Gå til innhold

Ballansekunst


Bettie

Anbefalte innlegg

Jeg forsvant stille ut til høyre eller venstre i vinter. Det ble mer vrangt enn rett.

Men egentlig er det ikke så mye som annerledes enn før. Halvdelen og jeg holder fortsatt sammen, Frøkna bor hjemme og har skaffet seg (oss) en voffs. Voffs og Pus er bestevenner. Poden og familien er på besøk rett som det er og jeg koser meg med barnebarna. Et nytt er på vei og er ferdigruget til høsten.

Samtidig som alt er ved det samme, er det mye som er i endring. Jeg har kastet mange baller opp i lufta på en gang, samtidig som jeg beveger med på en stram line, så da spørs det om jeg klarer å ta imot dem, om jeg får dem i hodet eller om jeg faller av lina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei Bettie!

Godt å ha deg tilbake igjen. Mistet deg fra listen min da du hadde den andre dagboken, men nå er du tilbake :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å - for en hyggelig velkomst. Tusen takk skal dere ha.

Det er jammen godt med en fridag eller to. Tar meg fri i morgen også, så da blir det nesten ei uke fri, da. Men jeg skulle jo virkelig ønske at våren kom skikkelig i gang. Det virker som om noen har trykket på repeat-knappen akkurat da vinter og vår skulle bytte plass.

Vinteren var hard nok, den, så jeg vil ha vår med varme.

Jeg har nå fått beskåret frukttrærne og klippet rosene. Er litt usikker på om det er noen som avgikk med døden i vinterkulda. Jeg lar tvilen komme dem tilgode litt til.

Frøkna har jo skaffet seg en voffs, og rett som det er lufter jeg voffsen. Vi har det med å forsove oss litt både Frøkna og jeg. meg er det ikke så farlig med, for jeg har fleksitid, men Frøkna har et annet tidspress på seg, så da tusler jeg morgentur med dyret når hun forsover meg, og hun vekker meg hvis jeg forsover meg. Grei deal.

Og det er ikke bare Voffs og jeg som gåt morgentur Ueller ettermiddags-/kveldstur). Når vi går ut, er Pus alltid i nærheten, og hun går tur sammen med oss. Noen ganger går hun ti skritt bak oss og holder avstand før hun plutselig løper forbi, gjemmer seg bak en busk og hopper fram rett foran oss. Av en eller annen grunn tror hun visst at hun er usynlig og skal skremme oss. Voffsen blir kjempeglad, logrer og løper etter henne, og hun farer opp i et tre.

Andre ganger går hun ved siden av oss, eller litt før oss. Voffs synes det er fint, det også, for da kan han snuse henne bak. Så da går Pus først, Voffs med nesa bak henne og jeg sist. Rene toget. Og vi blir gjenkjent i nabolaget for å si det sånn.

Denne helgen har jeg Voffsefri, for Frøkna tok ham med seg og blir borte noen dager. Det er i grunnen greit, det, for jeg har planer om å ta det litt med ro. Kroppen er ikke helt på lag med meg om dagen, men det går sikkert over igjen. med litt sol i morgen???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg skal ta meg en runde og hilse ordentlig på dere. Får prøve å oppdatere meg litt, vet dere.

Stakkars Halvdelen. Han har fått i bøtter og spann og dagen. Formen min er litt under null-punktet om dagen, og det har han ikke helt oppdaget.

Så her om dagen sprakk jeg på en egentlig bagatell. Telefon onsdag ettermiddag:

:) Hei - rørleggeren kommer i morgen formiddag.

:kjefte: Jeg vil ikke ha besøk i morgen formiddag, for da skal jeg gjøre reint

:) Jamen - han skal jo bare se

:kjefte: Orker ikke gjøre reint i kveld, så da får jeg stresse i morgen

:) Bet blir ikke noe stress, vel

Stor, talende og snurt taushet fra min side.

Litt etter kommer Frøkna for å ta en del av rengjøringen - på oppfordring av sin far. Dessuten sa ikke Halvdelen et pip da jeg satt ham bak støvsugerslangen pluss at han ombestilte rørleggeren etter å han snakket med meg om når det passet.

Kan nok ikke se bort fra at humøret svinger litt mer enn vanlig, for nå har jeg flagget at jeg skal ned i vekt, ikke bare 5 - 10 kg, men mye, mye mer. Legen var ikke fornøyd med meg sist, så det er på tide å gjøre endringer. Denne gangen prøver jeg å gjøre noe med kostholdet som kanskje kan vare - et lavkarbokosthold. Har bare holdt på ei uke, og det er en smule uvant. Men det finnes jo masse jeg virkelig kan spise, så her går det i fløte og smør. Ikke noen lettprodukter her i gården. - og egg i alle varianter. Som sagt . har bare holdt på ei uke, så helt inne i det er jeg ikke. Får masse oppbacking av Frøkna, da.

Og når jeg først endrer noe, så "smitter" det. I går fikk jeg klippet håret - og det annerledes enn jeg har hatt i mange år. Er på vei bort fra piggsveisen og skal jobbe meg mot en bob. Akkurat nå har jo håret mange ulike lengder, men etter to - tre klipp skulle jeg nok være der jeg vil være. Ble klippet av en lærling. Tror nok hun var på slutten av sin lærlingperiode, for hun var flink - og behagelig.

Ulempen med fasongen nå, er at jeg vil ha en liten pannelugg - og så har jeg en verv nesten midt foran. Men det finnes så mange stylingprodukter, så jeg skal nok klare å betvinge naturen.

En annen grunn til at humøret beveger seg mellom +1 og -1 er at Halvdelen og jeg har problemer oss imellom. Så jeg forlangte (stå på krava-mentalitet) familiemegling, noe han ikke var interessert i. Han bare føyde meg. Men den som gikk ut av kontoret førnøyd og med ny avtale i boks - det var han. Og jeg var fornøyd, så med litt ekstra innsats fra oss begge skal vi nok "ri han av" også denne gangen.

Og i dag fikk rørleggeren komme på besøk

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Det er ikke alltid så lett å tilpasse seg hverandre.

Jeg er sur på Noen i dag jeg også. Han har bare bestemt hvordan guttungens bursdag ska feires, (sammen med ham selvfølgelig) og hvor, uten å snakke med meg først. Og det blir fryktelig dyrt! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo kjempebra at dere endelig har kommet igang med familiemegling. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempekoselig å se deg igjen, Bettie. En ny og mer kontant Bettie med klare standpunkter og målretta program? Heia Bettie, dette skal gå bra! Hvis du vil ha noen tips om lavkarbomat, så er det bare å si ifra. :kokk::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndag 16.mai

nei, det er ikke alltid like let å få til tilpasningen mellom to, Loffen. Men etter så mange år som vi har hatt sammen, burde jo Halvdelen være tankeleser. Det mener nå jeg.

jeg tror en samtale med en tredje, nøytral person kan være berikende, Sauen. Så satser jeg på at det blir et positivt resultat.

Det blir helt sikkert koselig i morgen, Marianne. Ha en fin dag du også.

heisan Mummi. Kos å se deg. Fint at det er noen jeg kan spørre :) , for sånn lavkarbokosthold er litt nytt for meg. Men det ser egentlig ikke så dumt ut (for en novise).

Jeg skal bli bestemor igjen. Gjett om jeg gleder meg. Denne gangen blir det ei jente, og hun er ferdigruget i begynnelsen av august. Jeg må nok holde Halvdelen i øra der, for han kommmer til å gå amok i rosa kjoler og stæsj (som om ikke jeg kommer til å gjøre det).

Neida. Vi kommer nok til å dele oppmerksomheten og gavene likelig mellom alle tre.

Siden Poden og Svigerdatter venter nr.2, bestemte de seg for at de ville gifte seg. Og når de hadde bestemt seg, var tiden fra vi fikk greie på det og til den store dagen temmelig kort. De ville bare ha en markering med noen gode venner, forlovere, foreldre og besteforeldre. Det ble nå nesten 20 gjester med stort - og smått. Og Halvdelen og jeg fikk hele tre uker å planlegge bryllupet. Heldigvis fikk jeg låne et pent lokale. Så var det bare å pusse sølvtøy, gni glassene blanke, få tak i råvarene til maten, lage tale - i det hele tatt. Halvdelen laget mesteparten av maten (koldtbord). Så de ble gift, sammenkomsten var koselig og paret var fornøyde. Men tre uker er i minste laget for å arrangere noe slikt. Bare det å finne en kjole tok tid.

I morgen er det altså 17.mai. Jeg både gruer og gleder meg. Jeg liker stemningen på 17.mai. Men jeg er usikker på hvor mye jeg klarer å gå. Jeg har fått en "spore" i hælen, så når jeg går eller står mye, gjør det grasat vondt. Måtte ta fram krykkene etter en overmodig tur i skogen. Og i morgen blir det nye stå og gå. Fikk råd av legen om å bruke sko med litt hæl, så da måtte jeg jo kjøpe i hvert fall et par nye sko (huff så leit). Legger en krykke i bilen, tenker jeg,så får jeg med meg det som hører dagen til, vond for eller ikke.

Ønsker alle en riktig feiende flott 17.mai :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Poden og svigerdatter! :roser:

Hælen hæres vond ut, håper det går bra i morra da.

Ha en super 17. mai! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hinke forsiktig i morgen (som snart er i dag), da, og avlaste med krykkene så godt du kan. Håper du får en fin 17.mai :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...