Gå til innhold

Ballansekunst


Bettie

Anbefalte innlegg

Onsdag 7.juli

Heisan damer. Takk for hilsner.

Det har vært noen dager med oppturer og nedturer - altså som normalt.

Fredag gjørde jeg meg ferdig med lukinga. Vel ferdig er nok å ta sterkt i, for jeg har en mistanke om at jeg kommer til å gjøre det flere ganger i løpet av sommeren.

Fredag kveld hadde vi avtalt med HelgeFrøkna å komme og se avslutningsunderholdninga på leiren hun var på. Halvdelen og jeg hadde avtalt å avtalt et klokkeslett hvor vi skulle dra, så jeg fortet meg, dusjet og og gjorde meg klar til Halvdelen skulle komme. Og jeg ventet og ventet og ventet og ingen mann kom. En time etter avtalt tid kom han, glad og fornøyd, og tok seg god tid. Jeg trippet. da han atpåtil sa at vi hadde god tid, påpekte jeg at vi var en time etter skjema. Han så ut som et spørsmålstegn - pekta han på klokka i bilen - og den viste en helt annen tid en mobilklokka mi, så jeg påsto hardnakket at min var rett og hans feil. Det viste seg å være feil, så vi hadde god tid. :plystre:

Det var moro å overvære underholdninga, og HelgeFrøkna ble glad over å se oss. Jammen har hun utviklet seg, for hun var med i teatergruppa og hadde flere replikker.

Lørdag fikk jeg tatt huset grundig. Det har blitt litt enkel rengjøring en stund, og for så vidt straffer det seg. Men - med et skippertak innimellom blir det ikke så ille.

Jeg bakte kaker også. Jeg er absolutt ingen baker, og jeg baker bare når jeg synes jeg må. Ostekake er grei. Den klarer jeg ikke ødelegge eller misse på, men den andre kaka - verdens beste - som jeg også pleier få til, den ble langt fra best, så den havnet i søpla. Og da ville jeg ikke bake mer :kjefte:

Søndag ramlet hele slekta inn, med liv og røre. Og jammen gikk det unna med kaker og jordbær - for det hadde Halvdelen skaffet til veie.

Denne uka har jeg ikke gjort så mye. Når det har vært sol har jeg vært ute og lest. Jo jeg har montert bassenget ute, og har fyllt det. Så da er det klart for krapyler.

Ellers har Poden og LillePoden vært her mye, og det er kjempekoselig.

I morgen skal jeg en snartur på jobben, og så skal jeg gjøre klart til overnattingsgjester.

Søndag tar Halvdelen og jeg alle tre krapylene i bilen og drar til Hunderfossen med dem. Håper bare været viser seg fra en ok side de dagene vi er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er bare super-besteforeldre altså. Ikke bare har dere ungene veldig mye til vanlig, dere tar dem med på tur til Hunderfossen også. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostekake er grei. Den klarer jeg ikke ødelegge eller misse på, men den andre kaka - verdens beste - som jeg også pleier få til, den ble langt fra best, så den havnet i søpla. Og da ville jeg ikke bake mer :kjefte:

:ler: Den der "verdens beste" kjenner jeg også til. Da jeg vokste opp gikk den under navnet "Drømmen" og som tenåring så hadde jeg lyst til å lære meg å bake den. Det endte med "Catastrofe" hver gang. Bunnen ble alle varianter av steinhard og marengsen oppå ble uten unntak en sammenklappet fille. (Trolig hadde jeg ikke tålmodighet til å piske lenge nok.... :sjenert: )

Etter x-antall forsøk så omdøpte jeg hele kaken til "Marerittet" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 14.juli

Vet du, Sauen, jeg trives så godt sammen med barn, så jeg føler meg slett ikke som en superbestemor.

Vi koste oss skikkelig, kamela, og hoveddagen vår var værgudene virkelig på vår side.

Det vil ta en stund før jeg prøver meg på kaka, Cata og Loffen. Marerittet er et godt ord.

Det har vært en begivenhetsrik uke, denne uka, med festival, besøk i heimen og en tur med barnebarna.

Fredag fikk vi hyggelig slektsbesøk. Kusine E og hennes niese tok turen hit. De er mennesker som det er lett å omgås, og vi har det alltid hyggelig sammen.

Fredagen sto i festivaltegn. Først myste vi litt rundt i byen, og på kvelden inviterte vi gjestene ut på mat, for Halvdelen sluttet litt seint. Da konserten skulle starte, var det stor mangel på sitteplasser. De andre er litt redde for å spørre, men etter en liten runde hadde jeg klart å finne 4 sitteplasser. Nå var vi riktignok 8 personer, inkludert veldig gravide Svigerdatter. Men vi fant ut at vi andre kunne bytte på å stå.

Mens jeg satt, så jeg at en krakk ble brukt som et slags bord i en salgsbod like foran oss. Siden jeg visste at Poden kjente de som sto der, fikk jeg ham til å spørre om de trengte krakken de nærmeste to timene. Etter litt om og men, kom Poden tilbake med krakken og da var det plass til oss alle. Og det ble jammen liv rundt oss. Musikken var medrivende og dansbar, og det ble danset mye ved bordet vårt (jeg danset ikke, men stille satt jeg heller ikke.

Lørdagen var vi tidligere ute, så vi fikk nesten et bord for oss selv. Og om det var liv rundt oss fredag, var det bare småtteri i forhold til lørdagen. En venn av Frøkna - han sitter i rullestol - satt seg sammen med oss, og han + besøksniese showet skikkelig. De bokstavlig talt danset på bordet, og ble en del av underholdningen til de som satt rundt oss. Dansen var en del dans, en del skuespill, en del akrobatikk og en stor del humor. Jeg ble også trukket med i "dansen", og det er lenge siden jeg har ledd så mye. Vi hadde det i allefall kjempegøy.

Søndag formiddag reiste gjestene våre samtidig som alle tre ungene kom. Så da var det bare å sette seg i bilen og dra av gårde. Vi hadde regnvær hele tiden. Men det gikk greit med ungene, også han på 3. Han har jo sluttet med bleie, men det er ikke så lenge han har gått uten, så vi stoppet noen ganger på viene- til en vaffel, litt mat, noe å drikke - med innlagt dotur, så det gikk kjempefint.

Vi hadde leid en leileighet på Lillehammer, og det var veldig vellykket. Vi hadde 60 m2 å boltre oss på. Jentene fikk sitt fniserom, LillePoden var veldig fornøyd med å få seng med tak (køyeseng) og vi hadde et helt greit rom vi også. To bad var det der, og et greit kjøkken/spisestue/stueareal. jeg tok med LillePoden en tur til lekeplassen selv om det var vått, for han måtte få ut litt energi etter kjøreturen.

Dagen etter var det sol og noen skyer, og god temperatur, så vi startet tidlig (LillePoden startet kl. 6) - og vi var i parken hele dagen. Vi gikk sammen til trollet og eventyrslottet - vellykket for alle, og så fikk jentene tusle på egenhånd, mens Halvdelen, LillePoden og jeg rfant fram til de aktivitetene LillePoden likte. Behøver jeg å si at biler,tog og gravemaskiner gjorde lykke?

Vi hadde tatt med grillpølser, så midt på dagen hadde vi en fellespølsespisepause, og deretter bar det til det våte elementet en stund. HelgeFrøkna hadde ikke lyst til å bade. og LilleFrøkna syntes ikke det var moro å bade alene, så det ble til at jeg hoppet uti etter at LillePoden hadde fått vaket litt.

Og hvem klarte å få skrubbsår på begge knærne? Jo jeg. Jeg skulle hjelpe LillePoden da han kjørte lastebil, for det ble litt komplisert å tråkke på en gass samtidig som han skulle styre. han klarte en av delene om gangen. Bestemor ivrig ut i løypa for her måtte det oppmuntring til. Men jeg hadde ikke beregnet at han plutselig fikk bilen i gang og kjørte rett på meg. Og jeg falt. Der ejg falt var det kantstein og en bra skråning. Og knærne tok av fallet. Det gjorde ikke så vondt, men du verden så flaut.

På kvelden var LillePoden sliten, men han klarte gjøre et lite hyss før han la seg. Han klatret opp i 2.etg på senga. Opp gikk det fint - men ned, se det var verre, så jeg måtte plukke ham ned og minne ham på at 2.etg var forbudt område (noe han glemte flere ganger)

På kveldene spilte jentene og jeg yatzi, kort og geni. det hører med på en ferietur, selv om ingen av de aktivitetene som er mine favoritter. Jentene fikk også lov til å ta et par runder på området. Det kunne jo være at de fant noen på li alder.

Tirsdagen pakket vi oss sammen. Været var temmelig grått, og det var regn i lufta. Vi fant ut at vi ikke krympet om vi ble våte, og tok en runde to på Hunderfossen. Poden hadde fire klare prioriteringer: kjøre biler, kjøre tog, kjøre traktor og kjøre gravemaskiner.

LilleFrøkna klarte å lure meg opp i det gyngende vikingskipet. Helgefrøkna hadde ikke lyst, og jeg syntes det var dumt at Lillefrøkna skulle kjøre alene. Men jammen ga det sug i magen da staget var vannrett og bakken kom mot oss i full fart på nedturen. Det var nesten så jeg lukket øynene.

Jeg var også med jentene på iskremfabrikken, for de ville ha meg med der. Så da trykket jeg på knotter, gikk i runde ganger som rørte så seg og skjøt med laser.

Regnet ga seg ikke, og da det ble kraftigere, snudde vi nesen hjem igjen. Jeg tror ungene hadde noen fine dager - og det hadde jeg også, selv om 7-8 timer fornøyelsespark er i meste laget for meg på en dag.

I dag har jeg ikke rørt meg så mye. Jeg har i hovedsak ryddet i papirer og systematisert litt. Skal gjøres det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får huske på den episoden da LillePoden kjørte på deg når du skal skrive konfirmasjonstale til ham. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, påkjørt og greier! :kose:

Jeg blir helt utslitt av finøyelsesparker og trenger en ukes tid til å komme meg igjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 18.juli

Gjett om jeg skal minne LillePoden om den dagen han kjørte ned bestemor, Sauen.

Hunderfossen er i grunnen en grei park å være i, Loffen, særlig når man har med seg litt store barn som fikser mye selv, og en liten med begrensinger for hva han kan gjøre.

Jeg hadde nok en litt lat dag torsdag. Ikke hellat, men mellomlat.

Frøkna planlegger flytting, for hun har kommet inn på det studiet hun ønsker seg. Gjett om jeg er stolt. Poengsummen for å komme inn var ganske høy, men med de flotte karakterene hun fikk, var hun i grunnen sikret plass. Hun har virkelig jobbet og stått på dette skoleåret. Og hun som var så skolelei at hun droppet ut av videregående da hun var 18 år. Flott at det er mulig å ta det opp igjen seinere. Og nå er hun veldig motivert. Det at hun har gjort det så bra, har gitt henne den nødvendige selvtilliten til å ta fatt på et langt studium. Siden lærestedet ikke er i nærheten, må hun flytte på seg. Hpoer det ikke blir for vanskelig å finne en hybel. Og selv om det har vært greit at hun har bodd her, tror jeg hun ser like mye fram til å flytte, som vi gjør.

Og i forbindelse med at hun skal flytte, har hun begynt å pakke, og hun har "kastet ut" senga fra si. Den sto pent parkert i gangen, så da måtte jeg flytte den. HelgeFrøkna fikk den, og så demonterte jeg den senga hun har hatt - en del av en køyeseng. Enten setter jeg den oppå LillePodens seng, eller så setter jeg jeg den på det rommet Frøkna har nå. HelgeFrøkna ble i hvert fall fornøyd.

Samtidig som hun kastet ut senga, hentet hun madrassene sine og har laget flatsenger på gulvet hos seg selv. Det er hennes madrassen - vi har bare lånt dem til gjestesengene i steden for å la dem støve ned i kjelleren. Og da plukket hun like gjerne med seg sengetøyet, så jeg måtte finne dyner og sengetøy og legge på sengene igjen.

Jeg har kjøpt nye gardiner til "jomfruburet". Jentene ønsket seg noe i lilla. Så nå har de fått svarte blondegardiner med tykkere lilla gardiner utenfor. Jentene var fornøyd med det.

LillePoden har nesten nye gardiner med blier, tog, fly osv. Gardinstanga passet ikke, så jeg kjøpte ny - med ringer til. Ringene var noe av det dummeste jeg har vært borti. De tok ikke tak i gardinstoffet, og til slutt måtte jeg bruke tang for å klemme dem sammen. Likevel holdt det ikke. Jeg ble så irritert at jeg hentet fram symaskinen og laget en ny løpegang slik at jeg bare kunne tre gardinene på stange. Så det så!

Fredag ble jeg med Frøkna til byen. Hun har bestilt briller, men da hun kom hjem å fortalte prisen, steilet jeg og fikk lov av frøkna å spørre hva som gjorde brillene så dyre.

Etterpå ringte jeg litt rundt og fant ut at hun kunne spare rundt 1500 - 2000kr på bestille dem et annet sted. Så jeg ble med henne for å se på nye infatninger og nybestilling av briller, og avbestille de første hun hadde bestilt. Da fikk hun 2 sett briller til halve prisen av det hun egentlig hadde betalt for ett sett.

Jeg klippet håret også. Ikke så mye, for jeg sparer. Er lei av mitt korte hår og vil ha en lengre, mykere frisyre. Men den tiden det tar å få lik lengde på håret er en tålmodighetsprøve, så jeg bare måtte jevne det litt. En pakke med fin farge til håret kjøpte jeg også, for sola har tatt på den fargen jeg hadde. Har blitt ganske grå, men jeg føler meg ikke grå. Det finnes så mye fint på boks, så.

Dessvere gikk veien forbi en bokhandel, men det gjorde ikke jeg. jeg har jo mange bøker liggende nå som jeg ikke har lest, men jammen kom jeg hjem med tre nye bøker.

Jeg hadde avtalt med HelgeFrøkna at vi skulle på kino. LilleFrøkna hadde sett filmen før. Så det ble en ny dose vampyrer og ulver ispedd litt kjærlighet, litt rivalisering og litt slossing. og en kvinnelig hovedrolleinnehaver som stort sett så forbauset ut gjennom hele filmen. Men HelgeFrøkna syntes den var topp, og hun er mer målgruppen enn meg.

Lørdag var vi en tur innom frimarkedet. LillePoden forelsket seg i en brannstasjon. Den var ganske dyr, så jeg fortalte at vi måtte hente penger først. Og så hadde jeg lovet ungene en kafetur. Først var det laaang kø ved minibanken, men den beveget seg i hvert fall. Men kafeen - dit kommer jeg ikke til å gå flere ganger.

Det var fire på jobb. En produserte salater og brødskiver med godt pålegg. Ferst og fint - og rådyrt. Men hun hadde ikke funnet en arbeidsrytme som fikk ting unna. Fikk hun tre bestillinger og to var like, gjorde hun ferdig en og en. Hun brukte 10 minutter på å skrape en kule is i et begar.

En annen gikk mellom oppvaskmaskinen og bestikkskuffene. Og hun tørket av hver eneste skje, kniv og gaffel før hun la dem på plass. De to siste brukte mye til på å rydde ute, mens køen vokste, for det var jo ingen til å ta imot bestillingene - alle var opptatt. Innimellom var en ved kassa og tok opp bestilling, da.

For å få en kopp kaffe, en brus, et glass vann, en kakebit og en is sto jeg i kø i 30 minutter. En som klaget på tempoet fikk beskjed om at det var valgfritt å stå i køen, man kunne bare la være. Hadde jeg vært alene, hadde jeg nok åpnet munnet og sagt noen velvalgte ord før jeg forlot åstedet og fant et nytt sted for en kaffekopp, men det er ikke like enkelt med tre barn å finne stiieplasser.

Etter den mislykkede kafeturen kjørte vi til grønnsakene våre. Vi tymmet mer i gulrøttene - og ungene tik vare på de største av de ganske så små røttene. Og vi høstet masse salat. Så vel hjemme vasket jeg all salaten, og laget tre poser - en til hver av dem som de kunne ta med hjem. Gulrøttene vasket jeg og la en en bolle med kaldt vann. De forsvant, så de smakte visst godt.

Vi tok en runde innom "åpen gård" som ble arrangert på gården vi leier jorda av. Der fikk jeg kjøpt en GOD kopp kaffe, for den jeg fikk på kafeen var ikke drikkbar.

Oj - der var pus kommet inn - med ei mus. Jeg fikk ikke det med meg før jeg hørte det knase under bordet. Hun spiser den musa, men Voffsen ser litt forskrekket på.

I dag kommanderte jeg ungene ut. Det blåste ganske kraftig, men det har jo ikke vært kaldt. LilleFrøkna og LillePoden plasket i bassenget, mens HelgeFrøkna ikke ville det. Hun har hatt en av sine "vet ikke" dager.

Halvdelen fant ut av vi skulle grille lunsj - pølser, og vi skulle spise ute. Det gikk for så vidt greit, helt til lompene begynte å oppføre seg som diskoser og flagret ut av tallerkenen på egenhånd. Parasollen flakset ut av holderen i retning av bordet, så rydding av bordet var ikke nødvendig etterpå. Rydding under og rundt bordet derimot.......Voffsen ble så forskrekket at han greide å surre båndet rundt grillen, så det ble svidd av og Voffsen forsvant runt og til trappa i full fart, i håp om å komme inn i huset. Da fikk ungene lov til å gå inn.

Jeg måtte holde på litt ute, for Halvdelen hadde kommet hjem med en masse planter - både krydder- og pryd-. 20 planter ble puttet i jorda. jeg hadde egentlig tenkt å luke, men det ble avlyst.

Inne fikk jentene bruke PC, mens LillePoden så filmen "Gubben og katten" for 17 gang - minst.

Nå har jeg pakket ulltøy, regntøy og badetøy, for i morgen skal jeg til seters og gjøre meg fet sammen med en venninne. Gleder meg til det. Så får bare BitteLilleFrøkna vente med å bli født til jeg kommer hjem igjen. Ellers skal jeg nok klare å ta meg ned til flatbygdene igjen ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Onsdag 4.august

Du verden som tiden flyr. Det er nok fordi sommerferien har vært så oppstykket.

Jo, jeg kom meg da til seters. Hadde noen kjempefine dager sammen med venninne. Det var bare oss to, så vi fikk skravlet masse - som vi gjør når vi sees.

Kan ikke akkurat si jeg var heldig med været. De dagene jeg var der hadde vi duskregn, duskregn med vind, regn med vind og kraftig regn med vind og skydekke som lå langt ned i lia. Men stoppet det oss? På ingen måte.

Første dag gikk turen i terrenget ut fra hytta. Det var mye myr på veien, og takket være alt regnet, var myra temmelig blaut og tung. Men det er jo vakkert med alle de grønne nyansene i fjellheimen - med enkelte små, men strålende fargeklatter i form av blomster som klorte seg fast i blåsten.

Vi hadde også en skikkelig langtur en av dagene. Vi gikk i retning av en seter, og det var lengre dit enn vi hadde trodd. Men vi fant nå ut at når vi først hadde den som mål, ville vi ikke gi oss før vi nådde målet. Heldigvis fant labben ut at den skulle være nogenlunde grei på turen, men astmaen var det verre med. Noen pustepauser og medisinpåfyll gjorde likevel susen. Labben begynte å protestere på hjemveien, og var ikke god på ettermiddagen, men det ga seg jo etterhvert.

På hjemmefronten er det fortsatt en del spenninger i lufta. Men det begynner å bli en (dårlig) vane.

Har brukt litt tid på Frøkna. Hun var svært bekymret for at hun ikke skulle få et sted å bo - pga Voffsen. Men det løste seg, det ogaå. Så nå deler hun og en kammerat som skal gå på samme studiet en hybel. Den er ikke så stor, men de har vært veldig kreative med romdeling, så det går sikkert bra. Men det har ikke sett ut her hjemme. Når Frøkna pakker, synes det over hele huset - flere dager. Og selv om hun har flyttet, er hun ikke ferdig med å pakke.

Barnebarna har vært her mye. Svigerdatter er veldig gravid, og Poden har vondt. Og så trives jeg med å ha dem her.

Helgen som var hadde vi en flott tur ute, og så var vi på museum. Selv LillePoden syntes det var stas. Og LilleFrøkna fikk gå innom antivariatet og kjøpe noen bøker, så hun var også fornøyd med helgen.

Sommerferien er over, og det uten at det har vært en skikkelig sommer. Er ikke fornøyd med sommeren i år. Alt for få myke sommerkvelder og alt for mye vind. Ikke noe å gjøre noe med, så det er bare å brette opp ermene og kaste seg ut i arbeidslivet igjen. Jeg kunne tenkt meg flere fridager, jeg, men det går seg til. Får ikke tid til å gruble over en tapt sommer på jobb, for der er det full fres for meg - og litt korte frister.

Og nå går jeg med telefonen med meg hele tiden. Svigerdatter er på overtid nå, og når nurket bestemmer seg for å komme til verden, skal jeg ta meg av de to andre barna. Gleder meg til et nytt barnebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen Bettie. :klem:

Og spennende med svigerdatter på overtid. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen, så koselig å se at du er her igjen Bettie! Har vært så lite i forum at jeg ikke har fått det med meg, men jeg har tenkt på deg, savnet deg og lurt på hvordan det går. Lykke til med nytt barnebarn, det blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at du har kost deg og slappet litt av i sommer :)

Spennende, neste gang jeg stikker innom har kanskje bittelillefrøkna meldt sin adkomst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med deg Bettie; sommeren i år har vært elendig! Ikke har vi vært på stranda, og myke sommerkvelder har vært helt fraværende.

Synes det har vært kuling siden mars egentlig. :roll:

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 9.august

Tusen takk for at dere er innom meg, selv om jeg innimellom blir borte.

Det viktigste først. jeg har blitt bestemor igjen - til verdens nydeligste jente. :babyjente: Torsdagskvelden ringte Poden og lurte på om jeg kanskje skulle komme bort for å passe på de andre to. Da jeg hørte det var 5 minutter mellom riene, var det ikke akkurat lang tid jeg brukte på veien bort. Jeg har jo hatt med meg telefonen døgnet rundt den siste uka, for jeg vet jo at mange nurk har det med å komme om natta. MiniFrøkna kom 1/2 4 på morgenkvisten, nesten 4,3 kg tung og drøyt 50 cm lang. og masse svart hår. Både mor og barn har det fortreffelig.

For at Poden og Svigerdatter skulle få en litt roligere start, overtok jeg dem fredag etter jobben og leverte dem i går kveld. Vi har selvfølgelig vært innom og hilst på MiniFrøkna hver dag, mest for at LillePoden skulle få henne i mindre porsjoner. Han er veldig omsorgsfull og gir henne kos, og skal lese eventyr for henne, samtidig som han gjerne vil ha den oppmerksomheten MiniFrøkna får. Så det har nok vært godt for ham å være her og ha bestemoroppmerksomhet som før.

Lørdag hadde jeg invitert foreldrene mine på besøk, for de ville jo gjerne se sitt nyeste oldebarn. Og det var virkelig øyeblikk å minnes - oldmor på godt over 80 år holde det lille oldebarnet sitt. Vi var hjemme hos oss ut over kvelden, så vi fikk grillet og ungene fikk virkelig plasket i vannet i det deilige været.

Søndag var vi først en tur i mimidyrehagen. LillePoden ble helt opphengt i en papagøye som snakket. LillePoden sa "hallo" og fuglen svarte. Den hadde et ganske rikholdig ordforråd, så LillePoden fant ut at det var papagøyen fra Amerika.

Etter en tur innom Poden og Svigerdatter, var det hjem til hagen med fornyet energi til å plaske i vannet. Etter en ganske lang stund måtte jeg hale LillePoden opp av vannet. Med blåe lepper påsto han at han ikke var kald, men akkurat der trodde jeg ikke på ham.

På kvelden tok jeg ungene med til bryggeteater. Kong Neptun var akkurat så skummel og akkurat så morsom at LillePoden fikk full uttelling for forestillingen. Det handlet litt om naturnvern, litt om fiskeslag og mye om tull og tøys. LillePoden skravlet hele veien hjem, såpass inntrykk hadde det gjort.

På veien kjørte vi gjennom en tunell. Det ble litt skummelt for LillePoden tror jeg, og for å kompensere for det, heiet han på meg og bilen. "Du klarer det nok, bestemor" var kommentaren da jeg sa at vi snart kom ut i lyset.

Det er alltid koselig å ha ungene her, men etter denne helgen var jeg litt sliten. Fikk ikke sovet noe særlig natt til fredag, og selv om jeg trenger lite søvn, ble det litt for lite. Og LillePoden er en morgenfugl og da har han bare et gear - full fart framover.

Og så har det vært innmari hektisk på jobben. Har hatt en stor oppgave med å lage en katalog. Og der skal jo alle opplysninger stemme. Det å utarbeide den var ikke så ille egentlig, selv om det har vært en stor jobb baare det, men korrekturlesing og sjekking av data har tatt veldig mye tid. Og jo flere ganger jeg leser en slik tekst, jo mer har jeg lyst til å endre litt på, file på språket. Men i dag satt jeg punktum for jobben. Skal bare rette opp to små feil jeg fant like før jeg dro hjem.

Siden Frøkna har blitt student, er jeg Voffsvakt en stund framover. Og siden været har vært like flott som i går, og med like mange varme dager, fant jeg ut av Voffsen skulle få en lang tur i ettermiddag. Jeg har jo en ca timesløype i skogen. Voffsen elsker den turen - løper fram og tilbake og snuser i vei. Jeg kan la ham gå løs der, for det er ikke noe vilt å ta hensyn til, og jeg har bare møtt andre turgåere to ganger. Dessuten er Voffsen ganske lydig, og i ni av ti ganger kommer han på innkalling.

Men labben min liker ikke en slik tur. Det blåser jeg i. Vondt i kveld og forhåpentligvis bra i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...