Gå til innhold

Strenge Frk. Gerds fangehule


Strenge Frk.Gerd

Anbefalte innlegg

Faen så treig jeg er til å ordne meg før fest!

Bor med to guttekompiser som for lengst har fått langt skjegg, grått hår og mose innen jeg er ferdig til å gå.

Kan være at KG distraherer meg midt i all "styringa" dog..

Er 29 års fest for en av de nærmeste venninene i kveld, jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Faen så treig jeg er til å ordne meg før fest!

Bor med to guttekompiser som for lengst har fått langt skjegg, grått hår og mose innen jeg er ferdig til å gå.

Kan være at KG distraherer meg midt i all "styringa" dog..

Er 29 års fest for en av de nærmeste venninene i kveld, jippi!

Det er biologisk :cool:

Orden og metode er dagens tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kun god på orden og metode i arbeidssammenheng.. ellers er jeg et surrehue! :nigo:

Endte opp igjen med å gå hjem på høye hæler i går, drita full. Jeg har begynt å bli sta på å absolutt skulle gå overalt, det har blitt et slags mission å klare seg med minimalt av ressurser både når det gjelder transport og ellers i hverdagen.. jeg er rar. Tror det er få som forstår seg på "survival" greia mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Kjekt å lese i dagboka di og innleggene dine ellers på Kåge. :)

Du virker helt rå! :kul:

Hurra for 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! :vinke:

Hurra for 17. mai ja!

Helt rå faktisk..! :flau::nigo:

Det var hyggelig å høre! :)

Håper du har en super feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. er det mulig å forandre tittelen på dagbok? :klø:

Jeg lagde jo dagbok på impuls... og nå fikk jeg lyst til å ha tittelen "Strenge Frk. Gerds fangehule- Alle som skriver her slipper aldri ut igjen!" :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. er det mulig å forandre tittelen på dagbok? :klø:

Jeg lagde jo dagbok på impuls... og nå fikk jeg lyst til å ha tittelen "Strenge Frk. Gerds fangehule- Alle som skriver her slipper aldri ut igjen!" :nigo:

Henvend deg til moderatorene på Ris og ros-delen av forumet så fikser de nok det for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Etter 900 kroner her tidligere i tråden så har jeg jo en viss forståelse for survival tingen din :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj ja.. og nå om dagen har jeg ikke råd til å ta trikken faktisk. Har 700 kr å leske meg med de nærmeste 4 ukene.

Det vil si: -200 kr etter at siste utskeielse hos Oslo sporveier er betalt! :nigo:

Slik er livet for en fattig godseier. :lur:

Men altså.. det hele bunner ut i at jeg har styra noe sinnsvakt med økonomi siden juletider p.g.a min mors bortgang.. Hun etterlot seg mengder av nesten gjeldsfri eiendom.

Meeeeen p.g.a studentstatus, deltidsjobbing og dermed tilhørende lav inntekt fikk jeg ikke et midlertidig lån (til tross for da mengder av eiendomssikkerhet) til å feie unna de naturlige utgiftene og skattehelvete (skattefogden er en utålmodig sjel!) som kommer med slikt. Jeg står derfor hengitt til å betale ut alt jeg har av inntekt, utenom mellom 500-1000 kr jeg bør ha for å overleve pr mnd, for å bare holde de utålmodige pengeglade i ro til jeg får solgt en av eiendommene (og slikt kan ta tid under visse forhold)

Forhåpentliiigviiis er dette over iløpet av mai ! :bolledeig:

Og jeg ser frem til den dagen, hvor jeg skal fylle heimen med pils og pizza for å hylle de vennene som har stilt opp under hele sirkuset (de har f.eks sørget for min pils og pizza + mye mer gjennom den siste tiden hehe..)

Uansett; derfor har jeg gjort det til mitt høytidelige "MISSION!!!" å overleve på minst minst minimum av mulig, jeg er altså "Agent Litt-Fattig-For-Tiden".

Jeg gleder meg stort over hver gang jeg finner enda en metode for å leve ennå billigere (har ikke prøvd barkebrød ennå). Skal sies at jeg overlever mest på galskap, kreativitet og køl sort humor, og gode venner! Men når dette er over, så kommer jeg vel ut litt sterkere og med en enda større forståelse av hvor mye hver bidige krone og øre, og mest av alt gode vennskap er verdt. Og akkurat sånn sett er jo erfaringen interessant nok i seg selv. :)

Jeg føler jeg har vokst litt på dette også, selv om det selvsagt ikke kan sammenlignes med andres vanskelige situasjoner rundt omkring i verden, som har det mye verre enn meg så jeg klager ikke.

Dette ble et merkelig innlegg.. :klø: Jeg skylder derfor på de glassene med portvin hos min onkel tidligere i dag :nigo:

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det innlegget var vel alt annet en merkelig! Det var såpass bra at en håper at den strenge frøkenen sine venner avslører henne og leser innlegget :lur:

Som en kommentar til den nederste linjen i din signatur vil jeg bare tilføye "I'm going to live for ever! Or die trying :cool: ".

tror på mange måter at om en om en er god nok så lever en evig. I andre sitt sinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

De vet pr dags dato altfor mye de lure gærningene..

Jeg tror ikke vi har evne til å skjule noenting for hverandre, selv ikke de mest patetiske, døve, sårbare, absurde og mørkeste støvlagte kroker i vårt langstrakte tankerike.

Det er både skummelt og fint! :ler:

Fint sagt BM!

Jeg skulle faktisk ønske jeg hadde evnen mine foreldre har til å skrive og formulere så folk gråter og ler. Jeg har et digert skattekammer av historier. Som da kunne hatt noe for seg å leve evig i en bok, og som kunne kanskje ha vært til glede for andre, om ikke annet for meg og de som kjenner til dem. Folk maser om at jeg MÅ skrive bok.

Men jeg fikk ikke forfattergenet.

Jeg fikk heller ikke deres viltre lokker og søte korketrekkere.

Men den flate rumpa deres kunne jeg få. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Nåh. Det med forfattergenet er jeg ikke så sikker på. Jeg tror at om du skriver ned historiene og så bearbeider dem sammen med en sparringpartner så vil du få til vettuge ting. En trenger ikke ha ambisjoner om å bli den neste Shakespeare for å kunne glede noen av sine medmennesker med ting en har på hjertet.

Ta for deg den istykkerrevne pc'en din og knott i vei. Husk sikkerhetskopier på veien ;) Da er du sikret at historiene i alle fall er litt tatt vare på for ettertiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det! Det er jo bare å sette i gang egentlig. Jeg vet om flere som ville satt pris på å få ting nedskrevet.

Har i all hemmelighet vurdert å ta et par mnd på loffen som den vabonden jeg er i utlandet igjen når kåken er solgt. Forsøke å få jobber som guide.

Iløpet av en slik tur kunne jeg sikkert ha funnet roen til å skrive litt. :)

Nå skal jeg faktisk flytte ut ting av leiligheten i morgen kl 9 sharp.

40 frodige banankasser med bare bøker.

En del av disse skal ut på drageslottet til pappa, i et rom hvor omtrentlig HELE boet etter mormor, morfar, meg og min mors barndom står.

Inni der, i et hav av kasser opp til taket, bæreposer, møbler, mine gamle leker, 10 000 avis utklipp, enda mer bøker og mengder av mengder av ting.. INNI DER.. befant bunaden min seg på 17. mai, og uten meg inni den.

Jeg er litt bekymret for den.. snille mormor sydde og broderte den til meg og var så stolt.. håper ikke den har tatt noen skade.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter innom for å hilse på :smilyblomst:

Ta ut bunaden fra rommet, bruk en slik kjole/dresspose og heng den pent i et mørkt skap til neste 17.mai eller noe anna moro. Håper den har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, så trivelig! :nigo:

Heeeldigvis er den i en slik pose.. jeg må bare på en skattejakt for å finne den igjen! :ler:

OIii, Nå ringte faktisk pappa og sa at han skal hjelpe meg med innspurten av kåk-greia! :danse:

Da skjønner han kanskje at det er litt alvor.

DA blir jeg ihvertfall ferdig tror jeg innen denne uken er omme.. ! :sjarmor:

Litt sliten av det hele nå hehe.. :ler:

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utflytting er slitsomt.

Jeg tror kanskje ikke jeg vet om noe som er mindre lystbetont enn flytting faktisk - for meg da :ler:

Håper du reddet bunaden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha.. ja flytting er ikke det morsomste jeg vet heller!

Er fire boligenheter sånn egentlig som skal flyttes og omdirigeres i det lange løp.

Men det holder med denne ene til å begynne med heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en usannsynlig deilig slappfisk lørdag.. En av de få anti-hektiske helgene i min livshistorie. Har bare vært hjemme, og hjemme ALENE i tillegg, fy faen så herlig!! Ene fyren er hos dama, den andre på tur. Jeg føler meg reparert og harmonisk fra topp til tå. :sjarmor:

Så lørdagen ble tilbrakt med først bok i parken, så høylytt snorking i parken under et tre, så et langt varmt bad med såpebobler (jippi!)..jobbet med nytt maleri (pop surrealisme for den som skjønner hva det er), deretter 2 filmer (tetro-coppola og eyes wide shut).. og så en laaang samtale med en gammel kompis/flamme/flørt fra USA via Skype frem til sånn ca nå.

Temaet var blant annet Norge, lutefisk, smalahove, sagaer og vikinger. At man ser heit ut i bunad. At trehytter er fantastisk. At klapperslange er digg mat. At jeg vil grille en hel gris, få pappa til å holde konsert og invitere venner. Eventyr, og at det er morsommere i lengden å ”tro” på eventyr av og til. Nå snakker vi om eventyr som et vidt generelt konsept og ikke konkrete Asbjørnsen og Moe eksempler hehe. Vi er litt like på mange ting, kanskje sjelevenner i henhold til den harde kjernen av personligheten. Vi har begge beholdt mye av den barnlige entusiasmen, drømmene og fantasien rett under overflaten. Vi har derfor til tider veldig intuitiv kommunikasjon og forståelse ovenfor hverandre. Så man kan slippe løs mye mer tankespinn enn hva man vanligvis gjør.. uten fare for å virke som man lever i en sinnssvak disney fantasi verden, og at man dermed burde bli hentet av snille-pille-generøse-hvite-frakk-typer. :kari:

Typisk at han bor på andre siden av verden. ;)

Men jeg skal til USA senere i sommer, for å besøke flere venner også. Jeg har mange gode venner der borte som jeg er veldig glade i. :)

Sist men ikke minst; Jeg har så lyst på ny sykkel.. Når ting er fiksa skal jeg få kjøpt meg en gammel sykkel av noe slag! Det gjør seg som et godt alternativ til gåing av og til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhmmm.. Jeg skal ut i parken for å snorke høylytt igjen.. :lur:

Noen må jo tro at det er en sprø dame som ligger der langflat med boka godt plassert oppå trynet og sover.

Hvem bryr seg. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

mhmmm.. Jeg skal ut i parken for å snorke høylytt igjen.. :lur:

Noen må jo tro at det er en sprø dame som ligger der langflat med boka godt plassert oppå trynet og sover.

Hvem bryr seg. :filer:

Jeg leste SNOKE høylytt... :roll: Det ville vært noe det :ler:

Om to mennesker sitter å plages over at den andre bor på andre siden av jorden, bør ikke mins en av dem se til å pakke kofferten for godt? :klø: *Hjelpsom*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...