Gå til innhold

Strenge Frk. Gerds fangehule

Strenge Frk.Gerd

Anbefalte innlegg

Gjest hogwash

Nå ble jeg også nysgjerrig :sjenert:

Virker som BM er inne på noe, at det er insektene som tiltrekkes av lyset som igjen tiltrekker fraglene. Klarte ikke å finne andre kilder enn yahoo answers etc. dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. Må være noe i det.. Bare husker de pleide å sverme rundt utelampene på hytta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Sånn på tampen av natten, apropo vestkantdamer:

I nærbutikken min (jeg vokste jo opp på frogner må vite!) så var det en dame i køen foran meg som trodde hun hadde mistet lommeboken sin.. Jeg var sammen med min stefar på dette tidspunktet.

hun (rimemlig forfjamset): Åneiii! GUuudamei! Jeg Trodde et lite øyeblikk jeg hadde mistet min lommebok, det ville jo vært det verste som kunne ha hendt!

Min stefar sier tørt: nei det verste som kunne ha skjedd er å bli rullet rundt i fjær og tjære og tent på levende.

Fantastisk det utrykket i ansiktet hennes etter min stefars kommentar. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter innom natteranglerne - dere er oppe lenge altå :overrasket:

Flaggermus ja - onkelen min hadde en sjelden art som bodde under mønet på huset sitt han :ler: De er faktisk utrolig søte på nært hold - og veldig mye mindre enn man skulle tro når de flyr forbi så du kjenner nattelufta suse forbi hodet!

Og de er ikke tiltrykket av lyset - de er tross alt blinde ;)

(men ja av insektene, vil jeg tro)

Nå må jeg ha kaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood morgen!

Selvfølgelig.. jeg har jo rent glemt at flaggermus er blinde! :klaske:

Jo, de er ikke så verst søte i ansiktet. :)

Det er godt man har -noe- dyre-fugle-liv her, midt i asfaltjungelen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaggermusene er på plass utenfor vinduet.

De har faktisk gitt meg en ide til en ny billedserie: Ville dyr i urbant miljø. Altså, en rent hypotetisk fremstilling om hva som ville ha skjedd hvis ville dyr var tvunget til å leve i byen.

Jeg har hatt litt press på meg fra flere hold til å holde utstilling en god stund. Men har villet lage noe komplett nytt og sammenhengende.. i motsetning til alt det forskjellig rare jeg ellers lager. Har ikke akkurat hatt tid til å male så mye i det siste.. Men nå har jeg i det minste en ide..

Vi holdt på i 12 timer sammenlagt i dag og fått gjort ekstremt mye igjen. Bare imorgen og torsdag igjen, og så er det generalprøve (fotograferingen av kåken).. og så finn.no.. visning.. sold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

De har faktisk gitt meg en ide til en ny billedserie: Ville dyr i urbant miljø. Altså, en rent hypotetisk fremstilling om hva som ville ha skjedd hvis ville dyr var tvunget til å leve i byen.

Nå er det jo en del ville dyr som bor i byen allerede, hvilke tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på å male scener som ulver som slåss i gaten over matrester. Tenk om man hadde kommet over et slikt syn?

Eller f.eks en elg som drikker vann fra en sølepytt etter et heftig regnskyll midt i sentrum.

Det kommer jo litt ann på hvor geografisk byen skal befinne seg også.. hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash

:ler: Hadde blitt litt annet enn å se måkene slåss om kebabrestene ja!

Du har ganske store muligheter, med og uten mennesker osv. Hørtyes spennende ut :)

Kanskje vi kan lure deg til å legge ut et bilde av et bilde (!) etterhvert? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhh! kul link! men får ikke spilt av videoene.. :(

Men ja noe a la slikt jeg tenkte.. bare enda mer overdrevent.

Ser spesifikt for meg ulvebildet nå.. Hvor man liksom har fokuset på ulver som slåss i lyset fra gatelys ganske fremst i fokus, med mennesker som observerer lengre bak..

Skal forsøke å legge ut bilder etterhvert! :)

Har vært veldig fokusert på dyr tidligere.. eksempelvis:

n905470480_4384045_7518.jpg

n905470480_5024830_5506.jpg

Eh ja. En full hest (digital + tradisjonell mix) og en gammel dame som har blitt en katt.. SOm dere skjønner ville ulvebildet blitt en forbedring fra mine ellers komplett meningsløse bilder ellers.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest hogwash

Nå ble jeg nesten glad jeg ikke skal sove med det første... :sjenert:

Men veldig stillig, likte dog det øverste klart best. Kanskje pga. den mørke stemningen og bakgrunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: ja jeg har det med å lage småskumle, rare bilder!

Jeg er mest glad i den fulle hesten av de to også.. mest p.g.a det rare utrykket i øynene.

Men det er ikke bildet jeg er aller mest glad i av dem alle dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus vi ble ferdige for dagen nå. :natti: :søvn: Holdt det gående siden 9 i dag.. går.. tidlig.. så skal jeg opp 9 igjen.. og så er det 7 slike 9-3 dager til før jeg kan puste lettet uuuuuut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...