Gå til innhold

Velge bikini for dama?


Tabris

Anbefalte innlegg

Gjest Tidssone

Har ikke noe med det å gjøre. Det dreier seg om å samarbeide og at hun også respekterer mitt syn og min smak, akkurat som at jeg gjør det samme for henne.

Får dama di være med og velge badebukse for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Det blir akkurat det samme - du får lov til å kjøpe hvilken bikini du vil - innenfor visse grenser ;)

Vi lever i år 2010. Skulle jeg hatt en mann jeg måtte spørre om lov, som tillot eller ikke tillot, ville ikke et forhold være liv laga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er i et forhold så er heller ikke jeg singel lenger, men klærne mine deriblant bikini har jeg alltid valgt og kjøpt selv. Jeg velger selv og ville jeg ha mannens mening så kunne han mene noe om de plaggene jeg hadde valgt ut og som jeg var usikker på hvilket av dem jeg ville velge. Mannen min følte ikke noe behov for å bli med meg og handle klær såfremt jeg ikke ba spesielt om det.

Når det gjelder å kunne gå på stranden alene, hvis du ikke liker å gå på stranden og hun liker strandlivet - hvordan blir det da? Må hun gi avkall på strandliv da?

Hvis hun ville gå, og jeg ikke kan eller vil, så måtte hun vel fått lov tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Hvordan skal hun vite hva min smak er hvis jeg ikke forteller henne det?

Hvorfor skal hun følge DIN smak?

Jada, det er mange ting man må endre på når man går fra singel til forhold, men å la andre diktere kleskjøp er IKKE en av dem!

(PS: Jeg har en moteinteressert type så jeg drar han mer enn gjerne med på shopping og får tips som jeg gjerne følger altså, men det er noe helt annet enn hvordan du legger det frem med å godkjenne og tillate)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dama di være med og velge badebukse for deg?

Hun får lov til å være med og påvirke mitt valg, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvordan skal hun vite hva min smak er hvis jeg ikke forteller henne det?

Det er vel innlysende at man snakker med hverandre om det som om alt annet i et (nytt) forhold. Men jeg har en sterk mistanke om at din smak vil bli overordnet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvekandidat

Hun får lov til å være med og påvirke mitt valg, ja :)

Hun får påvirke og du skal velge.. ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hun følge DIN smak?

Jada, det er mange ting man må endre på når man går fra singel til forhold, men å la andre diktere kleskjøp er IKKE en av dem!

(PS: Jeg har en moteinteressert type så jeg drar han mer enn gjerne med på shopping og får tips som jeg gjerne følger altså, men det er noe helt annet enn hvordan du legger det frem med å godkjenne og tillate)

Sålenge dama har god smak, så ser jeg ikke for meg de helt store konfliktene på dette området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får påvirke og du skal velge.. ?!

Ja, jeg velger et eller annet som er akseptabelt for begge :)

Men hvor står det at de gjør dette hvert år?

Et år med 5 uker (hele ferien) i fra hverandre er betenkelig nok spør du meg. Forstår godt at folk begynner å spekulere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal hun vite hva min smak er hvis jeg ikke forteller henne det?

Hvis hun hadde helt fæl klesstil i utgangspunktet, ville du valgt henne da? Du likte vel hele henne, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Ja, jeg velger et eller annet som er akseptabelt for begge :)

Et år med 5 uker (hele ferien) i fra hverandre er betenkelig nok spør du meg. Forstår godt at folk begynner å spekulere da.

Nå tenker jeg mer på at hun skal få lov til å være med og påvirke din bekledning, mens du skal godkjenne og tillate hennes klesvalg.

Jeg kan ikke være som folk flest for jeg tenker som så at et ektepar som består av to voksne personer er i stand til å ta de valgene som passer for dem, og hvis det innebærer at en av dem får oppfylt en drøm som går på bekostning av felles ferie et år, ja så godtar jeg det uten spekulasjoner og tenker med meg selv at her er det en raus ektefelle som unner den andre ektefellen en opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun hadde helt fæl klesstil i utgangspunktet, ville du valgt henne da? Du likte vel hele henne, eller?

Tja, det spørs jo litt på om hun var villig til å endre på klesstilen da.

Det spørs også på om hun var kledt vulgært eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg mer på at hun skal få lov til å være med og påvirke din bekledning, mens du skal godkjenne og tillate hennes klesvalg.

Vil hun nekte meg så er det bare å komme med gode argumenter det :)

Jeg kan ikke være som folk flest for jeg tenker som så at et ektepar som består av to voksne personer er i stand til å ta de valgene som passer for dem, og hvis det innebærer at en av dem får oppfylt en drøm som går på bekostning av felles ferie et år, ja så godtar jeg det uten spekulasjoner og tenker med meg selv at her er det en raus ektefelle som unner den andre ektefellen en opplevelse.

Ja, da er du nok ikke helt som folk flest er jeg redd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvekandidat

Tja, det spørs jo litt på om hun var villig til å endre på klesstilen da.

Det spørs også på om hun var kledt vulgært eller ikke.

Men hvis hun var vulgært kledd, noe du misliker i utgangspunktet - hadde du vært interessert i henne da? Jeg hadde ikke funnet det naturlig å bli interessert i en person som har en helt annen klesstil enn det jeg finner attraktivt, og da blir man jo heller ikke sammen med den personen tenker jeg og da er det vel heller ikke nødvendig å få noen til å endre sin klesstil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis hun var vulgært kledd, noe du misliker i utgangspunktet - hadde du vært interessert i henne da? Jeg hadde ikke funnet det naturlig å bli interessert i en person som har en helt annen klesstil enn det jeg finner attraktivt, og da blir man jo heller ikke sammen med den personen tenker jeg og da er det vel heller ikke nødvendig å få noen til å endre sin klesstil??

Det kan du godt si, men når finner man egentlig ut hva slags klær hun liker best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Det kan du godt si, men når finner man egentlig ut hva slags klær hun liker best?

Når du er på date med henne så klart, for meg er det naturlig å kle meg i det jeg liker best når jeg skal ut på date. Og i grunnen finner du det ut før du kommer så langt som til daten, de klærne vi går i til daglig pleier å gi et ganske godt signal om hva slags klessmak man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når du er på date med henne så klart, for meg er det naturlig å kle meg i det jeg liker best når jeg skal ut på date. Og i grunnen finner du det ut før du kommer så langt som til daten, de klærne vi går i til daglig pleier å gi et ganske godt signal om hva slags klessmak man har.

Det viktigste er at hun ikke kler seg vulgært.

Ellers går det sikkert an å påvirke litt i riktig retning etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 15-2 Bikini skal godkjennes på forhånd.

§ 15-3 Godkjent plagg etter § 15-2 kan kun benyttes i følge med partner. Når særlig tungtveiende grunner foreligger, kan det innvilges dispensasjon fra denne bestemmelsen. Dispensasjonssøknad må være innlevert til partner minst en uke før planlagt bruk.

Puh! Hvis det fortsetter å renne på i dette tempoet, blir jeg aldri ferdig med regelboka. Men jeg skal gjøre mitt beste.

(PS. Det med søknad var noe jeg la til selv. Tenkte det er best å holde slikt i ryddige former og avklare planlagt bruk i god tid i forveien. Regner ikke med at Steinar har noen innvendinger mot det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, genialt Fønix! Hvis vi setter opp alle reglene Steinar har bestemt og skal ha kontroll over, så tviler jeg ikke på at vi er på paragraf 15 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Det viktigste er at hun ikke kler seg vulgært.

Ellers går det sikkert an å påvirke litt i riktig retning etterhvert.

Det finner du ut før du dater henne, en kvinne som kler seg ok til vanlig kler seg plutselig ikke vulgært når hun skal på date. Og da er det heller ikke nødvendig å påvirke i den ene eller den andre retningen for du skygger vel unna damer du ikke liker påkledningen til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...