Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, ja, bedre lykke neste gang. Det er jo en god ide og vurdere et nytt arbeidssted, kanskje uten nattevakt? Men jeg synes ikke du skal droppe hele sykepleien, du gjør jo en av de aller viktigste jobbene i samfunnet, etter min mening.

Jeg studerer cand.merc. (sivil økonom) på Handelshøjskolen, og det er jo stort sett så langt fra sykepleier og helsevesenet som det er mulig og komme. Men jeg trives veldig godt med det!

Håper du får en kjempe fin ferie og får oppleve litt ekte snø og vinter!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til gamlelandet og hils alle "kjente." :Hehe:

Takk for det, Jennifer. Og jeg skal nok hilse :wink:

Høres godt ut med vinterferie nå! Det blir vel godt å koble av og hvile litt nå!

God helg og god ferie!

Takk for det, Labella :P Det blir deilig å få fri litt nå, etter en så turbulent uke. Håper det blir tid til litt hvile også, - det har en tendens til å bli litt stress når hele familien skal besøkes. Men - man kan jo ikke dele eple og pære likt... Blir fint å se dem igjen, i alle fall. Litt synd Miranda-mannen ikke skal med da :(

Det er jo en god ide og vurdere et nytt arbeidssted' date=' kanskje uten nattevakt? Men jeg synes ikke du skal droppe hele sykepleien, du gjør jo en av de aller viktigste jobbene i samfunnet, etter min mening.[/quote']

Mine vurderinger om nytt arbeidssted holder ofte ikke lenge om gangen... Jeg liker selvstendigheten jeg har, og når ting fungerer er alt vel og bra... Kort arbeidsvei, arbeidstiden fungerer fint i forhold til familielivet... Ikke er det sååå ille å være sykepleier heller da... selv om det kan være frustrerende av og til. I det store og hele ville jeg ikke ha byttet, - det betyr jo at jeg må være fornøyd...

Nattarbeidet har egentlig blitt en livsstil. Tenk bare på hvor mye fritid jeg har, - to uker pr måned. Til en høyere lønn enn jeg ville fått i en dagvakt stilling. Hmmm... så inntil videre blir jeg nok værende i nattevakten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Nå holdt boken din på å falle ned på side 2, så jeg løøøøøøper inn her og redder den fra det ytterste, ytterste mørke... ;)

Dumt at du ikke fikk fortalt det du har på hjertet. Og heller ikke smart å sende sms - DET er jeg enig med deg i! :fy: Da får man verken med seg ansiktsuttrykk, kroppsspråk eller tonefall - håpløs måte å kommunisere på, egentlig.

jaja. Du får helt sikkert nye sjanser!!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk lmari og *Meg* :P

Og lmari, - takk for redningen :wink: Side 2... :o

Jeg kom hjem fra Norge søndag, - og skulle på jobb samme dag... Er litt sent ute med oppdateringer... Sorry :ler:

Ventingen på en tilbakemelding var ved å drive meg til vanvidd. Det var straffen for å sende slike beskjeder.

Da jeg la meg om kvelden hadde jeg fortsatt ikke hørt fra henne, og jeg tenkte at det var hennes måte å svare på. Simpelt hen ved ikke å svare.

Jeg sovnet, men sov urolig. Etter en halv time våknet jeg brått, og kunne konstantere et faktum. Det var fortsatt ingen beskjed på telefonen. Sove skulle jeg, - det var bare noen timer til jeg skulle på vinterferie!

Datteren hostet, og midt på natten var jeg oppe og arrangerte puter slik at hun nærmest havnet opp i sittende stilling. Det hjalp da på hosten.

I halvmørket kunne jeg se at det i de mellomliggende timer var tikket inn en sms. Dommen lå der rett foran meg. Enten eller. Men klokken var 03, og etter en kort vurdering bestemte jeg meg for å ikke lese beskjeden nå. Var den negativ ville jeg ikke kunne sove mer den natt. Var den positiv ville jeg heller ikke ha kunnet sove igjen.

Endelig kunne jeg falde til ro, med vissheten om at svaret lå og ventet på nattbordet.

Morgenen kom. Tiden var inne.

Hun startet med: "takk for det" og "i lige måde :P ",og: "hun hadde først sett beskjeden nå". Deretter fulgte en spøkefull bemerkning, og hun sluttet av med "knus..." (=klem), - noe hun normalt ikke pleier å avslutte beskjeder med.

Hvor ble min overbegeistring av? Jeg burde jublet av glede, men følte meg plutselig fullstendig tom. For hva så? Hva nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må dere få snakket ut, synes jeg. Ikke mere "beating around the bush". En endelig avklaring gjør det sikkert lettere for dere begge, uansett resultat. Men hun virker jo hmmm... positiv...

Sender en :klem: til deg!

Piglet

PS Håper du sykler nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med Piglet jeg, nå tror jeg det er på tide at dere får snakket ordentlig sammen. Sånne opp- og nedturer må være ganske slitsomme i lengden.

Håper du hadde det fint i Norge og velkommen tilbake! Også venter vi på å høre om du har vært ute og syklet. :wink:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere få snakket ut' date=' synes jeg. Ikke mere "beating around the bush". En endelig avklaring gjør det sikkert lettere for dere begge, uansett resultat.[/quote']

Jeg vet, jeg vet, jeg vet...

Det er ingen vei utenom...

Jeg sitter og vurderer om jeg skal invitere henne til lunsj en dag, eller om jeg skal utsette det uungåelige til vi ses på arbeid neste gang...

Og Piglet, :klem: til deg også! Og til Jennifer også! :klem:

Jennifer og Piglet: Visst syklet jeg på onsdag!! I 20 min, med ganske hard belastning... Puh...

Og mens jeg satt der med svetten rennende kom datteren med en gave til meg: en sjokoladebit pakket inn i folie :ler:

Jeg må jo sykle i dag også, da... For at det skal være noe hjelp i, liksom... Og får jeg kommet meg i svømmehallen én gang i uka... så er det en begynnelse, i alle fall.

Så var det den daglige sjokoladen jeg bør unnvære, da... Jeg har allerede syndet og spist en av de lekre "sjokolade mus"...

Man bør jo tenke "kosthold" også... De siste uker har jeg puttet noen daglige doser "frukt" inn... Synes jeg er flink, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kikket min datter meg inn i øynene og sa alvorlig: "Livet forandrer seg, Mamma!"

Kloke ord fra en 6-åring... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun, datteren, hopper rundt her og maser om en lillesøster eller lillebror... :o

På en måte ville det ha vært veldig koselig, men orker jeg det, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går våknet jeg skrekkelig tidlig og var fryktelig uthvilt. Søndag morgen kl 07 :o

Det var isende kaldt utenfor, (sikkert 0 grader), så hvorfor ut å hente dagens nyheter når jeg kunne lese gårdsdagens? Det var da jeg fant Boligmagasinet!

Der var drømmehuset mitt også da. (Skal det være riktig så var det faktisk mannen min som senere falt over drømmehuset mitt). Huset jeg først faldt for var knapt så lekkert ved nærmere ettersyn (på nettet).

Men så var det drømmeboligen da... *Sukk*

Før dagen var gått hadde vi avtalt tid med både bank og eiendomsmegler...

OM vi velger å flytte vil det forandre livet vårt helt. Igjen.

Jeg måtte funnet meg en ny jobb, - det blir for vanskelig med to langpendlere i én husstand... Og det er lettere for meg å finne et nytt arbeid enn det er for mannen min. Er jeg villig til det?

Så er det skolen. Datteren må skifte skole. Hun er 6 år, og trives der hvor hun går. Sammen med vennene fra barnehagen.

Det er jo ikke bare-bare å skulle starte ett nytt sosialt liv heller...

MEN: akkurat nå drømmer jeg om huset! *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo gøy å drømme om et nytt og fantastisk hus, men jeg forstår også dine kvaler. Det er ikke så lett å bryte opp. Jeg har bodd hele livet mitt i samme hus, og selv om jeg nå har flyttet hjemmefra, kan jeg ikke klare tanken på at mamma og pappa ikke alltid skal bo der. Uansett, man må jo fokusere på mulighetene og ikke begrensningene. Kankje en ny jobb er akkurat det du trenger (du har jo skrevet litt om å bytte jobb) og kanskje datteren din kommer til å trives enda bedre et annet sted.

Ellers synes jeg det er trist og kaldt for tiden. Gleder meg til jeg skal besøke kjæresten i New Orleans og vi skal ta en tur til Florida! :ekstra kul: Men først skal hjem til Norge på vintererie i noen dager. Drar i morgen, og gleder meg.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet :vinke:

Du har vel dratt til Norge i dag, du. Håper du får en kjempe fin vinterferie. Det er kaldt i Norge også fortiden, hører jeg... Og masse snø. Det er rett og slett vinter :P

Så du har en kjæreste i New Orleans? Det må være vanskelig å være så langt borte fra hverandre, så du gleder deg sikkert kjempe mye til dere ses igjen!! :P:P

Du er heldig som har bodd i samme hus nesten hele livet, - tror det gir én mere ro i sjelen. Jeg ønsker at datteren også skal få etablert seg trygt og sikkert. Jeg har egentlig flyttet mange ganger *teller på fingrene* - 9 ganger kommer jeg frem til. Og nå ønsker jeg meg en plass jeg kan slå meg til ro på. Å kjøpe hus er jo på en måte ganske definitivt...

Men å starte helt på nytt igjen... Ikke lett, nei...

Og så var det arbeidet da... Ja, jeg har snakket om å skifte arbeid. På en måte føler jeg meg klar for nye utfordringer, og det kan være at det er akkurat det jeg trenger. Men så er dilemmaet om jeg skal velge dagvakter eller nattevakter. Og når det kommer til stykket så er jeg kanskje ikke lei her jeg er heller... Samtidig har jeg en god lønn og masse fri.

Men jeg kikker rundt og orienterer meg hva som finns av ledige stillinger. Kunne jo være jeg fant noe fristende :P

Hun og jeg har forøvrig nesten daglig kontakt, på en eller anden måte... Fortsatt... Men vi har ikke berørt visse tema, ennå... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos henne i dag. Fikk bare et plutselig behov for å se henne :oops:

Hun var så snakksalig, tror hun syntes det var koselig med et uventet besøk. Siden ingen av oss hadde spist lunsj kjørte vi til en lokal slakter og kjøpte smørbrød. De ble smurt mens vi ventet, - og så lekkre! :P

Det foregår så mange ting for tiden, at jeg er ved å bli totalt forvirret...

Mannen min og jeg er ett steg nærmere huskjøp. I morgen henter vi kjøpebeviset hos banken. Og til helgen skal vi på langfart for å se om huset er noe for oss. Det er jo noe annet å se det in real life...

Hun venter på å få sitt hus solgt, og er ved å flytte "på landet", trolig ikke langt fra der hvor vi skal se på hus... :P

Hun fremhever alt det positive både med "mitt" hus, og med området det ligger i. Hun sa også at det ville være fint å få meg med, dit, - ut på landet. Så kunne jeg kjøre med henne til arbeid... (Det vet jeg nå ikke...)

Hun sa også at det kunne jo hende vi kunne finne en kommune nærmere som trengte et par erfarne nattevakter... :wink:

Det overrasker meg støtt og stadig at hun ikke er lei av meg ennå... :o

Men heldigvis for det, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Heisann Miranda! Husker ikke helt om jeg har skrevet noe her før, men jeg kan ihvertfall tilstå; jeg har smuglest. :flau:

Kjøpe hus?? Kjempespennende! Jeg bodde hele barndommen min i samme hus, og hadde egenlig lyst til å flytte for det virket så gøy. Men jeg ville ikke flytte lenger enn ca 10 meter - så jeg trivdes vel egentlig der jeg var :ler: Der jeg bor nå blir jeg til jeg må bæres ut, selv om mannen sier vi skal flytte til Spania når vi blir gamle... Ihvertfall; det er deilig å bo i et hus man vet man skal bli i!

Lykke til da, og en stor klem fra meg - koselig at du har besøkt meg i boken min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Miranda! Husker ikke helt om jeg har skrevet noe her før, men jeg kan ihvertfall tilstå; jeg har smuglest. :flau:

:velkommen: Skal du være Mie :P

Jeg har også en ting å tilstå: Jeg har jo sett deg en stund inne hos Jennifer (Hei Jennifer, om du er der :vinke: ), - og jeg synes du har en veldig humoristisk tone. Og jeg blir alltid i godt humør av den :ler:

Ihvertfall; det er deilig å bo i et hus man vet man skal bli i!

Ja, helt sikkert. Jeg synes også det er på tide at jeg slår meg til ro nå. Her vi bor har vi kun bodd ett år (vi flyttet fra en leie-leilighet med mange trapper til et leie-rekkehus). Det tok lang tid før jeg fikk "hjemme-følelsen", men den har jeg nesten nå. Og så plutselig er vi ved å bryte opp igjen!

Apro po å flytte til Spania på dine gamle dager, - dere kunne jo bo der i de værste vintermånedene, og i huset deres i de resterende månedene. Ikke så dårlig det! :danse:

Lykke til da, og en stor klem fra meg - koselig at du har besøkt meg i boken min :klem:

Selv takk :P Og bare et spørsmål på tampen, - hvordan kan det være at du har valgt et så dansk nick?

:klem: til Mie fra Miranda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Det at nicket er dansk var helt tilfeldig, men det er litt artig at du skulle nevne det nå; forrige helg satt jeg å bladde i noen gamle ukeblader og en overskrift lyste mot meg; Se danske Mies fantasifulles hjem (eller noe i den duren). Snålt :)

Men jeg har et litt spesielt forhold til Danmark og til sommeren skal jeg på ferie dit!

:danse: Fredag! :danse: Kos deg!

Mie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...