Gå til innhold

Strenge Frk. Gerds fangehule


Strenge Frk.Gerd

Anbefalte innlegg

Er det normalt å ikke føle seg som 30, når man fyller 30? :klø:

Jeg føler meg mest som en blanding av 23 og 65, mulig det er slik 30 skal være?

Snubla innom her pga. tittelen, men da jeg kom over dette spørsmålet så måtte jeg jo svare også. Er passert 40 med god margin. Min mor er passert 70 (med ikke fullt så god margin). Og begge er skjønt enige om at vi føler oss som ca. 23.

Altså er du innenfor normalen. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste SNOKE høylytt... :roll: Det ville vært noe det :ler:

Om to mennesker sitter å plages over at den andre bor på andre siden av jorden, bør ikke mins en av dem se til å pakke kofferten for godt? :klø: *Hjelpsom*

:ler: Jeg kan finne på å snoke høylytt! Vi (romkompisen o ja) endte opp med å ligge i parken i regnet og se idioter ut.. vi gikk da det ble sol igjen! Så lure er vi. :)

Men pakke kofferten : Nei du, han er da aldeles ikke rik og ambisiøs nok til å holde denne fine frøkna med sitt eksklusive forbruk av Firstprice, nudler og barkebrød. På den andre siden er han søpletømmer, så mulig at jobben kan i så måte føre med seg noen reale godbiter i ny og ne.. ;)

spøk tilside: Jeg har villet dette siden vi møttes sommeren 05, men har satt det på vent/prøvd å fortrengt det minst 10 ganger, frem til nå i det siste.

Blant annet fordi jeg ikke tror han er klar ennå, han er yngre enn meg (Akkurat fylt 16!!! Eller 25 da..).

Vi har hatt lignende kompliserte situasjoner.. Hans aldrende besteforeldre (som han er veldig glade i.. og som har gjort alt godt for han) trenger han nå pr dags dato, mens han drømmer seg vekk fordi han bor midt i bibelbeltet av USA, han er imot fanatisk religion og den overfladiske kulturen i USA. Han vil helst til Norge (Snakket om det i flere år), ettersom han har et lidenskapelig forhold til vår historie og kultur (han bare liker ikke hamburger sausen vår, men lutefisken vår er nam.. go figure..æsj ).

Jeg har vært i samme situasjon; Jeg VAR lei av Norge , men hadde en veldig syk mor og veldig gammel mormor som trengte meg, som har gjort alt i sin makt for meg og ville meg bare godt. Jeg ble her og tok meg av de, og satte med det samme livet mye på vent, noe jeg ikke angrer et sekund på. Vi har i overkant nære familiebånd. Prisen vi har betalt for MYE kjærlighet er lite frihet (verdt det).

Tatt i betraktning av denne situasjonen, inklusive at vi har hatt ymse forhold og romanser med folk innimellom de siste 5 år, har vi fokusert veldig på kun vennskapet og holdt oss til det. Men ettersom jeg skal til USA i sommer, og jeg sa til han for en drøy uke siden at han er den eneste jeg kan tenke meg å gifte meg med og vite at det ville blitt et helt harmonisk liv.. så har gamle følelser gjenoppstått.. Mer eller mindre. :sjenert:

Jeg skal dit i hvert fall.. Så da får vi se. Kjenner jeg min flaks så blir vi sikkert spist av en sånn liten bjørn, selv om de aldri har spist noen før. Blæh! Langt innlegg!! Bablekopp meg! :sur: Sorry.. :sjenert:

Snubla innom her pga. tittelen, men da jeg kom over dette spørsmålet så måtte jeg jo svare også. Er passert 40 med god margin. Min mor er passert 70 (med ikke fullt så god margin). Og begge er skjønt enige om at vi føler oss som ca. 23.

Altså er du innenfor normalen. :goodbye:

Haha.. Ja som det står så slipper du aldri ut herifra igjen! :ler:

Godt å høre at man forblir 23 resten av livet. :)

Nei det er rart å bli eldre.. På enkelte områder kan jeg oppføre meg vokstent.. og samtidig så innigranskauen barnslig!! :ler:

Nå er det tid for å somle seg nedover og møte gamle herr far..Ble ikke noe jobbings på kåken i dag.. Men neste helg blir vi ferdig!! :pasha:

Så er det å feire venner, og så stikke avgårde på eventyr! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemmer samtidig at jeg ikke har sovet siden klokka syv i går. :filer: Jaja, jeg er lys våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Stikkordsvar:

Søppeltømmer i bibelbeltet: Flytt, ta han med hjem om det er det riktige. Han bindes jo ikke fast "over there" for evig. Krever dog vilje til å tørre å gå skikkelig på trynet :)

Små bjørner og bablekopper: Det var denne boken som forfattergenet vil ha på trykk :filer:;)

Forøvrig: Håper du sover nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BM det er nok det beste alternativet! Ser ikke bortifra at jeg blir der litt lengre enn planlagt når jeg først drar, det er litt opp til han faktisk. Jeg har intet ansvar for andre enn meg selv nå. Jeg kan også klare meg inntektsmessig via rente og leieinntekt så fort alt er i orden. Er alt slikt jeg styrer så mye med nå. Salg, rydde opp, leie ut det resterende.. flytte stæsjet mitt til drageslottet hos pappa og bare bo der når jeg er i Norge.

”Bablekoppen og den farlige mini-bjørnen” ? Høres ut som en barnebok.: P Kan bli en bok om vennskapet mellom bablekoppen og mini-bjørnen, de er bestevenner siden barndommen.. men til slutt blir bjørnen så sulten at han spiser opp bablekoppen.. og bablekopper er jo det beste bjørnen vet å spise.

Jeg fikk sove til slutt.. endte opp med en bar til bar runde med bohemen(dvs; Pappa). Sliiiten i dag.. hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen ja! :goodbye:

Våknet usannsynliiig tidlig (kl 8) til å ha vært på god gammaldags rabagast-tokt med fattern 2 dager på rad. Men det er bare bra! Har mye å gjøre i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jeg tror hodet mitt er i alle mulige retninger til enhver tid!

Hmm.. Fått en litt spesiell spørreundersøkelse fra statistisk sentral byrå, et oppdrag de har fått fra myndighetene.. Handler om tidsbruk hvor man skal, i detalj skrive ned alt man gjør i løpet av 2 dager.

Du må oppføre alt du gjør fra time, er du på nettet skal du helst oppføre hvilke nettsider du besøker.. hvem du snakker med.. osv. Ga meg litt rare vibber det hele :ler: men det har sikkert en praktisk nytte.. tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgens store mål:

container<--- ting oppi container.

Frelsesarmeen <---Ting dit.

Drageslottet <--- Litt minner dit.

Ting? Borte. Minner? overalt.

For å sitere dagens sang på repeat (Katie melua- the flood)

"what we own becomes our prison

my possessions will be gone

back to where they came from"

:)

Underskriver for salgsprosssesen mandag. Så da er man igang for real.

Skravlet med en gammel dame i dag tidlig da jeg ventet på containern... Hun lurte på om jeg skulle flytte..Og vi endte opp med å ha en random heart to heart.

Hun hadde hatt et nært forhold til sin datter som også var hennes nabo, men så døde datteren i høst etter lang tids sykdom.

Omtrent på samme tid som min mor gikk bort. Denne gamle damen fortalte at hun hadde mottat en del hjelp til praktiske ting fra et ungt søskenpar som nettop hadde flyttet inn.. og dette søskenparet hadde nettop mistet sin mor.

Rart hvordan skjebner og ulike mennesker plutselig møter hverandre, tilfeldig.. ved en container en fredags morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Korrekt bruk av da og når. Det er sjelden vare det :)

Får ikke satt skikkelige ord på det med skjebner og slik... Men ser for meg at det kunne blitt en bra kortfilm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ha laget langfilm om alle de gamle damene jeg har hatt heart to heart med. :ler:

Jeg kan relatere meg til dem på et vis p.g.a at jeg vokste opp hos mormor : WW1, WW2, gikt, at brødprisene har gått opp siden 1920 (alt var så billig da! Nvm inflasjon), brigde, at man aldri bør kaste brukbare og nyttige ting, ting hadde bedre kvalitet før, alt var bedre før, ingenting er så bra som linoleum og araldit og at byen har forandret seg så skrekkelig!

Er egentlig rimelig sliiiten etter dagens økt.. men underlig avslappende å sitte oppe midt på natten og skrive dagbok på kvinneguiden.no. Faktisk så har det at jeg begynte å skrive dagbok her ført til at jeg skiver mye mer ellers også.. i wordfiler.

Men ja, jeg setter pris på slike øyeblikk som i dag med den gamle damen.. :) Hun var så søt og blid, men sårbarheten, desperasjonen, men også ømheten og kjærligheten hun har til sin datter lyste.

Minner meg også igjen om at det er mye her i livet jeg kan og bør heve meg over.. bagateller o.l. Av og til så glemmer jeg det og lar meg rive med i uviktige detaljer og mas.

Jeg er ihvertfall ufattelig takknemlig for mamma. :) Hun var et skjeldent vakkert menneske. Både hun og tidl. sambo var særdeles varme, kjærlige, uselviske vesner. Mormor var også slik, men hun var mer tøff, skeptisk utenpå og veldig myk innerst inne. :) Viktig for meg å huske alt de har lært meg.

Historien til leiligheten som nå skal selges er litt artig; En grå dag for 10 år siden var jeg og sambo som vanlig hos mormor for å gjøre ærend. Vi ble sendt ut for å registrere lottokupong og kom nesten for sent til kiosken. Senere på kvelden sitter vi hos mormor og spiser middag.. så ringer telefonen. Mormor skulle være med i ekstralottotrekningen. Jeg trodde det gikk rundt for henne.. :P Men joda, senere den kvelden tok mormor imot beskjeden om at hun var 1,1 mill rikere med knusende ro. Resultatet ble at hun kjøpte leilighet til oss, og lappen og bil til sambo. Vi hadde fire lykkelige år i den leiligheten. Men da han gikk bort så byttet mamma og jeg leiligheter.

Det ble til at jeg beholder der jeg bor nå, det har skjedd mye positivt her; Jeg ble født her. Jeg møtte tidl. sambo her på en av mine hjemme-alene fester i tenårne. Husker faktisk at jeg bestemte meg for han i det øyeblikket jeg så han komme opp trappen her. Metoden min den gangen var å dra han inn på rommet mitt, sjenke han full, deretter la jeg hodet på skakke og spurte om han hadde kysset en jente før. :lur: (han løy og sa at han trodde han kanskje hadde det.. men han var ukysset.. :P)

Og så fikk jeg det som jeg ville gitt... :sjenert:

Jaja.. dette ble langt! Jeg burde fader i meg ha vært i seng.. jeg skal jo opp og jobbe med leiligheten tidlig! Pappa er i narvestad modus og blir drit sur hvis man ikke er effektiv. :sjenert:

Jaja!! :D Vekkerklokke er en fin ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash

Håper det går bra at jeg smugleser litt her inne, virker som du har opplevd flere ting som kunne tatt livslysten fra en svakere person.

Som du er inne på når det kommer til bagateller er det jo noe med hva man orker å bruke energien sin på, spennende å se hvilket perspektiv du har på ting.

Du får kose deg med Narvestad i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Som du sier hogwash, det den unge damen kommer med kunne tatt livsgnisten fra de fleste. Slikk sett er det både spennende og givende å se at den Strenge Damen oser av livslyst og livsglede lang over snittet.

Det står som inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gutter!! :) God lørdag!

Vet ikke helt hva jeg skal si når folk sier slike hyggelige ting.. :sjenert:

Også blir jeg glad over å høre at det jeg skriver kan ha noe nytte eller inspirasjon! :)

Har gjort en solid innsats i dag i nevnte leilighet.. Narvestad var i det gode hjørnet og tydelig fornøyd med innsatsen denne uken. :)

Vi blir ferdig til mandag ! :bolledeig:

Imorgen stiller 2 venner, pappa, 2 venner av familien og min bror!

Gleder meg til å se brodern.. Han er 12 år yngre.. Jeg passet han mye som en liten søt tass...:) Men nå er han en SVÆR 18 åring på 1.98 m . :blink: Hvordan gikk det til at den lille tassen plutselig ble så høy og svær?? :klø:

Jeg og brodern er veldig gode venner..Og vi skal på interrail sammen neste år og gleder meg sååå mye til det! :mrgreen:

Tror faktisk at aldersforskjellen har ført oss nærmere på mange måter.

I kveld er det en større fest.. mange venner som kommer dit. Blir nok en bra kveld.. og nå føler jeg også at jeg kan senke skuldrene litt og unne meg en hyggelig aften med godt folket ! :)

p.s Hogwash.. såklart det er bare hyggelig at du leser, og enda hyggeligere at du skrev noen ord. :)

P.s B_M: Du inspirerer meg også. :)

p.s alle som leser dette: Jeg har drukket 2 0.33 øl og er allerede litt pussa :( Jaja, ikke døm meg.. jeg er dame, drikker faktisk skjeldent og tåler lite.. :sur: redigert: neida, jeg har visst drukket 3!

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ÅÅå en av de virkelig hyggelige kveldene på byen med venner :)

Godnatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

*Legger igjen spor*

Så kjekt at du skal reise med broren din. Det er fint med søsken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom en mandagsmorgen - du er en glad streng frøken Gerd - det skal du ha :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...