Gå til innhold

Kjedelige, selvopptatte norske kvinner


Toogood

Anbefalte innlegg

Tviler på at de fleste kvinner var så lykkelige da de ble trykt ned i møkka slik de gjorde for noen 100 år siden

Nei, det blir rimelig teit å innbille seg at alt var bedre før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Kvinner vil ha menn med ambisjoner. Ambisjoner er det samme som penger. Hvem var overflatiske sa vi? En tiung er sikkert. Norske kvinner higer etter "sex og singelliv" livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville altså ingen blitt fornøyd om vi gikk tilbake til "tradisjonelle" mønstre heller.

What next?

Noen ville blitt fornøyde.

Mens resten ville blitt misfornøyde.

Derfor gjelder det å finne noen som har omtrent samme livssyn etc. som en selv har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Kvinner vil ha menn med ambisjoner. Ambisjoner er det samme som penger. Hvem var overflatiske sa vi? En tiung er sikkert. Norske kvinner higer etter "sex og singelliv" livet.

Husk på at kvinnene i den serien er rike og tjener penger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Husk på at kvinnene i den serien er rike og tjener penger selv.

Det er norske kvinner også. Dermed så blir menn en pariakaste. Det er ikke til å stikke under en stol at kvinner er lykkeligere med penger enn med menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et paradoks å hylle tradisjonelle kjønnsroller og samtidig kalle kvinner for "golddiggere".

Tradisjonelle roller = mannen tjener penga og forsørger kvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ville blitt fornøyde.

Mens resten ville blitt misfornøyde.

Derfor gjelder det å finne noen som har omtrent samme livssyn etc. som en selv har.

Fornøyde menn, misfornøyde kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner vil ha menn med ambisjoner. Ambisjoner er det samme som penger. Hvem var overflatiske sa vi? En tiung er sikkert. Norske kvinner higer etter "sex og singelliv" livet.

Ambisjoner er så mangt. At du måler det i penger sier kun noe om deg.

Mange kvinner ønsker menn som takler at kvinner har ambisjoner. Disse kvinnene er utilgjengelige for menn som ikke takler kvinner med ambisjoner. Årsaken til at de ikke takler det er at de mangler, eller ikke evner å oppfylle, egne ambisjoner. Dermed blir de bitre og skyver skylden for sin egen følelse av utilstrekkelighet over på kvinnene.

Darwin har heldigvis en grei fix for slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambisjoner er så mangt. At du måler det i penger sier kun noe om deg.

Mange kvinner ønsker menn som takler at kvinner har ambisjoner. Disse kvinnene er utilgjengelige for menn som ikke takler kvinner med ambisjoner. Årsaken til at de ikke takler det er at de mangler, eller ikke evner å oppfylle, egne ambisjoner. Dermed blir de bitre og skyver skylden for sin egen følelse av utilstrekkelighet over på kvinnene.

Darwin har heldigvis en grei fix for slikt.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyde menn, misfornøyde kvinner.

Det finnes helt sikkert endel kvinner som hadde foretrukket de tradisjonelle kjønnsrollene. Men det er ikke politisk korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambisjoner er så mangt. At du måler det i penger sier kun noe om deg.

Mange kvinner ønsker menn som takler at kvinner har ambisjoner. Disse kvinnene er utilgjengelige for menn som ikke takler kvinner med ambisjoner. Årsaken til at de ikke takler det er at de mangler, eller ikke evner å oppfylle, egne ambisjoner. Dermed blir de bitre og skyver skylden for sin egen følelse av utilstrekkelighet over på kvinnene.

Darwin har heldigvis en grei fix for slikt.

:klappe:

Der fikk den surmagede gjøken seg en velfortjent venstre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ambisjoner er så mangt. At du måler det i penger sier kun noe om deg.

Ike meg, men om de kvinner som har krysset min vei. Det er tross alt ikek ting jeg tar fra løse luften.

Mange kvinner ønsker menn som takler at kvinner har ambisjoner.

Hun kan gjerne ha ambisjoner. Men viktigere er det at hun har empati. Noe som mangler hos de mest ambisiøse kvinnene.

Disse kvinnene er utilgjengelige for menn som ikke takler kvinner med ambisjoner. Årsaken til at de ikke takler det er at de mangler, eller ikke evner å oppfylle, egne ambisjoner.

Eller at mannfolka innser at kvinnen står i veien for den utvilingen som må til.

Dermed blir de bitre og skyver skylden for sin egen følelse av utilstrekkelighet over på kvinnene.

Det kan knapt kalles en følelse av utilstrekkelighet når en blir forklart i detalj om hvor utilstrekkelig en er som norsk mann uten jordisk gods. At en samtidig faktisk gjør ting som kommer andre mennesker til gode er ikke ambisjoner norske kvinner vil ha. Å hjelpe andre og menneskeheten generelt er som kjent ingen ambisjon. (For menn vel og merke. Kvinner vil ha monopol på å bedrive arbeid som tjener mennesker på et ikkematerielt plan). Norske kvinner vil ha en mann som karrer til seg penger. Det er den eneste fom for ambisjon som er sertifisert og stemplet godkjent av norske kvinner.

Darwin har heldigvis en grei fix for slikt.

Darwin er så vidt meg bekjent død. På den andre siden så finnes det menn som forsker på og utvikler de metoder Darwin påpekte.

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

:klappe:

Der fikk den surmagede gjøken seg en velfortjent venstre!

Uff ja, det gjorde skikkelig vondt... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanette

Jeg vil gjerne legge inn et lite hjertesukk. Flere ganger har jeg og mine kvinnelige venninner snakket om norske menn, og om hvordan de ser ut til å utvikle seg. Vi finner den jevne norske mann enormt lite interessant. Han virker mest opptatt av siste fotballkamp eller mythbusters på discovery channel, og han har et altfor stort alkoholinntak. Han er også overvektig, lat og som ofte tatovert eller full av bolemuskler, noe mange kvinner faktisk synes er frastøtende, selv om de kanskje sier noe annet for ikke å fornærme.

Hvorfor har norske menn blitt så uinteressante? Det er mange av oss kvinner som begynner å få store problemer med å ser for seg et langvarig forhold med en norsk mann. Og vi som mener dette, er ikke tapere med hengepupper, tvert imot. Dette har jeg hørt fra "high-achievers", dvs vellykkede, veltrente, oppegående kvinner som har høye krav til seg selv her i livet. Kanskje nettopp disse høye kravene er grunnen til at det ofte er denne typen kvinner som har problemer med å respektere norske menn?

I mitt yrke har jeg ofte inne disse mannfolka som pasienter. De virker dønn ulykkelige og er ofte snakket ut i et mentalt, egosentrisk uføre av sine kompiser. De virker ureflekterte og har på en måte hodet stukket i jorden for mange år siden.

På den annen side har vi mannfolk fra USA, hvor jeg ofte reiser i yrkessammenheng. Jevnt over har mannfolk i f.eks. New York eller Washington høyere utdannelse, de er beleste og intelligente, de er fysisk sunnere, de verken røyker eller drikker, de har mer tradisjonelle verdier, de fremstår mye mer maskuline for meg som kvinne, de er statistisk sett sjelden utro, de er mer åndelige og mindre materalistiske, og de virker mye lykkeligere enn norske menn.

Jeg er ingen tilhenger av proformaekteskap, akkurat som jeg ikke er tilhenger av at norske menn drar til landene rundt Thailand for å ha seg med de innfødte der, men jeg kan ikke la være å observere at norske menn begynner å bli så lite attraktive pga sine personlige egenskaper og sin (u)moral, at det er forståelig at kvinner finner kjærligheten i f.eks. USA.

Jeg vet jeg generaliserer nå, men innenfor samfunnspsykologien utfører man jo statistiske undersøkelser som understøtter mye av dette. Jeg sier for øvrig ikke at norske kvinner er så fantastiske, men en del av dem har åpenbart så mye å tilby at de burde tilby det til en mann som kan verdsette dem.

Det kommer nok mange indignerte svar på denne teksten. Hvilket understøtter et av mine poeng over.

:ler: Kunne ikke dy meg...

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo faktisk slik at vi har ikke mangel på hverken ressurser, økonomi eller mat- slik problemene var tidligere.

Derfor er det mer opp til invididet hvordan de vil føre livet sitt, i henhold til de mulighetene som er.

I tidligere tider var roller tilpasset i større grad hvilke ressurser man hadde også. Men kjønnsrollemønstre var i større grad også kulturellt betinget. Dette hadde mye med kristendom å gjøre, og de reglene som var i henhold til kvinnen i forhold til den.

I andre deler av verden ser vi fortsatt det kulturelle/religion og ressurs betingede kjønnsrollemønstret.

Kristendom har i det siste gått mer ut på dato her til lands. Men i andre vestlige områder hvor religion har stor rolle kan man fortsatt se at kjønnsrollemønstre forholder seg nogenlunde tradisjonellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg vil gjerne legge inn et lite hjertesukk. Flere ganger har jeg og mine kvinnelige venninner snakket om norske menn, og om hvordan de ser ut til å utvikle seg.

Kvinnelige venninner, en pleonasme, eller har du også mannhaftige venninner?

Unnskyld, kunne ikke dy meg :ler:

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Hvorfor har norske menn blitt så uinteressante?

Fordi de har blitt oppdratt av alenemødre uten maskuline impulser. Det er ikke lov lenger å være mann i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg vil gjerne legge inn et lite hjertesukk. Flere ganger har jeg og mine kvinnelige venninner snakket om norske menn, og om hvordan de ser ut til å utvikle seg. Vi finner den jevne norske mann enormt lite interessant. Han virker mest opptatt av siste fotballkamp eller mythbusters på discovery channel, og han har et altfor stort alkoholinntak. Han er også overvektig, lat og som ofte tatovert eller full av bolemuskler, noe mange kvinner faktisk synes er frastøtende, selv om de kanskje sier noe annet for ikke å fornærme.

Hvorfor har norske menn blitt så uinteressante? Det er mange av oss kvinner som begynner å få store problemer med å ser for seg et langvarig forhold med en norsk mann. Og vi som mener dette, er ikke tapere med hengepupper, tvert imot. Dette har jeg hørt fra "high-achievers", dvs vellykkede, veltrente, oppegående kvinner som har høye krav til seg selv her i livet. Kanskje nettopp disse høye kravene er grunnen til at det ofte er denne typen kvinner som har problemer med å respektere norske menn?

I mitt yrke har jeg ofte inne disse mannfolka som pasienter. De virker dønn ulykkelige og er ofte snakket ut i et mentalt, egosentrisk uføre av sine kompiser. De virker ureflekterte og har på en måte hodet stukket i jorden for mange år siden.

På den annen side har vi mannfolk fra USA, hvor jeg ofte reiser i yrkessammenheng. Jevnt over har mannfolk i f.eks. New York eller Washington høyere utdannelse, de er beleste og intelligente, de er fysisk sunnere, de verken røyker eller drikker, de har mer tradisjonelle verdier, de fremstår mye mer maskuline for meg som kvinne, de er statistisk sett sjelden utro, de er mer åndelige og mindre materalistiske, og de virker mye lykkeligere enn norske menn.

Jeg er ingen tilhenger av proformaekteskap, akkurat som jeg ikke er tilhenger av at norske menn drar til landene rundt Thailand for å ha seg med de innfødte der, men jeg kan ikke la være å observere at norske menn begynner å bli så lite attraktive pga sine personlige egenskaper og sin (u)moral, at det er forståelig at kvinner finner kjærligheten i f.eks. USA.

Jeg vet jeg generaliserer nå, men innenfor samfunnspsykologien utfører man jo statistiske undersøkelser som understøtter mye av dette. Jeg sier for øvrig ikke at norske kvinner er så fantastiske, men en del av dem har åpenbart så mye å tilby at de burde tilby det til en mann som kan verdsette dem.

Det kommer nok mange indignerte svar på denne teksten. Hvilket understøtter et av mine poeng over.

Bra observert, er enig med deg. Har samme erfaringer selv. Uheldigvis bor jeg nå i Norge, så føler toget har gått i å finne seg en amerikanske mann med familieverdier. Familien står sentralt i USA, mens i Norge er det mer "drekka, drekka og fest med gutta": barnsligle menn i Norge... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Fordi de har blitt oppdratt av alenemødre uten maskuline impulser. Det er ikke lov lenger å være mann i dette landet.

Er det ikke tak nok i mannen til å selv utforme sin rolle ut fra hva han observerer da? Du bekrefter jo bare at norske små gutter (menn) er pingler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Er det ikke tak nok i mannen til å selv utforme sin rolle ut fra hva han observerer da? Du bekrefter jo bare at norske små gutter (menn) er pingler.

Jo, noen av oss gjør det. Og du ser hva slags helvete vi får her på KG. IRL får vi enda mer tyn. Derfor vender vi blikket ut av landet når vi vil ha en kvinne å elske. Norslke kvinner er såpass egosentriske og overfladiske at de ikke er verdt asfalten de går på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...