Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #121 Del Skrevet 22. mai 2010 Og som sagt tidligere, sunn fornuft er noe de fleste opparbeider seg mere av med årene. Som ung har man altså ikke den helt store forståelsen på dette området. Jeg er nok like gammel som, eller noen år eldre enn, deg, men hva jeg kaller sunn fornuft har jeg sett lite av fra din side i denne tråden. Om det er fordi du feiler i å formidle hva du egentlig mener, eller om det er fordi det du anser for å være sunn fornuft ikke samsvarer med alminnelig oppfatning, er vanskelig for meg å si, men det er helt klart du som går i utakt med alle andre her. Så til trådens tema: Sunn fornuft i en slik sammenheng som diskuteres her, er: Det er jeg som skal gå med klærne, jeg skal bruke klær jeg føler meg komfortabel med å bruke. Derfor er det jeg som skal velge klærne, uansett om mannen min finner klærne mine anstendige nok, eller for vulgære, til å brukes offentlig. Han kan si sin mening om det jeg har på meg, men det er opp til meg om jeg tar hans mening til etterretning, eller om jeg gjør som jeg selv vil. Det samme gjelder for ham. Det er han som skal gå med klærne, det er hans som skal være komfortabel med hva han har på seg, og det er han som selv må velge hva han går i. Jeg kan si at jeg hater at han bruker hawaii-skjortene sine, men det er opp til ham om han ønsker å ta hensyn til min mening eller ikke. Jeg har forresten vært gift med samme mann i mange år, så da kan du jo gjette hvor mange ganger mannen min har prøvd å bestemme hva jeg skal ha på meg på stranden, eller til hverdags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #122 Del Skrevet 22. mai 2010 Og hva slags bikini er det? En som dekker alt fra halsen og ned til anklene med en liten glippe ved navelen? Jeg tror han tenker på en burkini. Hadde typen mitt måtte være med for å godkjenne bikinien jeg kjøpte hadde jeg nok blitt kastet ut ganske fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #123 Del Skrevet 22. mai 2010 Da har jeg bare en ting å si: Du mangler en diger prosjon selvinnsikt! Det kan du godt påstå - uten at du egentlig har noen som helst grunn til å kunne vite noe som helst om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #124 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg tror han tenker på en burkini. Hadde typen mitt måtte være med for å godkjenne bikinien jeg kjøpte hadde jeg nok blitt kastet ut ganske fort. Hadde nok HAN blitt kastet ut ganske fort mener jeg selvølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #125 Del Skrevet 22. mai 2010 Det kan du godt påstå - uten at du egentlig har noen som helst grunn til å kunne vite noe som helst om det. Side opp og side ned bekrefter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #126 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg er nok like gammel som, eller noen år eldre enn, deg, men hva jeg kaller sunn fornuft har jeg sett lite av fra din side i denne tråden. Om det er fordi du feiler i å formidle hva du egentlig mener, eller om det er fordi det du anser for å være sunn fornuft ikke samsvarer med alminnelig oppfatning, er vanskelig for meg å si, men det er helt klart du som går i utakt med alle andre her. Så til trådens tema: Sunn fornuft i en slik sammenheng som diskuteres her, er: Det er jeg som skal gå med klærne, jeg skal bruke klær jeg føler meg komfortabel med å bruke. Derfor er det jeg som skal velge klærne, uansett om mannen min finner klærne mine anstendige nok, eller for vulgære, til å brukes offentlig. Han kan si sin mening om det jeg har på meg, men det er opp til meg om jeg tar hans mening til etterretning, eller om jeg gjør som jeg selv vil. Det samme gjelder for ham. Det er han som skal gå med klærne, det er hans som skal være komfortabel med hva han har på seg, og det er han som selv må velge hva han går i. Jeg kan si at jeg hater at han bruker hawaii-skjortene sine, men det er opp til ham om han ønsker å ta hensyn til min mening eller ikke. Jeg har forresten vært gift med samme mann i mange år, så da kan du jo gjette hvor mange ganger mannen min har prøvd å bestemme hva jeg skal ha på meg på stranden, eller til hverdags. Aha - jeg forstår at du er gift med en dott av en mann som ikke eier meninger og som ikke bryr seg noe om hvordan du egentlig ser ut. Jaja, så lenge dere er fornøyde så er det jo bra det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #127 Del Skrevet 22. mai 2010 Hadde nok HAN blitt kastet ut ganske fort mener jeg selvølgelig. Kommer ikke det helt an på hvem som eier huset/leiligheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #128 Del Skrevet 22. mai 2010 Kommer ikke det helt an på hvem som eier huset/leiligheten? Jeg eier nok leiligheten kjære deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #129 Del Skrevet 22. mai 2010 Aha - jeg forstår at du er gift med en dott av en mann som ikke eier meninger og som ikke bryr seg noe om hvordan du egentlig ser ut. Jaja, så lenge dere er fornøyde så er det jo bra det Men er ikke hun en dott av en kvinne som ikke eier meninger og som ikke bryr seg om hvordan han egentlig ser ut også, da? I følge din logikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #130 Del Skrevet 22. mai 2010 Men nå er jeg spent her. Hvilke erfaringer har du å brijere med Steinar? Du som sitter inne med så mye "livsvisdom". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #131 Del Skrevet 22. mai 2010 Side opp og side ned bekrefter det. Feil. Jeg kommenterer og diskuterer her med alle mulige ulike folk, ofte rundt mer eller mindre teoretiske saker og ting. Dette blir langt ifra det samme som når jeg diskuterer i virkeligheten og ansikt-til-ansikt med dama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #132 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg eier nok leiligheten kjære deg! Stakkars mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #133 Del Skrevet 22. mai 2010 Dette blir langt ifra det samme som når jeg diskuterer i virkeligheten og ansikt-til-ansikt med dama. Nei, selvsagt ikke. Du kan jo ikke fortelle henne hvilket kontrollbehov og hvilken bestemmelsesrett du har på de første datene, da hadde jo alle damene stukket av med en gang. Må lirke det inn over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #134 Del Skrevet 22. mai 2010 Men er ikke hun en dott av en kvinne som ikke eier meninger og som ikke bryr seg om hvordan han egentlig ser ut også, da? I følge din logikk? Jepp, sånn går det som regel når man har vært i sammen med samme individ lenge nok. Men det har absolutt sine fordeler det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #135 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg kan til en viss grad forstå hva Steinar mener. Om jeg var mann, ville heller ikke jeg like at min kjæreste spradet rundt i noe sånt. Men om hun insisterte på å gå rundt med en sytråd-bikini kunne jeg vel heller ikke har gjort noe for å forhindre det. Så bare av ren nysgjerrighet - hvilke bikinier er godkjent, og hvilke er ikke godkjent, Steinar? Bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #136 Del Skrevet 22. mai 2010 Så det å anse din partner som et voksent menneske som er i stand til å kle seg selv, og respektere vedkommendes egen smak, er å være en dott. Hvordan kan du si at man på generell basis ikke eier meninger fordi man respekterer partneres klesvalg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #137 Del Skrevet 22. mai 2010 Nei, selvsagt ikke. Du kan jo ikke fortelle henne hvilket kontrollbehov og hvilken bestemmelsesrett du har på de første datene, da hadde jo alle damene stukket av med en gang. Må lirke det inn over tid. Det er den vanlige taktikken det vettu. Alle - både kvinner og menn - viser bare sine beste sider utad når man vil oppnå noe. Derfor lønner det seg å ta det litt med ro og bli godt kjente først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #138 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg kan til en viss grad forstå hva Steinar mener. Om jeg var mann, ville heller ikke jeg like at min kjæreste spradet rundt i noe sånt. Men om hun insisterte på å gå rundt med en sytråd-bikini kunne jeg vel heller ikke har gjort noe for å forhindre det. Så bare av ren nysgjerrighet - hvilke bikinier er godkjent, og hvilke er ikke godkjent, Steinar? Bilde? Det som er ille er ikke at Steinar ikke ønsker at dama skal gå i trådbikinier, men at han må være med når hun kjøper seg bikini fordi han ikke stoler på dømmekraften hennes. Men sier kanskje mest om hva slags damer Steinar omgir seg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #139 Del Skrevet 22. mai 2010 Det som er ille er ikke at Steinar ikke ønsker at dama skal gå i trådbikinier, men at han må være med når hun kjøper seg bikini fordi han ikke stoler på dømmekraften hennes. Men sier kanskje mest om hva slags damer Steinar omgir seg med. Hehe ja jeg vet. Men om hun virkelig godtar det er hun en dott. Jeg er bare nysgjerrig ettersom de fleste bikinier som selges er ganske like, bare bortsett fra farger og mønster. Så hva er det egentlig som skal til for at en bikini er godkjent/ikke godkjent? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #140 Del Skrevet 22. mai 2010 Hehe ja jeg vet. Men om hun virkelig godtar det er hun en dott. Jeg er bare nysgjerrig ettersom de fleste bikinier som selges er ganske like, bare bortsett fra farger og mønster. Så hva er det egentlig som skal til for at en bikini er godkjent/ikke godkjent? :klø: Ja, men kan jo lure på det, men jeg tror egentlig det beste er ikke bry seg så mye om det fjaset hans. Jeg har væt mye på stranden, og har ennå til gode å se folk fly rundt i bikinier som er vulgære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg