Gå til innhold

Strenge Frk. Gerds fangehule


Strenge Frk.Gerd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og ikke minst forsynt seg så grådig av frukt og fløte at det ikke ble en bit igjen til hverken Kasper, Jonthan eller løven. :(

Kanskje jeg burde skifte nick til "Grådige Frk. Jesper" ? :klø:

Har i det siste oppdaget to morsomme tråder her på KG av brukeren Pet, herog her!

Har vært innom de trådene flere ganger, det slutter aldri å være gøy å lese de haha. :ler:

Ellers en effektiv dag: gitt og kastet 80% av garderoben min til frelsesarmeen (De var enten altfor store p.g.a tapet av vekt de siste 5 årene eller slitte som fy med hull og div), vasket resten av klær, dyner, puter, sengetøy og madrassbeskyttelsen. Gått igjennom alle kasser, skuffer og skap her hjemme og sortert (må dette to ganger i året eller så samler jeg opp)!

Så skal jeg opp i leiligheten til mamma etterpå og vaske den ned (Vi utsatte fotosession av den til mandag )

Jeg trodde aldri jeg skulle si dette- men jeg har for lite klær. Det som er igjen av brukbare ting er en halv maskin.

Men skal ikke kjøpe noe nytt før leiligheten er solgt, er nok best å være forsiktig i tilfelle noe uforutsett kommer opp! Man vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pet er morsom :jepp:

Akk ja, jeg skulle hatt genrealopprydning i klesskapet sjøl. Der er det mye rart altså... :roll:

Men det blir ikke i dag.

Grådige frk. Jesper :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske oppvaskmaskinen (og annen elektronikk) hadde AI så den hørte på meg når jeg snakket strengt til den!

Helst en oppvaskmaskin med litt morsom personlighet som kunne snakke tilbake (f.eks en grinete og snobbete british butler type?)

Ser for meg noe slikt:

Meg: "Please do shut up and wash these cups??"

Mr Disher: "No. Madam, I will do no such thing! These filthy cups are far from good enough standard for me to use my exquisite technology on!"

Eventuellt en superglad italiensk hårtørrer som skryter av håret mitt hver gang jeg tørker det?

Eller hadde det blitt for mye prating tro? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg tror den strenge frøkenen, som kun under tvil kan bytte nick til Strenge tante Sofie, ønsker seg 3CPO som oppvaskhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den strenge frøkenen, som kun under tvil kan bytte nick til Strenge tante Sofie, ønsker seg 3CPO som oppvaskhjelp.

Gjett om a! :biggrin:

Hadde jeg hatt C3PO som oppvaskhjelp hadde jeg garantert vært den kuleste ungen i gata! :nigo:

Nå er leiligheten vasket ned, med god hjelp av to venner, pizza og masse øl . :tommelsmil: En lang dag er snart over!

Og så fant jeg et uåpnet brev fra mormor, datert 20-01-03, som hun opprinnelig ville sende inn til dagbladets leserinnlegg. Hun var 87 år på den tiden, og veldig engasjert i mye, men spesielt at alle unge skulle ha det godt i samfunnet.

Fikk litt lyst til å dele det her:

"Endelig vil samfunets ledere gå inn for å hjelpe narkomane og gi dem omsorg. Empati er ordet, det må vi ha og hjelpe de som trenger oss. Det er vel ingen som ønsker å leve under slike forhold som de gjør. En dårlig start i livet og så begynner misbruket. Draget etter stoff øker etterhvert, og det blir verre og verre å slutte med det. Da blir forfallet stort. De må støttes og hjelpes og trekkes opp fra elendigheten! De skal respekteres som verdige mennesker som desverre har kommet skjevt ut. Livet er ikke like lett for alle! Derfor trenger de hjelp og støtte, bli bygget opp og leve et sosialt liv. Vi hjelper asylsøkere som kommer hit, men narkomane trenger oss like meget om ikke mer. Å gå på "plata" i over tyve minus må være et helvete! Hvor mange har mistet livet denne vinteren? Et liv i rus og dus uten fotfeste. Godt å vite at de nu skal hjelpes og ikke oversees. At vi ikke vil la de skure og gå lengre. Vi må ha medfølelse, det er en del av Norges ungdom det gjelder.

"

:)

Litt artig å lese.

Mormor var mer eller mindre den "praktiske, strenge, oppdragende" forelderen som ordnet alt av foreldremøter, mat, klær og leksehjelp. Mens mamma var den "uendelig støttende, forståelsesfulle" som tok meg med på alt mulig.

Poengene til mormor var at hun ville og ønsket at jeg skulle ha alt hun ikke hadde hatt.. Utdannelse, frihet, muligheter. Jeg ble prentet inn at utdannelse var noe man ikke kunne ta for gitt, man skulle ikke ta noe for gitt og dette måtte jeg huske og sette pris på alt jeg hadde... hun hadde sett de stakkars ungene på rodeløkka måke snø, tynnkledde (uten sokker!), klokken 5 om morgenen for å tjene penger til mat til familien på 20 tallet. Unger som døde av tuberkelose, hun og søskene måtte hjelpe å bære kisten til naboungene.

Hun hadde selv jobbet siden syv års alderen med å passe rikmannsunger. Da hun begynte å jobbe fra 7-19 i 12 års alderen gikk hun på kveldsskole for å lære videre, finansierte det selv. Å jobbe var et krav fra familien, det var ikke snakk om annet. De bodde faktisk i en toromsleilighet på Rodeløkka (område i oslo), men det ene rommet var avstengt som "Finstue" og kun til bruk på julaften.. så hun, to søsken og foreldre bodde på et rom og kjøkken. Sånn var det å være arbeiderklasse den gangen.

Så giftet hun seg. Min bestefar ble etterhvert soussjef for kinomategrafene etter en hard krig (begge var involvert i motstandsbevegelse.. bestefar ble nesten henrettet ), og min mormor gikk fra å være en hardtarbeidene til fin frognerfrue som vanket blandt da tidens store kjendiser innenfor film, politikk osv (Har bilder av bestefar og mormor sammen med Sofia Loren, Julie Andrews, Tito o.l).

Litt av et liv hun levde igrunn.

Innen jeg ble født var hun og bestefar formuende for lengst, men sløsing av penger var det aldri snakk om. Hun var ekstremt flink til å spare og leve sparsommelig, dette gjaldt også meg. Men hun var generøs som FY når det gjaldt; spinket og sparte så jeg skulle ha penger til viktige ting som leilighet og utdannelse (av pensjonen sin! Det er p.g.a alt hun sparte av pensjonspenger at jeg bor i denne leligheten nå! utrolig??! ).

Hun kjøpte også bil og lappen til samboern min (som hun forgudet som om han skulle vært hennes egen sønn, hun var helt knust da han døde).

I mitt tilfelle var det naturlig at jeg pleide henne da hun ble kreftsyk på slutten så hun kunne være lengst mulig hjemme, ellers var hun sprek frem til da. Det var egentlig noe av det sterkeste jeg har opplevd, for det var kanskje den eneste gangen i livet hun virkelig trengte meg (til mer enn å handle mat, løpe ærend, vaske osv). Den ubeskrivelige sterke nærheten vi hadde i den perioden hun var syk, og at jeg fikk gjort noe tilbake for alt hun hadde gjort for meg betydde enormt mye for meg og sannsynligvis henne også.

Jeg hadde ikke mulighet til å sørge over mormor da hun døde i 06, min mor ble enda sykere etter mormors død og jeg ble nødt til å holde hodet nogenlunde kaldt for henne. Så jeg skøv mormor og sorgen langt bort (selv om hun har alltid vært i bakhodet mitt) etter tre sykehusrunder med mamma og etter at pappa også plutselig ble midletidig syk og puslete. Fokuset på at de skulle overleve overskygget alt (hektiske år m.a.o, gikk slag i slag :P )

Derfor er det ekstra hyggelig/sentimentalt å lese mormors brev og minne/hedre henne ved å skrive ufattelig langt på KG midt på natten selv om jeg burde ha vært i seng for lengst. ;)

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash

Din mormor hørtes ut som hun var en herlig person! Er så rart når man finner igjen små ting eller steder og minnene kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mormor hørtes ut som hun var en herlig person! Er så rart når man finner igjen små ting eller steder og minnene kommer tilbake.

Takk Hogwash, hun var det! :) Hadde et lite sentimentalt øyeblikk i går ja.. :sjenert::) Fint med slike

Urk, burde ikke si det høyt men herregud blir så ufattelig provosert av slike type tråder og et par av innleggene i: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=494102, hvor folk kan spre sin fantastisk patetiske forakt for andre mennesker som gammalt morrapiss. Ja, jeg blir skikkelig kokende sint, uansett hvor dumt det er å la seg provosere.. Ser for meg de sure trynene deres mens de iherdig forsøker å dytte andre nedi søla, for så at de skal stå der med bøyd nakke og be om tilgivelse for at de eksisterer. Jeg får mark! Får mark av all den konstante verdivurderingen av mennesker på alle mulige absurde områder.. Alle har rett og lov og bør føle seg vakre og verdifulle, og ikke minst oppmuntret til å være på sitt beste. Eneste slike tråder fører til er at ytterligere flere går hen og sulter seg, legger seg under kniven og pumper kroppen full av silikon og annet skit, eller får sosialangst.

I mitt tilfelle blir jeg bare enda mer overbevist om at hvis noen ikke vil godta kroppen min slik den er naturlig, med alle mine fysiske skavanker, kan de virkelig drite og dra. De skavankene som er der, er der for å bli og jeg liker de! De er jo søren i meg et tegn på at jeg har levd i denne kroppen i 30 år og at den har vært med hele veien og alle svingene.

Skulle ønske det kun var fokus i henhold til kropp at man skulle holde den sunn og frisk, så man kan leve et aktivt liv lengst mulig. Det er jo tross alt det viktigste? Ikke hvordan den ser ut i henhold til latterlige, absurde idealer vi blir sprøytet fulle av på daglig basis. Blæh! Ja måtte få ut litt damp.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Få det ut, for jeg er så uendelig enig med deg! Og det er deilig å vite at en ikke er alene om sine meninger!

Forøvrig så er du virkelig en peson med masse på hjertet og med evne til å få det ned på trykk. Vil bare, atter en gang, takke for å få lov å ta del i (ved å lese) dine historier. Ett annerledes, og veldig positivt, vis å ta i mot livet på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest den ene tråden du skrev om emnet silikon, og er i aller høyeste grad enig.

Nå er jeg prinsipielt imot alt som er falskt og tilgjort på alle mulige vis (omfatter et vidt spekter) hvor man har som formål å skjule/nedgradere/forandre/nedprioritere/forakte seg selv og andre til fordel for et oppkonstruert populistisk ideal. Jeg liker det som er ekte, genuint og ærlig, og er derfor selvsagt ikke noen fan av silikon, plastiske operasjoner osv. Jeg er tilhenger av å gjøre det man kan for å oppnå sitt beste på en naturlig måte og med det utgangspunktet man har, og vise det frem. Jeg er tilhenger av mennesker som oppmuntrer og bygger hverandre opp.

Fader heller, man har jo bare et liv og en kropp, og begge deler er ufattelig sårbart. Mennesker er sårbare, det er en skam og kriminelt som i nevnte tråd å gjøre noen unødig vondt på den måten og stjele livskraft fra dem som føler seg truffet.

Jeg har mildt sagt mye på hjertet :sjenert::ler:

Jeg blir veldig glad over det BM, som tidl nevnt, at alt dette som jeg hamrer og rabler ned så knottene på laptoppen formelig fyker avgårde i alle retninger (bokstavlig talt! :sur: ), kan være til glede for noen ! :)

Spesielt ettersom jeg må ærlig innrømme at når jeg har de verste skrivekløene, så bruker jeg nok ikke hodet så fryktelig meget.. og dermed er det som skrives også ekstra hva skal man si, sårbart. Ettersom det kommer mer eller mindre rett fra den harde kjernen, eller hjertet som man kan også si. Det er en konstant debatt i hardisken om hva man kan utlevere, hva man kan skrive, hvordan formulere så andre f.eks kan forstå budskapet slik det i realiteten er..uten å virke helt gal og skrullete. :ler:

Ok, lang lang laaaang dag.. Ble ferdig med demonetring og oppmontering av kjøkkenet altfor sent ! :( Søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maling av leilighet. Selv om jeg og pappa har selvsagt vært på pub allerede, jeg tåler ikke mer enn 2-3 øl desverre så jeg er jo godt brisen der jeg står med pensel og rulle i hånden her.. Han har dårlig innflytelse på sin datter!!!! :sukk::ler:

Vi har en liten pause nå.

(Litt dårlig samvittighet for at pappa hjelper meg så mye når han er såpass sliten etter jobben..Han er barneskolelærer osv.. så er nok å gjøre..Stakkar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk ja. Vi fikk gjort ekstremt LITE! :( Eneste vi fikk gjort var å legge papir på gulvet og vi fikk malt 1 vegg og taket.. Djizzes. Deretter drakk vi resten av pilsen og hadde en skikkelig "heart to heart"- deretter dro jeg til en vennine for enda en "heart to heart".

Dette var tidenens "Heart to heart" dag , mer eller mindre.

Jeg har fader i meg endt opp med å drikke øh.. 10 pils.. siden 14.. Men likevel altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I motsetning til lørdag har vi fått gjort -ekstremt mye-

Har bare vært pappa og jeg.. Veggene er hvite og jeg er fristet til å male en diger, blid sol på den største, hviteste veggen...

Men mulig det går litt rundt for meg! :eeeh::sjarmor::sjokkert::ninja:

slliiiten.. Fotograferingen er på torsdag.. så vi jobber døgnet rundt.

UHÆH og det er flaggermus utenfor vinduet mitt!!

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Batman on visit? :nigo:

Flaggermus er noen av verdens kuleste dyr! Er massevis av demherjegbor. Hver sommer, som i kveld,kanjeg stå rett utfor døren og se flere av den fly rett overhodet mitt og fange innsekter. Fascinerende å se hvor kjappe de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmmm.. Jeg er jente og tydligvis mest redd for at de skal fly inn på rommet mitt og jage meg.. :sjenert:

Men skal innrømme at de er facinerende.. når de er på trygg avstand!

(er ca 2 m til nærmeste flaggermus akkurat nå..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Tror nok flaggermus ikke er spesielt glad i unge frøkner ;) Området jeg parkerer bilen min på er det kuleste. På grunn av noen busker/trær, tror jeg, så flyr de mye lavere der under jakten sin. Som gjør at på det nærmeste føles det som om en bare trenger å strekke ut en hånd for å ta på dem. Har fristet, men har vert la være så langt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan tenke meg at det er litt stilig! Da skjønner jeg at du stopper opp og betrakter dem litt. :)

Tiltrekkes de av lys forresten? Eller er det noe jeg innbiller meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Tiltrekkes av innsekter vil jeg tro :klø: Og innsekter tiltrekkes vel av lys? :klø:

*spekulere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...