Gå til innhold

Strenge Frk. Gerds fangehule


Strenge Frk.Gerd

Anbefalte innlegg

Hvorfor får jeg ikke sove?

Har telt sauer (kom til 120 før jeg ikke gadd mer..), drukket varm melk m honning, tatt et varmt bad, lest gamle pensumbøker som jeg pleide å sovne av tidl.

Det som er veldig fint med klokken 4 om natten er at fuglene synger. :)

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Filler. var dagbok jah... sorry :sjenert:

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fritt frem såklart. :)

Kan helt klart se at situasjonen mtp jobb er stressende.. Høres ut som en smule frustrerende situasjon det hele.. Og er ikke arbeidsgiver særlig intressert i dine synspunkter på det hele?

Urk, jeg er verdens verste eller beste taler alt ettersom. Jeg prøver i utgangspunktet å lire av meg noen morsomheter og visdomsord, men ender opp med å stå der og gråte fordi jeg blir så rørt over personen jeg holder tale for.. Folk sier overbærende at det er flott at jeg viser følelser.. men jeg føler meg teit og flau. :P

Men, det viktigste er jo at talen kommer rett fra hjertet da. :) Håper du vil finne de rette ordene!

Skal si du får gjort litt av hvert under nattestid, med tanke på bygging av pc og lesning av faglige nettsider og det hele..

I motsetning til deg så ødela jeg pcen min litt ekstra nettop, rev av en bit.. ikke helt sikker på om det var lurt, men det er så mange biter som er borte fra før av.. en til gjør ikke noe :sjenert:

Jeg skal egentlig feire bursdagen min i dag faktisk.. blir endelig 30 på tirsdagen! (og ikke 29 om igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filler. var dagbok jah... sorry :sjenert:

Haha.. Null stress! Er bare å skrive hva man vil her.. lagde dagbok litt sånn egentlig ut av kjedsommelighet.. Så da fikk jeg i det minste noe å lese og svare på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Bare de bitene ikke er knapper på tastaturet ;)

Og skal du, eller skal du ikke, feire dagen din? siden du skrev egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, det er blandt annet knappene på keyboardet.

Jeg har mishandlet laptopen fra ende til annen. :lur:

Feire må jeg visst. Jeg forsøkte å si nei, men det ble noen ville protester om at 30 år MÅTTE feires.

Er det normalt å ikke føle seg som 30, når man fyller 30? :klø:

Jeg føler meg mest som en blanding av 23 og 65, mulig det er slik 30 skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

He he. Biter som faller av på lårtopp-maskiner er sjelden heldig. :nigo:

I min ungdom, da jeg bikket fra det glade 20-tallet til 30-årenes depresjoner så må jeg si at jeg følte at den mentale biten ikke fulgte etter. Ofte føler jeg det som om om jeg ble 25, og så stoppet det der. Nå er det bare kroppen som eldes :sukk: Med tanke på hva mine jevnaldrende uttrykker så tror jeg de fleste føler at de er 25 resten av livet. hadde det ikke vært for den hersens kroppen som insisterer på å bli eldre :kjefte:

Mao, du er tilsynelatende helt normal :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du vel sovnet for lengst, men jeg tar sjansen uansett ;)

Jeg syns det meste av livet etter 20 har føltes som en salig blanding av 16 og 66, så jeg innbiller meg at det er helt normalt... jeg har det fremdeles slik og nå blir jeg 39 til høsten :roll:

Og det er da gøy å feire slike dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at man fortsetter å ikke eldes mentalt, viktig å beholde noe av barnet i seg ihvertfall! :babyjente:

Jeg var nok 220% mer stressa da jeg var 19-20 enn hva jeg er nå, kan sammenlignes med en dampmaskin i full speed. Alt skulle helst gjøres på en gang og vært ferdig i går. En smule hyperaktiv er jeg fortsatt, men heldigvis mye mindre press når man blir eldre og man tar ikke alle "filletingene" så høytidelig lenger.

Men, den tiden hadde jo sin egen sjarm. Jeg husker hvor ekstremt stas det var å kjøpe sine første glass! Mine GLASS! Jeg har glass! Nå kan jeg invitere venner og så kan de drikke av mine første glass! :biggrin: Og så pakket man dem møysommelig ut og plasserte de pent i en hylle og beundret de, og følte seg stolt som var et hakk mer voksen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHHA

jeg har omtrent hele mitt liv vært ekstremt lovlydig.. selv når det gjelder å betale billetter på buss og trikk.. jeg har ALDRI sneket.. ALDRI. Selv når jeg har vært så fattig at jeg ikke har hatt penger til trikken så har jeg gått..

Så i dag.. så sto vi og diskuterte hvorvidt vi skulle være litt vågale.. prøve å snike.. for en gangs skyld..

I det vi var på vei til å stemple billettene.. KONTROLL! De stengte av alle stemplingsautomatene.. og wooot, jeg ble tatt for sniking!

900 spenn!!! Det var den smekken på fingrene. :ler:

Men vi var såpass pussa da at vi brød oss ikke så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritsjuk, har spist en hel sitron, kjeder meg og sinnsvakt lyst på grøt. Med MASSE smør, sukker og kanel.

Litt lyst til å spørre mannfolka i huset om de kan lage grøt til meg.. :pisk:

I går disket de opp med sushi, vårruller og hvitvin. Så jeg er jo en smule bortskjemt! :sjarmor:

Mulig at grøt i tillegg blir for mye forlangt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Spist en sitron.... :klø:

Why, sier jeg bare :overrasket:

Fordi å bite i det sure eplet ikke var nok? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og så var det ikke flere sure epler igjen heller! :sukk:

Jeg har alltid ufattelige mender sitron oppi vann/te/cola zero..åndsfraværende har jeg i flere år nå plukket de opp fra det tomme glasset og spist de opp..Jeg gjør mye snålt. :sprettoy:

Nå er det snart 17 mai!!!

Og jeg finner ikke bunaden min! :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter og lurer på hvor lenge det er til AI får sitt første store gjennombrudd.. eventuellt om vi kommer til å leve forever i AI og robot form, etter at vi har lastet opp alle minner og tanker på en datadisk.

Sannsynligvis vil det bli en del engineering rundt gener.. og etterhvert blir mennesker en produksjonsvare..Fabrikert på lik linje med annet utstyr.

Ikke usannsynlig kan vi bli en hel rase av halvt-robot halvt-menneske som lever i en fullstendig virituel verden. :klø:

Tja.. slikt man tenker på når man er syk og ikke får sove... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Nja...

Jeg håper at de som utvikler disse robotene og datamaskinene er smarte nok til å bare gjøre dem halv-AI. Det vil si at de programmeres til å være intelligente innenfor små definerte oppgaver. Da kan vi utnytte disse til å bygge ferdig bebyggelse på månen og mars før vi selv ankommer for å utforske disse himmellegemne. I en grandios plan burde vi endt noen av gårde til Venus for å sette igang en prosess for å få Venus beboelig!

Slik tenker en på i hverdagen selv når en er frisk... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det etterhvert, med mer avansert teknologi og tilgang til mer energi, til å fikse atmosfære trøbbelet.

Men jeg er heller ikke fremmed for tanken om at vi innen den tid har utforsket andre solsystemer, og funnet andre mer umiddelbart beboelige planeter.

Sett i lys av at vi bremser befolkingsveksten, så kan vi kanskje nøye oss med en planet.

Ser ikke bortifra at det etterhvert vil bli genmanipulasjon mellom mennesker og aliens, hvor man bygger en superrase med alle de mest fordelaktige genene fra alle arter, eventuellt flere raser for forskjellige oppgaver. Og til sist et gedigent galaksesamfunn.

Det mest interessante spørsmålet nesten er jo hva som befinner seg bak den sorte døra i vårt univers.

Hum, jeg ga min far noen alvorsord i går, og fikk et merkelig svar tilbake "Du har jo helt rett. Heretter skal jeg høre på deg og gjøre som du sier". En setning jeg aldri har hørt komme fra hans munn tidl.

Sannsynligvis fordi han hadde noen øl innabords, tviler sterkt på at han vil høre noe som helst på meg i edru tilstand. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fedre kan si de rareste ting altså...

Min har med årene gått fra å være ego og lite omsorgsfull blitt mye av det motsatte. Jeg blir stadig forbløffet over ting han har tenkt på - og ikke minst ting han plutselig innrømmer å føle :klø:

Jeg er veldig glad han driver og blir voksen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det er morsomt ¨å se foreldre "vokse opp"!

Pappa har alltid vært en slags filmatisk karakter, en fin blanding av Lord byron, Don juan, Kristiania bohemen, sjuende far i huset, Leonard cohen, Gal vikingkriger, Dr House, James Bond og Narvestad. Han er spesielt narvestad når han skal gi meg "rakekurs" hvert år.

Han har alltid vært mye kulere enn meg.. jeg er dritdøv og fornuftig i forhold. Og vennene mine synes som regel han er høydepunktet ved alle festene jeg har hatt gjennom årene.

Jeg tror de ser på han som en frisk karakter, ettersom han er ganske fri og individuell, og sier de frekkeste og galeste ting rett ut med et glimt i øyet.

Husket en gang en vennine ankom med sin nye kjæreste på fest, hvor han, henvendt til henne sa med et skjevt smil "åja, kjekk kar du har xxx, jeg kan se at du har vært heldig i pølsekøen unge frøken ;)". Hun glemmer det aldri! :ler:

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...