Gå til innhold

Desperate housewives prøvedagbok!


mildri

Anbefalte innlegg

Hei alle søte jenter,

Da kan vi utelukke meg og denne pp. Tanta kom i dag, på den 29. dagen. Håper jeg kanskje har litt normal syklus nå fremover, blir sliten av å ha sex tre uker i strekk annen hver dag.... Så neste pp bruker jeg El testene.... Litt mindre stress faktisk..

Da er vi vel alle mann alle igjen, eller er det noen som fremdeles venter på tanta?

Vi drar på fjelltur i helga og bilferie i vesteuropa om tre uker, da blit det ivertfall full avslapning. Noen andre som skal noe spennende i sommerferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp :o)

dumt tantene dere har dukka opp men blir koselig å prate med dere videre inn i en ny pp så får vi krysse alt untatt beina :gjeiper: og håpe på at denna gangen klaffa det for oss alle :sengekos:

Her dukka tanta opp på onsdag så e i dag på dag 4 i syklusen. Denna gangen kom tanta på dag 31, forrige mnd fikk eg ho på dag 27. Sjøl om gubben va vekke denna pp så tok eg el-testa for å lære å kjenne kroppen min enda bedre. Fikk positiv test på dag 15 og negativ dagen etter. Regna meg 14 daga fram i tid og beregna mens på ca dag 31 - noe som viste seg å stemme. Håpa virkelig vi klare å klaffe på el denna gangen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

Holder på med eksamen, derfor lite aktivitet fra meg. Sukk. Ti dager igjen nå, så er det sommerferie.

Ikke helt inne i alle aspektene ved prøving, og håper på litt hjelp. Lurer nemlig veldig!

Hadde superpositiv el-test morgenen torsdag 13. mai og morgenen fredag14.mai. Jeg tror den første, altså 13.mai var noe sterkere enn det andre. begge teststrekene var imidlertid betydelig sterkere enn kontrollstrekene. Lørdag morgen var el-testen negativ. Når skjer selve eggløsningen i henhold til positiv test? Og hvordan er det når testene er positive i to døgn? Hadde jeg el den siste dagen med positiv test? Eller kom el lørdagen, altså når testen igjen var negativ? Jeg hadde sterke stikkinger i venstre eggstokk som opphørte torsdag formiddag kl 13.00! Helt plutselig ble det stille. Men egget kan vel ikke ha sluppet da, med hensyn til at jeg fikk positiv test også morgenen etter? Eller?

hadde sex like etter positiv test torsdag morgen og natt til søndag. Tror dere at den siste "gangen" egentlig var for seint? Bare nysgjerrig, altså=) Hvis egget slapp f.eks lørdag morgen (48 timer etter første positive el test), så kan vel ikke egget leve mer enn i 12 timer, altså var natt til søndag for seint?

Takker for svar. prøver å sette meg inn i disse mystiske greiene. Aner ikke hvilken dpo jeg er i dag! For fatter ikke hvilken av dagene eggløsningen fant sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen hørtes ikkje morsomt ut :S men godt du snart har ferie :-)

Eg har hatt litt samme spm som deg angåande positiv el-test og når el skjer. Eg hadde som deg - positiv test i 2 daga for så å få negativ test den tredje dagen. Eg regna med at eggløsninga skjedde den dagen eg hadde negativ test (eller allerede var i gang) den dagen eg testa negativt. Så talte eg 14 daga fram dagen etter der igjen, altså fjerde dagen etter første positiv test med tanke på at egget stort sett leve i ca 24 tima. Mensen kom nøyaktig 14 daga etter den dagen eg mente el må ha vært :o) så da vil eg tru at teorien min stemme, hehe.. Men alt blir jo bare ca ca.

Litt rotete forklar men :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vakre damer!

Så synd at det ikke klaffet for deg heller Australia!

Men nå er vi en måned nærmere vårbarn, og det er bare positivt:-)

Når det gjelder positiv el-test, så har man el innen ca 24 timer etter positiv test. Da slipper egget og det er levedyktig i 24-48 timer, så har man positiv test på en lørdag kan det godt klaffe mandagen etter:-)

Heier på deg Cybele!

Jeg for min del stresser lite om dagen . Har vel eggløsning i helgen som kommer tenker jeg. Kommer ikke til å ha meg bare for baby denne pp, for jeg liker litt å ha sommer-fri:-)

Har en gutt som blir 5 år i sommer, og ingen besteforeldre i Oslo. Derfor er det begrenset med barnevakt og begrenset med tid alene for meg og sambo. Hver sommer så drar poden på ferie alene til besteforeldre i 1-2 uker. Han elsker det, og vi får litt alene-tid, og rekker å bli ny-forelsket igjen hver sommer.

Derfor er det litt fristende å kunne drikke litt vin og ha litt barnefri uten å være kvalm og uvel. Uansett så er det lenge til neste gang vi kan være helt alene noen dager:-)

Vi får se hva som skjer:-)

Ha en strålende uke damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle vakre jenter,

Slenger meg på med dere andre i at egget lever bare i 24 timer, så hvis du tester positivt to dager på rad, er det nok innen 24 timer:) Derav positiv i to dager.

For min del er jeg i gang med en ny pp er på dag 5 i min nye periode.

Kanskje jeg har fått et system på mine sykluser??? Håper det, vi ble helt utslitt av å ha sex annen hver dag.... Begynner å teste med >EL test på dag 11 eller 12 så får vi jo se hvordan det går:)

Cheers:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter,

Andre som har fått mannen sin til å teste seg? Om alt er ok liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blei mannen testa for noen år tilbake. Både meg og han gjennomgikk utredning siden vi hadde slitt ei stund med å bli gravid. De fant ingenting gale med noen av oss :yvonne:

Kor lenge har dere prøvd på å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glømte å skrive at den utredningen hadde vi i -07. Like etterpå blei eg gravid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen =(

Jaja!

Syklus på bare 38 dager! Supert for meg å være. Håper det fortsetter sånn!

Neste el, om samme sykluslengde, rekker vi AKKURAT på dagen før mannen reiser. Om syklusen er lengre, rekker vi ikke. Akk. Samme med måneden etter! Mye reising på ham i sommer. Er vi uheldige bommer vi på begge de neste eggløsningene. festlig. Men! Vi regner selvsagt med at vi ikke er uheldige=)

Hvordan er det med dere jenter?

ikke fått mannen til teste seg. Regner med man ikke får legetime til sånnt før man har prøvd i et år? (ev sier man har prøvd i et år...)

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blei mannen testa for noen år tilbake. Både meg og han gjennomgikk utredning siden vi hadde slitt ei stund med å bli gravid. De fant ingenting gale med noen av oss :yvonne:

Kor lenge har dere prøvd på å bli gravid?

Hei,

Ikke lenge i denne sammenhengen tror jeg, men vi har prøvd siden januar, er vel inne in 4pp. Så det er vel lurt å være litt mer tålmodig, men når en runder 31 så begynner ivertfall jeg å kjenne at jeg vil ting skal skje litt fort, særlig hvis vi skal ha flere enn en. Har lyst på tre, men først må vi vel klare å unfange en først... Mannen skal på utredning etter sommerferien som starter neste helg.... Gidder ikke prøve meg i hjel i tilfelle det er noe med en av oss. Nå har jeg imidlertid jo hatt konisering og utredninger som det holder, så jeg vet det ikke er meg. Har påvist EL også så jeg vet jeg funker.... Tålmodighet er vel kanskje lurt å smøre seg med, og ikke å tenke for mye...Tror tankes kraft er ganske sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Jeg har vært kjempeflink og tenkt på alt annet enn dpo nå. Visste jeg hadde eggløsning i forrige uke, og vi har jobbet hardt. Ben har ikke visst at jeg hadde EL, og det har vært en god ting :)

Nå er jeg noen dager dpo, og har superømme brystvorter, men kan tenke meg at det kanskje er i forbindelse med at egget fester seg - jeg er nemlig ganske overbevist om at det klaffer denne pp. Kanskje derfor jeg ikke stresser noe særlig?

Synd at mensen kom, cybele, men som du sier er det jo positivt om syklusen din har blitt noe kortere. Ellers heier jeg fortsatt på dere andre, og synes det er langt på overtid at i det minste en av oss får positiv test nå! Tenk om alle kan gå gravide i sommerferien, og kjenne på de herlige magene våre som vokser og vokser.... åh.... drømmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle mann :goodbye:

Igjen henger jeg etter på oppdateringene deres, men jeg kan skylde på desperat eksamenslesing! :tristbla:

Hvis dere har tid/lyst, hadde jeg satt stor pris på om dere kunne sende en kjapp oppdatering om statusen deres? Når det er så mange innlegg blir jeg helt forvirret og får egentlig ikke med meg hva som har skjedd :sjenert: .

Her er det Ingenting som har skjedd foruten at tanta kom for 1,5 uke siden, og at det ikke blir noe prøving denne måneden heller (!) fordi mannen er borte når el er (antar jeg).

Ha en super dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei alle mann :goodbye:

Igjen henger jeg etter på oppdateringene deres, men jeg kan skylde på desperat eksamenslesing! :tristbla:

Hvis dere har tid/lyst, hadde jeg satt stor pris på om dere kunne sende en kjapp oppdatering om statusen deres? Når det er så mange innlegg blir jeg helt forvirret og får egentlig ikke med meg hva som har skjedd :sjenert: .

Her er det Ingenting som har skjedd foruten at tanta kom for 1,5 uke siden, og at det ikke blir noe prøving denne måneden heller (!) fordi mannen er borte når el er (antar jeg).

Ha en super dag alle sammen! :)

Hei Nurk,

Jeg er på dag 12 i min nye syklus på forhåpentlig 30 dager, det vil si at jeg har EL denne uken. Holder på med EL tester, kjøpte like gjerne 14 stk så jeg er sikker på at jeg klarer å påvise EL denne gangen. El tester er det beste alternativet hvis en ikke ønsker å stresse med å bli gravid. Pluss at det ikke akkurat er gøy å ha sex på kommando annen hver eller hver dag i tre uker.

Har eller er mye mindre stresset nå enn sist pp. Kanskje det har noe med at jeg skal på ferie i tre uker til helgen. Gleder meg rett ihjel, jeg tror at jeg kommer til å greie det denne ppæen og:) Krysser fingre og alt for meg selv og for alle dere andre her inne.

Jeg holder dere oppdatert ang EL frem til jeg reiser:)

Cheers! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Australia :)

Takk for oppdatering!

Oioi, syns fortsatt el tester høres skummelt ut jeg :gjeiper: , men hvis det hjelper på stress er jo det flott! :). Åååå, deilig med ferie da! Hvor skal du? Jeg tror også du klarer det i denne ppen ;)

Jeg satser på at alle klarer det! :jepp:

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Australia :)

Takk for oppdatering!

Oioi, syns fortsatt el tester høres skummelt ut jeg :gjeiper: , men hvis det hjelper på stress er jo det flott! :). Åååå, deilig med ferie da! Hvor skal du? Jeg tror også du klarer det i denne ppen ;)

Jeg satser på at alle klarer det! :jepp:

Ha en flott kveld!

Hallo igjen:)

Takk for støtten:) Med EL tester slipper vi å ha sex hver dag.....Siden egget tross alt bare lever i 24 timer er det greit å treffe akkurat på den dagen egget slippes.

Vi skal på bilferie nedover i europa, prøver å kommer så langt sør som Barcelona, har igen planer utover at vi tar båten over dammen til danmark:) Herlig.

Gleder meg kanon masse, blir kult å se om noen av dere har skiftet side når jeg er tilbake:) Krysser alt jeg har for alle bortsett fra beina:)

Klemmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JEG ER GRAVID!!!!! :danse::danser:

3 tester i dag som bevis, og Lille Trompet som har kontrolltittet på alle tetstene. 2 billigtester hadde svake streker som var like brede som kontrollstreken og var rosa. + 1 clearblue som ikke ble tatt på morgenurin engang med et klart kryss! Nå er det bare å holde på spiren :)

Regnet ut at jeg bare er 3+2 i dag, med termin 18. februar. Perfekt!

Mine tegn har vært:

- Ømme brystvorter i 1 uke

- Ømme bryster i 0,5 uke

- Trøtt, men ikke mer enn vanlig

- Kjennes litt "hul" ut i magen. Som om jeg ikke har spist på lenge - noe jeg for så vidt ikke har gjort heller :/

Det er alt! Sinnsykt med de andre prøveperiodene der jeg har hatt nesten alle tegn - og nå som jeg er gravid har jeg ingen!? Men flate heller - jeg er gravid!!

Håper for harde livet at dere andre følger etter straks! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herregud!!! Gratulerer! Gratulerer! GRATULERER!!!!!!! :bolledeig: Supert! :nigo: På tide at dette skjedde med en av oss :jepp: . Krysser fingrene for at den klamrer seg fast, og for at oss andre får det til snart :gravid: -

Ps: Australia: Høres ut som en veldig bra ferie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg er fortsatt litt i sjokk. Men har sluttet å røyke og drikke nå da :) Var ute med jobben på fredag og drakk sprite som alle trodde var gin tonic hele kvelden. Lille Trompet hjalp masse, og mannen hennes fikk drikke opp all vinen jeg fikk til maten :skaal:

Tenker egentlig ikke så mye på SA og lignende nå. Har bare bestemt meg for at dette går bra. Men blir nok allikevel noen lange uker fremover når jeg ikke kan si det til hele verden. Har jo mest lyst til å skriiiike det ut :bolledeig:

Nå er det vel ikke så altfor mange dagene til flere av dere kan teste igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...