Gå til innhold

Desperate housewives prøvedagbok!

mildri

Anbefalte innlegg

Vi stakk på en ekstra UL i dag vi :) Det er fordelen ved å bo i storby at det finnes lørdagsåpne UL. Og alt står bra til med den lille, som bare er snill og ikke plager mammaen. Så Cybele, jeg har heller ingen tegn og nå og det virker som om det er heeeeelt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter,

I dag er min dag 30 i syklusen, testet supernegativt i dag morges. Men tror jeg fikk med meg at en av dere hadde det samme så ble den plutselig super positiv et par dager senere. Så enten prøver jeg om et par dager ellers kommer frøken M. Kryss kryss.

Rart... har nesten ingen mens symptomer i dag??? Litt stikking nederst i magen men thats it. Rart. Håper syklusen min har blitt så stabil som jeg vil ha det til og at dette ikke blit en 47 dagers syklus som jeg hadde for noen måneder siden...

Ellers håper jeg at det går bra med dere alle og spesielt deg foxxy.

Sommerklemmen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter=)

Jeg hadde negativ test før positiv, Australia! Sånn blenda som ikke fikk en eneste antydning til skyggestrek etter fem timer eller under forstørrelsesglass;)

I dag opplevde jeg en rar følelse. Helt totalt kalde føtter. Ville ikke være gravid, angret, følte meg teit, livet er slutt osv. Æsj. Håper ikke de tankene kommer tilbake :sjenert:

Ellers har selvsagt sykehuset rotet bort hcg-prøven jeg tok på fredag. Den er under etterlysning. Så aner fremdeles ikke om jeg i det hele tatt har noe levende embryo i magen.

Favorittbhen min har blitt for liten på VENSTRE side. Og bare der. Haha. Håper inderlig naturen akter å rette opp i den skjevheten! :skratte:

Ellers føler jeg meg veldig heldig. På barnimagen.com, terminklubb mars 2011 ligger det et innlegg fra Haukeland sykehus hvor de søker deltarere til et forskningsopplegg. Jeg har meldt meg på. Og hold dere fast (dere vil nemlig bli misunnelige): jeg får 8 ultralyder ved siden av vanlig ultralyd og legeoppfølging! Så skal se stille noen kostholdsspørssmål. Ellers bare følge med på vekst og utvikling. Første ul er 6.august kl 10.00! Da er jeg 9+5. Grugleder meg. :jepp: Innvendig ul den gangen. Så en ny i uke 14. Osv. Hurra! :ler:

I dag er jeg 7+3. Syns tiden går seint. Men likevel ikke SÅ seint. Gleder meg til neste uke. Til å være i uke 8. Da ligner embryoet mere på et menneske enn på en reke :ler:

Jeg har blitt veldig lat! Akkurat som om jeg har kols når jeg går i bakker=/ Tar bussen frem og tilbake. Og spiser hver 3.time for ikke å bli kvalm. Litt dårlig samvittighet for at jeg ikke beveger meg mere.

:trist:

Har foresten litt guttefølelse. Både på meg og på deg Alison. Om det i det hele tatt er mulig å føle noe via internett :ler:

Ellers er dagene svært asosiale. Takler ikke lukten av alkohol, så er svært lite ute å treffer folk. Ikke bvare er det vanskelig å lyve seg bort fra eget alkoholinntak. men det er også vanskelig å sitte på utesteder. Takler ikke ølstanken. :kjefte:

Fant ut at jeg kan spise røkelaks likevel i går. Har trodd det ikke gikk. Men det går!! Så lenge den er relativt fersk og ikke har ligget i romtemperatur i timesvis. Ble så sykt glad. Favorittpålegget mitt :rødme:

Mannen har vært her på sørlandet i to uker. Han dro i går. Litt over to uker igjen. Kommer til å savne ham. Men han måtte hjem å pusse opp soverommet, så det blir plass til en til! Vi bor nemlig på herlige 50m2. Skal ikke flytte før om 1,5 år. Så blir deilig trangt å være tre :filer:

Gleder meg veldig til 2.trimester. Til å kunne si det til folk. Og å kunne begynne med gravidyoga. Samt å komme tilbake til Bergen hvor jeg bor og kan slappe heeelt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle søte damer.

Tusen takk for alle hyggelige hilsener, det gjør godt :klemmer:

Utskrapingen gikk fint og jeg er i fin form igjen. Graviditetssymptomene er raskt avtagende og det hjelper å ikke føle seg gravid. Hadde symptomer lenge etter SA i fjor, og ingenting er kjipere enn å føle seg gravid men ikke være det.....

Var helt sikker på at det kom til å gå bra denne gangen og syntes det er veldig leit at det gikk galt, igjen :( Syntes også det var så utrolig stas at det var tvillinger.

Er usikker på om jeg ønsker å prøve igjen med det første, får gi det litt tid og se an. Legen som var på vakt de nettene på sykehuset og som var veldig hyggelig og forståelsesfull i tillegg til faglig flink, tilbød meg å komme til kontroller og samtaler hos henne ambulant på sykehuset, så jeg kommer til å gjøre det.

Livet er som er berg og dalbane om dagen, men vi har heldigvis mye å glede oss over også. Vi gifter oss om 9 dager!!!!!!!!!!! Han er virkelig min soulmate og vi står virkelig sammen når det blåser på toppen, en fantastisk følelse! Så vi bestemte oss for å gjennomføre bryllupet som planlagt og gleder oss til det! Familien og barndomsvenninnene fra Norge kommer, og jeg gleder meg veldig til å se de alle igjen! Og etterpå reiser vi på 2 ukers bryllupsreise! Har egetlig sexforbud, men det har vi allerede brutt :rødme: :rødme: :rødme:

Ønsker dere gravide masse lykke fremover, og til dere ugraverte håper jeg sommer'n kommer med babystøv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia; i fjor når jeg var gravid fikk jeg negativ test på ikm. Testet på nytt etter 3 dager da jeg var ekstremt humørsyk :kjefte: he he he og da var den sannelig positiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mine vakre herlig damer!!

Har bare jobbet, jobbet jobbet i det siste, men om 20 minutter reiser jeg på ferie og skal først ha en langhelg på Gjøvik med gubben! Og har eggløsning på søndag ca!!! Hurra :-)

Har lite tid nå, og kommer sikkert til å være litt fraværende i ferien...? Men ville bare si at jeg ikke glemmer dere selv om det blir litt stille innimellom!!!

God sommer tuppelurer!

Nå skal jeg.... :sengekos::sengekos::sengekos::sengekos: !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle utrolig søte jenter her inne,

Så koselig å komme inn her å se all aktiviteten. Kjekt at du er tilbake foxxy. Du får bare ta tiden til hjelp tenker ivertfall jeg, kan selvfølglig ikke tenke meg hvordan du har det, men støtter deg uansett.

Gleder meg til å følge utviklingen til dere med boller. Kjempespennende, koser meg rett i hjel med de koselige setningene dere konstruerer her inne. Så hverdagslig men alikevel sååå koselig...

Dag 31 og sånn ca ingen IKM symptomer ivertfall ikke sånn det har vært, annerledes denne gangen (håper jeg) Litt ømme pupper og føles som om magemusklene strammer seg hele tiden uten at jeg gjøer noe (på en måte) Ja det hørtes litt rart ut men men. Har noen symptomer men ikke så mange som jeg pleier......

Kryss kryss :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foxxy :klemmer: Har utsolig respekt for deg og ydmykhet for situasjonen dere er i. Setter veldig pris på at du henger med. Og ble veldig glad for at dere får samtaler/oppfølging av en lege! Hurra for det!

Australia: Jeg har så troa på deg i sommer, jeg! :kgbaby: Og så tror jeg Trompetmor får uttelling for :sengekos::sengekos::sengekos: i ferien=) Hihi. Har igrunnen en god følelse for hele gjengen. Foxxys babylykke er nok rett rundt hjørnet, samme med villmusa, Nurk er velkommen og dere jeg nettopp nevnte. Hurra for oss! Har tro på ferie. Selv ble jeg jo smelt på tjukka midt i feiteste harry-syden. Sol, nedsunkne skuldre og bølgeskvulp = :kgbaby: :gjeiper:

Jeg fikk blodprøveresultatene mine tilbake. Men det er jo ikke veldig lett å tolke dem. Så stoler på at alt er ok når legen sa at alt er fint. Orker ikke google helt til jeg finner ett eksempel på at akkurat de verdiene har resultert i ulykke (sannheten er at jeg allerede har googla verdiene som faen helt til jeg ble deppa og mannen ga meg forbud...hehe). Da jeg var 6+3 hadde jeg hcg på 46000 (måleenheten har jeg lite peiling på), og da jeg var 6+5 var den steget til 55000. Først fikk jeg sammenbrudd for alle har jo lest at hcg skal fordoble seg hver 2.døgn. Til og med legen min sa det da jeg tok den første blodprøven. Men etter tre sammenbrudd og gråtetokter tok min mann :yvonne: til fornuft og googlet fenomenet. Det viser seg at etter ca uke 4 eller når hcg har nådd et nivå på rundt 10000 (står ulikt på ulike infosider) så dobler den seg ikke like raskt. hcg når visst en topp på ca 100000 rundt uke 8-10, for deretter å dale ned til 20000 resten av svangerskapet. Og det er derfor, tror forskere, at kvalmen opphører rundt uke 12! :enig: Man kan altså bli klok av gråtetokter og googlesøk. Nå har jeg bestemt meg for at verdiene er fine, hverken for lave, høye eller for sen eller rask stigning. jeg kan altså finne eksempler på alle de overnevnte avvikene om jeg googler lenge nok, men det er jo svært lite gunstig. Vi krysser fingre (og beina kan man jo faktisk også krysse nå som jeg er gravid!) :jepp:

Ellers er det soleklart at jeg er den av oss med størst fritidsproblemer i sommer. :filer: Hehehe. Kjeder ræva av meg i denne stillesittende butikken som ikke akkurat får slitt ut dørterskelen sin. Men reiser hjem 5.august og skal på første ul 6.august. Da er jeg 9+5 og embryoet skal visstnok ha begynt å bevege seg! Kan egentlig ikke forestille meg at dte er noe der, men får jo håpe det er det likevel! :rødme:

Jeg må ta tak i megs elv. Trailersjåførmat-fetisjen har ikke lagt seg. Jeg leser stadig om hvor vanlig det er å ta av seg et par kg i 1.trimester. Det er ikke akkurat tilfellet her i gården. Mat jeg aldri før har verdsatt det minste er nå godt plassert fremst i frontallappen og jeg tenker på trash-mat føkkings konstant. :ler: Smaken og lystene er helt avvikende fra normalen. Jeg er som sagt egentlig normalt en sunn og kostholdsbevisst kvinne. Men denne bevisstheten har måtte la seg undergrave av pose på pose med sørlandschips, saft, boller, wienerbrød, nachosmiddag, bensinstasjonpøler og pizza i fleng. Jeg har ligget i natt og kjent på rompa som ikke lenger passer i noen underbukser (dere vet når vanlige truser blir string fordi hele stoffet trekkes inn i rompesprekka grunnet for stor rompeoverflate) og magen som virkelig har endret karakter, tross at den som bor der inne ikke er større enn en bønne. Jeg må skjerpe meg. Være hard. Avstå fra disse grusomheter. Jeg trenger ikke spise for to. Det er faktisk en dårlig ide. Så vet ikke hvorfor moder natur lurer kroppen til å tro at det er en kjempesuksess med fet og salt mat. I dag har jeg begynt skjerpingsen. Sukk. Det kan bli hardt. Jeg har aldri måttet tenke på å avstå fra matvarer før i hele mitt liv, så dette har jeg faktisk null øvelse i. :sukk: Jeg skal virkelig ikke slanke meg. Men kanskje ikke fly opp i vekt med like intens hastighet :sukk:

Enn så lenge :yvonne::yvonne::yvonne: love!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle søte damer:)

Haha, jeg begynner alltid å le når gravide snakker om sime matvaner :ler: Gleder meg til jeg kommer på det kjøret!! :jepp:

Ellers er jeg på dag 29 selv. Jeg begynte å små-spotte dag 27 (snodig, men det har skjedd en gang før og da kom mensen på dag 29), men det er fortsatt bare små-spotting her i gården...? Og nå er jeg lei av å ha murringer og stikkinger i magen!! Hatt det i to uker nå og begynner å gå rimelig lei av å ha "vondt" (selv om det har vært litt bedre de siste dagene), kan ikke mensen bare komme så jeg kan bli ferdig med dette????

Og ellers er mitt humør = :skratte:

Måtte bare få kommet inn her og klaget litt, sambo begynner å bli engstelig for at det er noe galt siden jeg har så mye vondt, så jeg vil ikke si det lenger :gjeiper: . Men men.. Ha en flott kveld!:) Og mange tanker til Foxxy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel ja alle,

Da var tanta på plass og borte vekk igjen. Det er kanskje den korteste mensen jeg noen gang har hatt. Fikk den på fredag og søndag var det bare litt spotting...?? Rart! Skal ta en test i morgen bare for å være sikker at det ikke er noe der inne.....

Kanonkoselig med alt gravid snakket til dere bolle-damer:) Og Superkoselig å lese hva dere finner på i matveien.....

Er da nesten over i neste pp som er den 7 i rekken, håper det ikke blir så mange flere. Har nesten begynnt å tro at jeg ikke kan bli gravid, det hadde vært helt forferdelig. Skal få mannen til å teste seg etter sommeren tenker jeg om det ikke skjer noe snart. Det er liksom noe av det fineste med å være kvinne, at du skal føre deg selv videre på en måte....Skal til Italia på fredag på en liten mini ferie med mammaen min og er tilbake den 4.aug akkurat i tide til neste EL:) Satser på at stresset forsvinner ut av kroppen slik at en eventuell spire kan bo inni der i stedet.

Holder på å bli gal av denne prøvinga, det er liksom ikke så utrolig gøy lengre, mer business. jaja da fikk jeg tømt meg jeg og ha ha.

Er det forresten noen av dere som er over 30?

Cheers alle flotte damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet Australia?? Er spent!!

Jeg er over 30 ;) 32!!! Og eldst av de desperate eller er noen eldre??

God tur Australia :)

Og mange klemmer til alle dere andre fra meg som er brud om 45 timer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk; har du testet og eller fått ordentlig mensen?? Er ikke uvanlig å spotte litt hvis man er gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle,

Nei her er det blanda hvitt:( På an igjen.....

Takk for det Foxxy og lykkel til som brud:) Og nå føler jeg meg ikke så "Gammel" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foxxy - godt spørsmål..

Jeg er graviiid!!!!!!!! :skratte::fnise::ler::jepp:

To CBtester var KNALL positive i overigår og i går!! :biggrin::hakeslepp:

Oioioioioioioi... Vet ikke hva jeg skal tro om dagen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yvonne: HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kgbaby::kgbaby::kgbaby:

jIPPI, Nurket har kommet! Utrolig gøy å høre, Nurk er velkommen=)

Sakte men sikkert blir vi gravide hele gjengen. Sommeren gjør visst underverker=)

Får du mars/april-baby da? Gøy=)

Her er intet å melde. kjeder meg i hel i fødebyen. Føler lite til graviditeten og lurer på om dte virkelig er normalt å være så til de grader symptomfri. Ikke ømme bryst lengre, ikke trøtt, ikke hormonell, ikke kvalm. Nada. Gleder meg med skrekkblandet fryd til fredag 6.august, første tidlige ul. En god uke igjen nå. Må bare holde ut. Trenger så veldig bekreftelse på at det faktisk er noen der inne. Jo en ting, jeg tisser oftere. Blæra har tydelig mindre plass. Nå er jeg en "tisser" fra før, både en og to ganger om natta er faktisk ikke uvanlig for meg. men nå er vi oppe i tre og fire. Og det har jeg ikke opplevd før. :popcorn:

Hvordan er det med dere andre?

Gleder meg til oppdateringer, Nurk er velkommen=)

PS: Jeg er "bare" 24 (blir 25 i november), så jeg er vel fjotisen i forsamlingen, da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle,

Nurk er velkommen....Gartulerer er på sin plass...YAY!!!

Jeg drar til Italia å lader batteriene til neste pp. :enig:

Cheers :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her skjer det jo masse!!!

Gratulerer som nygift Foxxy C! Du er beintøff!

Og graaaaatulerer med spire Nurk er Velkommen! :) Så hyggelig med flere bæibis!

Jeg er fortsatt på hyttetur og har hatt et par jævelige dager. Tror jeg har migrene, men har aldri fått det sjekket ut. Men for 2 kvelder siden fikk jeg vondt i hodet. I går våknet jeg med en helt sinnsykt pulserende smerte på ene siden av hodet. Lå lenge i senga før jeg stod opp for å spise. Tok et par biter og løp i bestemors ripsbusk og kastet alt opp igjen. Lå hele dagen på mørkt rom og kjedet livskiten av meg. Kveldsmaten endte forresten opp i samme busk:( I dag våknet jeg med fortsatt smerter, dog noe mildere enn i går. Kastet igjen opp frokosten (i andre enden av hagen pga folk utenfor porten). Heldigvis har det regnet skikkelig i dag, så håper alt er skyldt bort :/ Beklager ekle detaljer!

Har stukket endel i venstre side av magen i kveld, men beroliger meg med at baby er på vei inn i en skikkelig vokseperiode nå. Begynner i 2. trimester til mandag:)

Har sååå lyst på fårepølse. Drømmer om å spise en hel pakke når jeg er ferdig med graviditeten. Ellers har jeg ingen cravings, og eneste tegnene nå er bittelitt ømme bryster og litersvis med tissing på bøtte på natta (nekter å gå alene på utedo i mørket!)

Har bestemt barnevogn og seng nå. Vogn får vi av min familie og seng av svigers. Blir nok emmaljunga city cross og leander vugge. Har sååå lyst til å kjøpe det NÅ! Og så har vi kanskje bestemt navn:) Men har ikke lyst til å skrive det på nett i tilfelleandre plutselig gjetter hvem jeg er da :) Men de er fiine og familien sier de liker dem :)

Nå er NCIS ferdig, så nå er det sengetid på Alison, Ben, bolla og hundene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen :)

Takk takk, jeg kan liksom ikke tro det enda :gjeiper: Men i følge terminkalkulator blir det en aprilsnarr her i gården :fnise: Jeg håper virkelig det er vanlig med lite symptomer, det eneste jeg har foreløpig er bittelitt ømme pupper og Ustabilt humør :gjeiper: Jeg kan bli kjempe frustrert og nærmest sint for Ingenting! Litt frustrerende for sambo tror jeg... Men jeg prøver å holde meg da :gjeiper: :) Jo, et symptom til: Det stikker og murrer som bare Fy innimellom! Det har heldigvis roet seg litt de siste dagene, men fortsatt, man går lei av au au :gjeiper: Men det er jo et tegn på at noe skjer ihvertfall :biggrin:

Uff, det hørtes forferdelig ut Alison :snurt: Håper det ikke kommer igjen! Men 2. trimester blir jo kjempe spennende da :jepp: Ååå, gleder meg til å planlegge innkjøp jeg og! :hjerter:

Ellers er nok jeg fjortisen her :gjeiper: jeg forblir nemlig 24 i nesten ett år til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle vidunderlige jenter:)

Da er jeg inne i min neste EL uke, den syvende i rekken faktisk... :kjefte:

Jeg gleder meg over å holde følge med alt som skjer dere som har fått det til, og så håper jeg at resten kommer med ganske snart;)

Var herlig å lade batteriene i Italia noen dager, finere vær enn her som jeg bor for å si det sånn :fnise:

Ciao alle sammen. Nå skal jeg ut på joggetur... Kan jo iverfall holde meg i form siden jeg ikke kan bruke graviditeten til å skjule noen kilo ha ha.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...