Gå til innhold

Carl I Hagens ekssvigerdatter er skremt!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

:klappe: Helt enig

Samtidig har jeg også hørt at han skal ha utlevert sin ex-kone og barna på tv-programmet. Fremstilt sin ex-kone for å være kald, og at hun har nektet han hele veien å treffe barna.

Dette kan jeg forstå at enn hver person blir provosert av.

Carl I Hagen har valgt å gå til motangrep. Noe jeg syns er strålende. Jeg har aldri likt Carl I Hagen, men han viser en stor kjærlighet for sin datter så han har nettopp scoret et poeng hos meg :)

Bare så du vet det, dette er datteren til Hagen som han har et med en kvinne han var utro mot. Han hadde nesten ingen kontakt med denne datteren før langt opp i voksen alder, og har visstnok vært lite til stede for sin barn og barnebarn, før i senere tid.

Han viser jo ikke kjærlighet, men at han er iskald og opptatt av hvordan omverdenen ser han selv, og ikke sin egen familie. For Hagen er livet politikk, selv familielivet hans er politikk, Eli er med i jobben. FrP er den utvidede familie, han måtte jo selvfølgelig ta tak og kontroll slik at dette ble "riktig" fremstilt for hans meningsfeller.

Jeg ville ikke forundre meg om Hagen er primus motor gigante i å snu datteren mot sin eksmann og å snu barna mot han. Han har jo tydeligvis blandet seg veldig for å å bli kvitt denne personen som hans tidligere svigersønn ønsker å være, og å gjøre det helt klart at han må skys og holdes borte.

Hagen sier at det er ikke hans feil at han er transe, samtidig bruker han resten av sin kronikk å fortelle verden hvor feil det er at han er transe og ønsker å uttrykke seg som transe. Samtidig lyver han uten å blunke om dette med operasjonen som det ble kjent for barna for lenge siden at Lise ønsket å ta. Hva mer lyver Hagen om? Eller for å si det på denne måten: Kan en egentlig forvente at noen i en familiekonflikt som denne egentlig holder hodet kaldt og holder seg til sannheten? Beskyldninger og påstander og løgn finnes det nok dobbelt opp av på begge sider nå som saken er en del av det offentlige ordskifte.

Jeg tror dette hadde vært bedre for alle parter om bestefar ikke var del av konflikten og at han holdt seg langt borte. Jeg syntes det vitner om en kalkulerende og manipulativ mann som har gått inn i konflikten nå fordi han må kontrollere situasjonen, og fordi han er ute etter å hevne seg og ta den andre parten, sikkert av ulike grunner.

Forøvrig vil jeg tro at det kan være belastende å være barn og barnebarn av Hagen også, med tanke på hvilke tankegods han har stått for tidligere, og hvordan enkelte på venstresiden reagerer med rødglødende hat mot han. Det kan både være flaut og kanskje til og med farlig, kanskje derfor hans datter ikke har skiftet navn tilbake til Hagen?

Kan bare legge til at jeg syntes at Lise ikke akkurat har oppført seg på noe måte bra, det vitner om en enorm egoisme å påtvinge familien det som en ikke tør å stå for i offentlighet. Det vitner rett og slett om feighet og unnfallenhet ovenfor barna. Men det er barna og kona som i så fall skal straffe han og forholde seg til det, i det private. Kanskje ønsker aldri barna å se Lise igjen for det han/hun har gjort mot dem? I så fall bør det være straff nok.

Hagen har nå tvunget barna til å velge side igjennom det offentlige ordskifte. Det burde han aldri ha gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestdeluxe

Han kritiserer transen for å ha holdt legningen sin skjult for sin kone gjennom et samliv som har resultert i 4 barn og en skilsmisse. Han mener at transen burde ha vært mer åpen om dette til sin kone, og sin øvrige familie, så de slapp å bli konfrontert med det etter mange år. Det er ganske kjipt å få vite at din mann eller kone er noe helt annet enn det du har trodd de siste ti åra. Kanskje hun ville valgt å ekte en annen mann, dersom hun hadde visst at denne fyrens livsambisjon var å bli kvinne?

Og endelig burde han respektere barnas ønske om at han kler seg og ter seg som faren deres når han er sammen med dem. Man han sier at "Da ville ikke samværet fungert." For ham. Mannen er egoist, og bryr seg nok mer om sitt eget velvære enn barnas. Men han respekterer at han ville få problemer om han kom som kvinne på jobb. Så der er han fortsatt mann. For noe annet ville koste. Ham.

Ja, sier meg enig i det.

Det er tross alt barnas far Hagen snakker så negativt om i full offentlighet, har det en positiv effekt for barna?

Barnas far har jo allerede utlevert seg ved å aktivt bli med i "Jentene på Toten", så barna må allerede i forkant av det ant at det vil bli debatt. Jeg tror ikke det er negativt for små mennesker - barn.

Er det vanskelig for deg å se at man gjerne vil vite slikt om den personen som man skal stifte familie med? Og at det iallfall bør komme for dagen tidlig, og ikke etter ti år eller mer? Han har jo etter eget utsagn visst at han var transe siden barneskolen. Det er en ganske stor ting å holde skjult. Og overfor barn som er vokst opp med en far som har vært mann, så syns jeg at det er ganske kjipt å skulle forlange av dem at det skal være greit at han kler seg som kvinne når han skal være sammen med dem, enda de uttrykkelig ber om at han skal være pappa når han er sammen med dem. Kjip fyr.

Enig...

Men her forutsetter du jo at transkjønnede har et fullstendig avklart forhold til dette vanskelige de kanskje gradvis oppdager ved seg selv. Er det ikke mulig at dette er noe som utvikler seg over tid, selv om man i ettertid kan se at man egentlig visste noe om det fra barnsben av?

Ja, det er hva jeg forutsetter. Det er klart det kan tenkes at ikke alle er like bevisste.

Er det hensynsfullt overfor barna at en av foreldrene står fram på tv og forteller at det foreligger en samværstvist mellom foreldrene? Er det nødvendig at alle barnas venner vet at pappa kjøpte nattkjole til kona og seg selv?

Det er kanskje ikke irrelevant dersom "samfunnet" skal bli kjent og vant med fenomen som er utenfor A4-format/malen. Espen Pirelli Benestad har også vært med på å la nordmenn få større kjennskap til transvestitter i Norge, og både konen og sønnen har erkjent at de må stå for hvem man er, hvor man kommer fra og sine valg. Dette er livet, og barn er en del av livet og samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemor

Det er tross alt barnas far Hagen snakker så negativt om i full offentlighet, har det en positiv effekt for barna?

Barnas far har snakket negativt om barnas mor i full offentlighet... har det en positiv effekt for barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnas far har snakket negativt om barnas mor i full offentlighet... har det en positiv effekt for barna?

Nei, det har det ikke. Men to gale handlinger gjør ikke noen av handlingene bedre eller gode på noe måte.

Faren er jo uansett straffet ved at han ikke får ha noe forhold til mor, eller barna, de kunne bare hevet seg over det og begravd det under teppet og latt han få smake konsekvensene av sine egne valg og uttalelser i sitt privatliv.

Straff ville det vært uansett. Nå har jo Hagen klart å gjøre dette til en idiotisk offentlig sak som alle kan mene noe om, som diskuteres, hvor folk tar sider, det gjør jo egentlig ikke saken bedre på noen som helst måte.

Jeg har familie jeg sliter ovenfor, jeg vet at de lyver til venner av meg, til familie og til andre,

men jeg bryr meg ikke fordi jeg hever meg over det og gidder ikke gå inn i noe slags dialog og krangling om det når jeg vet at jeg faktisk ikke har gjort noe galt, og det vet de som faktisk er mine venner og min øvrige familie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemor

Nei, det har det ikke. Men to gale handlinger gjør ikke noen av handlingene bedre eller gode på noe måte.

Det er jeg helt enig i.

Men motivet mitt for å stille motspørsmålet var at jeg mente gjesten presenterte et heller svakt argument på hvorfor det var feil av bestefar å kritisere far i full offentlighet, når far allerede hadde gjort det samme mot mor.

Det er ikke bedre eller verre for barna at mor eller bestefar snakker negativt om far, enn det er at far snakker negativt om mor.

Jeg synes ikke det Hagen har gjort, er verre enn det Lise har gjort, men begge parter skulle holdt seg for gode til å snakke negativt om den andre part i offentlighet/så barna hører det.

Endret av Rosemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

først hagen, han hade vel kontakt med og stilte op for barna, han hade vel også samver pa kontoret nar han ike hade noen bolig men senere dolket han dem i rygen med og ga til angrep på alenemodre på åtitalet

når det gjeldre det mange her sier om barna så vil jeg si at en ting er og beskyte barna en anen ting er og lere dem og takle slike ting og vilke holdninger di skal ha til slike ting, dete er den faren di har og moren burde hjelpe dem til og takle dete og støte dem heler en og vende dem mot faren

jeg mener måten faren har gjort dete på er styg men en ny uret jelper ike i det hele tat

jeg vil ta frem en person som var hos viggo johansen lit tidlere i året han snaket om vor vanskelig dete var og at han ike hade klart og stå fram han kom til et ponkt hvor han måtte stå fram han måtte vere seg sel det går ike an og hole på det lenger, heldigvis skjonte konen han det og di jalp barna og forstå her tar jo moren barnas parti i steden for og hjelpe dem og forstå

det er mange i foreldregenerasjoen som kan ha det slik di har ike kune stå frem jeg tror at det til slut er best for barna og ha en foreldre som er erlig

jeg syns at barn skal lere og takle slik di kan ha det slik di og eler kjene noen som har det va gjør vi med holdningene om vi ike hjelper barna og takle slikt

det er ike alt vi kan beskyte barna mot, blir barnet sykt for det for eksempel kreft og beinet ma fjernes for at det skal bli friskt kan vi ike beskyte det mot det men vi ma hjelpe det og takle det og klare seg gjenom det er lit av opgaven til foreldrene det og her syns jeg bege foreldre har gjort noe galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

At CIH fikk trykket dette "brevet" synes jeg er helt horribelt. Det må da trosse Vær Varsom Plakaten å skulle angripe familiemedlemmer i media på denne måten bare fordi han er en offentlig person og kan gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlige problemet her? Jo det er at samfunnet har liten aksept for transpersoner.

Når man en gang i løpet av livet begynner å få mistanke om at man er "noe" som samfunnet ikke aksepterer, så vil jo de fleste forsøke å skjule hvem de egentlig er, i frykt for å bli utstøtt. Fornektelse, selvbebreidelse og forsøk på å feie "problemet" under teppet er antakeligvis noe de fleste av oss ville ha forsøkt.

Så en vakker dag så brister demningen. Og den brister selv om man ikke ønsker det, og da har man ofte ikke kontroll over begivenhetene lenger.

Temaet i denne saken er transpersonens egoisme for at han/ hun velger å framstå som den han/ hun er. Og følgen er at barna kan bli mobbet. Skal man følge den logikken, så må man jo forlange at alle faktisk må fornekte seg selv hvis det er fare for at samfunnets fordommer kan føre til mobbing av noen som står deg nær. Bør man ikke heller ta et oppgjør med egne og andres fordommer?

Jeg mener transpersonen her har gjort det riktige, og at fam. Hagen tar feil. Transpersonen tør å konfrontere samfunnets (forkastelige) fordommer. Man kan godt sammenligen dette med de homofiles kamp for aksept. Den kostet mange menneskeliv i form av utstøtelse og selvdrap. Skal vi godta mobbingen og tragediene og oppfordre annerledes mennesker til å gjemme unna hvem de er?

Det er etter min mening meningsløst når man mener at man må fornekte seg selv for å unngå at barn blir mobbet. Si meg: Er det ønskelig å forsvare samfunnets rett til å mobbe barn av mennesker som er annerledes?

Hagen framstår som frastøtende og fordomsfull som alltid. Og denne gangen skyver han barnebarna sine foran seg. Foraktelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlige problemet her? Jo det er at samfunnet har liten aksept for transpersoner.

Når man en gang i løpet av livet begynner å få mistanke om at man er "noe" som samfunnet ikke aksepterer, så vil jo de fleste forsøke å skjule hvem de egentlig er, i frykt for å bli utstøtt. Fornektelse, selvbebreidelse og forsøk på å feie "problemet" under teppet er antakeligvis noe de fleste av oss ville ha forsøkt.

Så en vakker dag så brister demningen. Og den brister selv om man ikke ønsker det, og da har man ofte ikke kontroll over begivenhetene lenger.

Temaet i denne saken er transpersonens egoisme for at han/ hun velger å framstå som den han/ hun er. Og følgen er at barna kan bli mobbet. Skal man følge den logikken, så må man jo forlange at alle faktisk må fornekte seg selv hvis det er fare for at samfunnets fordommer kan føre til mobbing av noen som står deg nær. Bør man ikke heller ta et oppgjør med egne og andres fordommer?

Jeg mener transpersonen her har gjort det riktige, og at fam. Hagen tar feil. Transpersonen tør å konfrontere samfunnets (forkastelige) fordommer. Man kan godt sammenligen dette med de homofiles kamp for aksept. Den kostet mange menneskeliv i form av utstøtelse og selvdrap. Skal vi godta mobbingen og tragediene og oppfordre annerledes mennesker til å gjemme unna hvem de er?

Det er etter min mening meningsløst når man mener at man må fornekte seg selv for å unngå at barn blir mobbet. Si meg: Er det ønskelig å forsvare samfunnets rett til å mobbe barn av mennesker som er annerledes?

Hagen framstår som frastøtende og fordomsfull som alltid. Og denne gangen skyver han barnebarna sine foran seg. Foraktelig!

hei

enig jeg tenker ogsa pa hva slags syns skal dise barna fa pa faren og transpersoner elers her burde moren ha gjort seg har og sakt at deres far er født i feil kjøn og slik er det ike støte barna i og kreve at han skal vere en anen

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At CIH fikk trykket dette "brevet" synes jeg er helt horribelt. Det må da trosse Vær Varsom Plakaten å skulle angripe familiemedlemmer i media på denne måten bare fordi han er en offentlig person og kan gjøre det?

Godt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest we load

Samtidig har jeg også hørt at han skal ha utlevert sin ex-kone og barna på tv-programmet. Fremstilt sin ex-kone for å være kald, og at hun har nektet han hele veien å treffe barna.

Hørte du han utlevere dem (og hva legger du i utlevere), eller har du hørt fra noen andre? Jeg føler det er veldig mye tredjehåndshønsefjær informasjon ute og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna vilkle nok taklet dette bra, det har vist seg i flere tilfelle.

Datteren har vokst opp i ett intolerant miljø og med en far som er perfeksjonist og gammelmodig. Selv om han liker å stå frem som tolerant så er det bare faking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Barna vilkle nok taklet dette bra, det har vist seg i flere tilfelle.

Datteren har vokst opp i ett intolerant miljø og med en far som er perfeksjonist og gammelmodig. Selv om han liker å stå frem som tolerant så er det bare faking.

Det handler vel ikke bare om at pappaen tar på seg en kjole i ny og ne. Det vanskeligste for barna er vel at pappen ønsker å bli en "annen" enn den de har vært vant til.

Nei, denne ekssvigersønnen virker egoistisk og lite hensynsfull overfor barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det handler vel ikke bare om at pappaen tar på seg en kjole i ny og ne. Det vanskeligste for barna er vel at pappen ønsker å bli en "annen" enn den de har vært vant til.

Nei, denne ekssvigersønnen virker egoistisk og lite hensynsfull overfor barna sine.

Signerer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det handler vel ikke bare om at pappaen tar på seg en kjole i ny og ne. Det vanskeligste for barna er vel at pappen ønsker å bli en "annen" enn den de har vært vant til.

Nei, denne ekssvigersønnen virker egoistisk og lite hensynsfull overfor barna sine.

Hva skal far gjøre? Ikke være den han er, men en slags fantasifigur, slik at far ikke blir en kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Herregud...

Jeg går ut ifra at Lise ikke ble påtvunget hverken ekteskap eller barn...

Her er jeg helt enig med CIH . Helt uakseptabelt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal far gjøre? Ikke være den han er, men en slags fantasifigur, slik at far ikke blir en kvinne?

Han har vært en fantasifigur hele livet, og er i prosessen med å konstruere seg selv på nytt, som enda en fantasifigur. Det er forsåvidt greit nok. Jeg tviler ikke på at det er reelt, og at han trenger å endre kjønn. Men jeg syns at han burde akseptere at pt tenker ungene hans på ham som en mann, som den faren han har vært gjennom hele livet deres. Og kanskje burde han prøve å godta at det er vanskelig for dem å akseptere dette med kjønnskiftet, og at de gruer seg for å bli sett sammen med han som kvinne, særlig etter denne TV-serien, der han jo har stått frem med fullt nav.

Det må være rom for ham og han må selv bestemme hvordan han skal leve livet sitt videre. Jeg har ikke noe negativt å si om kjønnskiftet hans. Men det at han viser sine barn mindre omtanke enn han viser jobben sin, det er forstemmende. Jeg så på TV et intervju der han sa at han måtte gå på jobb som mann, siden det var en lang prosess å gjennomføre denne transformasjonen. Men når det gjaldt barna og samværet med dem, så sa han at han måtte treffe dem som kvinne, for ellers ville han vært utilfreds og anstrengt, og det ville ikke blitt noe bra. For ham. For DEM ble det ille, nettopp fordi han insisterte på å treffe dem som kvinne. Kanskje han burde tenke noen år frem. Det kan tenkes at selv om han elsker sine barn som han sier, kan de komme til å slutte med å være glad i HAM. Det er ofte det som skjer når barn opplever at voksenpersoner setter sine behov foran deres hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagen har vel skrevet denne kronikken som et "preemtive strike" da han viste at det bare var spørsmål om tid før denne saken ville eksplodere i media.

Jeg er forøvrig helt enig i at dette har lite å gjøre i media og burde vert løst på bakrommet.

Skjønner alikevel datteren til Hagen. er du transseksuell (var det riktig ord?) så er det kanskje litt dumt å skaffe seg 4 barn før du velger å leve ut din leggning.

Synes også at det er rart at denne svigersønnen så inderlig ønsker å leve ut sin leggning i hjemmet og på privaten, men er mann på jobb - det smaker litt av trass...

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...