Gå til innhold

Velge bikini for dama?


Tabris

Anbefalte innlegg

Jeg tror aldri noe som helst om ALLE andre. Det er bare dere som innbiller dere at jeg gjør det.

Da får du lære deg å formidle meningene dine litt bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I et normalt forhold er det lov å være uenige og ha forskjellige meninger om ting, må være grusomt å være i et forhold hvor dette ikke er lov og man må balansere på line..

Ja, ikke sant. Takk og lov for at jeg har et slikt et, der det er rom for ulike meninger og for å bli enige om å være uenige. :)

Er det noen som sier det ikke er lov til å være uenige da? Har ingen problemer med å bli uenig jeg ;):ler:

Men i en del situasjoner kan man ikke bare gå rundt å være uenige når man skal leve i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Joda, greit nok. Han forteller deg sin mening, du lytter, og fordi du har respekt for ham, så gjør du akkurat som han vil. Hva er da problemet?

Hehe, det skrev jeg ikke, jeg sa at vi lytter til hverandres meninger, vi respekterer hverandre uten at det betyr at vi gjør akkurat som den andre vil. Hvis jeg skal velge mellom to klesplagg så viser jeg dem til han og spør hva han mener, og hvis jeg er enig med han så velger jeg det plagget men hvis jeg føler meg mest vel med det andre så velger jeg heller det, og det respekterte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Er det noen som sier det ikke er lov til å være uenige da? Har ingen problemer med å bli uenig jeg ;):ler:

Men i en del situasjoner kan man ikke bare gå rundt å være uenige når man skal leve i sammen.

Klart, hvis den ene ønsker å leve i et åpent forhold og den andre ikke så er jo det en uenighet som er vanskelig og nærmest umulig å leve med. Men ellers er det sånn at uenigheter gjør at man må inngå kompromisser, hvis han ønsker å male et rom rødt men hun heller vil male det blått, ja da må de ble enige om noe annet, kanskje det blir en farge som begge syns er grei eller de dropper å male og lever med rommet som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det skrev jeg ikke, jeg sa at vi lytter til hverandres meninger, vi respekterer hverandre uten at det betyr at vi gjør akkurat som den andre vil. Hvis jeg skal velge mellom to klesplagg så viser jeg dem til han og spør hva han mener, og hvis jeg er enig med han så velger jeg det plagget men hvis jeg føler meg mest vel med det andre så velger jeg heller det, og det respekterte han.

Du må innrømme at jeg var litt smart der? :smoke: hehe

Når du spurte han om hvilket klesplagg du skulle velge, hvor ofte valgte du da det han ville - i 99,9% av tilfellene tenker jeg. Altså fikk han sin vilje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, hvis den ene ønsker å leve i et åpent forhold og den andre ikke så er jo det en uenighet som er vanskelig og nærmest umulig å leve med. Men ellers er det sånn at uenigheter gjør at man må inngå kompromisser, hvis han ønsker å male et rom rødt men hun heller vil male det blått, ja da må de ble enige om noe annet, kanskje det blir en farge som begge syns er grei eller de dropper å male og lever med rommet som det er.

Det blir vel da fort rosa tenker jeg :haar::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke aldershersketeknikk - det er bare rene fakta for pengene. Erfaring kommer først med leveårene.

Ikke :klø: - så når vi som har levd en stund fortsatt er uenig med deg - fordi vi har erfart anderledes - gjelder ikke vår erfaring da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Dumt å uttale seg om en konkret sak som man ikke kan uttale seg om.

Jo, sant nok, men det er ikke en påstand jeg har tatt ut fra luften, men noe du selv skrev i en annen tråd. Riktignok ikke at du brukte ordene "å bli holdt på gress", men slik tolket jeg din forklaring. Å bli holdt på gress har ikke så mange definisjoner, så min tokning kan ikke være helt på viddene.

Men det har jo egentlig ikke noe betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ikke :klø: - så når vi som har levd en stund fortsatt er uenig med deg - fordi vi har erfart anderledes - gjelder ikke vår erfaring da?

Lurer jeg også på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi våre erfaringer er individuelle unntak. Hans erfaringer er generelle og gjelder for de fleste andre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

What?!

Dette er noe jeg aldri har tenkt over for å være ærlig.At min kjæreste skal være med og godkjenne hva jeg skal gå med på stranden?Nei,jeg får da håpe at han stoler på at jeg greier å velge en selv.

Tror ikke min nåværende kjæreste hadde hatt noen interesse av å være med en gang,han hater shopping,men om han hadde likt så hadde jeg kanskje spurt om hans mening.Jeg hadde derimot ikke latt meg styre av hva han måtte mene.

Syns det er opp til meg hva jeg vil gå med og hva jeg er komfortabel med.

Men når det er sagt så kunne jeg ha skjønt om han hadde reagert litt om jeg gikk rundt toppløs og stringtruse(ikke det at jeg ville det),men uansett så handler det jo om å stole på den man er sammen med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha skummet igjennom et par av trådene dine må jeg si jeg ikke er overrasket over at du er singel Steinar40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Forstår Steinar40 jeg, hadde mannen min hatt visse "krav" til badetøyet mitt så hadde jeg nok gjort mitt beste for å følge de. Men ser selv at noen kan tenke at man da er mannens eiendom, han bestemmer og at det er uhørt.

Men for meg er det helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår Steinar40 jeg, hadde mannen min hatt visse "krav" til badetøyet mitt så hadde jeg nok gjort mitt beste for å følge de. Men ser selv at noen kan tenke at man da er mannens eiendom, han bestemmer og at det er uhørt.

Men for meg er det helt naturlig.

Ja, sant. Men det har jo litt med hvordan man legger det fram.

Jeg har to bikinier, og liker begge, men den ene har best underdel. Jeg spurte kjæresten hva han syntes om den andre. Han sa at han syntes den første (den med "best" underdel) var finere på meg, men at jeg selvfølgelig måtte gå i den jeg selv ville, for det var jo ikke han som bestemte hva jeg skulle kle meg i.

Jeg liker at kjæresten synes jeg er fin, og siden han legger det fram diplomatisk, så velger jeg ofte den han liker best, fordi det er han som sier det og jeg verdsetter hans mening.

Kanskje er det sånn Steinar mener han legger det fram også, men det virker ikke slik på meg.

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår Steinar40 jeg, hadde mannen min hatt visse "krav" til badetøyet mitt så hadde jeg nok gjort mitt beste for å følge de. Men ser selv at noen kan tenke at man da er mannens eiendom, han bestemmer og at det er uhørt.

Men for meg er det helt naturlig.

Ja, du er da sannsynligvis noe mer instinktiv enn mange av dine medsøstre i dagens likestillingsamfunn :)

Et av de biologiske ur-instinktene i mange menn, er å beskytte dama mot farer, men også mot konkurranse. Og hvor kommer vanligvis konkurranse om dama ifra? Jo, fra andre menn.

Menn med dette instinktet intakt, er derfor ikke spesielt begeistret når andre menn er for nær dama - f.eks blir da dagens praksis med å ha venner av det annet kjønn et problem.

Ei dame som trigger dette instinktet i en mann, har faktisk gjort noe riktig, fordi det er nemlig veldig vanskelig å slå det av igjen.

Og selv om en slik mann ser på dama (og eventuelle barn) som sin "eiendom", så er faktisk dette vanligvis ingenting å være redd for. Det betyr ikke at han skal bestemme alt over henne. Ikke i mitt tilfelle i hvert fall. Men det finnes sikkert de som vil bestemme alt også. Jeg foretrekker å samarbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke :klø: - så når vi som har levd en stund fortsatt er uenig med deg - fordi vi har erfart anderledes - gjelder ikke vår erfaring da?

Lurer jeg også på!

Din erfaring gjelder selvfølgelig for deg.

Men din erfaring gjelder ikke noe mer for meg, enn min erfaring gjelder for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter å ha skummet igjennom et par av trådene dine må jeg si jeg ikke er overrasket over at du er singel Steinar40.

Å? Fordi at?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Jeg tror at når vi treffer en person som vi blir interessert i så har den personen allerede den klessmaken som appelerer til oss. Og da blir det ikke nødvendig å prøve å omvende den personen til å bruke klær som vi liker, eller styre dem til å bruke klær vi liker. Hvis du ikke liker at en framtidig dame er vulgært kledt så faller du vel heller ikke for en sånn dame, tror jeg da men mulig jeg er naiv.

Jeg så en kar på butikksenteret i dag, han hadde puddelhår og jeg vil kalle det puddelbart, cowboyhatt, allværsjakke og boots. En sånn kar kan være hyggelig og alt det der, men han appelerer ikke til meg og derved vil vi jo heller ikke bli et par. Cowboy-Laila hadde nok likt han, og hun hadde ikke ønsket å endre på noe ved han for hun liker den looken, ut fra hva jeg har lest i tidligere artikler i husmorblader. :ler:

Så jeg skjønner egentlig ikke hva Steinar er redd for, liker han ikke vulgære klær så velger han vel ikke en dame som går sånn kledt. Har ikke helt fått med meg hva han mener med vulgært men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir akkurat det samme - du får lov til å kjøpe hvilken bikini du vil - innenfor visse grenser ;)

Hvordan hadde du regert om det var omvendt da Steinar40 at dama di skulle godkjenne hva du skulle ha på deg på stranden? For det går vel begge veier? Jeg lurer på hva dama di får lov til å bestemme over deg?!

Det er også viktig for meg at samboeren min går kledd fint men jeg går ikke og bestemmer hva han skal ha på seg fordi om! Jeg kan kanskje finne på å kjøpe en fin genser til han til jul men det stopper der. Og det er like greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at når vi treffer en person som vi blir interessert i så har den personen allerede den klessmaken som appelerer til oss. Og da blir det ikke nødvendig å prøve å omvende den personen til å bruke klær som vi liker, eller styre dem til å bruke klær vi liker. Hvis du ikke liker at en framtidig dame er vulgært kledt så faller du vel heller ikke for en sånn dame, tror jeg da men mulig jeg er naiv.

Jeg så en kar på butikksenteret i dag, han hadde puddelhår og jeg vil kalle det puddelbart, cowboyhatt, allværsjakke og boots. En sånn kar kan være hyggelig og alt det der, men han appelerer ikke til meg og derved vil vi jo heller ikke bli et par. Cowboy-Laila hadde nok likt han, og hun hadde ikke ønsket å endre på noe ved han for hun liker den looken, ut fra hva jeg har lest i tidligere artikler i husmorblader. :ler:

Så jeg skjønner egentlig ikke hva Steinar er redd for, liker han ikke vulgære klær så velger han vel ikke en dame som går sånn kledt. Har ikke helt fått med meg hva han mener med vulgært men...

Det er vulgært å vise for mye hud. Offentlig altså.

Jeg syns forøvrig også at tatoveringer ofte er vulgært.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...