Gå til innhold

Ballansekunst


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15.auguat

Tusen takk for gratulasjonene. Det er bare så herlig å få et nytt medlem i familien. og som sagt - hun er verdens herligste og nydeligste. og jeg er helt objektiv - selvfølgelig.

Denne helgen har gått i turbofart. Hadde avtalt med en kusine i Sverige å besøke henne. Vi hr ikke hatt mye kontakt gjennom årene. Hun er noen år eldre enn meg, og da vi var unge, var noen år en avgrunn. Og siden det er bare foreldrene mine igjen av tanter og onkler, ønsker hun nå mer kontakt med den norske delen av familien, noe jeg også synes er hyggelig.

Og vi var tre som dro av gårde - Halvdelen, x-kone til en fetter og jeg. Turen østover startet i øs-pøs-regnvær. Det bare datt ned, og det tordnet og lynte, så jeg så ikke akkurat fram til turen. Men jo lenger øst vi kom, jo bedre ble været, så da vi kom fram, var det sol og varmt.

X-kone til fetter kom til oss torsdag og overnattet slik at vi skulle kunne starte tidlig fredag. Og torsdag ramlet jo resten av familien også inn. Og som vanlig ble det liv og røre, og jeg fikk god tid til å kose meg med alle barnebarna. BitteLilleFrøkna er jo så liten at hun ikke forstår hvem hun får oppmerksomhet fra, så selv om jeg både holder og koser med nurket, bruker jeg mer tid og oppmerksomhet på de to eldste, særlig LillePoden.

Og siden vi startet tidlig fredag morgen, kom vi fram på formiddagen. Siden fartsetappen var unnagjort, kjørte vi en tur langs strendene i området. Det er kilometervis med strender, og landskapet minner en del om landskapet på Jæren.

Kusinen min er fantastisk til å lage nye ting av det andre føler er skrot, og får det til å se flott ut også. Så hun er på brukthandler og finner det som forvandles til skatter. Hun maler, limer, lakker, syr - i det heletatt - gjør alt. og hun tok oss med til en brukthandel. Der måtte jeg si til meg selv: "henda på ryggen" for de hadde så mange nydelige ting. X-kone til fetter fant en liten delftvase/mugge til 40 kr. Selv plukket jeg med meg en mugge i stengods - sånn grå med blått mønster - hollandsk tror jeg, og en morsom kattelysestake i blått. I tillegg kjøpte jeg 4 hvite asjetter og 4 glass som ungene skal få dekorere som frokosttallerkener- og glass. Jeg fant også et trepuslespill - uten motiv. jeg tenkte LilleFrøkna kunne male motiv på det.

Ellers klødde det i fingerne mine etter både det ene og det andre. Blant annet var det et nydelig bord der. Blanklakkert 8-kantet. Men det var halvdelen glad for at vi ikke kunne få med oss. Han ristet på hodet over mine "funn" (men de er funn)

Vel fornøyd satt vi ute i bakhagen hennes og skravlet. Det var så deilig å kunne sitte ute til langt ut voer kvelden. Det eneste som forstyrret meg var veps. De ville absolutt at vi skulle dele maten med dem. Jeg ble veldig forsiktig der jeg satt, for vepsestikk og meg er en dårlig kombinasjon.

I går var vi på bytur. Det er en koselig by, og vi var innom noen spennende interiørbutikker med masse rart og morsomt. Så jeg noterte med en del ideer jeg kan ta i bruk her hjemme.

Siden det ikke var alt for mange mil til shoppingsenteret Ullared, var vi også en tur der. De har mye billig der, og det var ikke alt for mange folk der, men jeg får spader, jeg. jeg klarte å holde meg i skinnet ganske lenge, og fikk kjøpt klær til alle ungene, bursdagsgave og regndress til Frøkna - pluss litt annet. Da hadde jeg fått litt mer enn nok.

Det var fin temperatur ute også i går, så vi ble sittende ute lenge. Kusinen min fant fram bilder hun hadde funnet etter tanten min, så vi så gjennom dem og prøvde sette navn på de vi så på bildene. Blant annet fant jeg noen nydelige ungdomsbilder av min mor, så de skulle hun kopiere opp for meg.

Og i dag, etter frokost, bar det hjemover, for Halvdelen skulle på fotballkamp må vite.

I går ringte Frøkna meg og lurte på om jeg kunne hjelpe henne med en regneoppgave - grafer. Det har jeg ikke vært borte i siden gymnaset, så jeg klarte ikke å finne en løsning. Men i løpet av natta har nok hjernen jobbet, for i dag fant jeg ut hvordan oppgaven måtte løses. Frøkna var fornøyd med meg da.

Så nå har jeg pakket ut, vasket en runde og hengt ut, og slapper av i go'stolen. Som det står i mange skolestiler - og alle syntes det hadde vært en koselig tur.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde jeg hadde vært innom å gratulert, men ser jammen ikke sånn ut. Gratulerer så masse med nok et barnebarn :)

Også så hyggelig sverigeturen hørtes ut.

Håper denne helga har vært fin også, og at uka startet godt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg er imponert over grafe-løsningen din. Jeg var god på denslags på videregående, men jammen om jeg er sikker på at jeg hadde tatt det uten videre i dag...

Håper alt står bra til med både deg og alle dine :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...