Gå til innhold

Ballansekunst


Bettie

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det med tråkking i dag, Bettie?

Lykke til med mekling fremover - det kan helt sikkert være lurt med en nøytral tredjeperson som kan se dere begge utenfra.

Gratulerer som snart bestemor til en til- dette gleder vi oss til å høre mer om :)

De turene dine med vovs og pus er noe jeg kjenner igjen, men her går alltid pus i sneglefart noen meter bak, og der går han og syter og klager og ber oss vente. Det er ikke bare-bare med en vilter staffegutt som har overproduksjon av energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17.mai

Denne dagen er snart over nå, og det har vært en innholdsrik dag.

I går gikk jeg litt over huset, produserte en del mat/lunsj for uka, bakte kake og sjekket/presset klær før jeg tok med en god ettermiddag på badet, men hårfarging, hårfjerning, kremer og det hele. Med Frøkna boende hjemme er det ikke alltid like lett å få lang enetid på badet.

Første tur ut av døra i dag var lufteturen med Voffsen - og Pus, da. Det ble ikke den lange morgenturen i dag, men akkurat nok til at han fikk gjort det han skulle + snust på de faste og nye snusestedene.

Litt over ni kjørte Halvdelen og jeg for å se Helgedatter i toget. Hun var flaggbærer, og smilte godt da hun så oss. Det er så godt å se henne smile. Hun måtte jo få litt 17.mai-penger også, da.

Så da var det akkurat passe tid til å kjøre til skolen til LilleFrøkna. Som vanlilg var det taler som ingen hørte pgs et anlegg som ikke er dimensjonert til å dekke et stort uteområde. Jeg fikk nå tatt bilde av både LilleFrøkna og LillePoden mens klær og fjes var nystrøket og rent (gjelder jo egentlig bare LillePoden da)

LilleFrøkna hadde fått en festdrakt av tanten sin, for det var det hun ville ha 17.mai, og LillePoden stilte i kjole og hvitt med sløyfe og magebelte. Nydelige var det. Begge skulle gå i det lokale toget, men LillePoden orket ikke gå hele veien, så da var det godt å ha pappas stødige skuldre å sitte på. God utsikt fikk han også - og jeg fikk tatt de bildene jeg ville ha.

Som vanlig var det bytur etterpå for å vente på sentrumstoget. Vi fikk faktisk plass på en av restaurantene i ventetiden, for det pleier være temmelig fullt. LilleFrøkna skulle gå i dette toget også, så vi fant oss en god plass langs løypa etterhvert. Og LillePoden fikk en tostemt fløyte med masse lyd - o-lykke (men ikke for pappas ører).

LillePoden har kalt alle korps for 17.mai, for det er det han forbinder korps med. Men i dag gikk det opp for ham at det var noe annet som var 17.mai. Voksne sa "Gratulerer med dagen" - også til ham, men det forsto han ikke. "Jeg har ikke bursdag i dag", svarte han alvorlig. Men da han fikk greie på at alle hadde bursdag i dag, snudde han seg mot sin far og lurte på hvor gavene var.

Han var helt i 100 da korpsene kom. Det var kjempeflott, syntes han. Først i toget gikk politiet, og det var gjevt, og når korpsene kom med sine uniformer, ropte han " se - nå kommer politiet"

LilleFrøkna hadde jo gått i to tog, så hun hadde vært ute og gått mer eller mindre i drøye tre timer. Hun var sliten. Og LillePoden hadde hoppet, løpt, ballansert og vært aktiv i de samme timene, så - med en tidlig start fordi han var oppspilt - var han også temmelig trøtt da vi kom hjem. Men etter eggedosis, pølser og annen mat til de som ville ha det, som meg og kaker + litt smågodt var energilagrene igjen fulle.

Jeg hadde jo kjøpt meg nye, myke og behaglige sko til dagen, og med korkhæler som støtdempere, gikk det ganske bra i dag. Jeg slapp å gå for lange strekninger om gangen. krykkene ble derfor liggende i bilen - heldigvis. Kjente det veldig godt da jeg kom hjem, og vil helt sikkert ha vondt i morgen også.

Men det er en ny dag, så da får den ta vare på sin plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin dag, Bettie :)

Håper du ikke har hatt alt for vondt i dag, og får en fin og rolig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kommer deg raskt igjen.

17 mai er slitsom i grunn. :)

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.mai

Hei Bustetroll og Loffen :vinke:

Labben var ikke så halvgæren i dag, så jeg brøt legens råd om å gå med høye hæler, og labbet i vei med gode og myke, flate sko. Skulle ikke gå så mye i dag.

Og i år kom sommeren her 18.mai. Det var deilig med sol OG varme. Da jeg kom hjem fra jobben skrelte jeg av meg klærne (ikke riktig alle, da), fant fram stolputa og sløvet ute i solskinnet. Deilig. Det er jo nesten så jeg tror det kan bli sommer også i år.

I morgen skal jeg forsøke å sykle fra jobben. Tar med sykkelen på bussen til jobben, og har ville planer om en sykkeltur tilbake. Jeg vet at jeg kommer til å være temmelig dø dagen etter, for det er lenge siden jeg har syklet, og det er nå ei god, drøy mil hjem. Noen oppoverbakker er det også. Men når jeg skal hjem, kan jeg bruke så lang tid som jeg trenger, og med vann i kurven skulle det gå bra. Det er meldt fint og varmt vær

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe lurt med litt samlivs-hjelp!

Tror alle burde ha det, enten fordi de trenger hjelp, eller få litt verktøy for og takle ting som kan komme.

:Nikke:

Deilig :sol: hos deg og idag, Bettie?

Setter forresten pris på og ha deg tilbake igjen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med sykkelturen hjem! Jeg elsker å sykle! :hoppe:

Vann er viktig ja, og ta det pent første turen. Så går det sikkert kjempefint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hva? Bursdag uten gaver? Lillepoden må ha blitt forvirret, stakkars liten :)

Høres ut som dere hadde en koselig dag, både store og små. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 19.mai

Det gikk veldig bra med foten da jeg syklet, Cata. Lite belastning på hælen.

Det er jo kos å treffe deg igjen, Marianne. Og det kan være greit med litt hjelp innimellom. Og så har det vært sommer.....

Jeg liker også å sykle, Loffen. Det er mye bedre enn å jogge.

LillePoden ble litt forvirret, ja, mysan.

Det gikk veldig greit å ta med sykkelen på bussen. Det er nok en buss som tar med seg skoleungdom, men siden det er eksamenstider, var det ikke mange passasjerer med.

Skulle en tur innom banken i dag, for å ordne litt med kontoer og sperringer og slikt, så jeg fant ut at jeg ikke kunne møte opp der i shortsen, og ikke kunne jeg skifte til shorts der heller. Så før jeg dro fra jobben fylte jeg opp vannflaska, og trakk på meg shortsen under skjørtet. Så da jeg var ferdig i banken, trakk jeg bare skjørtet ned. Det var nok noen som lurte på hva jeg drev på med, men min erfaring er at hvis man gjør noe uvanlig som om det er en selvfølge, så legger ikke folk så mye merke til det.

Jeg kom et lite stykke av gårde før jeg kom på at det kunne være lurt å ta litt astmaspray, og da var jeg ute av bykjernen, så da ble det medisin, vann og av med toppen. Hadde tatt på bikinitopp før jeg dro fra jobben, for jeg regnet med at jeg ville bli varm nok.

Jeg hadde to vann- og pustestopp på veien, og jeg måtte gå opp et par av bakkene. Det er greit med de bratte bakkene. Da ser det ikke så teit ut å trille sykkelen. Men de lange slakke bakkene - det ser for dumt ut å gå, og det er tungt å tråkke.

Det var et deilig vær å være ute i, så da jeg kom hjem, dalte jeg ned i solstolen med avisa. Og jeg ble ute lenge. Det har jo vært sommer i dag. Måtte det bare vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut.

Og jeg er enig i at det meste "rare" man gjør blir ikke lagt merke til, om man inntar en holdning som tilsier at det er normalt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett at du er tilbake før nå. Så utrolig koselig å se deg igjen, Bettie. Du har vært savnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert deilig å dumpe ned i solstolen etter sykkelturen ja. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så før jeg dro fra jobben fylte jeg opp vannflaska, og trakk på meg shortsen under skjørtet. Så da jeg var ferdig i banken, trakk jeg bare skjørtet ned. Det var nok noen som lurte på hva jeg drev på med, men min erfaring er at hvis man gjør noe uvanlig som om det er en selvfølge, så legger ikke folk så mye merke til det.

:fnise:

Det er kanskje noe i det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:filer: Torsdag 20.mai

Der er rart det der, Skravla og Bustetroll, men prøver man å gjøre noe sånt litt i skjul, er det mange som får det med seg.

Hei Enigma - kos å se deg igjen. Kommer snart på besøk til deg.

Det var veldig godt å sitte på noe annet enn sykkelsetet, ja, Sauen.

Takk Loffen :)

Labben likte ikke meg, eller omvendt, da jeg sto opp, så de første skrittene var av halte/hinkesorten. Men det gikk seg - bokstavlig talt - til etter en runde innom dusjen.

I utgangspunktet tenkte jeg å kjøre til jobben i dag, men været var ikke så halvgærent, så i siste liten ombestemte meg, pakket sykkelklærne og kom meg på bussen.

Jeg ble litt usikker på om det hadde vært en god ide, for det kom noen alvorlige skurer i løpet av arbeidsdagen. Men sola var varm og god da jeg syklet hjem igjen - og jeg var varm og god da jeg kom hjem.

Satt meg ut i dag også, men trakk meg under verandaen i 2.etg - og sovnet. jeg våknet av at det dryppet - eller splæsjet - på tærne og buldret over meg. Skikkelig tordenvær. Men det var så deilig temperatur at jeg satt ute i regn og torden.

I går greide jeg å bli skikkelig solbrent på kinnbenet, så jeg tok med meg en høyfaktorsolkrem og smurte godt før jeg syklet i dag. Jeg kunne ikke forstå hvorfor jeg var blitt brent der, men det demret for meg da jeg ble varm i dag. Svetten "la" seg der, og sammen med solbriller ble det nesten brennglassvirkning. Så her er det bare å smøre i vei og håpe at det går bra. Jeg har ellers en hud som tåler sol veldig godt - blir veldig sjelden solbrent

I morgen har jeg fri. Skal dra over huset før åsgårdsreien kommer. Neida - det blir hyggelig å få alle barna hit igjen. Vi skal ut på gårdsbesøk i morgen. Halvdelen har visst veldig lydt til å bli hobbygartner, for han har bestilt seg (meg) en ganske stor kjøkkenhageparsell, og i morgen skal vi få den. Hurra :ironi:

Hittil har han ikke kommet med forslag til hva vi skal ha der, men jeg har nå tenkt at ungene skal få velge seg hvert sitt "hjørne", til sine planter, og så setter vi i gang søndag. Gjett om Halvdelen skal få delta i luking og vanning, så kanskje ideen blekner før neste vår :filer:

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig må du sørge for at Halvdelen tar sin del av arbeidet med kjøkkenhagen. :pisk: Hvor stor er den parsellen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg synes nesten Halvdelen kunne tatt hele jobben med parsellen, jeg, ettersom det er han som gjerne vil ha den. Fra tidligere dagbøker mener jeg å ha lest at det er du som tar størstedelen av hagen.

Men sånn rent bortsett fra det så ønsker jeg deg altså en strålende helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...