Gå til innhold

Bortskjemt ungdom!


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest chiki

Ganske sikker på at du må være over 18 år for å arbeide et slikt sted. Utelukker jo en del ungdommer det.

Jeg er selv 20år, og begynte å jobbe på sykehjem det året jeg fylte 17år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer veldig an på hvor man bor og hvilket kontaktnett foreldrene har når det kommer til å få seg sommer- og/eller deltidsjobb. Selv har jeg jobbet siden jeg var 15 år. Jobbet tre timer annenhver lørdag i et parfymeri som første jobb. På videregående jobbet jeg som servitør ved siden av skolen, samt at jeg hadde en liten vaskejobb i perioder, mens som student valgte jeg å drive med frivillig arbeid ved siden av studiene og heller jobbe i alle ferier. Det viktigste med å jobbe som ungdom er ikke nødvendigvis pengene, men å ha noe å vise til den dagen man skal ut i fulltidsjobb. Arbeidserfaring - uansett hvor irrelevant den er i forhold til jobben man søker på - er gull verdt og kan vel være det som avgjør om man blir innkalt på intervju eller ei.

For tiden er det kamp om sommerjobbene mange steder, og min bror som har jobbet på sommeren siden midten av tenårene, har ikke fått seg jobb denne sommeren. Han er student i 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...