Gå til innhold

Ballansekunst


Bettie

Anbefalte innlegg

Hei Bettie! Jeg er innom med intensjoner om å bli aktiv igjen,-håper det holder mer enn forrige gang jeg sa det (søren jeg får ikke ikoner opp nå!!)

Så at du skulle prøve lav-karbo,-vær klar over at det er forskjell der også! Jeg går på Lindberg og den er litt anderledes enn Atkins og de andre :-) Men jeg synes den er ok (selvom jeg akkurat nå har en sprekk...)

Håper du har det bra? Stor klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag 25.juni

Har stort sett hyggelige dager sammen med ungene, loffen.

Klart LillePoden må få søle med vann. Barn+vann=sant, Sauen

Hei flowerpower - så hyggelig å se deg igjen. Kommer på besøk til deg, jeg.

Og heisan kamela. Jo - nå er jeg på sporet igjen når det gjelder lavkarbodelen. Det gikk ganske greit synes jeg.

Smygel - jeg kommer på besøk i boka de også

Jo, Skravla, jeg har hatt noen fine dager i det siste.

Det har gått litt tid siden jeg skrev sist. For det går jo opp og ned i verden. Jeg er ganske lei av å være jo-jo følelsesmessig, opp til store høyder hvor energien er på topp, og hvor jeg vasker tak og vegger, luker ugress, rydder klær - helst på en gang. Det varer en stund og så er lufta ute av ballongen og jeg sitter der som en sekk og får gjort nada. Jeg liker energitoppene. :)

men min gamle "venn" angsten tok tak i meg. Vel - det dør man ikke av. Men legen fant ut at jeg burde reise bort litt. Så Frøkna og en venninne tok saken i egne hender, fant en reise til Hellas, bestilte for oss alle tre, og i løpet av et par dager var jeg i flyet på vei sydover. Fikk ikke tid til å tenke meg om, og det var kanskje likegreit, for da fikk jeg ikke tid til å ombestemme meg.

Det ble en deilig uke. Sol - mange varmegrader, nydelige strender, klart blågrønt vann med passe badetemperatur, koselige tavernaer, fløyelsmyke kvelder, god vin og mange gode bøker i bagasjen.

Og så dykket jeg. Frøkna og venninnen overtalte meg til det. Det var moro å dykke igjen, selv om det er over 30 år siden jeg tok dykkersertifikat.

Tidligere da jeg dykket startet jeg oftes fra en svaberg eller en strand. Denne gangen skulle vi rulle ut fra en båt. Det hadde gruet meg til. På flim glir dykkere elegant over ripa. Jeg kan ikke si at jeg akkurat gle overbord, jeg plumpet ut med et stort plask.

Mitt gamle "problem" med å komme ned på bunnen var jo der fortsatt. Først fikk jeg det tyngste blybeltet - og jeg fløt i overflaten. Så puttet de mer bly i vesten min - men jeg kom fortsatt ikke ned til bunnet. Så til slutt måtte en av instruktørene dra meg ned, og han holdt meg nede ( hånd på hodet) mens vi fikk instruksjoner under vann.

Siden jeg flyter så lett, var svømming langs bunnen også litt problematisk så jeg kan ikke akkurat si at jeg beveget meg elegant som en sel i vannet. Jeg lignet mer en skadeskutt hval der jeg plasket av gårde, brukte armene som "flaps" og forsøkte og holde meg langs bunnen. Når jeg flakset for langt opp mot overflaten, kjente jeg at jeg fikk en dytt nedover igjen.

Men moro var det.

St.aften var det full rulle her hjemme. Poden med familie og en venninne av LilleFrøkna, en venn av Poden med sin 3-åring, Frøkna og venninnen var her. Det var jo ganske godt vær så vi var ute og Halvdelen tente grillen.

Fra i går til i dag var vi barnevakt for nurket til en annen venninne av Frøkna, og fra i morgen til søndag kommer resten av ungeflokken. Det er jo meldt fint vær, så vi kommer nok til å være mye ute. Og så må vi jo se etter grønnsaksparsellen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt å høre at det er folk i familien som tar tak i deg også, og sørger for at legens råd blir fulgt. Den ferien høres helt herlig ut. Og jeg synes jeg ser deg der du dykker. :ler:

Også får dere nyte finværet i helga - dere som har det. Jeg skal teste min nyinnkjøpte paraply når jeg skal hente posten. Og det blir eneste turen ut i frisk luft for meg i dag. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en fin ferietur,Bella :jepp: Du er heldig som har noen som "tar tak i deg",-savner det endel ganger jeg også. Men sånn er nå livet.

Hva kommer det av at du flyter så lett? Jeg har aldri dykket så jeg skjønner ikke sånt,-du får nemlig ikke hodet mitt under vann :nei:

Koser meg i sommeren her hjemme nå,-sola varmer selvom det er skyer foran og da er det skikkelig sommer,tenker jeg :duskedame:

Ha en fin helg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, dykking ser så moro ut. Skulle gjerne prøvd selv, men er for pinglete. Ikke er jeg god til å svømme og tenk om kontaktlinsene ramler ut under vann (og under maska). Men hørtes ut som deilig ferie. Bra Frøkna tvangsferierte deg litt ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fikk reist bort da! :smilbla: Jeg elsker Hellas, maten og klimaet og alt.

Men dykking? Det hadde jeg aldri turt. :riste: Selv om jeg godt kan tenke meg det er fantastisk.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 29.juni

"Åh, så godt å høre at det er folk i familien som tar tak i deg også, og sørger for at legens råd blir fulgt"

Ja Sauen, Frøkna er omtenksom, og kan finne på slike ting som å dra meg med på ferie.

Hva kommer det av at du flyter så lett?

Vet ikke hvorfor jeg flyter så lett, jeg, Flowerpower. Har alltid gjort det. Venninnene mine misunte meg at jeg kunne flyte på rygg i vannet og sole meg samtidig.

Åååå, dykking ser så moro ut. Skulle gjerne prøvd selv, men er for pinglete. Ikke er jeg god til å svømme og tenk om kontaktlinsene ramler ut under vann (og under maska).

Dykking er moro, Cata. Følelsen av vektløshet er fantastisk. Og det er ikke noe problem å se under vann. Da jeg var aktiv sportsdykker, en gang i steinalderen hadde jeg dykkemaske med styrke i glasset. har dem enda.

Hei Marianne. Hadde en avslappende ferie. Deilig

Jeg elsker Hellas, maten og klimaet og alt.

Hellas er også et av mine favorittferieland, Loffen.

Så godt at noen passer på deg

Både Frøkna og Poden er omtenksomme og klare til å trå til, kamela, men jeg sier ikke så mye til dem. De har nok med sine ting, mener jeg.

Hadde en fin, men litt hektisk helg.

Nurket til Frøknas venninne er kjenner meg ikke så godt, og hun har kommet til den skeptiske alderen. Så det var gråt og tenners gnissel da mamma dro. Det tok sin tid før hun roet seg, men litt grøt og melk gjorde susen. Heldigvis sov hun gjennom hele natta, så jeg overlot morgenstell mm til Frøkna.

Jeg var kalt inn til et møte på jobben med min sjef, personal og nav. Har jo vært sykemeldt så lenge at et slikt møte står i rutinen. Det var for så vidt et greit møte. Men jeg er ikke klar til å si at jeg ikke kan jobbe 100% mer. Jeg må også komme meg ut av sykemeldingsgreia før et år er godt, for jeg har ikke råd til å gå ned i lønn. Skal gå i aktiv sykemelding i august og september, men da skal jeg jobbe 100% for å prøve det. Tror jeg skal få det til.

Jeg er ikke på aktiv sykemelding nå, men jeg har nå vært aktiv på jobb likevel. Og jeg skal også jobbe i morgen og torsdag. Jeg gjør det fordi sjefen har skadet seg, og for å slippe et kaos og mas rett etter ferien. Kjenner at det sliter på meg, for det er fortsatt skummelt å gå forpliktende ut blant folk.

Helgen var aktiv, men koselig. Lørdag hadde jeg alle tre ungene her. Siden det var sol, tok vi en strandtur. LillePoden syntes det var litt kaldt,så han. Han hadde så lyst til å ha på seg hettehåndkledet med Spiderman på - noe han fikk. Jentene badet flere ganger, plasket i vannet med de store baderingene og ville ikke hjem da det var på tide å snu nesa den veien. Det hjalp å minne dem på at vi ikke hadde kjøpt lørdagsgodt enda.

Men da jeg kom til butikken, fant jeg ikke veska, og kom på at jeg hadde lagt den på taket da jeg hjalp LillePoden inn. Så da var det bare å snu og sjekke veien tilbake til utgangspunktet. Men ingen veske var å se. Jeg hadde ikke så mye i veska, men en del papirer som er kjekke å ha, bla et kort jeg alltid må ha med meg.

Halvdelen var mindre imponert over meg. Men da vi var ute og spiste med ungene, ringte det en som hadde funnet veska, og alt innholdet var der. Det var verd en god finnerlønn, synes jeg.

Søndag var vi på grønnsaksparsellen vår. Ungene hjalp til med å vanne. Men det så ikke ut der. Halvdelen hadde ikke vært der da jeg var borte, så alt hadde vokst, men det som hadde vokst mest, var ugress. Fant ut at jeg fikk ta lukinga nå, for det var for uoverkommelig for ungene, og for vanskelig å se hva som skulle stå igjen og hva som skulle rykkes opp med rota. Men de fikk nå med seg en del egendyrkede redikker - stor stas. LillePoden syntes det var mest stas å vaske dem, han da.

Så i går dro jeg rett fra jobben til ugresset. Hadde tatt med meg en bruskasse, litt redskap og en kasse til å legge ugresset i. Kjekt med bruskasse, for da kan man sitte litt og luke. Jeg må variere arbeidsstilling, for ryggen min liker ikke hodet ned og rumpa opp stillingen over litt tid. Sitte på kne, sitte på kasse og rumpa opp var en grei variasjon.

Vi har en parsell på 50m2, og med den mengden ugress som hadde fått kose seg der, tok det meg 4,5 timer å rydde opp i alt, vanne litt til og hive på litt plantemat. Var sliten og godt møkkete da jeg kom hjem, så en varm dusj gjorde underverker. Jeg kjenner det på baksiden av låra at det ble en god del bøy og tøy i går.

Så i dag har jeg bare vært på jobb, og så satt jeg meg ut i hagen sammen med Voffsen. Han har fått løpestreng her ute så han kan bevege seg ganske mye ute nå. Selvfølgelig greier han så surre seg fast fra tid til annen, men stort sett går det bra.

Været vil avgjøre hva jeg gjør når jeg kommer hjem i morgen. Poden blir 30 til helgen, så jeg har invitert litt familie hit. Er det dårlig vær, begynner jeg husrydding etc, er det fint vær får jeg holde på litt ute, tenker jeg.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stadig imponert over alt du orker. :dåne:

Så bra at noen fant vesken din da! :smilbla:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si meg enig med loffen. Er vel ikke mange som orker så mye som det du gjør.

Men hvis du er slik som meg angående angsten, så er det å gjøre noe det beste i stedet for å sitte hjemme å gruble.

Hørtes ut som om du hadde en helt fantastisk tur til Hellas :jepp: Jeg lurer på om jeg skal ta dykkelappen. Det høres så utrolig deilig og befriende ut.

Håper du får en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at du er en aktiv dame!!! Men ta hensyn til kroppen din,da :klem:

Jeg vet at det er en terskel å bli uføretrygdet,men må man så må man.

Jeg har vært det i ca 10 år nå,og den første tiden (jeg har ikke tidsbegrenset) sa jeg hele tiden at "jeg skal ut i jobb igjen"!

Men nå har jeg det bra. Jeg kan ta hensyn til den tilstanden kroppen er i. Orker jeg så hjelper jeg til som pasientvenn eller andre ting,orker jeg ikke kan jeg la være. Jeg har heldigvis mange interesser så tida flyr,men det har jo du også, Bella.

Sender deg en stooor klem og håper du får en løsning som er god for både kropp og psyke :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.juli

Ja Loffen, det var godt å få tilbake veska. Får prøve å ikke legge den på taket mer.

Ja, det er som du skriverFrigg, at det er lettere å holde angsttrollet på avstand når jeg holder på med noe. Man kan godt si at lediggang er roten til alt vondt her. :)

Ærnte så flink til å ta hensyn til hva kroppen vil, flowerpower. For kropp og sjel er ikke alltid enig med meg og hva jeg vil, så da kjører jeg på - håper det beste - og går på en smell med ujevne mellomrom.

I dag har det vært en nydelig og solrik dag. På slike dager tror jeg fullt og fast på at det blir en flott sommer i år.

Tirsdag gjorde jeg ikke det skapte grann da jeg kom hjem fra jobben. Egentlig er jeg 100% sykemeldt, men jeg har sagt meg villig til å ta på meg en oppgave det er viktig at er ferdig med rett etter ferien. Så jeg har jobbet litt hver dag denne uka. Har gjort en avtale om at jeg får igjen disse dagene seinere. Jeg ble ikke helt ferdig, men jeg har sagt at jeg tar en regnversdag og gjør det ferdig.

Det jeg har holdt på med, er å utarbeide en katalog - fra punkt 0. Så jeg har jobbet fram innholdet og design. Er nesten ferdig til å sende den i trykken, men jeg skal gå gjennom den en gang til, slik at jeg er sikker på at alle detaljer er riktige. Det er litt å gå gjennom for blekka er på ca 30 sider og det er mange detaljer som må kryss-sjekkes. Men en regnværsdag burde gjøre susen.

Baksiden av lårene sa tydelig ifra om at de ikke likte lukemaraton - var støl mandag med andre ord. Så det var grunnen til min late dag. Satt i sola og leste ukeblader og hvilte mine lår.

I hagen har vi en haug - komposthaugen vår for haveavfall. Og den så ikke ut nå. Der har brennesle og andre morsomme planter fått kose seg i fri dressur. Men nå var jeg lei av å se på brennesleskogen + at jeg tenkte på ungene - hvis de skulle miste noe oppi der. Epletreet er ikke så stort, og brenneslen så høy at vi ikke kunne se stammen.

Mye av ugresset er naboens, for han bryr seg ikke med den delen av tomta. Der er det et eldorado for ulike former for ugress. Og ugresset bryr seg ikke om tomtegrenser eller gjerder.

Så tirsdag gikk jeg i gang med krum hals. Påkledning: Shorts og lnge ullvanter. Utstyr: Pledd. Og så ga jeg meg i kast med ugresset. Det er en kunst å luke brennesle uten på brenne seg. Men jeg klarte det, og fyllte en trillebår med sviende blader og stengler.

I går fikk jeg også tatt litt. Hadde med meg Voffsen ut. Han har fått løpestreng og kan derfor gå ganske fritt ute. Han har jo ikke så mye pels, Voffsen, og han er kjempenysgjerrig. Så da jeg krabbet rundt og lukte, måtte han jo sjekke hva jeg gorde, og stakk snuten borti de sviende plantene. Det var ikke godt. Stakkar, han fikk jo vondt og nøs og gne seg på snuten. For å hjelpe ham, prøvde jeg å skylle området med vann, - og vann er langt fra det beste han vet. Han var temmelig fornærmet på med etterpå. Og da det atpåtil begynte å regne, da hadde han fått nok. Han krøp sammen under bordet og så bebreidende på meg til jeg tok hintet og løsnet han fra båndet. Han sto på trappen før jeg rundet hushjørnet.

Jeg holdt på i dag også, så nå har jeg bare en liten flekk igjen. Det skal bli litt av en jobb å jevne ut haugen.Det kryr jo av seige røtter.

Men med krafse og spade skal jeg nok få det til. Jeg har en stor grein gra et av epletærne het, og den skal jeg legge som en kant ved epletreet, og sette noen planter langs denne. OG siden den er formet som en Y skal jeg henge en blomst. Tror det kan bli fint.

II morgen skal jeg se på ungdomsunderholdning. HelgeFrøkna skal delta, og vi har blitt invitert. Må finne fram fotoapparatet, for klart vi er med.

Men nå er jeg trøtt, og skal finne senga. Tar en dagbokrunde i morgen, tenker jeg.

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...