Gå til innhold

Strenge Frk. Gerds fangehule


Strenge Frk.Gerd

Anbefalte innlegg

Gla'streng! :ler:

Vi bestemte oss for å tømme alle bodene i går haha (inklusive mine her hjemme), og bar alt opp i den ene leiligheten.. så nå venter et sorteringsarbeid.. og så skal alt plasseres tilbake i bodene etterpå. En skikkelig treningsøkt for å myke opp musklene er på sin plass i dag!

Ylva, absolutt kjekt med søsken. :)

Han blir egentlig ikke 18 før i desember, og han er ferdig med vgs neste år. Egentlig noe jeg har planlagt i mange år at jeg skulle ta han med på interrail i 18 års gave, men nå begynner det jo å nærme seg. :)

Har såvidt begynt å planlegge litt nøyere, jeg har allerede beveget meg i de mange kriker og kroker av europa, og er ganske godt kjent.. så prøver å tenke litt over hva han kunne hatt glede av å se og oppleve. Poenget er at jeg ønsker å gi han en opplevelse som han kan ta med seg videre. Det behøver heller ikke være europa vi drar til.. men han ønsket det.

Men må snekre litt på en reiserute sammen med han iløpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hogwash

p.s Hogwash.. såklart det er bare hyggelig at du leser, og enda hyggeligere at du skrev noen ord. :)

Jeg leste visst ikke det med liten skrift før jeg skrev.. :sukk:

Høres ut som dere kan få en knalltur nedover europa, håper dere får mye morro med planleggingen også :)

Ha en fin dag :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste visst ikke det med liten skrift før jeg skrev.. :sukk:

:lur: Japp, man slipper aldri ut herifra!

Jeg sitter og stresser med at jeg MÅÅÅÅÅÅ legge meg samtidig som jeg mye heller vil høre mer på soundtracket til Les miserables og male på et håpløst maleri (stygge skyer argh, jeg har laget fine skyer før!!), skal møte takstmann i morgen tidlig.

OG!! Så skal jeg møte en vennine og hennes besøk fra USA og vise frem byen. Her er det en artig sammenheng, eller jeg synes slikt er kjempeartig da; Jeg spilte i en periode et MMORPG (StarWars Galaxies, Ikke WOW.. En enorm forskjell til fordel for førstnevnte.J eg har skrevet avhandlinger om til de som har giddet å høre på hehe, men skal ikke begynne en slik en her.)

Uansett, via min tid i dette samfunnet fikk jeg mange nære og gode venner spredt over hele kloden.. vi har vært venner i sju år snart, mange av de har jeg også møtt face to face, eller har planer i nærmeste fremtid om å møte (elsker disse folka! :hjerte: ).

Så hadde det seg slik at en vennine av meg skulle på ferie alene til NYC. Hun var mildt sagt livredd og skeptisk, hadde aldri reist alene før og trodde det kom til å bli dritkjipt.

Så jeg tok kontakt med et par av mine venner i byen, og de stilte umiddelbart opp med å drasse med henne på shows, middager, utflukter og sightseeing (ikke så rart jeg elsker disse vennene!). Hun fikk mildt sagt en kjempeopplevelse og var helt fra seg av glede.

Så det er altså en vennine av min kompis fra et gammalt sci-fi nerde geeky spill på nettet som har kommet helt hit til Norge for å besøke oss. :)

Synes det er fabelaktig artig hvordan en hendelse fører til noe annet og videre knyttes folk sammen, på tilogmed globalt nivå om man vil. De to jentene fra henholdsvis bondelandet i norge og NYC har altså blitt kjempevenner! :D

Åhhh... det er så stilig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Jeg spilte i en periode et MMORPG (StarWars Galaxies, Ikke WOW.. En enorm forskjell til fordel for førstnevnte.J eg har skrevet avhandlinger om til de som har giddet å høre på hehe, men skal ikke begynne en slik en her.)

For det første forventer jeg en utdypning på hva som gjør den ene typen virkelighetsflukt bedre enn den andre :lur:

For det andre må jeg nesten spørre om SWG er det eneste interessante innen sci-fi eller om du er såpass "nerdete" av deg at interessen favner serier/filmer også?

Når det gjelder Les Miserables, klarer jeg ikke høre på det mer uten å tenke på Susan Boyle :sukk:

Ha en fin natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første forventer jeg en utdypning på hva som gjør den ene typen virkelighetsflukt bedre enn den andre :lur:

For det andre må jeg nesten spørre om SWG er det eneste interessante innen sci-fi eller om du er såpass "nerdete" av deg at interessen favner serier/filmer også?

Når det gjelder Les Miserables, klarer jeg ikke høre på det mer uten å tenke på Susan Boyle :sukk:

Ha en fin natt!

Haha.. SWG vs WOW er et enormt tema. Men, for å gjøre et lunkent forsøk på å gjøre det kortere: SWG var komplekst (man kunne bruke hodet i mye større grad ), mye mye friere, mengder av muligheter, kreativt og veldig veldig VELDIG sosialt på en helt annen måte enn WOW. Det var i sin tid et "immersivt" (husker ikke det norske ordet) spill, men man behøvde ikke å bruke ufattelig mengder tid der inne for å få masse utbytte .

Det var på mange måter et unikt og fasinerende spill, nærmest en slags etterligning av virkeligheten i mange av spill mekanikkene, i sci-fi format..før de rævkjørte det totalt og dummet det ned masse for å ligne WOW i håp om å kapre nye kunder. :(

Men selve community består den dag i dag, selv om 90% av oss forlot spillet samme dagen da SOE valgte å bli kommerse i 2005, etter heftige og dramatiske demonstrasjoner som jeg tror nådde verdenspresse den gang da (lidenskapelig kundebase hehe).

Jeg er generelt blodfan av mye sci-fi, deriblandt starwars (hvor jeg har både sett filmer, serier og lest bøker hehe), star trek, stargate sg-1, dune osv. Kan terminator regnes for sci-fi? Jeg er også veldig opptatt av universet, andre planeter, solsystemer, fremtidsfilosoferinger osv.. så det er et litt vidt interesse-spekter.

Åja, susan boyle gjorde en nydelig fremføring av "I dreamed a dream!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash

Da regner jeg med du har spilt både wow og swg på endgame nivå? :lur: Beklager maset, kjente bare de gamle guildleader genene hyle opprørsk når WoW ble disset.

Terminator er godt innenfor sci-fi ja, ikke sett BSG eller stargate universe?

Nå skal hogwash fordype seg i en :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN var det lenge siden jeg hadde hørt/sett *danse med med ape armer*

:danser:

Er vanskelig å få rumpa til å sitte stille når denne godlåta er på! :biggrin:

Da regner jeg med du har spilt både wow og swg på endgame nivå? :lur: Beklager maset, kjente bare de gamle guildleader genene hyle opprørsk når WoW ble disset.

Terminator er godt innenfor sci-fi ja, ikke sett BSG eller stargate universe?

Nå skal hogwash fordype seg i en :kaffekopp:

Nei. Jeg skal innrømme at jeg har ikke spilt wow i mer enn 2 uker totalt.Men, 70% av nevnte community forsvant til WOW, og har hørt deres sammenligninger. Altså, det er nok vanskelig å si hva som er bedre for deg, meg, per og pål.. ettersom det selvsagt er en smaksak. Men jeg vet at WOW er et helt annet spill, sannsynligvis på mange måter bedre alt ettersom hva man foretrekker. Men jeg vet at de er forskjellige.. blandt annet på det sosiale.

Det jeg kan si som en konklusjon ved swg er: Fordelen ved SWG var at det var et spill hvor man kunne utrykke seg på veldig mange måter og bruke kreativitet.

Det handlet ikke bare om å nå end-game og loots(med mindre å bli jedi var alt man brydde seg om)- Det handlet om historiene, opplevelsene, menneskene man møtte, kreativitet og utrykkelse.

Du hadde folk som levde seg helt inn i rollen som en wookie som levde mesteparten av sin tid i skogen for å finne og temme dyr.. De hadde et følelsesmessig forhold nærmest til disse dyrene. Du hadde divas som fremførte shows med musikk og dans i de uttallige festene i spillet, de hadde misse konkurranser (jeg ble frøken Lok haha), vi hadde radiostasjoner, kalender piker, vi hadde personligheter som her på KG som lagde liv og røre, vi hadde heftige kriger mellom spiller byene og desto mer drama i etterkant av hver krig, masse maktkamper. Du hadde crafters som hadde stor yrkesstolhet i sitt imperie og varene, og som lagde navn for seg og fikk kjendis status i samfunnet. Vi hadde t.o.m bordeller haha. Og man kunne dekorere egne hus osv. Vi hadde legender, divas, rollespillere, drittsekker og gærninger. Hele spillet fortonet seg som en egen historie som man kunne oppleve deler av, eller skape sin egen. Det var på mange måter en fantastisk opplevelse som jeg fikk mye ut av og angrer ikke på noen av sekundende jeg har tilbrakt der inne.. selv om jeg tok aldri heeeelt av på mengden spilling, skulle gjerne ha spilt mer mens det varte.

Jeg er også gammel guildleader forøvrig. ;)

(og ja, der kom avhandlingen haha! :D Du ba om det altså.. :sjenert: )

Nei.. kun sett på SG1 og litt atlantis.. :)

Nyt kaffen! :D

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

(og ja, der kom avhandlingen haha! :D Du ba om det altså.. :sjenert: )

Jeg vet. Jeg synes spillene høres mer like ut enn hva du tror. (har ikke spilt SWG selv) Blir veldig mye hva man gjør det til selv. Nikker gjenkjennende til store deler av ditt innlegg med lokalkjendiser, morsomme raringer (Som et eksempel, trollet som har som mål å komme seg gjennom alt naken og uten våpen) og crafters. Jeg hadde tilnærmet monopol når det kom til smykker, juveler o.l. på serveren en periode :ler:

Nei.. kun sett på SG1 og litt atlantis.. :)

Nyt kaffen! :D

Regner med du har hørt det før, men battlestar galactica anbefales, samme med stargate universe.

PS: utrolig glad jeg er ferdig med deler av guildleader dramaet dog, savner ikke å være megler mellom en barnslig 15 åring og en minst like barnslig hollandsk pensjonist.

Endret av hogwash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill? :klø:

Null peil, men ønsker deg en god morgen likevel - det er jo onsdag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. Jeg synes spillene høres mer like ut enn hva du tror. (har ikke spilt SWG selv) Blir veldig mye hva man gjør det til selv. Nikker gjenkjennende til store deler av ditt innlegg med lokalkjendiser, morsomme raringer (Som et eksempel, trollet som har som mål å komme seg gjennom alt naken og uten våpen) og crafters. Jeg hadde tilnærmet monopol når det kom til smykker, juveler o.l. på serveren en periode :ler:

Regner med du har hørt det før, men battlestar galactica anbefales, samme med stargate universe.

PS: utrolig glad jeg er ferdig med deler av guildleader dramaet dog, savner ikke å være megler mellom en barnslig 15 åring og en minst like barnslig hollandsk pensjonist.

Nå skal jeg ikke være altfor påståelig, ettersom jeg ikke har spilt WOW.. :sjenert:

Men pre-cu SWG= litt som morrowind. Altså.. ingen levels f.eks, 33 yrker, 280 poeng man kunne fordele på valgfrie skillbokser innenfor disse yrkene.. det var hauger av planeter.. og ingen oppmerkede grenser (altså en fri utforskbar verden). En nybegynner kunne vandre uvitende rett inn i en endgame NPC. Fryktelig ubalansert til tider.. men jeg likte den mangelen.

Uansett.. er leenge siden jeg har spilt noe som helst nå, så hukommelsen er ikke helt på topp.

Men hjelpes ja, mangel på raringer og artige folk er det ikke noen steder i den store vide MMO verden! :D Og ikke minst SYKE folk.. husker en som var leder for en stor player city og veldig kjendis over alle servere.. som utga seg for å ha livet til og være sin døende ex-kone (aner ikke om det var fiktivt engang!). Og hun snakket stadig om denne grusomme ex-mannen (som jo da måtte ha vært han..) Til slutt tagg hun om masse penger.. og folk ga villig bort. Så viste deg seg at den stakkars døende dama var en fyr ved god fysisk helse og økonomi (BOMBE hehe). En annen jeg kjente såvidt spilte WOW til den lille datteren hennes ble såpass neglisjert at hun døde. Nå tror jeg hun spiller WOW fra fengsel?

Og joda, jeg ble generelt dritt lei til slutt av all dramaet man måtte rydde opp i som guildleader. I mitt tilfelle hadde jeg en gæren sinna og veldig høylytt skotte som selvutnevnt under-offiser. Eneste han var redd for og hadde respekt for på hele serveren var meg..Eneste mennesket som NOENSINNE har vært redd meg tror jeg.. :sjenert: Eller kanskje jeg undervurderer min skummelhetsfaktor? :sjarmor:

Spill? :klø:

Null peil, men ønsker deg en god morgen likevel - det er jo onsdag! :nigo:

Nå er det torsdag tilogmed! :briller:

Og jeg må til sengs.. ! Ny dag venter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Eller kanskje jeg undervurderer min skummelhetsfaktor? :sjarmor:

Du har din egen fangehule som ingen kommer ut av, hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ja, du verden som du rangler om natta :fnise:

*Se for seg en Streng Frøken med rangler og kastanjetter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Se for seg en Streng Frøken med rangler og kastanjetter*

:skratte:

Plutselig fikk jeg også det bildet i hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En streng frøken i en fangehule med rangler og kastanjetter, midt på natta! :lur::ler:

Stakkars de som skulle forsøke å sove i fangehulen! :sjarmor:

Eeeeeeeeeeeeeeeeek! Har vært hos megler igjen: Jeg har plutselig fått kjempedårlig tid!

Leiligheten må ferdigfotograferes innen tirsdag! :sjokk:

Det står fortsatt masse ting oppi leiligheten.. så jeg må bare forsøke å få bært dette ned litt kjapt. Og jeg vil helst forsøke å få malt leiligheten litt først også, og kjøkkenskapene + vasken må skrus sammen opp igjen først.. Dette rekker jeg hva?! ;) Ehh..

Jeg må bare legge en vanntett slagplan!

Samt at jeg må få solgt noen av mormors antikviteter så jeg kan trylle frem litt cash til takstmann og maling.

Men nesten i mål nå! :hoppe::hoppe::hoppe:

Må gire meg selv opp litt for ekstra lager med energi..! :ler:

Stressa.. :overrasket:

Vi hadde en trivelig kveld med frk turist fra NYC i går (bestevenninen til min kompis fra onlineverden).

Hun har en artig yrkekombo: legevakt lege og danser for lady gaga. Jeg tenker som så at det må jo være praktisk hvis noen brekker beinet under en konsert, så kan hun reparere umiddelbart!

Vi skal ihvertfall besøke henne når hun flytter til Miami senere i år.

Også har jeg anbefalt dagbok delen til KG til en nær venn av familien, så mulig han stikker hodet innom her av og til! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresspause! Timeout! Lei av kasser!!

Da har jeg gått hen og likesågodt invitert noen gamle klassekamerater jeg ikke har sett på årevis til årets hagefest..

Tja, hvorfor ikke!

Men har heldigvis ikke tatt helt av i år og vært litt mer forsiktig. I motsetning til i vinter, hvor jeg i nattens mulm og mørke inviterte 80 stykk til middag på drageslottet..

Morgenen etter min impulsive udåd fortonet seg slik:

Meg: GOooOOod morgen! Vil du ha havregrøt? Jeg har laget grøt!

Romkompis: *GRYNT!* NEI TAKK! JEG ER SUR! IKKE SNAKK TIL MEG!

-romkompis lusker inn på rommet sitt-

3 minutter går..

-romkompis kommer brasende ut av rommet sitt med tordn i blikket etter å ha sjekket invitasjonen på facebook og antall inviterte-

Romkompis : *veldig sint* FYYYYYYYYYYYYYY FAEN DIN GÆRNE KJERRING! NÅ HAR DU TATT DEG VANN OVER HODET DITT GALE KVINNEMENNESKE! INVITERT 80??!! DU VEIT SÅ JÆVLIG GODT AT ALLE KOMMER !!!! 80!!! JEG SVIMER AV!

HVORDAN I HELVETE HAR DU TENKT Å LAGE MAT TIL 80 MENNESKER???! JEG KOMMER IKKE! IKKE FAEN!!!

Deretter løp han inn på rommet sitt og smalt igjen døra!

Jeg derimot løp og gjemte meg under dyna og sovnet.

3..timer.. senere..

Jeg våkner fortumlet, og kikker litt forskremt gjennom en glipp i døra og ser til min store forskrekkelse at romkompisen på veldig energisk vis vasker leiligheten og jeg tenker "Oi NÅ er han sinna nå..!".

Lister meg ut.. og prøver meg med et spakt "hei..? :sjenert: " Hvorpå han plutselig da er smørblid! :klø:

Enden på visa var at tre av oss dro til sverige og kjøpte MANGE Maaaange frossne kyllinger for resten av pengene mine.

HAN insisterte på å være kokk og holdt på en hel dag med å steke disse og var blidere enn blideste superblid og var helt i 100 med å lage til det hele enkelt og smakfullt, og forklarte meg hele tiden alt han hadde funnet ut av hehe :)

Jeg derimot hjalp der jeg kunne.. styrte rundt og ryddet og handlet og tente på peisovnene.

Ca 50-60 mennesker kom, i alle aldre og type folk, alle ble mette og de fleste drita.

Og vi fant ut noe lurt at vi kunne steke mat på de gamle peisovnene i huset, hvor folk kunne bare forsyne seg direkte!

Det ble i det hele tatt en legendarisk kveld slik den skal være i min bok.

Og endte opp med ca 10 av oss nærmeste venner som satt igjen til klokken 9 om morgenen, preika tull og lo oss skakke før vi sovnet tilfeldig om av utmattelse der vi befant oss.

Da var vi selvsagt på det nivået av drita hvor man har gått på tokt rundt omkring i huset og funnet alle halvtomme flasker, og deretter drikker rett av vinflaskene mens vi ligger henslengt rundt omkring.

Rett og slett fantastisk.

Jeg skal IKKE lage mat til hagefesten dog, selv om jeg har vurdert å få tak i et hel gris eller et lam til å grille på et sånnt spyd over et bål på gamlemåten! :P

Åå... håper hagefesten i år blir like bra som i fjor!! :)

Ok, back to work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...