ser. Du sier "my way, or the high-way", og gir uttrykk for at om hun ikke er enig med deg, er det likevel din avgjørelse som gjelder. Du viser ingen respekt for hennes ønsker og valg, men krever at hun skal respektere dine ønsker og valg. Min mann gir klart uttrykk for hva han ønsker, men også at valget er mitt eget. Han viser meg respekt, og får respekt tilbake. Jeg lytter til hans meninger, av respekt for ham. At du ikke evner å se den forskjellen sier mer om deg, enn om min mann. Sånn var min mann også, og vårt forhold. Respekt må gå begge veier, det er ikke enten min vei eller ut, man lytter til hverandres meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 22. mai 2010 #190 Del Skrevet 22. mai 2010 Du har rett i at det er slitsomt å måtte kontrollere andre. Men jeg har faktisk et maskulint behov for å ta meg godt av og passe på at dama mi har det bra på alle måter. Det må jeg bare innrømme. Å ta seg godt av dama og passe på at hun har det bra har ingenting å gjøre med at du skal bestemme alt fra bekledning til hvem hun er venner med, og det kun fordi du er mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 22. mai 2010 #191 Del Skrevet 22. mai 2010 Og du innbiller deg da at han skal ta min side når han vet at du tenker helt motsatt? Ja, da er du naiv vettu Beklager, men i vårt forhold så er det åpent for både argumentasjon, uenigheter og diskusjon, så om han hadde vært enig med deg så hadde han sagt det. Vi har tillit her i forholdet og lyver ikke om slike bagateller til hverandre. Men jeg vet jo at det ikke er sånn det fungerer for deg. Det er du som er skrekkelig enspora og naiv her, Steinar, som tror at alle menn tenker som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #192 Del Skrevet 22. mai 2010 Dette (denne tråd) forklarer uten skygge av tvil hvorfor hun i 2 -3 år har holdt Steinar40 på gress. (Leste de i en annen tråd) Dumt å uttale seg om en konkret sak som man ikke kan uttale seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 22. mai 2010 #193 Del Skrevet 22. mai 2010 I et parforhold ønsker begge parter å ha en viss kontroll over den andre - vil jeg påstå. Det blir rimelig naivt å innbille seg at man kan oppføre seg som singel når man lever i sammen i et parforhold. ... og igjen, vi innbiller oss ikke at vi kan leve som singel når vi er i et forhold... Kontroll er et negativt ord og i et forhold med to oppegående voksne personer er det ikke nødvendig med kontroll på den måten som du uttrykker i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 22. mai 2010 #194 Del Skrevet 22. mai 2010 Å, så uendelig trist for oss. Boo-f**king-hoo. Ha meg unnskyldt mens jeg tusler til kjøleskapet og henter min Bollinger for å skåle for et liv i salig Steinar-frihet. Spanderer du et glass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #195 Del Skrevet 22. mai 2010 Hvor vil du egentlig med dette utsagnet? Jeg forstår ikke helt hva du argumenterer med dette. Det er svært intetsigende og veldig åpent for fortolkning. Du må være mer konkret og fortelle hvilke situasjoner alder/ sunn fornuft har noe å bety i denne diskusjonen. Alder / sunn fornuft har noe å bety i absolutt ALLE situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 22. mai 2010 #196 Del Skrevet 22. mai 2010 Beklager, men i vårt forhold så er det åpent for både argumentasjon, uenigheter og diskusjon, så om han hadde vært enig med deg så hadde han sagt det. Vi har tillit her i forholdet og lyver ikke om slike bagateller til hverandre. Men jeg vet jo at det ikke er sånn det fungerer for deg. Det er du som er skrekkelig enspora og naiv her, Steinar, som tror at alle menn tenker som deg. I et normalt forhold er det lov å være uenige og ha forskjellige meninger om ting, må være grusomt å være i et forhold hvor dette ikke er lov og man må balansere på line.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #197 Del Skrevet 22. mai 2010 Sånn var min mann også, og vårt forhold. Respekt må gå begge veier, det er ikke enten min vei eller ut, man lytter til hverandres meninger. Joda, greit nok. Han forteller deg sin mening, du lytter, og fordi du har respekt for ham, så gjør du akkurat som han vil. Hva er da problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 22. mai 2010 #198 Del Skrevet 22. mai 2010 Dumt å uttale seg om en konkret sak som man ikke kan uttale seg om. Sier du? Som uttaler deg om det ene forholdet etter det andre her, utfra små setninger noen av oss nevner her i forbifarten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 22. mai 2010 #199 Del Skrevet 22. mai 2010 I et normalt forhold er det lov å være uenige og ha forskjellige meninger om ting, må være grusomt å være i et forhold hvor dette ikke er lov og man må balansere på line.. Ja, ikke sant. Takk og lov for at jeg har et slikt et, der det er rom for ulike meninger og for å bli enige om å være uenige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #200 Del Skrevet 22. mai 2010 Beklager, men i vårt forhold så er det åpent for både argumentasjon, uenigheter og diskusjon, så om han hadde vært enig med deg så hadde han sagt det. Vi har tillit her i forholdet og lyver ikke om slike bagateller til hverandre. Men jeg vet jo at det ikke er sånn det fungerer for deg. Det er du som er skrekkelig enspora og naiv her, Steinar, som tror at alle menn tenker som deg. Jeg tror aldri noe som helst om ALLE andre. Det er bare dere som innbiller dere at jeg gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg